Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (100) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (72) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (33) helikopter (47) hírek (49) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) Kecskemét (65) kecskemét (45) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

Szu-22: a Lengyel Légierő csapásmérő vasalója

2009.10.06. 19:15 | zord | 10 komment

A Lengyel Légierő őszi bázistúrájának második napján Swidwinbe, a 21. légibázisra léphettünk be, ahol elsősorban a 40. harcászati repülőszázad egy üzemnapját tekinthettük meg. Egyedül egykori VSZ-üzemeltetői közül Lengyelország tartotta rendszerben a típust, aminek oka egyértelműen abban rejlik, hogy egy relatíve sokoldalú csapásmérő repülőgépet jelentős számban akartak biztosítani az "elképzelhetetlen" (orosz) szcenárióra.

Nyolc gépet húztak ki a zónába, mind repült. No comment...

Jelen állás szerint 2011-12-ig maradnak, amikorra az F-16-osok teljes képességspektrummal rendszerbe állnak, és kiváltják a Szuhojt, ezt a lenyűgöző vasalót. A típuson repülő alakulatok (elsősorban a 40.elt) valószínűleg az új sugárhajtású gépeket kapják majd meg (legyenek azok korszerűsített finn Hawk-ok, vagy dél-koreai T-50-esek).

Fegyverzeti bemutató az egyik örökség fedezékben (melyeket máig használják). A teljes Szu-22-arzenál ki volt pakolva, a radar elleni rakétáktól eltekintve.

Több gép a lőtérre ment (Poznanban éppen egy demonstráció zajlott), egyenként két OFAB-100-120 bombával.

Nem okozott gondot a hangfogó domról történő fotózás engedélyezése sem  a kísérőknek. A képi lehetőségekben nem volt korlátozás, de információk tekintetében szűkszavúak a lengyelek. Itt még olyan érzése van az embernek, hogy hisznek benne: meg kell tartani maguknak az információt.

Három gép gurul a pályára, az első már átesett a "végső ellenőrzésen". A 800/1200 literes pótosok kötelező felszerelésnek számítanak.

Az időszakos hangár sem volt tiltott terület a fotósok számára, a galériáról szép "kilátás" nyílt az AL-21-esek cseréjéhez széthúzott Szuhojokkal.

Felszállás, háttérben egy nyitott fedezék és a Radwar cég közelkörzeti radarja (létezik mobil, vadászrávezető változat is), mely minden lengyel katonai reptér köztelező kelléke.

Oszolj a reptér felett. Jól láthatóak még ezen a kicsi képen is az UZR-ek.

Leszállás, szép színes fékernyővel. A kigurulási úthossz átlagosan 1300 méter.

Zord

Címkék: lengyel swidwin szu 22

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr391432409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flankerr 2009.10.06. 20:53:25

Fogadd őszinte gratulációmat a képekért, és sárga irigységem a lehetőségért..:)

Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2009.10.07. 15:18:27

Nézegetve a képeket, rendben van az a fedezék, vigyáznak az öreg vasra. Mindegyiknek jut fedett hely? A bázisról milyen az általános benyomás? Hány óra/év az amivel reálisan számolhat egy Szu-22-es hajózó?

Lev330 2009.10.08. 01:09:56

"Nyolc gépet húztak ki a zónába, mind repült. No comment..."

Hát ez valóban no comment :) Hány gépet repülnek a századnál?

További kérdésem lenne, hogy nagyobb terjedelmű (no nem mint ha elégedetlenkednék) élménybeszámlót találunk valahol a közeljövőben?

Forcesrcm 2009.10.09. 08:43:21

Hi!

OFF::

Ezt láttátok...?
Uhhhhhhh.....
eaa.org/news/2009/2009-09-10_victor.asp

ON::

zord 2009.12.19. 21:12:47

Valaki nem tudja véletlenül, hogy ki kezelte, ki kapta a magyar Szuhojok által a KKR-el készített fotókat, illetve mi lett ezek sorsa?

Zord

Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2009.12.19. 21:23:32

@zord: Ha addig nem kapsz használható infót, akkor az ünnepek után rákérdezek.

zord 2009.12.19. 22:43:53

@Devil 505:

Köszönöm előre is!

Tudományos, de érdekes anyag arról, hogy a lengyelek hogy tartották életben a Szuhojt (egy helyen 82 ezer órányi adatról ír, ennyit biztosan repültek a típussal):

www.asipcon.com/2006/06_proceed/Tuesday/1100_Leski.pdf

Zord

zord 2009.12.28. 19:55:03

Csak erős idegzetűeknek:

www.youtube.com/watch?v=LNPHNpD-ytg&feature=related

A zenével együtt brutál.

Zord

zord 2014.02.13. 16:44:12

Mostantól számítva 3-10 évig még rendszerben maradnak a lengyel Szu-22-esek!

www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/151587/poland-to-keep-su_22-fighters-in-service.html

Úgy volt, hogy tavasszal nagy készletfelszámoló lövészettel búcsúznak, már készültünk is rá...ez sajnos akkor elmarad :-)))))

Zord
süti beállítások módosítása