zord:
Első női Ezüstcsillag Izrael védelméért (iráni drónok levadászásáért winchesterig):
m.youtube.com... (2024.11.25. 00:34)AirPowerNews 140. (2024.nov.)
zord:
Újabb adalék Ciprus megosztásához. Nagy kár, amikor a téma tárgyalásánál Akrotiriről és Dekeliáról... (2024.11.23. 22:10)Észak-ciprusi kikiáltásnapi parádé
zord:
@Levente B.: a lokalizációs faktort ebben azért megvizsgálnám. Az odahaza demonstrált rendszerstab... (2024.11.23. 09:07)Harci radarjaink,az ELM-2084-esek
zord:
A Jak-130 és az L-39NG "alá" Vietnam megkapta a T-6 Texan II-t is:
www.flickr.com/photos/usconsul... (2024.11.21. 10:36)Kecskeméten demózik az L-39NG
@molnibalage: ne rakjuk ilyen aránytalanul magasra a fedélzeti szenzorok szerepét, és ne felejtkezzünk el a hálózatok, a külső infó szerepéről. Ja, és az EW-ről: továbbra is azt gondolom, hogy egy "near peer" összecsapásban a BVR rakéták nem hozzák azt, amivel kellően nagy valószínűséggel elkerülhető a közeli. Két rakéta definitíve kevés, négy már jobban hangzik. De én abban látnék majd igazi előrelépést, amikor megjelenik a kétcsatornás végfázis irányítás. Aki ezt berakja egy Meteorba, az nagyot ugrik. Hozzáteszem, a zavarszűrésben már az is segítség, hogy kétirányú az adatkapcsolat.
@zord: Semmiféle aránytalanság nincs benne. Lehet mással tűzvezetést csinálni? Nem. Akkor pedig ez a szűk keresztmetsz...
Nagyon erős túlzással senkit nem érdekel, hogy esetleg látod hálózaton rövid időszakokra a célt. Ezzel nem tudsz MCG-t adni és az AAM és SAM esetén is a vevő atennák az MCG-hez még 180 fokos kúpot sem fendnek le.
Amíg nem tudsz tűvezetési megoldást adni, addig minden fegyvert a hajadra lehet kenni. Ez van.
ST. LOUIS, April 24, 2017 — Boeing and partner Saab have completed the first flight of their second production-ready T-X aircraft, which is identical to the first and designed specifically for the U.S. Air Force advanced pilot training requirement.
During the one-hour flight, lead T-X Test Pilot Steve Schmidt and Boeing Test Pilot for Air Force Programs Matt Giese validated key aspects of the aircraft and further demonstrated the low-risk and performance of the design, proving its repeatability in manufacturing.
“The jet handled exactly like the first aircraft and the simulator, meeting all expectations,” said Giese. “The front and back cockpits work together seamlessly and the handling is superior. It’s the perfect aircraft for training future generations of combat pilots.”
Both pilots trained for the flight using the complete Boeing T-X system, which includes ground-based training and simulation.
“Our successful flight test program is a testament to the fact that our offering is the right choice for the U.S. Air Force,” said Schmidt. “This aircraft was built to Air Force requirements and designed to fulfill the Air Education and Training Command mission.”
The Boeing T-X aircraft has one engine, twin tails, stadium seating, and an advanced cockpit with embedded training. The all-new, purpose-built design offers flexibility to evolve as technology, missions, and training needs change.
Boeing and Saab revealed their design in September 2016 and flew the first aircraft last December.
T-X will replace the Air Force’s aging T-38 aircraft. Initial operating capability is planned for 2024.
@molnibalage: csak annyi történik külső infó esetén, hogy nem úgy és ott lesz az ellenség, ahol azt szeretnénk. Te biztosra veszed azt, hogy lesz harc, pedig tudhatnád, hogy többször nem volt harc, mint igen, még a ~pre DL időkben is. És egy csomagot anélkül ki lehet zökkenteni a tervből, hogy lenne harc. Ehhez persze kell infó, kell vezetés. Csak annyit próbálok megértetni, hogy ne legyünk annyira platform-fókuszáltak. Se a platform alacsony RCS-e, se szenzora, fegyverzeti rendszere önmagában nem elég. Most sem.
@Hpasp: hozzáteszem, ezen a több héten meglepődnék, ha igaz lenne. Ha az lesz, sokat emelkedik szememben az F-35 rendszer.
(az LN érkezéskor az volt a szöveg, hogy "out and back" missziókat csinálnak, tehát az marad a bázis. Amit tudunk a gép által megkívánt infrastruktúráról, ez így logikus, Amari kevés és nem elég biztonságos a huzamosabb üzemeltetéshez)
Egyébként eszerint mennek Romániába is. És nyolc gépből kell sáfárkodni:
@zord: Nem. Pontosan arról beszélek, hogy így nem lesz harc, mert öngyilkosság így nekimenni egy stealth gépnek főleg, ha az F-35 szintű. Annál tűzvezetési megoldást adni fényévekkel könnyebb egy 4++ gép ellen és a SAM 50-60 km felett bajnosan tudja folyamatosan nyomon követni.
