zord:
A nagyon kevesek által elérhető szuverén műholdképesség UAV vonatkozású alternatívája az UAV-n ker... (2025.01.05. 07:00)AirPowerNews 141. (2024.dec.)
zord:
Első olasz Lynx átadás, persze úgy ahigy kell, előszőr tesztelésre a tesztegységnek: Centro Polifu... (2025.01.01. 12:07)Előugrott a magyar Hiúz
zord:
A Gettysbug által lelőtt SH pilótàjának beszámolója:
m.youtube.com/watch?v=jqiZiIKAnnw
(a rész, ... (2024.12.31. 00:52)Somogyban csapott le Neptun
zord:
Al-Arabija interjú Dzsolánival. Az orosz relációról:
- While Russia is expected to withdraw from ... (2024.12.29. 20:42)Marad-e Hmeimim és Tartúsz orosz bázis?
zord:
@exi__: viszont! Nem hivatalosan ez az M-MMR (Monster Multi Mission Radar :-)
Komolyra fordítva a... (2024.12.29. 19:59)Boldog karácsonyt és új esztendőt!
"...nyert pályázati támogatást az Implementation of PBN procedures in Hungary (PBN4HU) elnevezésű projekt megvalósításához. A projekt keretében hét polgári és három katonai repülőtéren valósulhat meg a teljesítményalapú eljárások megtervezése, a Performance Based Navigation (PBN). Az eljárás megvalósulása révén lehetővé válik a műholdas megközelítések kivitelezése, a projekt további részeként pedig egy nemzeti GNSS- (GPS, Galileo és GLONASS) jelmérő és -feldolgozó hálózat kiépítése is.
A tervezett feladat elvégzése a HungaroControl Zrt. több osztályát is érinti. Az eljárástervezők, a pénzügyi, jogi és műszaki fejlesztési szakemberek mátrixstruktúrában fognak együttműködni annak érdekében, hogy a projekt két és féléves időtartama alatt megtervezésre és publikálásra kerüljenek a műholdas navigációs eljárások az érintett repülőtereken (Békéscsaba, Debrecen, Győr-Pér, Kecskemét, Nyíregyháza, Pápa, Pécs-Pogány, Sármellék, Szeged, Szolnok), valamit beüzemelésre kerüljön a monitorrendszer."
"November 30-án, 17 órakor Kositzky Attila nyugállományú altábornagy,a Magyar Légierő egykori Vezérkari Főnöke tart előadást - "Egyedül a végtelen égbolton" - címmel Balatonakarattyán, az MH Rekreációs, Kiképzési és Konferencia Központ (Honvéd Üdülő) mozitermében.
A belépés díjtalan.
Információ és előzetes regisztráció: 06-88/543-032.
Minden érdeklődőt szeretettel várnak! "
"Bulgaria’s Defence Ministry will send a formal invitation by the end of November 2017 to the bidders to supply the country’s Air Force with new jet fighters, Defence Minister Krassimir Karakachanov told the National Assembly on November 10.
By the end of July 2018, the entire tendering and award procedure must be completed, he said."
"Tejas - the indigenously made Light-Combat single engine fighter - isn't enough to protect Indian skies, the India Air Force (IAF) has told the government. The response came after the South Block asked the IAF to scrap its plans of acquiring single-engine fighters from global, top sources told India Today.
The IAF said the Tejas is far behind its competitors like the JAS 39 Gripen manufactured by the Swedish aerospace company Saab and the US made F-16 manufactured by Lockheed Martin, sources said."
"Tehran, Nov 11, IRNA - A Sukhoi Su-22 military plane crashed in Sarvestan township in southern province of Fars on Saturday, killing the pilot who was on a training mission, according to the Public Relations Department of IRGC Aerospace Force."
"Defense builds state-of-the-art Control and Reporting Center (CRC)
BEAUVECHAIN 7 Nov 2017 --- Defense Minister Steven Vandeput today laid a symbolic groundbreaking for a new air defense control center at Beauvechain Air Base.
By 2019, a state-of-the-art Control and Reporting Center will be built in Beauvechain. This new building will eventually replace the underground bunker at Glons, where the CRC is currently located. The facilities at Glons have become too small and no longer meet contemporary needs.
In a CRC, an "integrated aerial image" is developed by radar specialists. Using this image well-trained controllers carefully monitor all air movements over our territory. This aerial image is fed by information from several radar stations inside and outside the country, such as the one in Semmerzake in East Flanders. The main task is to react to each violation of the integrity of our airspace by performing F16 interception."
@Levente B.: ez gugli fordító? Csak azért mert egy NATO-országban biztos nem írnának le olyat légihelyzetkép gyanánt, hogy "integrated aerial image". A helyes a "recognized air picture", azaz RAP. Ennek létrehozása és a CAOC felé továbbítása a CRC-k feladata a NATINAMDS-ban.
Patriot a jemeni háborúban, több mint 100 ballisztikus rakéta elfogással állítólag. Hogy hány rakétával, hány leaker jött át, nem derül ki. Ahogy arról sincs szó, hogy nyírtak ki killer drónokkal a húszik Patriot radarokat:
A horvátok is Black Hawk-ot szereznek be...a cikk szerint "csak" két darab lesz, szerződés nincsen még...a első cikkben írják, hogy november 30-a kell hogy legyen amikor is el kell dönteni az új vadászgépet a 21-s leváltására.
"At the press conference in the Ministry of Defense on the occasion of the first year of his mandate Krstičević presented projects of the Ministry of Defense and the Croatian Armed Forces in the past year.
MORH received 348 million kuna more from the budget this year than last year.
The defense minister confirmed that he was negotiating with the US on the acquisition of two Black Hawk helicopters. Krsticevic also adds that renewing the fleet is one of the priorities because the equipment is outdated."
Na most jön a "nem kaptok F-35-öst, ha megveszitek az Sz-400-ast" játék...
"Analysts worry that Turkey operating both the S-400 and F-35 together could compromise the jet’s security, as any data collected by the air defense system and obtained by Russia could help expose the joint strike fighter’s vulnerabilities. For a platform like the F-35, whose major strengths are its stealth and data fusion capabilities, that would be a disaster."
@zord:
Normális katonai stratégák úgy is gondolkozhatnának, hogy ha az Sz-400 a NATO-n belül van, ki lehet ismerni a gyengéit is akár. De nem. Ebből látszik hogy mocskos kis ipari lobbi az egész.
@Beat it!: A NATO-n belül van kötelezettség adatmegosztásra? Ha nincs, akkor adott esetben nagyon szélsőséges helyzetet nézve azt is jelentheti, hogy a törököknek teli szalad a zsákja egész Európával, nem akar EU tag lenni és kilép a NATO-ból. Ez esetben akkor ők végigmérik Sz-400 export változatával az F-35-öt és, ha valaki esetleg kintről be akarna avatkonzni - nagy marha lenne az... - akkor ez így igen érdekes helyzet logikailag.
@molnibalage: szerintem annyiban kell adatot megosztanod, amennyi a vállalásod. Nem az egész haderő, nem az összes technika kell, hogy NATO-célokra álljon készen egy tagországban sem. Már ahol marad erre erőforrás. A törököknél alighanem marad :-)
A törökök kapásból számos műveletet folytattak-folytatnak teljesen függetlenül a NATO-tól. De minden erejükkel azon vannak, hogy független képességeket, lehetőleg hazai ipari alapon hozzanak létre. Mind török, mind görög vonalon nagyon fontos indikátor, hogy ha amerikai EW-t is vettek az F-16-osaikra, azt kommersz módon vették, és olyan rendszereket, melyek nincsenek amerikai szolgálatban.
Ezzel együtt érdekes, hogy mi fog kikerekedni ebből. És az F-35 csak az együttműködési programok csúcsa, ott van a T-70 (török Black Hawk) program is.
(egyébként abban szinte biztos vagyok, hogy ha az amerikaiak nem otthon repülnek, mindenhol növelik/álcázzák a valós RCS-t illetve annak karakterisztikáját a 2/22/35 esetében...azt megoldani, hogy "mindenki legyen olyan kedves mindent kikapcsolni, amikor mi arra megyünk" még a szövetségeseknél is problematikus...értelemszerűen ha a repcsi és a sugárzó sem az ő kezükben lesz, akkor egyenesen lehetetlen)
@zord: A török F-35 rendelés anulálásának a görögök örülnének a legjobban amúgy is be vannak szarva, hogy nekik azokra nincs pénzük, az AESA-s F-16V több szakértő szerint nem ellenfél a Villám2-nek. Mindenesetre először esnének generációs hátrányba..
"Russian Defense Minister Sergei Shoigu has appointed a new spokesperson, a 26 year-old former correspondent Rossiyana Markovskaya, who is already winning over hearts not only with her professionalism but also because of her gorgeous looks."
@Levente B.: szerintem a KGB ellopott egy tincset Eva Green hajából, és az alapján fejlesztette-építette a OKB Guman. És még hány ilyen lehet hibernálva egy nagy szibériai hangárban...
@Levente B.: egész véletlenül a szaúdiak után ők a második exportországa a Bradley-nek. Jelenleg nem reménytelen a tipp, hogy Libanonban lesz a következő háború a Közel-Keleten. Elég nyilvánvaló, hogy ezek a cuccok a Hezbollah ellen vívandó "polgárháborúhoz" lettek odaadva szaúdi finanszírozással. Harírinek azért kellett mennie, mert éppenséggel szorosabb koalíciót kötött nemrég a síitákkal...azaz beleköpött a levesbe...
@szasa30:
"egy közép-ázsiai cég látott benne fantáziát"
"Pontosabban repülőképes állapotba hozták "
Nekem ebből az áll össze, hogy elrepülik Közép-Ázsiába és ott lesz vele valami. De biztos vannak itt naprakészebb emberek is ferihegyi témákban, majd ők megmondják.
Nem lehetséges, hogy a WizzAr-esek lesznek minősítői a katonai hajózóknak. Egyébként az egész a legveszélyesebb. Régebbi más típuson repült, katonákat képeznének ki, olyan típusra, amellyel viszonylag kevesett fognak repülni, (mivel nem teherszállító (is) valószínűleg.. gyakorlatilag megismétlik azt amit az Okacijén települet 1. lengyel repülőezrednél csináltak, csak ott TU-154M és JAK gépek voltak a forgószárnyasokon kívül.
A legveszélyesebb, ha kevés a repült idő, annak is nagy részében robotpilóta, és vagy nem lesz a típussel sokat repült tapasztalt hajózó, vagy ha lesz is, akkor is nagyon kevesett fognak repülni. Az lehetne még megoldás, hogy a katona hajózók repülnének Wizz járatokat is, és akkor lenne tapasztalatszerzés is, és szintentartás repült órákan. Ehhez azonban Airbust kell választani..
"Swedish Gripen and Israeli F-16 Top Candidates for New Fighter Aircraft...The Swedish manufacturer SAAB, with the support of the Swedish government, has decided to intensify the lobbying"
"The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to Georgia for Javelin Missiles and Command Launch Units for an estimated cost of $75 million. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale on November 17, 2017."
"AERO Vodochody AEROSPACE is set to be able to start delivering the re-engining of the L-39 aircraft to customers from next year. The development stage of the L-39CW Project with the FJ44-4M Engine, made by Williams International, and with new avionics was successfully accomplished by flying and ground tests."
Igaz, hogy légierős blog és bár némi szárazföldi technika is már szerepel benne, de gondoljunk egy percet az argentin flotta tengeralattjáróján lehet, hogy még élő és küzdő legénységre, talán egy halk ima értük és megmenekülésükért segít..
@Kelepisti: sajnos a holnapi naptól lekonyul a túlélési esély görbe. 7-10 napot mondtak, amit túl tudnak élni a víz alatt, ha megmaradt a hajótest integritása. Ez szerdán kezd lejárni, és szombaton ér véget.
A Jóisten segítse meg őket!
A srácok megmutatták, hogy mi az, ami elválasztja a belevaló repülőkatonát attól a polkorrekt botkormányos droidtól, amire az aktuális rezsim igényt tart...
@zord:
Vajon mi az oka annak, hogy az oroszok továbbra is kitartanak egy felső szárnyas gép AWACS-ként való használata mellett? Miért nem teszik a felderítőrendszert mondjuk Il-96-ra, vagy bármely más (ha van ilyen méretű) gépre?
Úgy tudom, felderítési karakterisztikája egy ilyen felsőszárnyas gépnek rosszabb. Bizonyos terek le vannak árnyékolva.
@Beat it!: @Flankerr: @Kelepisti:
Pusztán a geometriát nézve marginálisnak tűnik a line of sight alapú kitakart zóna. Az AWACS-es kersési távolsága szökőévenként van 50 km alatt.
Az E-3 operátorok és személyzet azt mondta, hogy a szárnyak által kitakart térrész harcászatilag kvázi nem faktor, tervezhető a dolog.
Az, hogy Il-76 alapú az A-100 pont olyan, minthogy a ma halál felesleges üvegezett orr is megmadart az újabb Il-76 változaton, mikor legfeljebb guruláskor van haszna, navigáció miatt nem kell. De újratervezni is pénz, stb. Akkor meg minek. Megtartani ingyért van és , ha nem jelent élettartam vagy egyéb gondot, akkor minden marad, ahol volt. Hatalmas könnyebbség a tervezői kényelem, ha tudjuk valamiről, hogy 30+ éve működik...
