Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (106) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (73) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (34) helikopter (47) hírek (55) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) kecskemét (45) Kecskemét (65) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

Kirajzás a hamburgeres standból - magyar UAV-ok felszállóban

2012.11.05. 23:59 | zord | 9 komment

Ma az EI Zrt. Veszprém Újmajorban bemutatta a nagyközönségnek (így a védelmi miniszternek is) a cégnél folyó felderítő UAV-fejlesztés első eredményeit, az Ikránt és a Borát. 

121105_Ujmajor_IKran_1.jpg

Az erős és lökéses szél, továbbá az eső dacára a 16-18 kilós Ikrán elektromotoros változata ma ismét meghódította a levegőeget a sok magasrangú vendég jelenlétében. 

121105_Ujmajor_MRVP_1.jpg

A MRVP pilóta-munkahelye. A képen látható úriembernek köszönhetően láthattuk ma repülni a jószágot.

121105_Ujmajor_Bora_1.jpg

Kézben a hat kilós Bora. A hasonlóság nyilván véletlen a Skylarkkal...de az is igaz, hogy egy bevált konfiguráción nem érdemes változtatni.

121105_Ujmajor_MRVP_2.jpg

A mozgó hamburgeres standhoz hasonlatos prototípus-utánfutó (MRVP), mely a szétszerelt gépek szállítására éppúgy szolgál, mint a személyzet munkahelyeinek biztosítására.

Zord

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr764892937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2012.11.06. 09:37:34

Gondolom azért ha majd terepről kívánják használni, csak integrálják az egész rendszert egy Unimogba vagy esetleg a Wolfba.

De a hamburgeres stand megmosolyogtató :)

No°3 Szeti 2012.11.06. 09:51:17

Vagy rakhatnák akár a Komondorba, ha már annyira hazai pályán vagyunk! :)
Érdekes az optika elhelyezése nekem az Ikránnál. A Boránál ezt hogy oldották meg? A képeken nem igazán látszik sajnos.

zord 2012.11.06. 12:19:49

Persze, ez úgymond egy prototípus. Nyilván egy civil applikációnak akár meg is felelhet (térképészet), de a katasztrófavédelem, pláne a Honvédség sokkal komolyabb szállító/vezetési platformot kíván (nem biztos, hogy a kettőnek egyben kell lennie, jegyzem meg).
De ez csak egy aspektus, ami az Ikran és Bora, illetve a rendszeresítés között áll.
Én ebben az esetben is azt hiányolom, hogy miért nem deklarálja a HM, hogy milyen feladatokra milyen eszközöket akar? Ezen kívül lagymatag (legalábbis a kommunikációja) az elkötelezettségnek.

De félreértés ne essék, iszonyúan örülök annak, hogy valami mozog végre, és remélem, hogy rövidesen a debreceni felderítőknél rendszerbe kerül a cucc. És hadd tegyem hozzá: szerintem a Bora kategóriát (ez ua, mint a Skylark) el kell választani a felderítőktől. Olyan struktúra kell, ami az alkalmazott szárazföldi harci kötelék, legyen az szakasz, század vagy zászlóalj munkáját eredményesen és integráltan tudja támogatni. Minden fölösleges szemet a láncból el kell távolítani, mert lassítja és torzítja az információt.

Zord

TopiDoc 2012.11.06. 17:22:09

Szerintem nem Újdörögd, hanem Veszprém-Újmajor volt a helyszín :-)

zord 2012.11.06. 17:35:38

@TopiDoc:

Jujjjjjj! Tényleg! Kissé kómás állapotban voltam este...

Kösz, javítottam!

Zord

Beat it! 2012.11.07. 11:27:46

"...az Ikran nevű repülőgép képes előre programozott felderítő repülési célfeladat tervezésére, nyomon követésére, a fedélzetén elhelyezett HD kamera 12-szeres optikai zoommal rendelkezik, a pilóta manővereit az orrkamera segíti telemetria adatokkal; a Bora nevű gép ugyanezeket tudja, de egy HD képfeldolgozó, összehasonlító és kiértékelő szoftverrel is fel van szerelve."
Ezek a paraméterek ekvivalensek a Skylark képességeivel?
Mi a helyzet az éjszakai felderítéssel?
Nem fognak minket a kínai "másolóiparral" egy kalap alá venni a hasonlóságért?
A hatótávolságaikról nem volt adat sehol.

@zord:
Ikran dandár vagy zászlóalj, Bora század szinten a szárazföldieknél?

Gepida 2012.11.07. 12:15:24

Megvizsgálják vajon a más magyar fejlesztésű UAV hadrendbe állítását is? Például a "civil" gyártású BHE-03-as fejlesztésében a Műegyetem is részt vesz, és már több külföldi expón is bemutatták. A fő vállalkozó pedig beszállít azt indiai légierőnek is...

hvg.hu/Tudomany/20090903_robot_repulogep_fejlesztes_budapest_bme

a BHE-03 adatátviteléről cikk

www.elektro-net.hu/konstruktor/3594-magyar-fejlesztesu-korszeru-kommunikacios-rendszer-mobil-alkalmazasokra

és a tesztepülésekől klip:

www.vustv.com/T4NcijhtoQd8r

zord 2012.11.17. 22:44:46

Hihetetlen, de a HM/MH kommunikációja úgy bánik a Skylarkkal, mintha leprás lenne. Itt egy cikk a Bocskai dd felderítő zászlóaljával kapcsolatban, amiben elintézik azzal, hogy "SUAV". A EI Rt drónjai bemutatásakor is ugyanez ez volt az érzésem.

www.honvedelem.hu/cikk/34877_legugyesek_a_felderitoknel

Zord
süti beállítások módosítása