Csütörtökön átadták a SAC program hangárját Pápán, amivel a program, és az atlanti katonai jelenlét újabb permanens létesítménnyel bővül Magyarországon. Már csak azért is érdemes figyelni a SAC/HAW-ot, mert ők az NRF Lándzsahegy, a VJTF elsődleges szállítói, kulcsszerepet játszva a dandár 48 órás telepíthetőségében.
Jól látható a hangár jellegzetes, lépcsős szerkezete, melyet kifejezetten a C-17-eshez szabtak (magas T-svanc), de ebből adódóan jó az A400M-nek is. Az előtérben az ünnepség díszleteként a Globemaster III palettázott konyha/vécé modulja és egy jégtelenítő kocsi.
Kívülről, az apron felől A lépcsőzés nemcsak a hossztengely mentén érvényes, hanem a kereszttengely mentén is, és a harmonika hangárajtóknál is tetten érhető. Fölöslegesen nincs hangártér és nyílászáró.
És akkor néhány részlet. Emelők...
...az oldalsó terekben kialakított kerékműhely...
...lemezműhely egy éppen munkába vett hajtóműgondola-elemmel...
...a kompozitműhely táblája...
...mentesítő zuhany és szemmosó.
Az építésben résztvevő cégek képviselői a HAW amerikai parancsnokával.
Csúcsforgalom a állóhelyen: gurul be SAC 02, az előtérben az amerikai légierő C-21-ese (ez hozta a védelmi beruházásokért felelős NATO-főtitkárhelyettes helyettesét) és egy lengyel M28B/PT.
A svéd különleges erők ugrottak az ünnepi képességdemonstráció első felében a SAC 02-ből...
...aztán kis magasságú teherdobás következett.
Nemcsak az infrastruktúra, a gépek is fejlődnek. Ott a dörkom a svanc alatt...
...a törzs oldalán pedig előbeépítés a bal oldali mellső toronynak, illetve a DIRCM működéséhez szükséges második készlet indításjelző (az átalakításokat eltérő színű szürke környezet jelzi)
Szovjet technika sem hiányozhatott a napból, civil An-26-os Péren.
Zord