A gyakorlatok volumenétől/kockázataitól függően eltérő szintű egészségügyi biztosítás indokolt. A napokban a Bakonyban kezdődő amerikai-magyar légiroham már abba a kategóriába tartozik, melyen szükség lehet (reméljük nem lesz!) arra, hogy sérülteket gyorsan a Honvédkórházba juttassanak helikopterrel. Akárcsak a tavalyi tüzérségi gyakorlat idején, a most résztvevő amerikai erők Medevac-helikopterei "bejátszották" a Budapest XIII. kerületében lévő Marinaparton lévő leszállóhelyet, mely az egészségügyi létesítmény megközelítésének módja számukra (egyelőre).
A leszállóhelyen megjelent két HH-60M a 3. Gyalogoshadosztály 3. Helikopterdandárának állományába tartozik. Az Atlanti Határozottság hadművelet (OAR) aktuális rotációjának ők alkotják a forgószárnyas komponensét (Aviation Rotation). Érdemes összevetni ezeket a gépeket a tavaly ugyanitt járt átépített régi UH-60-asokkal, például különböző hajtómű infravörös szignatúra csökkentő megoldásokat (régi keveréses, új felfelé terelős), illetve a FLIR elhelyezést (régi: Safire, főfutó mellé oldalra, új: Talon, az orrtoldalék alatt).
A hajtóműburkolaton jól látható a 3ID stráfos (színesben kék-fehér) jelvénye.Az ajtó fölött jól latható a valószínűleg Goodrich csörlő.
Egy közeli pillantás a maszkos crewchiefre.
Egy kis szenzortanulmány. (Mivel felmerült, ideírom a gép hasába illeszkedő két fehér antenna megoldását is: AN/APN-209 RALT)
Az immár rutinszerűen igénybe vett Placc a Duna Plaza mögött, a Marinaparton.
Zord