Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

szeptember 2021
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Címkék

Airbus Helicopters (20) AirPowerNews (76) éleslövészet (20) f 16 (20) Gripen (65) gripen (76) Győr (15) H145M (29) Hajmáskér (30) helikopter (45) hírek (26) honvédség (21) hungarian (29) hungary (63) kecskemét (45) Kecskemét (59) Körös-hegy (20) Kub (20) légvédelmi rakéta (24) lövészet (16) magyar (42) Magyar Honvédség (17) Mi-17 (24) Mi-24 (28) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (21) radar (18) Szolnok (49)

HTML

Gyorsabban és magasabbra: álmaink rámpás gépe, a KC-390-es

2020.11.17. 17:28 | zord | 15 komment

Ma délután aláírták a honvédség jövendő rámpás szállítógépeiről szóló beszerzési szerződést. A megállapodás értelmében a brazil Embraertől érkezik két KC-390-es Kecskemétre a Tevékhez 2023-24-ben - a két A319-es és a két F7X mellé. A magyar haderő a lépés nyomán világszerte példátlan módon "all jet" szállítóflottával bír majd. 

201117_kc-390_szerzodes_1.jpg

Az Embraer promóvideóján szereplő magyar KC-390-es a 610-es oldalszámot kapta. 

Zord

Címkék: honvédség Kecskemét Teve Embraer KC-390

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr516289086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zord 2020.11.17. 17:52:08

Csináltam egy külön bejegyzést is a brazilnak.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2020.11.17. 18:01:29

Örüljünk neki.. Szerintem annak ellenére jó választás, hogy mi is "előszéria" gépet kapunk (a mai gyártási darabszámok mellett - kivéve amcsi repülőgépek - szinte minden repülőgépből olyan kevés készül, hogy 20 év még csak előszériának nevezték volna Őket..) Azért a KC390-el minden különösebb hírverés, biztosítás nélkül többször átrepülték szinte hosszába az Atlanti óceánt, jártak vele Farborogugh-ba, Fairfordon, LeBourgeten, közép Európában stb. Szerintem nagy gond nem lesz velük. kérdés: vajon lesz-e rá cseh és magyar Gripenek miatt certificate a tankoláshoz, illetve az is abba az irányba mutat, hogy F-35A nem, mivel merevcsöves tankolásra nem alkalmas, és most már csak a legdrágább Marine változatot vehetnénk, mint a britek (ők is azért vették rossz nyelvek szerint, mert annyi Rolls alkatrész van bennük, hogy jobban megérte mint a két hordozó átalakítása hagyományos katapultra..

Kérdés?
Miért az Embraer-től kellett megtudni??

Gaudi 2020.11.19. 15:54:43

Na, hogy ebben a topicban is legyen kontent, és egyben felhívás keringőre.
Killermetál barátunknak finoman jelzem, hogy bár még a Lynx post sincs kész, de közben itt van ez a csodálatos repülőgép, valamint közben még egy NASAMS is beesett, szóval, kéne igyekezni a cikkírással. ;-)

Harrdder 2020.11.30. 17:15:51

@Gaudi: Köszönöm a megszólítást, megtisztelő!
1. A KC-390-esnél úgy éreztem eddig, hogy nem volt meg az a többlettudás, amit hozzá tudtam volna tenni. Nem kaptunk tájékoztatást, nem engedtek oda, amikor itt volt látogatóban. Nincs saját fotó, a netről pedig mindenki elolvashat egy típusimertetőt. De most eszembe jutott valami. Szóval hamarosan.
2. A Lynx készül. Jelenleg 15 oldalnyi az írott anyag. Akkor viszont itt esetleg megkérdezném a kommentelőket: Mi a jobb, minek van több értelme a egy blogposztban? Egy teljes, 15 oldalas ismertetőnek, amely szaksajtóban is megfelelő lenne, vagy mondjuk csak a fele, harmada, de az részletezné, ami viszonylag kevésbé ismert. Valahogy egyre inkább úgy érzem, nem látom értelmét, hogy leírjam azt, amit látni a képen is, vagy milyen típusú a motor, hány kg a gépágyú.

