Új típusok, új formák - nos az utóbbi években a repülőgépipari hangsúlyok áttevődésének (avionika) köszönhetően nem voltunk elkényeztetve ilyesmivel. A Farnborough 2010 szakkiállítás és vásár azonban kivételnek bizonyult újdonságaival és egyben ízelítőt szolgáltatott azzal kapcsolatban, hogy új fiúk is helyet kérnek a nagyok asztalánál, és már nem lehet őket csak úgy elzavarni.
A LégierőBlogger számára a legnagyobb újdonság, egyben kellemes meglepetés a kínai-pakisztáni FC-1/JF-17 angliai megjelenése volt. Bár sok a kérdőjel a 12700 kilogramm max felszálló tömegű könnyű vadász körül (például az oroszok riválist látva megszorítják-e a projektet a tőlük származó RD-93-as hajtóművön keresztül), Kína felemelkedésével könnyen meglehet, hogy a jövő MiG-21-ese/F-5-öse áll előttünk. Hogy a nyugati/orosz technológiai privilégiumok olvadoznak, azt a pakisztáni 26. század (Black Spiders) két gépe mellett kiállított LS-6-os 555 kilós műholdas irányítású siklóbomba, a WMS-7-es célzókonténer és a 6,5-17,5 GHz között működő KG300G zavarókonténer is alátámasztotta.
Bár Farnboroughban már nem újdonság, az F-22-es, mint ötödik generációs etalon mindig megér egy fotót. Itt éppen nyitott fegyverterekkel, bennük egy-egy gyakorló Sidewinderrel.
Az Airbus A400M-je még mindig veszélyes vizeken evez, de azt nem lehet letagadni, hogy legalább jól néz ki a levegőben.
Az illeszkedő tartályos F-16-osok (Blk 50/52+, illetve 60/70) műveleti flexibilitását növeli meg a jobb oldali tartály mellső szekciójának átalakításával létrehozott kosaras utántöltési képesség. A legtöbb légierő úgyse fér hozzá boom-os tankerekehez. (Korábban az izraeliek már próbálkoztak hasonlóval ledobható 370 gallonos tartály felhasználásával).
Egy jó hír: Chemring/Alloy Surfaces források szerint a BOL-szóróba való piroforikus töltet exportálhatóvá vált, így elvileg nincs már akadálya a magyar rendelés teljesítésének. (Gripenjeink NMML-sínjeinek a végében van BOL, ebbe rendeltek ilyen töltetet is).
A lengyelek továbbra is élen járnak. A dán Terma-céggel szerződést kötöttek hét Mi-17-es, és 15 Mi-24-es korszerűsítésére AN/ALQ-213 elektronikai hadviselési menedzsment-rendszerrel és moduláris önvédelmi rendszerrel (Modular Aircraft Survivability Equipment - MASE). Ez utóbbi a pilonokra függeszthető konténerben lesz elhelyezve, csapdaszórókkal és EADS AN/AAR-60 indításjelzőkkel. Ha később lesz rá pénz (és amerikai exportengedély) az egyik szóró helyére DIRCM is szerelhető, hasonlóan a holland Apache-ok számára kifejlesztett AMASE-konténerhez.
A Pentagon asszimetrikus hadviselési elgondolásainak terméke a COIN-reneszánsz, benne az egyik partizánvadász-jelölttel, a T-6-os kiképzőgép alapján kialakított AT-6B-vel.
A Török Légierő Peace Eagle programjának 737AEW&C gépe, többcélú fázisvezérelt radarral (MESA). Idén ősszel leszállítják az első példányt. Az AWACS-proliferáció is jelentős változást hozhat a jövő konfliktusaiba.
A Bell UH-1 Yankee verzió első külföldi szereplése. Veterán típus új, méregdrága (persze hatékony) kiadásban. Az átépítéses spórolás nem jött be, ez például egy vadiúj példány.
Bár nem katonai, a 787-es kis/nagy szerencsével jelentős változást hozhat a repülőgépgyártásba, a szénszálas kompozit emancipációjával, és a fedélzeti rendszerek hangsúlyainak átrendezésével.
Zord