A hét utolsó napján ugyan, de megjelentek a Ramstein Flag résztvevői a Vouraikosz-kanyonban, ami jól kiegészítette az október 1-én Andravidán megrendezett szpotternapot.
Svéd UTI Gripenek nyitottak egy magas áthúzást követő bemerüléssel :-)
Lehet, hogy nem ilyen vadregényes környezetben, de Magyarországon is össze lehetne szervezni időnként egy-egy ilyen földhátteres fotózást. Amint arra tavaly sor is került.
A Peloponészosz-félszigeten található Vouraikosz-kanyon nagyjából É-D-i orientációjú, a javarészt használt északi irányban a Korintoszi-öbölre torkollik. A képen távolban kékellő hegyek már a görög szárazföldön meredeznek, az öböl vizén túl.
Andravidán a "helyi erők", a 117. ezred (PM) Phantomjai szolgáltatták a legbecsesebb látnivalót a levegőben...
...azonképpen a földön is. Szembeötlő az F-4E változat esetében az orr-rész alá beépített M61 gépágyú, az annak hasára, illetve a szívócsatornák felső peremére beépített EH-antennák, a szintén utólag, a Peace Icarus 2000 program keretében a szélvédő elé beépített IFF kérdezőantennák, illetve az orrfutó-gondolaajtó és a törzs alatti 600 gallonos póttartály által részben elfedett Litening célzókonténer. Az orrkkúp pedig már nem az eredeti APQ-120-ast, hanem korai F-18-asok APG-65-ös radarját rejti. Jól kivehetők a pilóta és a RIO/WSO kabintetejének eltérő megoldású tükrei is.
Akárcsak hét éve az RF-4-esek esetében, az ol' smokey-jelleg is megbízhatóan demonstrálásra került. Nem vagyok biztos benne, de a látogatás alatt látott példányok esetében elképzelhetőnek tartom, hogy voltak hagyományos és füstmentes J79-essel ellátott példányok is. Annyit lehet erről tudni, hogy az 1990-ben az USA-tól kapott használt "SRA" gépek ilyen hajtóművel érkeztek.
Először vettek részt görögországi gyakorlaton a honvédség Gripenjei.
Oszolj a pont fölött.
Kedvenc kompozícióm: technika a tájban, azaz 33-asunk leszállás utáni kigurulása 34-es irányba, a Peloponészosz hegyeivel a háttérben.
Zord