Bár a színes gépekért nincs nagyon oda, a LégierőBlogger a legnagyobb európai NATO légierő gyakorlat címét hordozó Tiger Meet (NTM) idei kiadását a poznani 31. légibázis kerítésétől fotózza. Talán az ilyen, évente egyszer megrendezett gyakorlatokon összevont jelentős erőknek, illetve az új hidegháborús helyzetnek köszönhetően a mélyen katolikus Lengyelországban nem tartottak szünnapot pünkösdhétfőn sem...köszönet azoknak, akik szpottertúránk megszervezéséhez ezt az információt rendelkezésünkre bocsátották.
Olasz EF-2000 a 11-es fájnelen.
Fiaink raja visszatérőben a napi első feladatról.
A 38-as szélvédőjénél kirakott plüsstigris biztosította a "szimbológiai kompatibilitást" a gyakorlattal...
...amíg a reggel hazatért 35-ös helyére ki nem repülték a tigristalálkozóra való díszfestett 40-est.
A délutáni második sorban részt vett szóló Gripenünk, a 37-es visszatérésekor a fotósok bánatára pont felhőárnyékban siklott be.
A holland F-16-osok egyikének mai felszállása kissé tüzesre sikeredett. Baj nem lett belőle, a gép párjával együtt, a terveknek megfelelően tér vissza.
A meiringeni Hornetek egyike illő és üdvös öltözékben.
S ha "semlegesek", akkor a NATO gyakorlatán megjelentek az osztrákok is, ősi Saab 105Ö gépeikkel.
Cseh C-295-ös indul, az indításjelzők természetesen hiányoznak az előbeépítésekből.
A svájci légierő Citation futárgépe többször is felbukkant Poznanban.
Eredeti PZL-10S hajtóművekkel (tehát nem PT6-ossal) felszerelt M-28B is felbukkant.
Fecske szállt be number two-nak a francia tengerészeti Rafale-ok kötelékébe.
Csúcsforgalom a gurulón. Lengyel Viperek és svájci Hornetek várakoznak a sorukra, hogy felszálhassanak a 11-es pályáról.
EW-érdekességek 1: a GFD Learjetje a jobb szárnya alatt ma egy ALQ-119/184-hez hasonló taktikai (tehát nem kiképzési célú) zavarókonténert hordozott.
EW-érdekességek 2: Luftwaffe Tornado ECR tér vissza, hasa alatt gyakorló HARM rakétával.
EW-érdekességek 3: a vendéglátók egyik kétüléses Block 52+ gépe leszállóban. A fékernyőház oldalán jól megfigyelhetőek az ALQ-211 EH-rendszer hátsó antennái. Az egyébként példás lengyel F-16-os képességnek a hírek szerint ez az achilles ína.
Poznan civil repterének, Lawiczának az egyik esti felszállója is figyelmet érdemlő típus, egy cago MD-11-es (N542KG) volt.
Második nap
Kedd délelőtt egy szpotterszemmel szokatlan, távoli pozícióból, kényelmesen sasolgattam, fotózgattam a forgalmat szállásunk udvaráról, miközben az Aero júniusi számába írtam cikket :-)
A rövid fájnelre forduló gépek - így ez a spanyol C.16-os - a hátukat mutatták a leszállóirány jobbján elhelyezkedőknek.
Az olasz EF-2000-es raj kis magasságú, szoros kötelékben húzott át...
...melyet ilyen vagány, hosszúfalra húzott fordulóval kiemelkedő oszoljjal bontottak.
Az olasz spéci festésű gép (lásd még a nyitóképet) fordulója végén, már pályatengelyben.
A német "Ghost Tiger".
Az eurokacsák legkisebb képviselői, a Magyar Honvédség színeiben. Odahaza sátoros ünnepkor láthatunk ilyen szép rajköteléket.
A Marine National Rafale-M gépei szuperszonikus (hegyesorrú) póttartályaikkal repültek.
A díszfestett ECR-Tornado.
A svájci Hornet-raj korán kezdte meg az oszoljt, a fotós nagy örömére.
Az ilyen "hátas" fotók, mivel a földi fotós számára jóval ritkábbak, mint "hasas" társaik, általában nagyobb megbecsülésnek is örvendenek. Legalábbis a LégierőBloggernek mindenképpen.
A kedd délelőtti sorra a NATO AWACS alacsony áthúzása...
...majd leszállása tette fel a koronát.
A madárvilág egyes egyedei megirigyelték a színes kavalkádot...vagy fordítva?
Zord