A svéd motoros repülés 100 évének tiszteletére rendezett repülőnapon, Linköping-Malmenben az egyik fő attrakció az NG Gripen technológia-demonstrátorának (39-7) első publikus bemutatkozása volt, bár a gép szó szerint csak megmutatta magát némi beköszönéssel, leszállással, majd felszállással (ami így is van rendjén). A mozzanat azonban épp elégséges volt arra, hogy a program 2. fázisára jellemző, külsőleg is látható változtatásokra szó szerint egy pillantást vessen a LégierőBlogger.
A 01-es pályára történt leszállás után, begurulás közben a demonstrátor. Távolról szinte észrevehetetlenül változtak a gép arányai. Jobbra egy szögvisszaverő. A gép már megkapta a Selex elforgatható AESA-antennáját, bár az antennaburkolat változatlan maradt, nem tűnt el róla pitot-cső.
A bemutatón egy pótos, két gyakorló IRIS-T és négy AMRAAM volt a konfiguráció, az új törzs alatti lehetőségeket nem villantották meg, ahogy a szárnyak alá immár elkészült 450 gallonos új póttartályokat sem.
A közönséghez a 01-19-es pálya párhuzamos gurulóján került a legközelebb a gép. A LégierőBlogger is itt cserkészte be.
A szükség törvényt bont, avagy érdekes módon a bemutatóra vegyes pilon-konfigurációban érkezett a demonstrátor. A belsőkön a dél-afrikai Denel által gyártott, francia Alkan-bombazáras pilon volt (mint nekünk), a Cobham NMML-sínjével, de BOL nélkül. A külső felerősítési csomópontokra azonban 'svéd' pilonok kerültek a hagyományos helyi horogtávolsággal és horgokkal, amire ehhez való sín került (ilyen van a cseheknek is). Mind a négy sínre CATM-120C volt függesztve.
Az igazság pillanata. A demonstrátor program második fázisában az önvédelmi rendszer megkapta indításjelző szenzorait, a Saab által gyártott MAW 300-asokat, melyek UV-tartományban dolgoznak.
A jobb mellső szenzor tengelye legalább ~45 fokban lefelé néz.
A jobb hátsó szenzor tengelye vízszintes.
Felszállás. Kerítésen kívülről is sokan nézték a repülőnapot.
Emelkedés közben még nyitva van az orrfutó fedőlemeze.
Zord