Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (100) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (72) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (33) helikopter (47) hírek (49) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) Kecskemét (65) kecskemét (45) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

„Repülőeszköz függvényében” avagy JTAC+AIR=Capability (!)

2012.11.26. 19:52 | zord | 45 komment

Ma a magyar előretolt repülésirányító képesség amerikai akkreditációja nyomán bemutatót tartottak Szolnokon, elöljáróstul, médiástul, stul. Mivel idén több alkalmam is volt a magyar JTAC-ek (úgy ERICS, mint KMZ) tevékenységét megszemlélni idehaza és külföldön egyaránt, ezért nemcsak a mai nap és a megszerzett papír mondatja velem, hogy gratulálok. Ők – és ez nem mellékes – technikájuk is, már ott vannak a szeren. Ma például már a legutóbbi szerzeményt, az amerikai segélyből származó ROVER 5i videóterminált is láthattuk, még ha nem is dolgozni.

121126_Szolnok-JTAC_2.jpg

A nap hősei, és technikájuk.

121126_Szolnok-JTAC_3.jpg

A célmegjelölő zsákján: infra strobe, ROVER 5i, NVG, GPS...távmérős kukker éppen nincs itt.

121126_Szolnok-JTAC_5.jpg

A 33-as Gripen fölöttünk, Litening poddal, melyből még hiányzik a ROVER modul.

De a dolgokat rendszerben kell nézni, és látni. Az, hogy Afganisztánban, vagy egy újabb washingtoni ötlettől vezéreltetve rövidesen mondjuk Szíriában, netán Szaúd-Arábia Alsón egy expedíciós magyar JTAC majd le tud hívni áldást a szövetséges légi erőforrások széles spektrumából és volumenéből, az ennek a rendszernek csak az egyik, és a számomra kevésbé fontos része. A LégierőBlogger úgy gondolja, hogy csak és kizárólag akkor lesz teljes a kép, ha idehaza is rendelkezésre áll a másik, a légi oldal, ami nélkül nem beszélhetünk képességről. Mert lehívó és lehívható együtt ér valamit ebben a vérre menő játékban. Márpedig a magyar levegő-föld képesség fordulóponthoz érkezett: a forgószárnyas platform (Mi-24) további fenntartása mellett nem kötelezte el magát a döntéshozatal, utódlásáról szintén nem született döntés; a Gripen széleskörű lehetőségeinek kihasználását a hosszú távra rögzített, A-G-hez szűkös repórakeretek, és a fegyverzet beszerzésének koncepciótlansága, illetve elmaradása nagy mértékben korlátozza.

121126_Szolnok-JTAC_4.jpg

Ötven százalék, más néven az egyik Mi-24-esünk a kísért konvoj felett. 2013 január 1. után is lesz?

121126_Szolnok-JTAC_1.jpg

Kelepel a konvoj egyik BTR-80A-jának tizennégyésfelese. *Azazhogy héthatvankettese.

121126_Szolnok-JTAC_6.jpg

Hende nyilatkozik, a katonai vezetés és a média figyel. 

Hogy ne szaporítsam a szót: lépni kell. Sok egyéb mellett ezen a területen is, mert Magyarország nevéből a Köztársaság elviselhető törlése után az ország tag is kényszerű eltávolításra kerülhet. A fegyveres erőszak alkalmazásának képessége a levegőből márpedig a modern állami lét egyik kritériuma. Pont. Aki nem hiszi, este kapcsolja be a híreket, biztos talál rá példát.

Zord

Címkék: Gripen CAS JTAC Mi 24 A-G Rover 5i

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr944926935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TopiDoc 2012.11.26. 20:35:04

Őszintén gratulálok a JTAC fiúknak! Az igazi "élesben", "Stan"-ban is bizonyítottak már . Ott is jó volt Velük dolgoznom.

rudai gyerek 2012.11.26. 20:36:26

Riszpekt a katonáknak!

Beat it! 2012.11.26. 23:53:48

Gratulálok!
Egy apró észrevétel: a konvoj BTR-80A-jának a 7,62-es géppuskája kelepel. Ezen a típuson 30 mm-es gépágyú van, mellette 7,62-es PKT géppuska.

zord 2012.11.27. 14:28:52

@Beat it!:

Ok. Kösz. Azért szúrtam el, mert a konvojban volt sima 80-as is, és ott valóban 14,5-ös kattogott. Javítom!

