Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (107) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (73) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (34) helikopter (47) hírek (56) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) Kecskemét (65) kecskemét (45) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (21) Szolnok (52)

HTML

Üzemben az új Zlínek

2021.03.18. 01:59 | zord | 9 komment

Szolnokon az új helikopterek érkezése áll a figyelem középpontjában, és ez az alakulat feladatrendszerét ismerve rendjén is van. Az elmúlt év végén ugyanakkor teljessé vált a Zlín alapfokú kiképző/kiválogató repülőgépek flottája is, mely a bővülő haderőnem jövőjének fundamentumát alkotja, a hajózó utánpótlás kinevelésében szorgoskodva...

210316_szn_zlin_1.jpg

Szolnokon járva kétségtelenül a H145M a sztár, de szorgosan pörögnek a Zlínek is. Itt 02-es pálya szerinti bejövetel közben a "fleet leader" 02-es :-) , fölötte pedig a valszeg engine out eljárást gyakorló 27-es Z 242L, az új jövevények egyike.

210316_szn_zlin_2.jpg

Itt már a kerítés fölött.

210316_szn_zlin_3.jpg

Haslövés a 28-asról. Jól látszik a léghűtéses Lycoming motor téliesítő kitje, mely az olajhőt hivatott a hideg levegőben is megfelelő szinten tartani - mert mint tudvalevő, a kenőanyag alacsony hőmérséklete a motor élettartamának csökkenését vonja maga után.

210316_szn_zlin_4.jpg

A nap alig valamivel a horizont felett, szép sárgára festve a besikló 27-est, melynek szárnyvégi strobe-je éppen bevillan.

210316_szn_zlin_5.jpg

Ez már a 2017-ben érkezett gépek egyike, a 22-es, mely műrepülést követően lenyomott még pár iskolakort az üzemnap zárásaként. 

Zord

Címkék: Szolnok Zlín Z-242L

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr4216468662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zord 2021.03.18. 14:39:16

Munkába álltak az új Zlínek Szolnokon!

Zord

Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2021.03.18. 17:46:07

Ha a légcsavarkúp melletti nyílásokban lévő kitre gondolsz, akkor az inkább a hengerfejek túlhűlését hivatott megakadályozni, mert hidegben, ha levett gázzal süllyedsz, nagyon gyorsan visszahűlnek. Az olajrendszernek elvileg van egy termosztátszelepe, ami a hideg olajat nem engedi az olajhűtőbe. Bár lehet, hogy nem minden Lycoming rendelkezik ilyennel.

zord 2021.03.18. 18:26:45

@Devil 505: mindkettőnknek igaza van.

Idézet a "AIRPLANE FLIGHT MANUAL
Z 242 L
Document No. 003.012.1" kiadvány

"7.25.5 Engine suction and cooling" részéből, sajnos eléggé gyenge angolsággal megírva:

"Winterization plates are inserted into the front engine cover to reduce low oil temperatures or
cylinder head temperatures at low ambient temperatures."

Zord

Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2021.03.18. 19:06:53

Akkor jó. :) Nem olvastam, csak a saját Cessnás emlékeimből indultam ki. Azokban a gépekben is hathengeres, befecskendezős motor volt, igaz Continental. Na mindegy, a lényegen nem változtat.

zord 2021.03.18. 19:47:22

@Devil 505: a decemberi nyolczlines fotózáskor is volt erről szó, a jelenlevő "diirekt jetes" vezető is kérdezte, mondván ő a dugattyúshoz nem ért.
Azt én is tudtam hogy téliesítés (a nyári képeken nincs fönn a lemez) de a működés homályosan volt meg, hogy miben is kell megőrizni a meleget. Erre kerestem rá éjjel, amikor kitettem a bejegyzést és egy találatban az AOPA-s csóka az olajat hozta fel elsődlegesen. Aztán megtaláltam a manuált is.

Zord

Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2021.03.18. 20:12:53

Hát azon nem voltam, de ezzel sokan vagyunk így. :)

zord 2021.07.22. 22:54:53

Az LHSN megcsípte, hogy day glo sárgára festették a Zlínek törővégeit. Emlékszem, anno ment erről diskurzus, de talán már a mókuskák kapcsán is, hogy a kiképző feladat miatt kéne. Akár a felségjel is lehetne színes a kiképzőgépeken. Disztingválni tudni kell...kis festék egy gépnek, nagy a légierőnek.

scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/fr/cp0/e15/q65/218304002_6313590598666008_8712817512126950121_n.jpg?_nc_cat=102&ccb=1-3&_nc_sid=0be424&_nc_ohc=EQZSFbUP6rAAX92LF8q&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=b55962b36eb75cd87ecd61105a2f8c0e&oe=60FEF98E

scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/fr/cp0/e15/q65/217814580_6313589395332795_2996967569510139463_n.jpg?_nc_cat=107&ccb=1-3&_nc_sid=0be424&_nc_ohc=GlbuLstfxxkAX9V2uz8&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=5b98daa4275651f0066d534955579c67&oe=60FEB109

...és akkor el lehetne kezdeni a század/alakulatidentitásokat is megjeleníteni a gépeken. A többségen lo visben, egy-kettőn színesben. Már bocsánat, de a szolnoki bázisjelvény lo visben távolról inkább egy cirkalmas kopásnak, lepattogzásnak tűnik, az meg egyenesen biztos, hogy a fiatalok fantáziáját nem ragadja meg. Mondjuk egy vörös sárkány...az már valami!

Zord
süti beállítások módosítása