Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

június 2022
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Címkék

Airbus Helicopters (20) AirPowerNews (85) éleslövészet (20) f 16 (20) gripen (76) Gripen (67) Győr (17) H145M (30) Hajmáskér (30) helikopter (46) hírek (34) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) Kecskemét (59) kecskemét (45) Körös-hegy (21) Kub (20) légvédelmi rakéta (24) lövészet (16) magyar (43) Magyar Honvédség (17) Mi-17 (24) Mi-24 (29) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (22) radar (18) Szolnok (50)

HTML

Load Diffuser 2010 - Galaxy (video)

2010.04.28. 20:23 | zord | 5 komment

A Load Diffuser gyakorlat kapcsán elsősorban Kecskemétre szegeződnek a tekintetek. Pedig a légibázis fogadóképtelensége miatt Ferihegyre érkezett némi késéssel az a C-5A Galaxy a Nyugat-Virginiai Légi Nemzeti Gárdától, mely a nyolc ohiói F-16-os kiszolgálásához szükséges földi berendezéseket szállította. Távozását sikerült a LégierőBloggernek lencsevégre kapnia.

A torony melletti állóhely dukált a behemótnak.

Az üres gép meglepően gyorsan elemelkedett 31R-ről.

Még éppen nyitva vannak a futógondola-ajtók.

Úszik a bálna. Átlátni az orrsegédszárnyon.

Ő volt az.

Video a felszállásról, melyből a TF39-es hangja éri a legtöbbet.

Zord

Címkék: hungary ferihegy galaxy load diffuser 2010 c 5

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr301960296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GSF 2010.04.28. 21:10:30

Basszus, ez volt az a hang!!! Éppen Pesten dolgozom, csak néztünk, mi a fene ez, már vártuk, hogy bekopogjon az ablakon. Kár, hogy nem láttam. A hangot most már tudom azonosítani!

Üdv!

su-30mk 2010.04.28. 22:25:14

Betyár hangja van tényleg!:-D
Gyönyörűséges repülőgép.

su-30mk 2010.04.28. 22:31:32

Jut eszembe: Martinsburgban egyébként a 167-eseknél mennyi Galaxy üzemel ? (annyit olvastam, hogy csak ezt a típust repülik)

GSF 2010.04.28. 22:40:52

Nekem az volna a kérdésem, hogy miért nem tud Kecsó fogadni ilyen madarat? Starthossz/kifutási hossz miatt, állóhely, vagy egyéb? Azért a C-141-es is elfért, meg az IL-76 is, tudom a Galaxy a nagy testvér, de tényleg ennyire vékony volna a bázis?

zord 2010.04.29. 08:38:47

@GSF:

Én annak idején 2000-ben, vagy 2001-ben a Lariat Response gyakorlaton (ami a 173. vicenzai légiszállítású dandár 2003-as észak-iraki bevetésének előjátéka volt) szembesültem azzal, hogy a Galaxy túl nagy Kecskemétre. Egy ugyanis biztosan leszállt, de nem tudott legurulni a páláyról, mert nem volt hova. Az M1-es, amit hozott, a beton északi végéhez közel gurult ki belőle. Namármost, amíg a Galaxy a földön tartózkodott Kecskeméten, addig reptérzár volt, és aligha lett volna olyan felelős parancsnok, aki akár a keszit emelte volna ebben a helyzetben.
Azóta persze építettek egy cargo-előteret, ám az sem tud Galaxyt fogadni, ezért kellett most is Ferihegy.

Zord
süti beállítások módosítása