A héten rendezték meg az Aviaszvit ukrán repülőgépipari kiállítás idei kiadását az Antonov tervezőiroda Kijev melletti Gosztomelben lévő repülőterén. A posztszovjet gyötrelmeket hűen tükröző helyszínt egyetlen nagy kérdés lengte körül ezúttal: most, hogy Ukrajna visszatérni látszik az orosz impérium keretein belülre, teremhet-e babér a nagy múltú Antonovnak, avagy lesz-e az orosz légierőnek An-70-ese? Paradox módon az egyetlen példány hiánya a kiállításon pozitív jelzés lehet, hiszen a tetszhalott program felélesztésének részeként most folyik modernizációja, mely utat nyithat a döntést megelőző próbákhoz. Egy biztos: ha az oroszok belátható időn belül gondoskodni akarnak szállítóflottájuk megújulásáról, sok alternatívájuk nincs, hacsak nem akarnak Herculest, C-17-est, esetleg A400M-et venni...
Amíg újra felbukkan, a LégierőBloggernek meg kellett elégednie Antonovék más madaraival, nagy duzzogva.
Földet érésük után röviddel egy Kijev közeli repülőklub ejtőernyősei lenyűgözve szemlélik az An-124-es felszállását.
Ritkán látni egy ilyen jószág hátát...
Talán ez a festés teszi, de ebből a szögből különösen "galaxys" a 124-es...
...meg ebből is. A rövid bemutató alatt (lényegében egy szűk iskolakör) végig nyitva volt a futómű. Hiába, itt a vegetálás van napirenden.
Ráfordulás a tengelyre.
Kigurulás földet érés után. A háttérben egy hatgépes vontatóprodukció résztvevői, Blanik vitorlák sorakoznak.
Visszagurulás a használt iránnyal szemben a betonon.
A párhuzamos gurulóútra visszatért óriásgép mögött már az An-148-100B gurul felszálláshoz.
Elemelkedőben a 148-as: lehet-e belőle Tu-134-es, illetve Jak-42-es pótlék? (a háttérben egy DOSZAAF sárga-vörös festésű Wilga gubbaszt a pálya túloldalán a fűben)
A STOL-hírnök: egy An-74T bemutatója, meredek emelkedéssel.
Nyílik a Ruszlán orra a látogatók számára, akik több tízezeres létszámban árasztották el a borongós, fázós idő ellenére Gosztomelt szombaton.
Történelem és méretkülönbségek: An-22 Anteusz és egy AN-26-os, háttérben pedig egy An-140-es, mely Iránban lehet elterjedt típus idővel Iran 140 jelzéssel.
Roncsok és a kannibalizmus áldozatai a repüléstörténet egyik legrangosabb műhelyének telepén. A szerencse forgandó, az biztos, főleg ha forgatják...
Zord
Ps: Egy ilyen értékű létesítmény fokozott védelmet érdemel. Kijev körül még mindig aktív a lérak készültség, ennek egyik osztálya, azaz 30N6 tűzvezető lokátora látható a képen 40V6 árbócon.