Az ENSZ BT a potenciális ellenszavazók tartózkodása miatt végül engedélyezte a Líbia elleni katonai akciót a földi invázió kivételével. Nagyon úgy fest, hogy a légierő és légvédelem alkalmazásának krónikái az elkövetkező napokban újabb fejezettel bővülnek. A LégierőBlogger mindazonáltal úgy véli: Afganisztán és Irak után, az arab világban zajló átláthatatlan (?!) folyamatok mellett a valóságban úgy kell a Nyugatnak egy ilyen intervenció, mint púp a hátára. De majd meglátjuk. Ez a bejegyzés a Líbiával kapcsolatos légi műveletek híreinek tárgyalását, az opciók latolgatását célozza.
A VAQ-132-es Scorpions század öt EA-18G Growler elektronikai hadviselési repülőgépe Avianóból folyamatosan repüli bevetéseit még azt követően is, hogy az Egyesült Államok minimálisra csökkentette részvételét a műveletekben. Európának egyszerűen nincs harci/támogató zavaró repülőgépe.
Líbiai Sz-125M lérak osztály 2010 augusztus 14-én a GoogleEarth program jóvoltából. Egy indító kivételével minden a helyén van. A líbiai légvédelem képességeit illetőn a két nagy kérdés az, hogy az embargó hosszú évei, illetve a forradalmi események milyen degradációt okoztak. Valószínűleg jelentőset.
Ismeretlen típusú, gépjárműplatóra szerelt VSHORAD/MANPADS a CNN felvételén, a kormányerők használatában. Alacsonyan itt is a legmagasabb a kockázat.
110319. Az első Pentagon tájékoztató (William E. Gortney tengernagy, vezérkar törzsigazgatója) az Odussey Dawn hadműveletről, térkép a támadott célpontokkal.
Az első csapást végrehajtó Rafale-ok egyike St. Dizierben, négy AASM bombával és infravörös MICA-kal.
A nagy érdeklődésre való tekintettel itt egy kép egy RAF Tájfunról, amint felszáll Gioia Del Colléből április 17-én. A bombák mellett jól látható a törzs alatti középső tartón a Litening konténer.
Zord