Két stealh gép esetén meg lehet kerülgetni egymást.
Ameddig csak a platfrom képes vagy közeli de 60 fokos aspecten belül tud bármi ma tűzvezetést adni, addig egész egyszerűen a kommented hatalmas gellert kap.
A megoldás az lenne, hogy a célt folyamatosan követő másik még vagy SAM data linken folyamatosan tolja át az adatot az indító platformra, mert csak az tud MCG-t adni ARH-s cuccnak.
SAGG/TVM SAM esetén ez viszont nem megoldható tudtomma, egyszerűen nem így készült a rendszer. Nincs olyan, hogy egy másik RPN világítja meg a cél egy másik Sz-300/400 osztálynak.
@molnibalage: Egyébként szerinted a mai vadász radarok (értsd: nem AESA) honnan vesznek észre egy F-35-öst? És az IRST-k? Az X sávú detekcióval vannak kétségeim, de hogy egy PIRATE (modern IRST) legalább a manőverező célok elleni AMRAAM zónáig (max. 30km) megcsípi, ide a bökőt...
Javasloma foliratszemlét elolvasni 2 témában:
„A MALÉV felszámolásának várható hatásai a katonai légi szállítási feladatok végrehajtására” címen közölt tanulmányt a Repüléstudományi Közlemények
2012. évi 2. számában (Repüléstudományi Konferencia 2012 évi különszám.)
illetve:
Civil és katonai teherszállító gépek fogadására is alkalmas intermodális logisztikai
csomóponttá fejlesztik a pápai repülőteret
Ez alapján a PIRATE messzebre is jó a probléma a működési elve. Ha tracket BECSÜL (nem egzaktul számol), akkor egy célt követ csak...
Ma vadász radarok +/- 30 fokos közeledő aspektusnál 25-30 km-nél többet nemigen tudhatnak és ez is igen megengedő becslés.
Ezen túl +/- 60 fokig már 40-50 km simán megvan és 70 fokon túl oldalról meg aztán 100 km felett is. Az F-35 legrosszabb RCS értéke a 4++ gépek legjobb RCS-e csupaszon kb.
"Four Typhoon fighter aircraft from the British Royal Air Force arrived in Romania on Monday (April 24 2017) as part of NATO’s enhanced Air Policing mission. The air patrols will form an important part of the Alliance’s role to maintain security in the Black Sea region and demonstrate NATO’s unity and resolve in response to a more challenging security environment."
"The U.S. Army in Europe is moving ahead with a plan to place another brigade’s worth of combat-ready armor and artillery inside Poland in an effort to push firepower closer to potential hot spots along NATO’s eastern flank."
"A látogatás érdekessége volt, hogy az egyik hangárban épp egy MIG-29 repülőgép felújítása zajlott, amely a szolnoki katonai repülőmúzeum gyűjteményét fogja ékesíteni."
"We need to ask you all to remain patient a little longer.
Unfortunately Navy HQ is only releasing the names that are granted access at a very slow rate, and for the moment only French Nationals have received access.
This does however not mean that you will not receive access, It only means that the French Intelligence Team are doing a very thorough job."
@Liverbird: Eredetileg ezért linkeltem, de jobban megnézve elbizonytalanodtam benne, hogy ez már festés utáni állapot-e. Elvileg pont olyan oldalszámú gép, amelyről nekem sajnos nincs saját képem.
"After receiving a complete maintenance repair overhaul, two Afghan Air Force Mi-17 helicopters returned to Kabul Air Wing ready for use. Advisors from Train, Advise, and Assist Command – Air work with their Afghan counterparts to train on a variety of aspects with Mi-17s. In 2016, the AAF Mi-17s flew more than 10,000 missions."
@Levente B.: teccik ez a faroktartó be a kabinba megoldás, mondjuk a fél kagylót még el kell tenni valahová. Asszem a futók is lejönnek, ezért kell a daru.
Páncéltörő rakétalövészet a ZVO-nál, a moszkvai területen. Kornet, Konkursz, Sturm-Sz 9M120 rakétával, Krizantema. Ilyen képek kellenének idehaza is Konkursz, Metisz-M dolgában, de fedezékben nehéz...
(480) K-5/AA-1 SRAAM (1960) 1961 (480) For MiG-19PM combat aircraft; delivered in contravention of Paris Peace Treaty banning missiles from Hungarian service
@zord: Gondolod az Airbus nyomulása miatt jön Egerbe a RUAG? Lehet, de szerintem független tőlük; egyszerűen csak olcsóbb a magyar munkaerő, mint a nyugati, ráadásul a RUAG Ammotec-nek is itt a lőszergyára Sirokon.