Zord

Open Skies 2012.11.27. 17:17:21

zord:

honvedelmibeszerzes.kormany.hu/eljarasok

2012. november 27. 10:43

75500_12-71_044

Keretszerződés 2 db Mi-24, 8 db Mi-17, 5 db Mi-8 típusú helikopter fenntartására

szasa30 2012.11.27. 21:07:37

@Open Skies:

Van 5 db uzemeltetendo minyonk? Ez jó hír.... És van 8 db mi-17 esünk? Én eddig 7 mínusz x db leállítottrol tudtam....

Akkor most mi van?
Ja és 2014.12.31-ig írtak ki a szerződést. Eddig biztos élnek a helik? A mi-24-es is??

Zord / Sz.Tamas tudtok vmi publikusat?

Open Skies 2012.11.27. 22:34:42

@szasa30: nem tudok semmit. Ezt a HTKA-n találtam. Én is azért írtam be ide mert itt több jólértesült ember van (Zord, Devil, Stonefort stb.), hátha elmondhatják hogy is lesz ez..

zord 2012.11.28. 08:16:08

@Open Skies:

Hát én csak annyit tudok mondani, hogy amikor a miniszternél újfent rákérdeztem, hogy lesz-e Mi-24-es 2013 január 1 után, akkor azt mondta (ez meg is jelent a keddi Nemzetben), hogy "úgy gondolom, hogy lesz".

Zord

Beat it! 2012.11.28. 12:35:51

@Open Skies: @szasa30:
Az LHSN oldalon lévő lajstrom szerint összesen 7 Mi-17-esünk volt. Mi-8-ból még üzemelt 2 ex-iraki és 2 ex-finn. Tehát vagy elírták a számokat, vagy tudnak valamit... Vagy arra utal, amit Hende mondott? "A ciklus végén egyel több üzemképes helikopterünk lesz." (Mi-24-ből meg 5-tel kevesebb VAN. Hogy lesz belőlük 8 a ciklus végére?)
Egy érdekes mondat az anyagból:
"Ajánlatkérő a rendelkezésre álló előirányzat függvényében, eseti megrendelések keretében rendeli meg a feladatok teljesítését."
Ez akár nagyjavítást is tartalmazhatna, amihez a szerződés rugalmassága miatt nem kellene újra pályáztatni.
Másik érdekes mondat:
"A gyorsított eljárás alkalmazásának indokolása:
A helikopterek üzemképessége elérte a kritikus szintet..."
2014 végéig szól a szerződés, tehát a választások idején még biztosított az említett flotta üzemelése. Ez vezethet a probléma elodázásához is.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2012.11.28. 12:44:57

Érdekelne a felszerelésük is. Az MS2000 meg a PVS 14 az tiszta, na de arra modulra lennék kíváncsi. Az esetleg egy adat továbbító rendszer, vagy MGRS beosztású GPS, amin feltüntethet pontokat-megjegyzéseket ?

zord 2012.11.28. 13:59:37

@Beat it!:

A Mi-17-esnél egyértelmű az elírás, a többinél érthető. Az sem kizárt, hogy talán szándékosan van formai hiba benne, akkor vissza lehet hívni.

Zord

zord 2012.11.28. 14:12:06

@Combat Gear Admin:

A ROVER egy olyan vevő, ami tudja venni a repülőgép által lesugárzott célzókonténer-képet, ha van a konténerben ilyen modul. A mi Liteningjeinkben nincs. Ha valaki volt Ostravában, az a B-52-es szárnya alatt láthatott olyan Liteninget, amiben van. Egy apró kis antenna a hasán jelzi a jelenlétét, ami mellett figyelmeztető jelzés is van.

A ROVER az egyik legnagyobb ugrás az egész CAS/FAC/JTAC technológiában, azzal a megjegyzéssel, hogy legalábbis a kezdetekben a zavarvédelem/titkosítás nem volt megoldott, mert ez valami kereskedelmi cucc (helikopteres élőközvetítés?) katonai hasznosítása. Nem tudom, hogy ez most hogy áll.

Zord

Open Skies 2012.11.28. 17:21:15

@zord: Melyik ország melyik repülőegysége van legközelebb hozzánk, akikkel ténylegesen gyakorolni tudnának a katonáink? Lőtéren, gyakorló bombákkal. Lengyelek, németek, hollandok? Nagy arcvesztés lenne ha a román MiG-21-esek lennének azok.

zord 2012.11.28. 17:58:51

@Open Skies:

Hú, itt valami félreértés van. A mi JTAC-jaink tökéletesen tudnak a hazai Gripenekkel, Mi-24-esekkel, még a Mi-8/17-esekkel is dolgozni. Csak Gripenről még nincs ROVER downlink a JTAC-ok frissen megkapott termináljára.
A másik, hogy a rávezetésnek különböző típusai vannak, és a papír megtartásához bizonyos időközönként kell ilyeneket végezni. Csak helikopterrel, csak nappal, stb (részletekben Devil a szakértő) nem lehet megtartani a papírt, kell nagysebességű, éjszaka, stb.
Ami a külföldieket illeti, aki tud CAS-t végrehajtani, az mind szóba jöhetne elvileg. A magyar srácok gyakorlatokon és élesben vezettek már amerikai, szlovén, svéd, asszem olasz gépeket is.

Zord

Open Skies 2012.11.28. 18:27:23

"Csak Gripenről még nincs ROVER downlink a JTAC-ok frissen megkapott termináljára. "

Pontosan mire lenne jó ez a "ROVER downlink" ha lenne? Illetve mit nem tudunk még most hogy nincs?

(Devil írásait most olvasom újra.)

zord 2012.11.28. 21:04:41

@Open Skies:

Az "alap" downlink szolgáltatás az, hogy a konténer és ezáltal a pilóta által látott képet láthatja a ROVER terminállal rendelkező JTAC is a földön. Rávezetésnél ez nagyban megkönnyíti annak tisztázását, hogy mi is a célpont, hol van a saját, civil, stb.
Ami az adattovábbítás részét illeti, azt nem vágom. A konténer képe tartalmaz adatokat, de valszeg ennél többről van szó.
Ugyancsak nem tudom az uplink működését. Gondolom a lézer távmérő és GPS által levett koordinátákat lehet felküldeni a gépekre. Gondolom ez is valahogy a pod mechanizmusait kihasználva működhet, tehát olyan, mintha a pod generálna célkoordinátát. De ismétlem, ez csak találgatás.

A Gripen esetében van egy infó, ami szerint a 20-as szoftverben lesz benne a ROVER integrációja, bár szerintem a sima downlinkhez az EM kompatibilitáson kívül más integrációra nem lenne szükség.

Zord

Liverbird 2012.11.28. 21:43:40

@zord: Miért, kapunk 20-as szoftvert? Persze ahogy írod, valszeg nem feltétlenül lenne szükséges. Csak kérdezem.

Batkaa 2012.11.28. 23:22:47

@Liverbird: csak kapnunk kellene... most már végig a 19-essel fogunk együtt élni?!

Beat it! 2012.11.29. 09:42:05

Az egyik legfontosabb dologról itt még nem esett szó, az airbase-en olvastam:
"mostantól pedig önálló kiképzést és értékelést is végezhetnek a magyar katonák"
Lehet most még csak mutatóba vannak JTAC-eink, de ezentúl önállóan is tudunk képezni. Csak aztán legyen mit lehívni...

zord 2012.11.29. 14:31:40

@Beat it!:

Vannak oktatók és egy vizsgáztató képesítéssel rendelkező JTAC, azaz idehaza is hosszabbítható a képesség, persze csak akkor, ha az összes, a vizsgáztatáshoz szükséges rávezetéstípushoz a megfelelő feltételeket továbbra is biztosítani tudják - na ide illik a „repülőeszköz függvényében” kitétel, melyet hétfőn a Magyar Honvédség legbátrabb katonája ki is mondott az elöljáró kérdésre adott választ megtoldva.

