Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (106) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (73) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (34) helikopter (47) hírek (55) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) kecskemét (45) Kecskemét (65) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

Bázislátogatás, fegyverzetellenőrzés

2016.06.30. 23:59 | zord | 5 komment

Az európai fegyverzetellenőrzés rendszere már jóval azelőtt válságjelenségeket mutatott, hogy az a katonapolitikai fordulat elkezdődött volna, amit napjainkban megélünk. A CFE válságban, a Bécsi Dokumentum megújításra vár, az egyetlen előrelépés az OS-nél tapasztalható, ahol folyamatban van a digitális átállás. A mai napon Kecskeméten, nemzetközi megfigyelőknek (köztük a budapesti attaséi testület tagjainak) megrendezett bázislátogatás annak a mintája, ahogyan a bizalom megtartása érdekében engedni kellene egymás katonai objektumaiban az erre hivatott más országbeli szakembereket tevékenykedni.

160630_ke_erdekes_7.jpg

A fő mozzanat, mellyel a meglátogatott alakulat feladatrendszerét mutatták be egy QRA-I által végrehajtott elfogás-igazoltatás-lekényszerítés volt.

160630_ke_erdekes_6.jpg

Indul az egyik elfogót imitáló 38-as. Hogy ilyenkor miért nem lehet tangózni az éles keszi gépekkel, rejtély.

160630_ke_erdakes_2.jpg

A másik bemutató egy kis magasságú műrepülés volt, a Kassát megjárt 40-essel, pilótafülkéjében Sztalival.

160630_ke_erdekes_3.jpg

Az NTM-re készült díszfestést a média idehaza most láthatta először. Jobb később, mint soha.

160630_ke_erdekes_4.jpg

Lendületvétel.

160630_ke_erdekes_8.jpg

Halo.

160630_ke_erdekes_9.jpg

A lekényszerített 406-ost a bázis földi készenléti erői fogadták.

160630_ke_erdekes_10.jpg

A protokoll része a lekényszerített idegen gép CBRN felderítése is.

160630_ke_erdekes_5.jpgÉrdekességek a bázison 1. Nagyüzem a hangárban: a 37-esnek még a beömlőnyílás-szívócsatorna elsőrészét is eltávolították a munkálatok idejére.

160630_ke_wizz_1.jpg

Érdekességek a bázison 2. WizzAir Airbus a Lima apronon. Sajnos nem ezzel játszották el a fenti szcenáriót.

Zord

Címkék: Kecskemét Gripen Airbus An-26 fegyverzetellenőrzés bázislátogatás

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr358914554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zord 2016.07.26. 00:57:33

Adósságomat pótlom a június 30-i bázislátogatásos-fegyverzetellenőrzős kecskeméti programról.

Zord

zord 2016.09.06. 10:05:08

@Gyömbér Béla:

Szerintem az, hogy mi minek látszik, az nem garancia arra, hogy mi is fog megvalósulni. Jogi kategóriákról beszélünk, nem a gyakorlatról. Most szállt le a világ egyik legnagyobb gépe Kecskeméten, és szerintem a repülőtér jelenlegi állapota nem volt összhangban a fogadott géppel...és nem először fordult ez elő! Ha valamit nem tudsz lehozni a betonról, ha miatta egy napra megáll a forgalom, az szerintem ilyennek tekinthető. És erre a repülőtérre milliárdokat költöttek évek alatt, a HNS-re tekintettel. Rutinszerűen kellene tudnia fogadnia a forgalom/működés fenntartása mellett a (Nagy) Ancsával megegyező méretű C-5 Galaxy repülőgépeket. Ez csak egy példa, de a NATO-tagsággal kapcsolatos eddigi jóformán összes fejlesztés kívánnivalót hagy maga után Kecskeméten, ami közül a lefedések katasztrofálisan elhibázott megvalósítása, a keszi elhelyezése a leginkább kiemelendő.
Ha "nem nyilvános" repülőteret akarnak, az azért van, mert akarnak bővítési projektet (például az Orbán által említett új betont) és a vele járó habverést és természetes lenyúlást, de cizellálni nem akarják, mert az valószínűleg nem hoz arányosan akkora hasznot. Betont önteni - mindenhol ez működik a legmagasabb kulccsal, és ha két évük van, ha hat, abba hatékony módszereket akarnak bezsúfolni.

Mellesleg egy aszfaltpálya nem jönne rosszul a Gripen kerékfogyasztás szempontjából :-)

Zord

Gyömbér Béla · http://www.gyomberbela.blog.hu 2016.09.06. 10:27:43

@zord: értelek, de ez egy kicsit önbecsapás. Ha szükséges a katonai beruházás, akkor meg kell csinálni, de katonai beruházásként, megfelelő minőségben.

Ha meg nem szükséges, a polgári használatot meg semmi nem indokolja a Mercedesen kívül, akkor meg ne erre költsék az adófizetők pénzét.

Liszt Ferencre egyébként (kis túlzással) Kecskemétről kényelmesebb eljutni, mint Bp. budai oldaláról. Nagyobbal szerintem még Szegedről is, ha fejlesztene végre valamit a MÁV azon a viszonylaton.

zord 2016.09.06. 15:34:49

@Gyömbér Béla:

Ahhoz, hogy Kecskemét a Mercedes corporate repülőtere legyen, nem kell új beton, hiszen alig van forgalom...felújítás állapot függvényében, aszfaltozás, persze szóba jöhet. Kell egy plusz előtér, amit egy csapásra akkorára kellene csinálni, hogy C-5/An-124 is elférjen rajta, anélkül, hogy a betonra lógjon. És egy cargo terminál.
A problémát az jelenti, hogy mivel alapvető elcseszések vannak, bármit csinálsz, valami máshoz is hozzá kell nyúlnod! A kecskeméti reptér jelenleg olyan, mint amikor az absztrakt művész festéket fos találomra a vászonra. Vélhetően az épületek többségére is ráférne egy alapos racionalizálás. Ne felejtsük el, hogy egy nyamvadt kétszázados repülőosztály és egy javító "üzem" bázisa, ami normális helyeken egy kis sarokban elférne, egy alezredessel, max. ezredessel az élén.

Az önbecsapásról: Magyarország működése, benne a honvédségé jelentős mértékben önbecsapáson alapul. Ebbe teljesen belefér egy olyan fejlesztés Kecskeméten, ami a honvédség érdekét nem szolgálja, és a vállalatit/civilt se optimálisan. A lényeg a beton számolatlan öntése és a javarészt ebből származó lenyúlás. Ez szolgálja a "magyar elit" érdekeit.

Zord
süti beállítások módosítása