Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

január 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Címkék

Airbus Helicopters (15) AirPowerNews (58) f 16 (20) Gripen (57) gripen (76) Hajmáskér (25) helikopter (37) honvédség (15) hungarian (29) hungary (63) kecskemét (45) Kecskemét (49) Körös-hegy (16) Kub (20) légvédelmi rakéta (20) lövészet (16) magyar (39) Mi-17 (18) Mi-24 (18) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (19) radar (16) Szolnok (38)

HTML

Aviaszvit 2010: kebelen belül feltámadhat-e az Antonov?

2010.10.02. 21:13 | zord | 1 komment

A héten rendezték meg az Aviaszvit ukrán repülőgépipari kiállítás idei kiadását az Antonov tervezőiroda Kijev melletti Gosztomelben lévő repülőterén. A posztszovjet gyötrelmeket hűen tükröző helyszínt egyetlen nagy kérdés lengte körül ezúttal: most, hogy Ukrajna visszatérni látszik az orosz impérium keretein belülre, teremhet-e babér a nagy múltú Antonovnak, avagy lesz-e az orosz légierőnek An-70-ese? Paradox módon az egyetlen példány hiánya a kiállításon pozitív jelzés lehet, hiszen a tetszhalott program felélesztésének részeként most folyik modernizációja, mely utat nyithat a döntést megelőző próbákhoz. Egy biztos: ha az oroszok belátható időn belül gondoskodni akarnak szállítóflottájuk megújulásáról, sok alternatívájuk nincs, hacsak nem akarnak Herculest, C-17-est, esetleg A400M-et venni...

Amíg újra felbukkan, a LégierőBloggernek meg kellett elégednie Antonovék más madaraival, nagy duzzogva.

Földet érésük után röviddel egy Kijev közeli repülőklub ejtőernyősei lenyűgözve szemlélik az An-124-es felszállását.

Ritkán látni egy ilyen jószág hátát...

Talán ez a festés teszi, de ebből a szögből különösen "galaxys" a 124-es...

...meg ebből is. A rövid bemutató alatt (lényegében egy szűk iskolakör) végig nyitva volt a futómű. Hiába, itt a vegetálás van napirenden.

Ráfordulás a tengelyre.

Kigurulás földet érés után. A háttérben egy hatgépes vontatóprodukció résztvevői, Blanik vitorlák sorakoznak.

Visszagurulás a használt iránnyal szemben a betonon.

A párhuzamos gurulóútra visszatért óriásgép mögött már az An-148-100B gurul felszálláshoz.

Elemelkedőben a 148-as: lehet-e belőle Tu-134-es, illetve Jak-42-es pótlék? (a háttérben egy DOSZAAF sárga-vörös festésű Wilga gubbaszt a pálya túloldalán a fűben)

A STOL-hírnök: egy An-74T bemutatója, meredek emelkedéssel.

Nyílik a Ruszlán orra a látogatók számára, akik több tízezeres létszámban árasztották el a borongós, fázós idő ellenére Gosztomelt szombaton.

Történelem és méretkülönbségek: An-22 Anteusz és egy AN-26-os, háttérben pedig egy An-140-es, mely Iránban lehet elterjedt típus idővel Iran 140 jelzéssel.

Roncsok és a kannibalizmus áldozatai a repüléstörténet egyik legrangosabb műhelyének telepén. A szerencse forgandó, az biztos, főleg ha forgatják...

Zord

Ps: Egy ilyen értékű létesítmény fokozott védelmet érdemel. Kijev körül még mindig aktív a lérak készültség, ennek egyik osztálya, azaz 30N6 tűzvezető lokátora látható a képen 40V6 árbócon.

Címkék: ukrajna kijev an 124 an 148 an 22 aviasvit an 74

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr622340243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Open Skies 2010.10.03. 13:01:49

Ezek szerint voltál Kijevben? Néztem mindenféle hírforrásokat: idén nem volt An-225?

A múzeumban is voltál?