@Flankerr: @Kelepisti: @molnibalage:
Utána néztem, az Il-96 elődje, az Il-86 1-2 éves különbséggel állt szolgálatba az A-50-hez képest. Az Il-76 viszont már '73-tól készen állt. Tehát akkoriban már egy kiforrottabb gép állt a rendelkezésre hordozóplatformként.
Hogy most már nem teszik át a szenzort, annak tényleg ennyire racionális oka lehet.
Esetleg számíthat az, hogy az Il-76-os inkább katonai karakterisztikájú gép, míg az Il-96 polgáribb? (Magyarul könnyebb katonai használatúvá alakítani.)
Levente B. · kameraaltal.blog.hu 2017.11.22. 20:54:19
Talán idefér:
"Ma újabb sarokkövéhez érkezett tavasszal Pápán kiállítandó 4605.oldalszámú MiG-21 MF típusú vadászgépünk projektje - Az MH Légijármű Javítóüzem szuper csapata a nap folyamán technikánkat átszállította a Szolnok Helikopter Bázisról Kecskemétre,ahol megkezdődnek a géppel kapcsolatos teljes felújítási és festési munkafolyamatok. A következő,hazavezető irány már Kecskemét - Pápa útvonalon kerül végrehajtásra - Köszönöm a fotókat Róbert Lévai őrnagy kollégámnak"
@Levente B.: hát, biztos, hogy hatékonyabb toborzó hatású film, mint a magyar klip. Nem is értem, hogy ilyen bugyuta, eleve negatív sztori (meghal a kislánya, ezért lesz katona) hogy kerülhet elfogadásra. Hogy ugorhat bele ebbe a honvédség kevéske erőforrásaival?
@zord: Az argi-k érdekes módon most már robbanáshangról is beszélnek. Ja a demokrácia újságai elfelejtik az orosz részvételt említeni a kutatásban..
@Open Skies: Jól összetörték ahogy olvastam..
Én láttam a dánokét, az viszont brutális felszerelési kutató-mentő.. (a hangárjuk sem rossz, és minden megmentett után ott lóg 1-1 mentőöv, vagy kis csónak, gumikacsa stb..
é@Flankerr: A nyugatiak kevésbé írták meg, az állampárt sem (pedig oroszbarát) stb....
2016-ben Kecskeméten rendezett gyermeknapon láttam utoljára, mikor repültek magyar Gripenek egyik oldalon gyakorló AGM-65-el, mindegyik egy gyakorlóval..
Ettől függetlenül én még sok mindent el tudok képzelni.
Akár még azt is hogy annyira begyakorolták az elmúlt években, hogy már senkinek sincs szüksége a gyakorlásra. Vagy hogy az új feladatok mellett nem jut már rá idő. Erről jut eszembe, eltelt egy hónap és azóta sem láttunk a gépeken gyakorló GBU-12-est.
"A harmad-, illetve negyedéves hallgatók az Egyesült Államok hadseregének kötelékébe tartozó páncélos felderítő század éles lövészetét tekintették meg az ODC (Office of Defense Cooperation - Védelmi Együttműködési Hivatal) szervezésében. "
Ha diagnosztikai adatokat küld haza a gép, azzal nincs gond. Ha már GPS útvonal, vagy tervezett és végrehajtott feladat is van benne, az már macerásabb.
Emlékeztet arra, hogy a vásárlás tényétől függetlenül elvileg AMRAAM-ot sem használhat korlátlanul valaki.
@Beat it!: Ezzel jár, ha F-35-öst akarsz. Nem akarsz ilyen szintű teknyikát? IJ, máshoz nem tudsz menni...
Ez egyben intő jel is lehetne arra, hogy talán Európa jobban tette volna, ha meg tudott volna egyezni 30+ éve és ma nem 3 db 4++ gen géppel szórakoznának párhuzamosan.
A cél nemes, de én továbbra sem tennék ki ilyen ~komplett képet a hajózóállományról. Aki akarja, gyűjtse össze (ez ma már tényleg nem nagy feladat), de kiadni így, azt azért mégse.
Szíriában közben rendszeres a lérak tevékenység. Kár, hogy a részletekkel sohasem leszünk tisztában. Mára virradóra izraeli rakétából állítólag 3-at lőttek le...
Az utolsó 100 komment: