Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

október 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Címkék

Airbus Helicopters (18) AirPowerNews (67) éleslövészet (16) f 16 (20) gripen (76) Gripen (63) H145M (16) Hajmáskér (28) helikopter (40) hírek (18) honvédség (17) hungarian (29) hungary (63) Kecskemét (54) kecskemét (45) Körös-hegy (18) Kub (20) légvédelmi rakéta (24) lövészet (16) magyar (42) Mi-17 (20) Mi-24 (24) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (20) radar (17) Szolnok (41)

HTML

Finn minyók magyar kézben

2011.09.07. 17:43 | zord | 46 komment

„Forgószárnyasra” sikeredik a nyár vége a Honvédség nem létező légierejénél. Megérkeztek a finn Minyók és ma átvette őket Marcus Rantala finn védelmi államtitkártól Hende Csaba miniszter Szolnokon. Amint arra egy kedves ismerősöm felhívta a figyelmemet, a sokunk által hosszú hónapok óta követni igyekezett amerikai projekt is új, nyilvános szakaszba lépett az „UH-1N helikopterek beszerzésével kapcsolatos miniszteri döntést elõkészítõ bizottság felállításáról és feladatairól” szóló HM-utasítás publikálásával a 47. Hivatalos Értesítőben. Szívből remélem, hogy mindez jó sül el. Az agyam az Orbán-kormány újabb, 100 milliárdos összegerebélyézési kísérlete hallatán viszont szkeptikus...persze nem mintha máskor túlzottan optimista lenne :-) De hát milyen legyen ebben a hazában?

Fénykép a családi albumba az egyik minyó előtt. Hende Csaba balján a finn államtitkár, jobbján Siklósi Péter védelempolitikai és védelmi tervezési helyettes államtitkár, akinek közvetlen szerepe van a helikopterkérdés kezelésében (is). A Benkő Tibor vkf mellett álló Márki Gábor védelemgazdaságért felelős helyettes államtitkár pedig megmondja, hogy mire lesz pénz. 

A HS-13-as még finn felségjellel...nem véletlenül. Ahogy a projekt minden eleme lassú és késedelmes volt eddig, a gépek rendszerbe állítására, repülőképessé tételére is még „hónapokat” kell várni. Jó ha idén repülni fognak magyar felségjellel, szolgálva A CÉLT.

 

Hende Csaba a bal ülésében. Bő egy éves munkássága alatt tétlenséget nem lehet minisztériuma szemére vetni. Valami kavarog a légierő üstjében is, ami már nem az előző érák inerciájából fakad. Hogy mit főznek, vagy inkább mi lesz a főzésük végeredménye, még erősen kétes. Pláne, hogy bezárták a boszorkánykonyha ajtaját, bekukucskálni pedig csak a kulcslyukon lehet/szabad/kell.

A másik ajándék Mi-8, a HS-11-es. A már említett lassúságban visszaütött a repülőszakmai szervezetek leépítése a védelmi struktúrából az elmúlt két évtized folyamán, ahogy a PG kinyírása is. Egy négy évtizedes Mi-8-as üzemeltetőnek ez nem okozhatna ekkora gondot...persze azt is mondhatnánk, hogy ha minden rendben ment volna itt az elmúlt húsz évben, akkor ezekre a gépekre nem is lenne szükség. A realitásérzékünket nem elvesztve, az „ünnepet” utólag elrontva azért le kell írnom, hogy mindaz, amit ma láttunk, egy legyengített állam válságtünete.

Zord

Címkék: finn szolnok mi 8 hende csaba uh 1n

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr953209441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mig23 2011.09.07. 22:01:07

Van képe nevetni! Süllyedjenek el, hogy itt tartunk!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.09.07. 22:08:36

@mig23: Talán ő jutatta ide a Honvédséget? No offense, de az elmúlt évtized balfaszságai után még ilyen ramaty pénzügyi helyzetben is sikerült a griffeknek kerópézt összehozni és ezt.

