Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

június 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

Airbus Helicopters (16) AirPowerNews (63) f 16 (20) gripen (76) Gripen (58) Hajmáskér (25) helikopter (38) hírek (17) honvédség (15) hungarian (29) hungary (63) Kecskemét (52) kecskemét (45) Körös-hegy (16) Kub (20) légvédelmi rakéta (23) lövészet (16) magyar (41) Mi-17 (18) Mi-24 (20) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (20) radar (17) Szolnok (39)

HTML

Dél-Koreából jöttem...T-50 premier (update 1.)

2012.07.07. 23:59 | zord | 11 komment

Dél-Korea, mint Ázsia általában, immár nemcsak "szívódik fel, mint a talajvíz", hanem már "ott van a spiccen". Az LM-el közösen kifejlesztett LIFT-típusuk, a T-50 és leendő harci változatai ennek a fejlődésnek a haditechnikai szimbólumai. Arról nem is beszélve, hogy pénzszűkében annak a könnyű kategóriának, melyet 8 tonnás hajtóművével képvisel, minden létjogosultsága megvan (akárcsak a kínai-pakisztáni JF-17-esnek). Fairfordban először mutatkozott be Európában a típus, a Fekete Sasok kötelék részeként.120707_Fair_T-50_1.jpg

Háta, némi párakiválással a szárnyak fölött.

120707_Fair_T-50_2.jpg

Szemberepülés.

120707_Fair_T-50_3.jpg

Hasa. Ahogy a hátánál, itt sem letagadható a származás (F-16), kivétel az F404-es osztott beömlőnyílása.

120707_Fair_T-50_4.jpg

Keveredés a levegőben. Persze nem, a dél-koreaiak legalább ugyanannyira profik az új típus ellenére a kötelék-műrepülésben, mint nyugati példaképeik. A T-50-es újdonságával tetézve szerintem a leglátványosabb programot nyújtotta a csapat Fairfordban.

120707_Fair_T-50_5.jpg

Ősi "szimbóleumokkal" megrakott dél-koreai zászló leszálláskor a hármas hátsó kabinjában. Nemzeti büszkeség, joggal. 

 

Farnborough-i debütálás

120709_Farnb_T-50_1.jpg

A fairfordi tömegszórakoztatós bemutatkozás után a dél-koreaiak is átrepültek Farnborough-ba bizniszelni. Itt érkezés után a statikusra szánt példány, melynek szó szerint a repülésbarátok lába elé sikerült begurulnia. A műszaki segítségével a pilóta kikötötte magát, és már mászik le a létrán. Egy aláírás és már mehet a dolgára, a műszakira ekkor még alapos reputáni munka vár.

120709_Farnb_T-50_2.jpg

Pillantás a pilótafülkébe (ez a hátsó kabin), mely egy kései F-16-ost idéz.

Zord

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr914635696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

samoth 2012.07.08. 14:51:27

A második kép különösen tetszik! Jól elkaptad!

molnibalage 2012.07.08. 21:24:31

Szép gép szép festéssel, jó fotókkal. A másodikról nagyon tudnék örülni egy HD felbontású felvételnek.

Open Skies 2012.07.12. 22:54:48

Az elmúlt 5 napban nem történt semmi érdekes a csatorna túloldalán vagy olyan helyre került Zord, ahol nincs internet?

i1084.photobucket.com/albums/j408/Olicurtiscat/IMG_1499.jpg

zord 2012.07.13. 08:32:49

@Open Skies:

Kissé kalandosra és fárasztóra sikeredtek az elmúlt napok, ráadásul én még nem vagyok az a 27/7 hálózati figura, mint a többség (szerintem nem is leszek...), úgyhogy egyelőre érnek a dolgok. De majd nemsokára...

Zord

zord 2012.07.13. 10:49:58

Lásd fenn, update!

Zord

Flankerr 2012.07.13. 11:54:49

Nagyon szép a gép, a festése pedig még inkább, főleg a felső.

elgabi 2012.08.29. 12:10:18

Jól sikerült képek egy jól sikerült gépröl! Esztétikailag csillagos ötös, a forma gyakorlatilag megegyezik az etalon F-16-nel, kivéve, hogy a kinézetre bugyuta (és nem mellékesen rendkívül FOD-érzékeny) orr alatti szívócsatornát nagyon szépen elosztották a fülke két oldalára. Müszakilag meg lehet, hogy a dél-koreai technika jobb, mint a US, európai, vagy orosz. Mivel a mai gépeken még azt is komputerizálják, amit egy darab csövel, meg egy rugós visszacsapó szeleppel meg lehetne oldani, nagyon fontos, hogy jó legyen az elektronika. Na, ha valamiben (az autógyártáson, hajógyártáson, felhökarcoló-építésen, stb. kívül) akkor az elektronikában Dél-Korea a menö (még az ájfón/ájped nemesebb szerveit: SoC-t, képernyöt is ök gyártják, a vérre menö konkurenciaharc ellenére is).

Érdekes, hogy több trainer-tendert is elbukott a típus, az M-346 annak ellenére gyözte le, hogy a T-50 jobb nála. Lehet, hogy pont ez volt a gond: a T-50 egy magasabb kategóriát képvisel, gyakorlatilag a Gripjusinnal van egy súlycsoportban, és nem csak MTOW szempontjából. Egyszerüen túl komoly trainer-nek. Ez egy rendes könnyü multifunkciós harci repülö.
Lehet, hogy mi is többre mennénk vele, mint a Gripen-nel...

block50 2012.08.29. 12:57:09

@elgabi: "Érdekes, hogy több trainer-tendert is elbukott a típus, az M-346 annak ellenére gyözte le, hogy a T-50 jobb nála."

... és az se érdektelen egy ilyen döntésnél, hogy mi van ellentételezés serpenyőben....

elgabi 2012.08.29. 14:16:13

@block50: jogos a két pont...

Az ilyen bizniszek soha nem csak arról szólnak, hogy az a típus nyer, amelyik a legjobb müszakilag + harcászatilag, hanem legalább annyira az ellentételezésröl, meg politikai, diplomáciai prioritásokról is. Legyünk naívak, a borítékokat meg se említsük...

...b@sszus, pont most említettem meg... :)

zord 2012.11.15. 13:07:10

Katasztrófát szenvedett a Black Eagles egyik T-50-ese, a pilóta meghalt:

english.yonhapnews.co.kr/national/2012/11/15/89/0301000000AEN20121115005352315F.HTML

Zord

zord 2020.03.23. 18:38:09

4-8 T-50-est lízingel a USAF négy évig, évente 4500 órát, amíg nem lesz T-7-esük:

www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/210127/kai-to-lease-up-to-eight-t_50a-trainer-jets-to-us.html

Zord