Amúgy meg idei bejelentés... Én már tavaly augusztusban beírtam ide :)
@Liverbird: hát pedig nem véletlenek ezek a dolgok, a pontokat valaki összekapcsolja. Nem egy órát, nem egyszer ültem AH-s emberekkel (is). Németes precizitással, szépen, csendben dolgoznak...végülis, ha nem is úgy, ahogy reméltük, de a mentőknek továbbra is AH (EC) helikopterük van, és a honvédséghez is betették a lábukat.
Készülődik az őszi Atlantic Resolve váltása a rotáló amerikai páncélos dandár jelenlétnek. Az első lövészhadosztály második páncélos dandár harccsoportja (1ID 2ABCT) jön a 4ID 3ABCT helyére:
@T.Tom:
Én úgy láttam, az egyik gépen AMRAAM, a másikon Sidewinder van. Ez gépenként azonos fegyverzet.
Úgy lett volna jó a megfogalmazás, hogy "A mai alpha vegyes fegyverzettel ment. Az egyik gépen ...., a másik gépen ... volt."
@KGyST: @Levente B.:
Gondolom inkább az a kérdés, hogy miért van a keszi géppár egyikén AMRAAM a másikon pedig Sidewinder. Merthogy kesziből géppárban szállnak fel, tehát eleve ez volt rájuk függesztve. A "nagyvilág" számára egyébként nem rossz üzenet, mert láthatják, hogy a készültséget itt komolyan veszik.
(Ha naivan megkérdezem, hogy radar adatok alapján egyértelműen utasszállító gépre miért kell felküldeni a teljes géppárt, arra mi a válasz? Ez a szokásos protokoll?)
@Beat it!:
Az egyik gép oldalról jelzi vizuálisan hogy figyelni kéne, a másik lemaradva követi őket. Több szem többet lát alapon is kell így, meg odaérve is lehet gond az egyik géppel amiért ki kéne válnia.
A szokásos protokoll OK.. De az, hogyha a AIM-9 karbantartását végző cég, valamit is elhibázott stb, akkor is minek kell a BVR-ek élettartamát csökkenteni.
Miért szükséges pld. 2 csörgőkígyó egy készenléti vadászra, miért nem lehet 1-1 Winder + gépágyú a készenlét. Gyakorlatilag békeidő van... Hasonló készültséget adott/ad pld. a szerb légierő, igaz Aim-9 helyett, R-60mk-val.. nem mindig van azonos mennyiségű rakéta a szárnyakon..
Igen, így egyben megvideózva egyértelmű, hogy eljárási dolog, nem rakéta üzemidő probléma. Ezzel együtt így nem rémlik hasonló megoldás máshonnan. Ha emelkedik a szint, minden gépen megy fölfelé a fegyverzet, nem vegyeskedenek gépek között.
A cerviai F-16-osok anno csináltak vegyes minimumot is, egy Sid, egy AMRAAM-mal, előtte meg a 104-esek egy Sid egy Aspide-vel.
"Kicsit kicsi, kicsit savanyú, de magyar"?
De ha valakinek van hasonló példája külföldről, szívesen veszem.
Egyébként meg a háttérben a posture, feladatszabás megy át lassan air policing-ből air defence-be.
@ms007: ennyit az esetleges modernizaciorol szott almainkrol...... plusz vö: a szlovak helibeszerzesek....
Lehet itt talalgatni, hogy vitya miket jelenthet be a Nato csucson, de kozben masok a tettek mezejere leptek... mi meg ugyse csinalunk semmit....
A darabszám nem jött ki a pénzből, akkor hogyan reméltünk volna valami modernizációt? Nato csúcs: tavaly ugyanez el lett játszva előtte, hogy lesz nyalás Usa felé, BlackHawk, aztán semmi se lett. Mondjuk azért várjuk ki, hogy egy nem N gépről is legyen kép, hátha...
@ms007: ezzel nincs gond. Maradt a Mi-17N konfig (NVG, KNEI-8, WX radar). Gondolom a 705 is. Na de mi a helyzet a 702 és 704 esetében? Ha nem is lett N konverzió, az NVG világítást megcsinálták? Ha igen, akkor lesz 4 NVG-s gépünk, stabil alap a képesség helyreállításához. Ezek a nálunk maximálisan elvárható dolgok, én nem remélek mást.
@zord: Nem is reméltem többet, max amit íttál is, de van aki reménykedett fejlesztésben. Nekem az a tippem, a 703 lett kész először, azért van kép. Amúgy miért lesz mindig fényesre festve a nagyjavított gép?
Az utolsó 100 komment: