Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

  • zord: @Levente B.: milyen jó hír ez így estére, mely mellesleg szokás szerint sok ukránnak és orosznak a... (2025.11.19. 20:46) LandPowerNews 152. (2025 nov.)
  • Harrdder: A Sixtyniners, a BAP misszióban résztvevők, és persze a sajtóvizit szervezői megérdemelnek egy hos... (2025.11.19. 16:22) Hatvankilencesek a Baltikumban
  • Levente B.: Ma 5 éve voltam megtekinteni az L-39NG gépet Kecskeméten. combatant.blog.hu/2020/11/19/bemutatko... (2025.11.19. 10:13) Az Alba visszatér.
  • zord: Visszakacsint a múlt, a Szafarov-ügy Jerevánban: telex.hu/sport/2025/11/14/ormeny-drukkerek-uzene... (2025.11.14. 08:04) Blast from the Past: 2011, Jereván
  • zord: Megérkezett a Ford a karibi vizekre: www.bbc.com/news/articles/c4gkypezze8o Zord (2025.11.12. 03:56) Forddal Triesztben
  • zord: A karibi és pacifikus dróncsapásokról: edition.cnn.com/2025/11/11/politics/military-strikes-platf... (2025.11.11. 19:08) AirPowerNews 151. (2025 okt.)
  • zord: Újabb részletek az olasz Lynx-ügyletről (AICS - A2CS) az első 21 kocsit tartalmazó szerződés aláír... (2025.11.06. 15:39) Előugrott a magyar Hiúz
  • zord: @zord: bocs, asszem ezt benéztem. Ennyi hivatalos van egy 2018-as túlfutásról: www.baaa-acro.com/... (2025.11.06. 08:56) Gyorsabban és magasabbra: álmaink rámpás gépe, a KC-390-es
  • zord: Riport a Trieste fedélzetéről: m.youtube.com/watch?v=xTYB9dGhz4I&pp=ugUEEgJlbg%3D%3D Zord (2025.11.04. 23:51) Trieste e Vespucci Triesztben
  • zord: Aviacon Citotrans Il-76 ment Venezuelába is: www.defensenews.com/global/the-americas/2025/10/28/h... (2025.11.03. 13:54) Újabb mérföldkő a mihu-helyreállításban

Kalendárium

november 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Címkék

Airbus Helicopters (27) AirPowerNews (114) éleslövészet (25) f 16 (20) Gripen (78) gripen (76) Győr (18) H145M (39) H225M (16) Hajmáskér (38) helikopter (52) hírek (64) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) kecskemét (45) Kecskemét (67) Körös-hegy (30) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (18) magyar (44) Magyar Honvédség (20) Mi-17 (25) Mi-24 (34) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (26) radar (22) Szolnok (53)

HTML

NVG-s lövészet Gripennnel: módszertaniból a kiképzésibe

2018.11.08. 06:34 | zord | 3 komment

Jó látni, amikor a honvédségben egy összetett feladattípus a kezdeti szárnypróbálgatásoktól szorgos, kitartó, koherens erőfeszítésekkel a valós képességek tárházába kerül. Ennek a folyamatnak lehetünk a szemtanúi a kecskemétiek által tavasszal először demonstrált éjszakai NVG-s éleslövészet esetében is - melyet természetesen most is a szolnoki dzsétek közreműködésével hajtottak végre.

181107_nvg_gripen_loveszet_1.jpg

Ezúttal géppárban. Az egyik Gripen rácsapása és tűzkiváltása közben a háttérben látszik a köteléktárs villogójának fényfüzére is.

Zord

Címkék: éjszaka éjjellátó Gripen CAS JTAC NVG gépágyú Körös-hegy

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr2414359445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zord 2018.11.08. 06:39:43

Szenzáció! A múllt heti ufósok visszatértek, és ezúttal lézerágyúval lövöldöztek :-)

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2024.10.21. 13:36:31

Talán itt elfér ez a gondolatmenet:

"A hír apropóján felidézném hitelesnek nevezhető emlékeimet az éjszakai kiképzési repülésekről. Három évről sikerült a mai napig megőriznem a századparancsnoki noteszemet, alább az 1989-esből idéznék. Ebben az évben, csak Pápáról 109 (száz kilenc) napon volt éjszakai repülés tervezve. (a nappali repülések nincsenek feltüntetve). Ezeknek kb. 75-80 %-a lett végrehajtva, a többi különböző okból, többnyire időjárás miatt csak részben -, vagy elmaradt. Egy éjszaka átlagosan 50 repülési feladat volt. Ez a társtettes Taszár és Kecskemét repülőezredek figyelembevételével 1989-ben (és előtte is) nagyjából évi 8.000 -10.000 (nyolc-tízezer) éjszakai repülést jelentett. Csak vadászrepülőgépekkel. Ez a mennyiség 1990-től a pilóták, repülő-műszakiak és a gépek számának 30 %-os csökkentése (Gerecse), majd a 90-es évek közepétől a taszári, 2000-ben a pápai vadászrepülő ezred felszámolásával, a MiG-29-es alkatrész ellátotlanságával 2010-re drasztikusan, és folyamatosan csökkent évi néhány száz órára, vagy még attól is kevesebbre. 1989 már csak emlékeiben idézi a még korábbi, u.n. napi 3 váltásos, gyakorlatilag keddtől szombatig való, esetenként non-stop repülést.
De a lényeg itt nem is az óraszámon van, akkor azt sem tudtuk, mi az az NVG (éjjellátó), gyakorolni kellett.
Ami lényeges különbség volt, a mi ezredünkkel soha, senki nem kéretett a lakosságtól elnézést, nem kéretett türelmet, az a legtermészetesebb volt, hogy a katonai kiképzés (akkor is a magyar) emberek biztonsága érdekében történik, ez a dolga! Nem késztettek bennünket megalázkodásra, nem keresték a lakosság szimpátiáját - ellenünkben. És ők ezt meg is értették, senki nem jelentett fel senkit …. Még egy kép a saját 89-es repidőmről. De itt van a 88-as is.
/U.i. egy akkori történet. Rózsa Sanyi bácsi, legendás pápai vadászirányító meglátogatta szüleit Sármelléken. Kérdezte az apja: Fiam, gyakorlatotok volt a héten? Nem. Miért? Csak mert a kutya megint eltépte a láncot ..../"

www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=3886567171562320&id=100006272269238&ref=embed_post

zord 2024.10.21. 16:34:28

@Levente B.: egyszer elnézést kérsz valamiért, amiért nem kellene, következő alkalommal odaállítasz, ki fognak nézni. A rendszerváltás után - sok egyéb mellett - ez következett be a társadalom és a honvédség viszonyában.

Zord
süti beállítások módosítása