Persze ez édeskevés, de a nagy nullát azért már felülmúlták.

Viszont kérdem én, ezt eddig miért nem lehetett...?

Batkaa 2011.09.08. 02:29:25

@molnibalage: gondolom költői a kérdés...
Nyilván kellett hozzá a kistakarítás, bár a dolog még messze nem dőlt el, úgy látszik, fogtak valamit az elfolyó pénzeken és talán a hozzáálláson is állítottak egy kicsit... (a remény hal meg utoljára)

sdragon · http://dragonnews.blog.hu/ 2011.09.08. 08:18:56

@molnibalage: Ne tapsoljunk már azért, hogy szereztek annyi kerót, hogy jóval kevesebbet repülhetnek a pilóták, mint az elmúlt évben. Ne felejtsétek tavaly még a nagyvas előtte az Alba is repült. Azt se feledd, hogy a HM-be nem csökkent sőt nőtt a létszám!!!!Miért nem a Balaton utcán kezdték a takarékosságot, ha már recesszió van?

balou84 2011.09.08. 09:07:32

@sdragon:

+ tavaly volt Tiger Meet részvétel, meg Load Diffuser is. Idén meg semmi. :-(

Beat it! 2011.09.08. 10:55:12

Bombasztikusan beharangozták a sajtóbemutatást: modernizált gépek, stb. Ehhez képest két használt Minyó, és slussz. Azon filózom, hogy csalódtam, vagy sejtettem, hogy így lesz. Utóbbi persze, de valahol reméltem, hogy talán mégis előrukkolnak valami extrával, pl valóban MODERNIZÁLT gépekkel (amit a csukott "boszorkánykonyhából" varázsolnak elő). De ezt a tételt a HM kipipálta annyival, hogy a finn gépeken volt némi modernizálás.
A felröppent UH-1N beszerzés előkészítés, vagy az 5 Mi-24-es felújítás jó hír. Már ha tényleg megvalósulnak. Mellesleg elegem van, hogy nem tudnak pontosan fogalmazni. Felújítást emlegetnek, de az mindig homályos, hogy ez nagyjavítás, modernizáció, vagy esetleg mindkettő.

zord 2011.09.08. 11:40:20

Ja, ami kimaradt a bejegyzésből: azt mindenképpen poiztívan kell értékelni, hogy Hende beszédébe igazi repülős szlenget írtak a "vasnak a levegőben a helye" kifejezéssel.

Ez ült, szemben az egyik előd emlékezetes "szálljanak jó széllel" mondatával, amit tényleg csak dilettáns említhet repüléssel összefüggésben.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2011.09.08. 13:49:21

Azért furcsa neked a szálljanak jó széllel, mert nem volt tudomásod, az MH576 Sárkányrepülő százalóalj létrehozásának terveiről. Olcsó és könnyű elsősorban nagy szélben látták volna el a könnyűgyalogos katonáink konvojkíséretét és légi biztosítását. A sivatago feleszálló meleg áramlatok hatására több órán keresztül kísérték volna menetoszlopunkat, és még a AK golyók is csak kilyuggatták volna a vásznat, egyébb kárt a szerkezetben nem okoztak volna...

Kele

KGyST · http://repules.tumblr.com 2011.09.15. 23:09:36

Mit tudtok a Mi-24-esekről? Igaz, h kivonják őket (mind a kettőt) okt. 31-gyel?

Beat it! 2011.09.16. 09:34:45

@KGyST:
Ez meg hogy létezhet? 2011-re 5 gép felújítása volt tervbe véve. Füstbe ment terv?

KGyST · http://repules.tumblr.com 2011.09.16. 10:20:04

@Beat it!:
Nem tudom, ki szúrta ki, de valamelyik Honvédelmi vagy milyen közlönyben volt mindenféle rakéták üzemidő-hosszabbításáról, a Kubokat pl 2013-ig tolták ki, a Sturmokat (amiket a 24-esek hordoznak) viszont csak 2011 okt 31-ig.
Ennyi biztos, semmi több. Én megnéztem az idei elérhető fényképeket, ezek mindig beszédesek, és összesen két oldalszám repült, a '336' (P) és a '716' (V).

Beat it! 2011.09.16. 10:37:20

@KGyST:
Akkor ennyit a félreértésen alapuló félreinformálásról.
Ezzel szemben a valóság az én olvasatom szerint (ami remélhetőleg fedi a valóságot):
1.: A Közlönyben valóban van szó lejáró üzemidejű Sturm rakétákról. Ezek üzemidejét adminisztratív módon meghosszabbították, hogy október 31-ig éleslövészeten felhasználhassák. Gyári szám szerint 6 darabot. Marad még a készletből legalább 53 darab, amiben van üzemidő tartalék (valameddig).
2.: Ebből hogy következik, hogy kivonják a Mi-24-eseket? Sehogy. Mellesleg Sturm nélkül is lehet őket hadrendben tartani, mint ahogy a Macedónok (ha jól emlékszem, a legutóbbi Logical Decisionra hozott modernizált 24-esük már alkalmatlan Sturm használatára). Más kérdés, hogy van-e értelme.
3.: Ki találta ki, hogy 1 vagy 2 Mi-24-esünk üzemképes? Jó, ennyit láttunk levegőben az utóbbi időben - Csőrike, és az egyik P. De önmagában még ez sem jelenti azt, hogy nincs több üzemképes gép. Lehet, hogy spórolnak velük.
4.: Az említett közlönyben van egy tervezet: 5 darab Mi-24-es felújítása, 400 millió Ft/db. áron 2011-ben. Ez nem a kivonásra utal. Remélhetőleg megvalósul. Ha 2011-re tervezték, és megy a program, akkor a gépeknek már valahol hazánktól távol valami üzemben kell(ene) lenni. Az információs "köd" miatt erről nem tudni semmit.
Egyelőre ennyit tudunk, minden egyéb csak spekuláció.

KGyST · http://repules.tumblr.com 2011.09.16. 11:08:24

@Beat it!:
Ez mind szép és jó, de én elég sok képet átnyálaztam, viszonylag sok happeningről, és valahogy mindig csak ez a két gép ment. Sok mindent elhiszek, de sajna régóta élek ebben az országban, és azt látom, hogy ahol sunnyogás van, annak elég gyakran alapos az oka. (Hogy ne menjünk messze, a 'nem létező' kerozinhiány, amit aztán megoldottak.)
Lehet, hogy szövegértési problémáim vannak, de a Közlönyben az van szerintem, hogy 59 rakétát meghosszabbítanak, ötöt átadnak a stb Veszélyesanyag stb Központnak.

www.kozlonyok.hu/kozlonyok/Kozlonyok/13/PDF/2011/12.pdf

A Mi-24-esekről itt nincs szó, azok talán máshol vannak elrejtve.

Beat it! 2011.09.16. 11:49:14

@KGyST:
Akkor idézek, remélem ez nem államtitoksértés:

3. Az üzemidõ hosszabbítás a 2010. évi mûszaki felülvizsgálat
során ellenõrzött, 1986-ban, 1989-ben és
1990-ben gyártott, megfelelõnek minõsített 9M114 rakétákra
érvényes (összesen 59 darab).

4. A 3. pont hatálya alá nem tartozó, és a mûszaki felülvizsgálat
során nem megfelelõnek minõsített 9M114 rakétákat
(gyári számuk: 3662486; 0390012; 0390084;
0390075; 0889465) az MH Veszélyesanyag Ellátó Központ
központi készletbe bevonja, és a továbbiakban az állapot
(hadihasználhatatlan) és a kategória megjelölésével,
az üzemképes rakétáktól elkülönítve tárolja.

6. A kiképzési éleslövészeteken, az alkalmazó alakulat
elsõként az eredeti törzskönyvvel nem rendelkezõ, majd az
1989-ben gyártott, és ezt követõen a MH Veszélyesanyag
Ellátó Központ raktáraiban tárolt, helikopterre függesztett
9M114 rakétákat (gyári számuk: 0889415; 0390001;
0390020; 0390047; 0390083; 0390012) használja fel, a
3. pont elõírásainak alkalmazásával.