árpika 2020.11.30. 19:47:15

@Harrdder: Ez egy érdekes kérdés; ezen a fórumon szerintem a többség támogatná a hosszabb írást, köztük én is. Engem pont hogy nem untatnak a részletek, ha időm engedi, Molni irományait is el szoktam olvasni.

Az átlagember már nem biztos, hogy ennyire lelkes; esetleg ha a formátum lehetővé teszi, megfontolandó egy 2-3 oldalas rövidítést kiollózni és közzétenni.

Gaudi 2020.11.30. 20:29:29

@Harrdder: Először is, ennek kapcsán engedd meg, hogy Neked, a bloggazdának és az összes szerzőnek más blogokon és oldalakon megköszönjem a munkát, amit helyettünk beletesztek, így nekünk pont elég elolvasni, értékelni, helyretenni fejben, aztán lehet csinálni tovább aki, amivel foglalkozik.

Kérdésedre:
Én pont a hosszú, részletes cikkeket szeretem, és azt gondolom, hogy a haditechnikai oldalakat követők legnagyobb része ilyen. Akik ezeket követik ha szeretik is a pár perces dózisokat, azért alapvetően olvasni szerető emberek.

Mivel rétegszintű az ilyen érdeklődés, sajnos ezek az oldalak nem is lesznek különösebben látogatottak. Ami nehezíti, hogy reklámbevételekhez jussatok, amit amúgy a befektetett munka alapján nagyon is megérdemelnétek.

A látogatottságot a bulvár irányába elmozdulással lehet növelni, pár perces dózis, valami hangzatos baromsággal, na arra van kattintás, alatta komment flamewar, stb. Ebből lehet bevétel. Ezzel együtt azokat az olvasókat, akiket a téma ténylegesen érdekel, nagyjából el is lehet veszteni.

Ha engem kérdezel: ha beletetted a munkát, ne rövidíts, kivonatolj. Ha pont rövidhez van kedved akkor meg azt csináld. Mi olvasók mindkettőnek örülni fogunk.

390 ügyben amúgy volt már egy elég szép ismertető a jetplanes blogon, de ha van mit hozzátenned, ne tartsd magadban. ;-)

Harrdder 2020.12.01. 22:02:53

@árpika: @Gaudi:
Köszönöm a véleményeket. A kattintásszám nem érdekel (na jó, azért az egy komoly visszacsatolás). Tájékoztatni szeretnék, információt közölni. Amíg nem nyitja meg valaki a posztot, úgyse látja a terjedelmet. De ha nem olvassák végig, akkor az írás sem éri el a célját. A reklámra, pénzre szót vesztegetni nem érdemes. Sokan ezt még mindig nem hiszik el, de ebből pontosan 0 ft bevétel származik.

Harrdder 2020.12.16. 21:01:31

@Gaudi: @árpika:
Üdv! Köszönöm a felkérést, anélkül talán nem írtam volna meg. Nem szokványos típusismertető, a felhasználhatóság szempontjait vettem végig.
Tessék szétszedni, kritizálni kötelező! killermetals.blog.hu/2020/12/16/de_mire_lesz_hasznalhato_a_kc-390-es

árpika 2020.12.17. 19:52:49

@Harrdder: Köszönjük szépen, megtisztelsz.

Harrdder 2021.03.12. 17:14:40

@Gaudi: A Lynx cikk első része már elérhető. A link az arra vonatkozó blogbejegyzésben lett megosztva.

Levente B. · combatant.blog.hu 2021.07.25. 18:08:32

"This week, Embraer started the C390 #Millennium's tests for operations from an unpaved runway. To conduct this test, a 5,905ft / 1,800m runway was built at the Gavião Peixoto unit. Several assessments will be performed over the next weeks to analyze the effective operation of the aircraft, demonstrating yet another multi-mission capability."

www.facebook.com/Embraer/posts/3800168640088605
süti beállítások módosítása