Kecskeméten megkezdődtek az NVG-s repülések általánosságban a képességbővítés, konkrétan a V4 EUBG CAS szolgálatában. A program, melynek az eredeti elöljárói szándék szerint a BAP-ra is kellett volna éjszakai VID képességet biztosítania, részben beszerzési okok miatt szenvedett késedelmet, de a lényeg, hogy most itt vannak a guglik.

A mai esti fotózáson ennyit sikerült elcsípni az egyik éjjellátóval gépbe szálló pilótáról.

Megcsillan a fény an AN/AVS-9-es binokuláris műszer optikáján.

Walkaround, a létra aljánál várja a hajózót az NVG-vel szerelt sisak.

A Flyghjälm 116 NVG-célra átalakított változata, jól látható nemcsak az AN/AVS-9-es, de a sisak hátsó részén vélhetően az akupakk/ellensúly is. A sisak mellett kesztyű és talán a DTC sejlik.

Fényszóró a szitáló esőben.

A részletfotókkal szemben a szélesebbek jobban sikerültek.

Felszállás fáklyával 30-as irányba.

Csendélet a zónában maradt egyszem géppel.

Így fest a Gripen az éjjellátón keresztül...a példány svéd, a kép Saab-os.
Zord