Zord

Beat it! 2012.12.07. 10:41:23

@Beat it!:
Visszatérek egy nem régi témához, az üzemképes helikopterekéhez. Vagy nagyon egyre jár az agyam Balogh Ákossal, vagy tőlem merített ihletet.
lhsn.hu/hende-repult-az-utolso-helikopterrel/
A fenti hozzászólásomból kísértetiesen visszaköszönnek elemek. Szinte szó szerint. Ez persze nem baj, mert egy felvetésből, szösszenetből született egy kiterjedtebb cikk, ami talán több emberhez is eljut, hála az LHSN-nek és a HTKA-nak.
Egy apró hibába azért belefutott a cikkíró. Hende arról beszélt, hogy "A ciklus végén egyel több üzemképes helikopterünk lesz." De ezt nem bontotta fel típusok szerint, ezt csak én tettem. Tehát Hende össz darabszámra utalhatott (7-8 db Mi-24-es, 7 db 17-es, 2 db 8-as / finnekkel 4 db) összesen kb 17 gép. Ennyinek kellene működni 2014-ben. Ha létrejött volna a Huey üzlet, 28 géppel magasan az elvárt darabszám felett vannak. Új tender, beszerzés esetén szintén jó esély lenne rá. Ha csak mondjuk 8 új gépet vesznek, de a régiek még üzemelnek. Erre most lehet esély az üzemeltetési szerződés révén. Nem teljesülhet azonban Hende ígérete, ha az üzemeltetési szerződés mellett nem lesz leállított példányok nagyjavítása és/vagy új beszerzés.
Hangsúlyozom, Hende össz darabszámra ígért. Ha kiesik a maradék két 24-es, de marad 9 db 8/17-es és mellé 8 új gép, már mondhatja, hogy teljesült az ígéret. Ennek fényében a Hind sajnos még mindig a kihaló állatfajok közé sorolható. Más lenne a helyzet, ha azt mondta volna, hogy "a ciklus végére egyel több harci, és egyel több szállítóhelikopterünk lesz, mint 2010-ben". Értitek, osztogatnak, fosztogatnak... :) Az én elképzelésem volt, hogy igenis kérjük számon a 2010-es állapotot, külön választva a harci és szállító kategóriát, mert így kerek a fegyvernemi képesség. Tudjuk hogyan értette a miniszter, de a kategóriánkénti számolással többet nyerhet a haza. A cikk is lényegében ezt szolgálja. Csak a pontosság kedvéért írtam ezt a fejtegetést.

Batkaa 2012.12.07. 13:35:15

@Beat it!: tehát 17db üzemképes helikopter...
Ebből kell kiindulni.
A Mi-17-es továbbüzemeltetéséével, bevásárolni mellé ~10 db könnyebb kategóriájú, felfegyverezhető helikoptert, fegyverzetében feltétlenül IPTR-rendszerrel. Ezáltal részben megmaradna a támogató képesség és a költségvetést (lízinget, benne foglalt támogatást feltételezve), évi 7...10 milliárdos összeggel terhelné, ami a leállított típusokon elérhető megtakarítást tekintve, összességében kevesebb is lehet.
A Mi-24-es pedig (sajnos) kihalásra van ítélve.

zord 2013.01.16. 12:22:46

A JTAC technológia sem áll meg. Célmegjelölési megoldás kézből az NG-től:

www.irconnect.com/noc/press/pages/news_releases.html?d=10017924

Zord

shockwave 2013.01.17. 08:03:02

@zord:
"Ugyancsak nem tudom az uplink működését. Gondolom a lézer távmérő és GPS által levett koordinátákat lehet felküldeni a gépekre. Gondolom ez is valahogy a pod mechanizmusait kihasználva működhet, tehát olyan, mintha a pod generálna célkoordinátát. De ismétlem, ez csak találgatás."

Ez a technológia egyelőre a jövő zenéje, a mostani cuccok még nem képesek erre az együttműködésre, a ROVER csak egy irányba dolgozik. Ezt támasztja alá az újabb trend is, a SIR (Soldier's ISR Receiver), vagy más néven Tactical ROVER feljlesztési irányvonalával (ez egyébként szintén bemutatásra került a Rover 5 itthoni képzésen). Kisebb, könnyebb cucc, de egyelőre csak vevő üzemmódban. Ez szintén L3 termék és már műveleti területen is alkalmazásra került.

Az igazi kétirányú digitális CAS-t lehetővé tévő cuccok egyelőre gyerek cipőben járnak és igazából még csak próba stádiumban üzemelnek. Erről van szó:

soldiersystems.net/2012/10/15/black-diamond-advanced-technology-delivers-mts-ang-afrc/

Az általad belinkelt kis méretű lézer célmegjelölő úgyszintén alkalmazva van Afganisztánban, de nem rávezetésre, inkább csak a célok megjelölésére nappal (amikor az IZLID nem jó). Ami pedig vadonat új cucc, az az AN/PED-5 ami egy viszonylag kicsi és könnyű egységben kombinálja a lézer távmérőt, GPS-t és termo technológiát. Ehhez hasonló termék már van a MH-ben is, mert a FLIR Recon 3 ugyanezt a képességet nyújtja, csak valamivel nagyobb és nehezebb kivitelben.

shockwave 2013.01.17. 08:12:11

@Beat it!:
"Lehet most még csak mutatóba vannak JTAC-eink, de ezentúl önállóan is tudunk képezni. Csak aztán legyen mit lehívni..."

Ez BS. A JTAC-jeink nem mutatóba vannak. A jogosítvánnyal rendelkező állomány közül mindenki legalább 2 alkalommal szolgált műveleti területen. Talán kevéssé ismert tényt árulok el, ha azt mondom hogy több magyar JTAC is van, aki már "hívott le" különböző dolgokat, különböző platformokról és életeket mentett vele. Ezzel nyilván nem fogsz a nyílt sajtóban találkozni. Tehát "lehívni" mindig van mit, az részletkérdés, hogy ez a valami ez magyar Gripen, vagy bármely más koalíciós platform. Ha szomorú, ha nem, a mai magyar valóság alapján a JTAC-ek "Gripen-nel készülnek, nem Gripen-re". Ha érted mire gondolok...

zord 2013.01.17. 09:10:41

@shockwave:

Köszönjük a szakavatott információkat!

Az, hogy Afganisztánban volt már magyar lehívás, úgy hiszem eléggé szilárdan bekerült a hazai (nyilvános) szakmai köztudatba, persze azzal, hogy egy ilyen akció több-kevesebb részletét azért fel lehetne tárni.

A cikket én direkt írtam úgy és ez valszeg átragadt a kommentelőkre is, hogy a JTAC-et összekötöttem a CAS-ra alkalmas hazai eszközökkel. Tettem ezt azért, mert úgy kiképzési-képességfenntartási szempontból kölcsönös függést látok, másrészt én konzervatív idejétmúlt emberként mindig azon agyalok, hogy mire képes, vagy lehet képes a Magyar Honvédség. Nem az MH a NATO-ban, az MN a VSZ-ben, hanem "az" MH.

Lefordítva, igenis úgy látom a rendszert kerek egésznek, ha itthon, úgymond "kerítésen belül" van lehívó és lehívható egyaránt.

Ne legyen rá soha se szükség, ne elevenedjen meg egy ilyen szcenárió, de egy szerintem egy nemzeti haderő attól haderő, hogy ha korlátozott volumenben is, de képes az önálló tevékenységre. Tudom, hogy az utóbbi húsz évben szándékosan leépítették ezt az önállóságot, de a történelem arra tanít, hogy a felelősségteljes szakemberek ne korlátozzák gondolkodásukat a négyéves ciklusokban gondolkodó, külföldi buksisimogatásra pályázó, percember-politikusaink által megszabott célokra. Mert azokat napok, órák alatt fogja a történelem félresöpörni az útból. És akkor az ország, a nemzet csak azokban a szakemberekben bízhat, akik szépen, szorgalmasan, fogat ha kell összeszorítva tették hosszú éveken át a dolgukat, felkészültek mindenre, függetlenül az össze vissza fújó politikai szelektől.

Zord

shockwave 2013.01.17. 10:24:06

@zord:

Okay, így érthetőbb a dolog. Ilyen szempontból viszont a ROVER sokkal inkább "nice to have", mint "must have" kategória, ugyanis dolgozni lehet nélküle is, nem elengedhetetlen (sőt, ebből a szemszögből az IZLID-re sokkal nagyobb szükség lett volna, annak ellenére is, hogy a MI-17N kivételével nincs NVG képes platformunk). Egyelőre sem a MOA, sem a STANAG nem írja elő kötelezően a ROVER-rel történő rávezetések időszakos végrehajtását, tehát fenntartás szempontjából irreleváns.

Ahol a ROVER elengedhetetlenül fontos, az Afganisztán, ugyanis része a kötelező felszerelési listának, ami nélkül hiába teljes az egyén minden papírja, nem kap hívójelet és engedélyt. Még akkor sem, ha történetesen nem minden műveletben használja az ember az eszközt... sőt, nem is kitétel, hogy használja!

"Az, hogy Afganisztánban volt már magyar lehívás, úgy hiszem eléggé szilárdan bekerült a hazai (nyilvános) szakmai köztudatba"

Ezzel most te leptél meg engem! Tudsz ehhez adni linket, vagy forrást? Nem vagyok benne biztos, hogy ugyanarról beszélünk.

zord 2013.01.17. 11:42:30

@shockwave:

Konkrét cikket nem, de hogy kommentekben itt is többször említésre került, az biztos. CIkk nem lehet, mert nem adnak hozzá infót.

Zord

shockwave 2013.01.17. 13:41:58

@Beat it!:
Köszi a linket. Ez a művelet (illetve a másik a HM oldalán nemrég megjelent hír az OMLT-t illetően) nem végződött légi fegyverzet alkalmazásával. A PRT-ban és az OMLT-ben minden területen korlátozott a JTAC-ek lehetősége. Én konkrétan nem róluk beszéltem...

zord 2013.01.17. 15:01:27

@shockwave:

Ja igen, azokban a "mondákban" amik hozzám eljutottak, senki nem az ERICS-ről beszélt, hanem a "kőevőkről" :-))))))

Zord

zord 2013.01.21. 00:08:56

Podokba épített router ("repülő reléállomás") a Rover 5-ök számára:

www.eglin.af.mil/news/story.asp?id=123333022

Zord

Beat it! 2013.03.20. 11:10:06

Éleslövészet JTAC-kel:
airbase.blog.hu/2013/03/20/elesloveszet

Ha lesznek bombáink, itthoni lőtér alkalmas a dobásra?

Hollywood 2013.03.20. 20:10:24

Éleslövészet Gripenekkel és előretolt repülésirányítókkal

airbase.blog.hu/2013/03/20/elesloveszet

Open Skies 2013.03.20. 20:22:20

@Hollywood:

Beat it megelőzött 5 hozzászólással és 9 órával.

Beat it! 2013.03.20. 11:10:06

(Velem is előfordult már:)

Hollywood 2013.03.21. 05:24:03

@Open Skies:

Elnézést a figyelmetlenségemért, az öröm lehetett az oka,hogy végre vmi jó is történik.

üdv:
Hollywood

Open Skies 2013.03.21. 06:17:26

@Hollywood: Inkább legyen meg kétszer, mint egyszer sem :)

Hollywood 2013.04.21. 10:30:39

Sziasztok!

Most olvastam a márciusi Magyar Honvédet, amelyben a magyar Gripen fegyvereit veszi számba. It megemlíti a földi csapásmérő fegyverek között a GBU-10, GBU-12 mint amit már megrendeltünk.
Lemaradtam volna valamiről?!
Mikor rendeltük meg őket és hány darabot?Vagy ez is csak PR?

Nem találtam erről infot ezen a blogon, de ez nem jelenti azt hogy már nem beszéltetek erről itt.
Ezért előre is elnézést kérek.

üdv:
Hollywood

Liverbird 2013.04.21. 12:54:50

@Hollywood: Már gyakorló dobások is voltak GBU-val, hogy mikről maradsz le??!

Csak viccelek. Volt már itt téma, téves az infó, nincs még megrendelve semmi, de állítólag tárgyalnak róla.

zord 2013.04.28. 20:00:58

Példaértékű cikk Deviltől az airbase.blog.hu-n:

airbase.blog.hu/2013/04/27/demon_archer_es_evil

Zord

dudi01 2013.05.21. 17:16:25

A BTR-80/A-n nem 14,5-ös hanem 30mm-es gépágyú van. :)

Liverbird 2013.05.21. 18:05:33

@dudi01: Nem tudom mi a gond, át is lett húzva a képaláírás.

zord 2013.05.21. 22:50:45

A 30-as evidens volt még nekem is, a 7,62 helyett írtam 14,5-öst. Ezt javítottam...

Zord
süti beállítások módosítása