Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (106) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (73) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (34) helikopter (47) hírek (55) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) kecskemét (45) Kecskemét (65) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

Bolgár légi fesztivál

2010.05.23. 23:10 | zord | 8 komment

A helyi repülés 100. évfordulójára légi fesztivált rendeztek a bulgáriai Dolna Mitropoliában, ahol a LégierőBlogger végre pótolhatta az eddig elmulaszottat, a Bolgár Légierő fotózását hazai környezetben. A bázis a légierő és légvédelem kiképző bázisa, többek között Albáknak és immár Pilátusoknak ad otthont. 

Vendég a bezmeri légibázisról. A Szu-25-ösön helyi mérnöki munka nyomán üzemidőhosszabbítást hajtottak végre, így valószínű, hogy még néhány évig szolgálatban maradhat a NATO egyetlen Frogfoot-egysége.

Együléses Szuhoj vontatás közben. Tavaly R-60-assal lőttek földi célokra, támogatandó a rakétakészletek üzemidő-hosszabbítását. 

A légi fesztiválon a demót kétülésessel repülték. Bolgár szolgálatban a típus jelenleg támogató szerepet tölt be, például a lérak-egységek gyakoroltatását, célanyag-dobást, illetve a fekete-tengeri Breeze hadgyakorlatokon agresszorként repülnek a haditengerészeti egységek ellen.

Demo egy kétüléses 29-essel. A típus tavaly lezárult üzemidő-hosszabbítását követően 2030-ig rendszerben maradhat, ám a bolgár politikusok sem értik meg, hogy alkatrészt azért venni kell hozzájuk. Érdekesség, hogy tavaly a Fekete-tenger felett lőttek R-27-essel a helyi gyártású Jastreb drónokra, ami a célanyag repülési sebessége miatt (éppen a doppler-küszöb környékén) "nehézséget" jelentett.

A Bolgár Légierő L-39ZA flottáját hat PC-9-essel váltják fel. Az új típus bevezetése nem volt mentes "kulturális" problémáktól: a svájciak hiába hangsúlyozták, hogy ez egy kiképzési rendszer, kezdetben Albatrosz-sillabuszt repültek a bolgárok.   

A jelenleg futó, vagy közelmúltbeli bolgár beszerzési programok (PC-9,12; C-27J) között egyéni parancsnoki tehetségnek és hozzáértésnek köszönhetően a Cougar bevezetése a legsikeresebb kiképzési szempontból. Technikailag azonban itt is voltak/vannak súlyos problémák, és az EW-rendszer csak korlátozottan működőképes, indításjelző nincs. Fontos ugyanakkor, hogy a CSAR-konfigurációjú példányokon van FLIR is az NVG-kompatibilitás mellett.

Az egyetlen külföldi vendég a Román Légierő IAR-99 Soimja volt, Elbit-korszerűsítéssel.

A bolgár MiG-bázison, Graf Ignatievóban zajló gyakorlat amerikai résztvevői, a lakenheathi 493. század F-15C-i beköszöntek Dolna Mitropoliába, dacára a vasárnapi időpontnak.

Zord

Címkék: bulgaria mig 29 f 15 szu 25 dolna mitropolia buaf iar 99 pc 9

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr762026507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zord 2010.05.25. 19:47:19

Mit gondoltok a 25-ösről? Legutoljára Taszáron láttam szóló demót a típustól, nem emlékeztem rá, hogy milyen fürge...

Zord

stonefort 2010.05.25. 20:08:57

@zord: Ahogy az A-10-esből, úgy ebből sem néznénk ki, hogy jól repül. Az egyenes szárny előnyeit élvezik ezek a típusok. A program másik része összejött?

Open Skies 2010.05.25. 20:19:35

Milyen programot repült a 25ös? Én tavaly láttam Plovdivban, ott inkább harci manővereket mutatott be nem műrepülést. Ha jól látom az időjárással annyira nem, de az F-15ös demóval nagyon jól jártál. Idén Európában még egy airshowra se írták, hogy dinamikus lesz.

block50 2010.05.26. 08:25:51

@zord: Én is ott láttam először és utoljára repülni...

Bennem az maradt meg a többi típushoz képest mennyire halk volt. Legalábbis így emlékszem.

Ha pedig program, engem nem zavar, ha nem igazi műrepülést mutat be. A harci manőverek legalább annyira élvezetesek. A támogató gépeknél a kis magasságú, nagy sebességű áthúzások kifejezetten látványosak. Lásd Orao.

Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2010.05.26. 09:47:17

@zord: Én is Taszárra emlékeztem, de szerintem valamelyik SIAD-on ('99?) még láthattuk a cápás gépet.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.05.26. 11:16:52

@zord: Volt Taszáron Szu-25? Erre nem is emlékeztem...

Gepida 2010.05.26. 11:27:10

A 1008-as számú együléses Szu-25-ös volt Taszáron, még Csehszlovák színekben.

mi hír van a AS565MB Pantherekről, mikor kapja meg a bolgár navy?

szuhoj68 2010.05.28. 17:00:04

2 db Szu-25-ös vett részt a 91-es taszári repülőnapon a 1008-as és a 9098-as együlésesek.
süti beállítások módosítása