Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (106) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (73) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (34) helikopter (47) hírek (55) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) kecskemét (45) Kecskemét (65) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

Phantom Phinale a Luftwaffénál

2013.07.02. 19:19 | zord | 21 komment

Nemrégiben a kommentekben szó esett a korszakalkotó repülőgépekről. Azt hiszem az F-4-es ilyen gép volt, sajnos a múlt idő egyre jobban indokolttá válik a típus folyamatos kivonásával az azt még repülő légierők részéről. Ilyen a Luftwaffe is, mely példaértékűen (nem úgy mint itt az Észak-Balkánon szokás, lásd negligált MiG-29, eltitkolt Mi-24 kivonások) búcsúzott el tőle, és mondott köszönetet az őt levegőben tartók évtizedes szolgálataiért. Benedek Levente jóvoltából néhány fotó a wittmundi rendezvényről.

130702_Luft_Phantom_Phinale_2.jpg

A „kétszeresen csúnyának” is nevezett gép teljesítményét nem egy negyedik generációs típus irigyelheti, és mint fegyverhordozó fizikai platform tulajdonképpen minden követelményt messzemenően ki tud elégíteni a mai napig. 

130702_Luft_Phantom_Phinale_1.jpg

Gurulás négyesben a történelemkönyvekbe.

130702_Luft_Phantom_Phinale_3.jpg

A „füstös” a örök vadászmezőkre távozik, a Luftwaffének pedig itt marad az európai „wunderwaffe”, mely sokoldalúság és így költséghatékonyság tekintetében egyelőre nyomába se ér elődjének.

Zord

Címkék: kivonás Phantom Wittmund

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr415388246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zord 2013.07.04. 10:57:29

@Levente B.:

Lehet, hogy furcsának fog hangzani, igazából az A-4-esért irigyellek titeket, akik voltatok kinn!

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.07.04. 10:59:24

@Levente B.: Fel is sorolhatnád, hogy ne hagyj minket tudatlanságban...

Levente B. · combatant.blog.hu 2013.07.04. 11:32:48

@molnibalage:

Nem 3 ezred volt hanem 7 ezred, ha viszont úgy számoljuk, hogy a 35. Vadászbombázóezred, 73. vadászezredként alakult újra 1997-ben akkor meg 6 db volt és persze plusz a manchingi 61-as, ott viszont ugye nemcsak Phantomok voltak, tehát ő a kakuk tojás.

A 7 ezred:

51. Felderítőezred - Bremgarten

52. Felderítőezred - Leck

35. Vadászbombázóezred - Pfersdsfeld - ez települt át Laage-ba 73. Vadászezredként 1997-ben

36. Vadászbombázóezred, 72. Vadászezred, 4. Kiképzőezred - Hopsten

74. Vadászezred - Neuburg

71. Vadászezred - Wittmundhafen

Nem 1973-ban jöttek az első gépek Németországba, hanem 1971 januárjában a felderítő gépek, 73-ban jöttek viszont Wittmundba.

Laageban nem a JG 74 van hanem a JG 73, a JG 74 Neuburgban délen állomásozik (jól írta, hogy ex-Mölders), és nem 2006-ban hanem már 2004-ben elsőként váltott a laage-i Typhoonra, a Phantomoknak akkor volt a búcsúrepülésük.

A cikkben a következő vagyon írva:

"A társalakulat, a JaBoG 31 Boelcke vadászbombázói közül az 31+00 oldalszámú együléses gép függőleges vezérsíkján „Kéz a kézben Richhoffen és Boelcke” felirat emlékeztetett az első világháborúban együtt repülő két világhírű pilóta barátságára."

Ez sem teljesen így van. A JaBoG 31 fogja átvenni a wittmundi bázist és közösen üzemelik majd egészen a 71-es alakulat felszámolásáig, ami októberben fog megtörténni, utánna a JaBoG egyik százada marad ott végleg.

Levente B. · combatant.blog.hu 2013.07.04. 11:36:39

@zord:

Meg is lepődtem milyen hangos kicsi létére.

zord 2013.07.04. 13:44:39

@Levente B.:

Egy gyors keresztkérdés: felhajthatóak voltak a német gépek szárnyai?

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2013.07.04. 15:06:34

@zord:

Vizuálisan egyik gépnél sem csinálták ezt. Ezért nem tudom kommentelni, de utána kérdezek.

zord 2013.07.04. 15:32:59

@Levente B.:

Azt hittem, séróból megy...

:-)

De német légierőstruktúrából és történelemből ötös.

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2013.07.04. 15:41:04

@zord:

Megelőztél! :) A válasz csak most jött meg, igen felhajthatóak. Akkor nem buktam meg töriből hála az égnek! :)

Open Skies 2013.07.04. 20:57:52

@zord: Vagy Google használatból ötös :)

zord 2013.07.04. 21:13:19

@Open Skies:

Ne legyünk rosszindulatúak! :-)))
Valljuk meg, egy bizonyos infómennyiség és kor felett az emberben keverednek ezek az infók...

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.07.06. 12:18:58

@Open Skies: Remélem erre jár. Az F-4F-nél a kisebb tüzelőanyag kapcitás mennyivel kevesebbet jelent?

Open Skies 2013.07.06. 15:25:00

@molnibalage: Írj neki egy emailt. Vagy nem ismeritek egymást?

Akkor a honlapján is tudsz üzenetet hagyni neki:
jetbirds.gportal.hu/

(A LégierőBlogger linkjei között miért nem szerepel Kele honlapja?)

FalloutBoy 2013.08.22. 10:39:35

Eltitkolt MI-24 kivonások:
Mifelénk (Győr-kelet) régebben rendszeresen jöttek gyakorlaozni MI-24esek, gyerekkoromban még unokaöcsémmel mindig vártuk hogy tavasszal mikor jön az első madár- Az elmúlt 3 évben égy egyszer sem halottam az a jellegzetes dörmögő-csattogó bariton hangját az ördögszekerének (ahogy az afgánok hívták).
süti beállítások módosítása