Hosszú hiátus után, ha minden jól megy, nagyobb figyelmet kap ismét hazánkban a célzott katonai repülőműszaki képzés (i. e. annak a humán erőforrásnak az előállítása, amely termeli az üzemképes repülőeszközt) . Ez úgy szakmai, mint toborzási és motivációs okokból fontos elmozdulás kezdetét jelentheti az elhibázott "katonai üzemeltetői" koncepcióhoz képest. Egy kissé populista összehasonlítással élve ugyanis hadd tegyük már fel a kérdést: vajon hány gyerek álmodozik repülőgépek (vagy specifikusan valami más technika) bütyköléséről, és hány "katonai üzemeltetésről"? A válasz egyértelmű. A sehová nem vezető (pontosabban repülőműszaki utánpótlásunk számára nehéz helyzetet teremtő) gondolkodás képviselőinek pedig a kurta "egyes, leülhet!" felkiáltással kívánhatunk sok szerencsét a jövőre nézve.
Az NKE fenntartói jogait gyakorló Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkárának, Orbán Balázs miniszterhelyettesnek a jelenléte is a fokozódó kormányzati figyelem jeleként értelmezhető. Azt mindenki tudhatja, hogy a képzés a Z2026 százmilliárdos beszerzéseinek sikerét vagy kudarcát eldöntő egyik kulcsfontosságú terület.
Szabó István honvédelmi államtitkár (itt a 25-ös Z-143LSi szárnyán) az egyetem fejlesztéséhez, és az új helikopterek ősszel kezdődő érkezéséhez kapcsolódó, a képzést szolgáló szolnoki modernizációra tett ígéretet.
Az UAV-szaktanterem felszereltsége a helyiek pályázati szorgalmát dícséri.
Tanterem az irányítók képzésére. A továbblépés egyik útja a honvédségben rendszerben levő eszközök (ebben az esetben például ATC/fegyverirányító felületek) képzésben történő bevezetése lenne. Ezzel megspórolható a csapatokhoz kikerülők átképzése, illetve rövidíthető a hadrafoghatóságuk eléréséhez szükséges idő. Hogy egy "materiálisabb" példát említsünk, szép lenne, ha az új repülőeszközök megjelenésével egyidőben végre Szolnok is kaphatna típusspecifikus maintenance trainer/instructional airframe kategóriájú eszközöket. Amikor H145M-et rendszeresítünk, ne csak Mi-8-ason menjen már az oktatás!
Boroszkópos vizsgálatot gyakorolnak a hallgatók az egyik Z242L motorján...
...egészen pontosan ezen a Lycomingon.
A hallgatók egy másik csoportja a kabint tanulmányozza az egyik 143-asban. Az oktatói állomány utánpótlása is erőfeszítéseket igényel, nem holnap, nem ma, hanem tegnap (is késő lett volna). Mondani sem kell, hogy az "egyszemélyes dráma" műfaja, azaz hogy egy szak, intézmény akkreditációja, működőképessége egyetlen személyen múlik, nem éppen kompatibilis az elvárásokkal.
A 26-os Z143LSi, háttérben az időszakos munkán lévő, dinamikus fődarabjaitól megfosztott 703-as Mi-17N.
Hatásos háttér sajtótájékoztatóhoz: a 338-as Mi-24P.
A H145M már ott virít a szolnoki 86-osok updatelt médiafalán.
Zord