Magyarul: 59 rakéta van, amit 2010-ben felülvizsgáltak (3. pont). Ezen felül 5 használhatatlan (3. pont hatálya alá nem tartozik!!). 6 darab '89-ben gyártott rakétát lehet ellőni, mivel azok üzemideje jár le leghamarabb. Van '90-ben gyártott rakéta is, annak az üzemideje elvileg egy évvel tovább kellene tartson. Gyanítom, a közlönyben nem fogalmaznak pontosan. 2011 szeptemberi közlönyben meghosszabbítanak 59 rakétát októberig, további sorsukra történő utalás nélkül. Írhatták volna egyúttal, hogy utána kikerül a rendszerből, vagy mi lesz a sorsa. Értelmezésem szerint (ez lenne a logikus) a hosszabbítás azért kellett most, hogy az éleslövészeten felhasználhassák azt a 6 példányt, ami már lejárt.

Mi-24: a közlöny mellékletében van:
www.kozlonyok.hu/kozlonyok/Kozlonyok/12/PDF/2011/47.pdf
24. oldal (8880) - ez jó, 24-esről a 24. oldalon... :)

Kezdő_Krisz 2011.09.16. 13:11:17

Azt lehet tudni, hogy pontosan mit takar a felújítás?
Képesség növelés? Esetleg? Vagy csak álmodozzak tovább?

Beat it! 2011.09.16. 21:53:45

@Kezdő_Krisz:
Egy Dollár 200 Forint körül van. 400 millió Forint tehát 2 millió dollár (gépenként). Ki lehet számolni mi fér bele ebbe az összegbe. Nagyjavítás, modernizáció? Nem tudni. Már korábban bosszankodtam, hogy a HM felújítást ír. Mennyi egy FLIR torony világpiaci ára? Mennyibe kerül az Ataka rakéta darabja? Álmodozni lehet, reménykedni még inkább, hogy megvalósul ez a terv.

UH-1N:
iho.hu/hir/uh-1n-a-magyar-legieroben-1109
81 darab beszerzését tervezik? Vagy ennyiből lehetne válogatni x darabot? Remélem lesz annyira ügyes a bizottság, hogy ne 5-féle különböző konfigurációjú gépet válasszanak kis darabszámban. (Emlékezve a belorusz T-72-esekre, ahol a beszerzett 100 darabból erős túlzással alig volt 5 egyforma példány. Na azok 1 millió dollárba kerültek darabonként 1997-ben, és nagy részük már vagy a roncstelepen, vagy Irakban van.)

Liverbird 2011.09.17. 00:59:09

@Beat it!: Az iho.hu cikkéhez... Nekem úgy rémlett, hogy ex-USAF UH-1N-ek jönnének. Tévednék?

jack o'neill 2011.09.17. 11:12:11

@Liverbird: Sokáig én is azt hittem, de úgy nyár eleje óta egyre többször olvasom, hogy az USMC gépeire "gyúrnak".
@Beat it!: Szerintem abból a 81-ből jönne 12-14 gép és mellé még x darab donornak.

1116001 2011.09.19. 11:12:45

a legfrissebb fejlemények szerint 30gép+alkatrészek lenne a csomagban.
kérdés van e szükségünk ennyi gépre. Pl megfelelő mennyiségű üzemanyaggal el tudjuk-e látni.

Tegnap hallottam, hogy a TEK black hawk-ot akar vásárolni.

És elkezdtek valamiért mozgolódni a többi gyártók is. Pedig hivatalosan nincs pénz. Kerozinra is úgy kell koldulni.

Beat it! 2011.09.19. 11:59:45

@quaker: @1116001:
Még a cikk olvasása előtt magam is arra a következtetésre jutottam, hogy kb. ennyi lenne az ideális szám. Igaz, én 24 gép + 6 tartalék (alkatrészbánya) leosztásban gondolkodtam. Ez pont egy könnyű helikopteres ezred létszáma. Mellette megmaradhatna jelenlegi ezred a Mi-17-esekkel és 24-esekkel.
Az amerikaiak hogy tárolják ezeket a gépeket amíg hadrendben vannak? Vannak hangárjaik, vagy szabad ég alatt?
Érdekes, hogy a cikk már kész tényként említi a dolgot. A beszerzést vizsgáló bizottság tehát nem is juthat arra a következtetésre, hogy nem éri meg... Mondjuk ha annyi haszna lesz, hogy a rendszerbeállítás ésszerűbben zajlik, már nem hiába hívták életre.

sdragon · http://dragonnews.blog.hu/ 2011.09.19. 13:08:31

Valakinek van infója, hogy 2013-ra, hány harcképes forgószárnyas vitézünk lesz, marad?

Liverbird 2011.09.19. 13:56:14

@1116001: A H-92-es se véletlenül jött Budaörsre 2008-ban...

1116001 2011.09.19. 14:01:50

@Liverbird: Tudom, a rendőrségnek akarták elpasszolni. De hogy honnan lesz rá pénz ... Volt anno egy olyan verzió is hogy használt német gépeket kapnak.

jack o'neill 2011.09.19. 14:51:30

Na, ennek a Huey hírnek örülök, kíváncsi leszek a folytatásra.

@1116001: @Liverbird:
Mi?
Még az UH60 is furcsa, de az S92-es? A Superhawk a rendőrségnek, vagy a TEK-nek? Nem túl nagy nekik? Nem lenne elég az EC120, vagy az EC135 akkor, mikor az egyszerű járőr 1.6-os Octavia Classic-okkal és Fóka kombikkal küzd???

szasa30 2011.09.19. 15:02:07

Tudja vki, hogy milyen felszereltséggel jönnek az UH-1 N-ek? (FLIR, stb.?)

Hollywood 2011.09.19. 15:15:41

@jack o'neill: @Liverbird: @1116001:

Nem tudom nektek mi a véleményetek de nekem az a vad gondolatom támadt, hogy a S92-ek Kormány gépnek kellene a kivont Mi-8 helyett.
Csak nem a Honvédség légereje üzemeltetné mint régen, hanem a TEK, és szerintem a miniszterelnök illetve a köztársasági elnök szállítására használnák és nem bevetési akciókra.
Persze ez a gondolat azon alapszik hogy a hír valós igényen alapszik.

Más.

UH-1 es beszerzésnek én is örülök (persze ha megfelelőn zajlik le a rendszeresítés)

Nekem mondjuk az nem világos, hogy 2013-tól akkor milyen összetételű lesz a helikopter állomány, milyen mennyiségben lesznek az egyes géptípusok és hogy milyen feladatot szánnak nekik.(pl: Huey-ik teljesen kiváltják a Mi-8/17eseket vagy kiegészítik őket, lesznek e még Mi-24-ek, a szárazföldi egységeket amelyek légi szállításúak [MH34,MH25/88 zlj.) hogyan befolyásolja az "új" gépek érkezése és használatba vétele.)

zord 2011.09.19. 16:33:05

Így mentek el a Novemberek Camp Pendletonból idén tavasszal:

photorecon.net/uh-1n-retirement-%E2%80%93-marine-corps-base-camp-pendleton

Én tudom, hogy a 212-es egy k. jó típus, meg hogy a platform-élettartamok kitolódnak, de ez a negyven év azért szarul hangzik, akármit is csináljunk...

...tudom, fogjam inkább be és örüljek, hogy forgó-csattogó izék lesznek ék felségjellel a jövőben is!

Zord

Liverbird 2011.09.19. 16:45:54

@zord: És a 29-esek felvásárlásáról nem hallottál semmit?

1116001 2011.09.19. 19:04:56

@jack o'neill: Elég lenne bőven a kisebb, főleg a rendőrségnek. De ugye most a TEK az a szent tehén, a többi egység kárára ők mindent megkaphatnak. Emiatt elég nagy a feszültség a rendőrségen belül, de ez itt nagyon off.

@zord: Gondolom nem minden gép 40éves. Egyébként szerintem új vadászgépek helyett forgószárnyasokat kellett volna beszerezni régebben.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.09.19. 20:51:53

@Beat it!: Amennyire leheharcoltak lehetnek in inkább 50-50%-ban gondolkodnék.

zord 2011.09.20. 10:21:05

Az UH-1N-programnak írtam egy saját bejegyzést. Kérem a kérdést ott tárgyalni tovább, ide meg jöhetnek a finn minyókról szóló hozzászólások!

Zord

zord 2011.09.21. 17:57:42

@Beat it!:

Most nézem, hogy az öt Mi-24-est említő oldal tetején az áll, hogy "minta"....

Zord

Beat it! 2011.09.21. 20:47:31

@zord:
A kurta életbe, nem hiszem el! A bolondját járatják a repülésrajongókkal ilyen "mézesmadzaggal"? Nem lehet utánaérdeklődni valahogy? Végre valami, ami igazán jó lenne, és kiderül, hogy csak kamu.

Beat it! 2011.09.27. 10:00:26

www.honvedelem.hu/cikk/28126/jovore-uzembe-allhatnak-a-magyar-honvedseg-uj-helikopterei
Erre lehetne ironikusan kérdezni: "Már jövőre? Hova ez a nagy sietség?" :)
Viszont a cikk elég jól leírja a gépek felszereltségét. Kár, hogy eddig egy képet sem láttam sehol a műszerfalról. Kíváncsi lennék, milyen eltérések vannak rajta.
Felsőbb szinteken úgy tűnik még mindig abban a tévképzetben élnek, hogy két keresőfényszóró bőven elég a kutató-mentő feladatokhoz. Kéne írni a Magyar Honvédbe egy cikket a FLIR-ről, hátha azt legalább olvasnák és "megvilágosodnának".

mig23 2011.10.10. 13:09:56

@Beat it!: 2012 októberében mindkét sárkánynak lejár az üzemideje. A kabinról meg azért nincsenek fotók, mert gyakorlatilag üres. A finnek kidobálták belőle az orosz cuccokat és telerakták a sajátjaikkal és amcsikkal. Amit ugye az ideszállítás előtt kivettek. Sem rádió, sem fedélzeti telefon, sem felismerő rendszer és még sorolhatnám! Ebben a buliban gyakorlatilag a tartalék alkatrészek érnek valamit!

Beat it! 2011.10.10. 14:37:20

@mig23:
Köszi. Ennyit a sikerpropaganda és a valóság köszönőviszonyáról. A naptári üzemidő jár le gondolom, de elvileg az hosszabbítható. A cikk ugyanakkor azt írja, 2008-ban voltak utoljára nagyjavítva a gépek, és azóta alig repültek. Ugyanakkor nagyon bizonygatja, hogy használatba vételről van szó, ami nálam repülést jelent. Náluk talán nem? És ezt is írja: "A megfelelő karbantartási és üzemidős munkák elvégzése esetén az átvett helikopterek hosszú éveken keresztül biztosíthatják az állomány missziós felkészülését."
Mondjuk ha kiberhelték az alkatrészeke, érthető miért nem tud már idén levegőbe emelkedni.

KGyST · http://repules.tumblr.com 2011.10.10. 15:20:01

@mig23:
Ezt bazmeg nem hiszem el, mondjátok, hogy nem igaz!

Ipari háttér (PG) nélkül most nekiállunk két Mi-8-ast építeni, amiknek akkor jár le az üzemideje, amikor készen lesznek?

És ezért két működőképes helit adtunk Afganisztánnak?

Nem, ez biztos nem igaz, itt valami tévedés van.

Egyébként az NDK turmixgép megjött már?

Open Skies 2011.10.10. 18:25:14

>És ezért két működőképes helit adtunk >Afganisztánnak?

Adtunk? Csak adni fogunk, nem?

KGyST · http://repules.tumblr.com 2011.10.10. 18:54:33

@Open Skies:
Ezt az oldalát nem (sem) vágom, ezért a kérdőjel.

KGyST · http://repules.tumblr.com 2011.10.12. 12:10:40

@Open Skies:

1. Tényleg nézzük mg, mikor fognak a gépek repülni, de:
2. Ha igazak ezek az állítások, akkor elég elképesztő (és szomorú), hogy a magyar szaksajtó képviseli ilyen "farkasvakságban" szenvednek, egy külföldi gépen bármikor kiszúrják a fedélzeti rendszerek hiányzó elemeit, a magyar Minyókon meg nem veszik észre ezeket az "apróságokat". Szomorú lenne, ha a magyar szaksajtó itt tartana, bár nem ez lenne az első ilyen eset.

zord 2011.10.13. 22:21:40

Most azért el kellene dönteni, hogy helikopterekkel foglalkozunk itt, vagy makettekkel. Gyerekkoromban próbáltam, a makettek nem repülnek. De mondjuk jól égnek.
(Zárójel bezárva).

Nyilván nagyon sokan dolgoznak azon, hogy a finn minyó projekt kudarcot valljon. Dolgoztak rajta az oroszok, és megtették a magukét. Most dolgozik rajta az intergrált magyar hatóság is. Rengeteg az ellenérdekelt fél, ezt ne felejtsük el!
Képzeljétek hány embernek érné meg, hogy jövő májusban megkérdeznék a minisztert, hogy repültek-e már a gépek, és kénytelen azt mondani, hogy nem.

Egyébként meg van kabinfotó, és a szaksajtót fikázni a partvonalon kívülről nem fair, már csak azért sem, mert a papírokba betekintés nélkül mi is csak kisebb-nagyobb valószínűséggel dolgozhatunk.

Zord

Open Skies 2011.10.14. 20:32:31

Ha jól emlékszem sehol nem írták le hogy várhatóan mikor repülnek először ezek a gépek és mi kell ahhoz hogy repülhessenek. Csak azt írták hogy teljes felújításon átesett gépek és hogy mi mindennel szerelték fel a finnek. A nagy átadó ünnepség után pedig néhány héttel megjelent egy kis hír hogy csak 2012-ben repülnek majd. Akkor jöttek rá erre?

Azt mondod hogy 2012 május? 8-9 hónap kell két olyan gép szolgálatba állításához, amelyet a Magyar légierő ismer és használ? Miben különböznek a mi gépeinktől, mi van-mi nincs bennük? Az LHSN-en van erről néhány félmondat, de azért erről lehetne bővebben is írni. Vagy mégsem?

KGyST-nek igaza van abban hogy más gépeken a legkisebb dolog hiányát is észreveszik a szakújságírók. De a "nem szarunk a saját fészkünkbe" mondást is elég sokszor hallottam a másik oldalról és meg is tudom érteni ezt.

A makettinfót pedig nem szabad lenézni. Ott is meg kell szűrni a hozzászólásokat mint itt vagy bárhol máshol. Egy kis olvasgatás után kiderül hogy ki az akitől érdemi infó jön. Pl. a MiG-15össel kapcsolatban ott lehetett a legnaprakészebb információkat szerezni. Néhány hónapja pedig pl. a Mi-24 orrfutójáról ment a vita két hozzászóló között olyan szinten, hogy a végére az derült ki, hogy az egyik 1X éve szerelt/karbantartott ilyet utoljára a másik meg Y héttel ezelőtt. Ott is vannak hozzáértő emberek.

Engem a gépek körüli propaganda és egyéb magyar szarság nem érdekel. Csak az hogy mikor fognak repülni a gépek, mi kell ahhoz hogy repüljenek és most miért nem repülnek.Legyen az Gripen, Mi-24, Mi-8/17, An-26, C-17 vagy bármi.