Ma a Gripen-program történetében első ízben egyszerre volt levegőben a Magyar Honvédség mind a 14 példánya – a két Ancsával megspékelve.
A példátlan kötelék Szolnoky Tamás videójából kikockázva.
Mint azt Kilián Nándor dandártábornok, bázisparancsnok a LégierőBloggernek elmondta, a cél nem az volt, hogy egyszerre ennyi gépet a levegőbe emeljenek mondjuk egy COMAO feladatra; egyszerűen éltek a 100 százalékos hadrafoghatóság jelentette lehetőséggel, és a napi repülési feladatokat úgy tervezték, hogy azok időben átfedjék egymást, és a feladatok végén végrehajthassanak egy közös kötelékrepülést is. A napi feladatok egy 4v4 BVR összecsapás, egy 1v1 légiharc, a keszi géppár és annak két Gripen-célja (4+4+2+2+2=14), valamint a két An-26-os repülése volt. A nagyszámú repülőgép repülése az adatátviteli rendszerek (beleértve a földi állomásokat) alkalmazására is lehetőséget nyújtott.
A kötelék még messzebbről, szemből Miklya Attila fotóján
A keszi és tartalékja a kötelék élén. Standard törővégi AIM-9L/I-1-esek, a bal kísérő külső szárny alatti pilonjai hiányoznak. Fotó: Miklya Attila
Ps: Az első pár tucat komment után engedjétek meg, hogy idefűzzek még egy mondatot, azt, amiről mindig mindenki megfeledkezik, tisztelet a kivételnek. A 14 gépes repülési napért a köszönet mindenek előtt a műszaki állományt illeti, illetve azokat, akik a munkaszervezés megváltoztatásával (két műszak bevezetése) látványosan javítani tudták a hadrafoghatósági mutatókat.
Zord
Az utolsó 100 komment: