Ma először szálltak le Magyarországon izraeli harci repülőgépek. Az Izraeli Légi- és Űrerők (IASF) 201., az Egyetlen (The One) nevet viselő századának két F-16I Szúfa (Vihar) vadászbombázója a maximális hatósugarú csapásmérő konfigurációban érkezett Kecskemétre, ahol a hétvégén kétségtelenül a repülőnap legnagyobb szenzációja lesz.
Az IASF vadászerőinek gerincét (102 leszállított darabbal) alkotó F-16I Szúfa 871-es oldalszámú példánya pofáját mutatja a kamerának. Hogy a LANTIRN-rendszert a mai napig használják, arra utalhat, hogy az izraeliek taktikájában még mindig fektetnek hangsúlyt a kis magasságú éjszakai penetrációra.
Az illeszkedő tartályokon túl a törzs alatti 300, illetve a szárnyak alatti nagy, 600 gallonos tankkal jöttek a gépek. Ez a típus ritkán látott, legnagyobb hatósugarú konfigurációja.
Korunk nagy szürkeségében felüdülés tereptarka gépeket látni, függetlenül a Szúfák bevetéseinek híres és hírhedt mérlegétől. Besiklik a 882-es.
Haslövés. Az F-16-os kecses vonalai kifejezetten "sűrűvé" válnak a póttartályoktól. A törővégeken Python (valszeg IV) imitátorok.
Szép szokás a kamuflázsba belekomponált századjelvény az izraeli gépeken. Persze az EW szenzorok sem rosszak, különösen a LégierőBlogger számára...
Földetérés előtt pillantás a szárnyak felső felületén lévő Dávid-csillagokra, és természetesen a szögletes gerincre és a CFT-re.
A 120., Nemzetközi névre hallgató század Boeing 707-300 légi utántöltő repülőgépe kísérte el magyar légtérbe a Szúfákat.
Az izraeli Herculeseket a 131. század 'Sárga Madarai' üzemeltetik.
Zord