Az ezekben a hetekben Magyarországon zajló, a korábbinál nagyobb volumenű és az alkalmazott fegyverrendszerek miatt magasabb kockázati besorolású hadgyakorlatok miatt az egészségügyi biztosítás szintjét is magasabbra kellett emelni. Ennek részeként a napokban két alkalommal is kipróbálták az amerikai erők, hogy milyen eljárás szerint tudják a megfelelő szintű ellátást nyújtani tudó intézménybe juttatni egy esetleges baleset sérültjeit. Ez pedig jelenleg nem lehet más, mint a US Army Medevac UH-60-asaival a budapesti Marina part melletti leszállóhelyre történő légi szállítás, amit kombinálnak az OMSZ mentőautóival, melyek a Honvédkórházig hátralévő 2,7 kilométeren (-golden hour minus 7 mikes-) viszik a sérülteket.
Behelyezkedés nyugatról a Népsziget és az Újpesti-öböl fölött.
Szembetűnő az élettartam során történő esetleges rekonfigurálás szempontjából előnyösebb, kevésbé intruzív FLIR-elhelyezés a bal főfutó előtt oldalt. A vöröskereszt két oldalán a mellső kvadránsok AN/AAR-57-es szenzorai.
Az utóbbi években, ha minden igaz, ugyanerről a placcról repültek a Hungaroringre is a helikopterek, melyeket az átépítésekkel száműztek a Dráva utcai leszállóhelyről.
A járóbeteget szimuláló katonanőt kísérik a mentősökhöz. A főfutó előtt jól látható a Flir Systems Safire szenzortorony.
A gépszemélyzet és a magyar mentősök hordágyon viszik a "sérültet" a Black Hawktól a mentőautókig.
A porfelhős indulás után a fotós számára a hajmosás kényszere a legjobb visszaigazolás ;-)
Zord