Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (100) éleslövészet (23) f 16 (20) gripen (76) Gripen (72) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (33) helikopter (47) hírek (49) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) Kecskemét (65) kecskemét (45) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

„Karompörkölt” csepegi módra *plusz 1998-as nosztalgia

2010.03.28. 21:51 | zord | 63 komment

Vannak periódusok az ember életében, amikor sorozatban követik egymást olyan események, melyek hasonló (ha nem is ugyanazon) kategóriába esnek. A LégierőBlogger mozgalmas múlt hete után keddtől máig Szerbiában időzött, hogy folytassa 1999-es PVO vs SEAD kutatásait (lásd: rövidesen). Élményekkel és nóvumokkal telve éppen hazafelé tartott az M5-ösön, amikor koraeste utastársaival együtt úgy döntött, hogy letérve a pályáról, az 44-es menti Csepegi csárdában enyhíti étvágyát. Aki ismer, az tudja, hogy a "hely szelleméért" még akkor is megteszem ezt a kitérőt, ha vasárnap lévén "néma csend és hullaszag" fogad. De "a történelem másként rendelte".

A Combat Talon II orr-része a terepkövető lokátort rejtő jellegzetes radommal, FLIR-toronnyal, besugárzás- és indításjelzőkkel,  satcom-antennával.

Éppen a "szűzérmék kurucosan" című tételhez készülődtem, amikor légcsavaros gázturbina morajlása ütötte meg a fülem. "Egy Ancsa hazafelé" - tippeltem, aztán újra a húshoz fordultam. Pár perc múlva újabb, de erősebb morajlás következett, melyre már nem lehetett nem kinézni az ablakon. És ekkor fagyott meg ereimben a vér. Az aranysárga fényben, egy Combat Talon fordult szűken a 30-as fájneljére. Bár a Csepegiben nyáridőben a verandán ülve többször ettem már úgy, hogy kezem ügyében volt a gépem, ezúttal az épületben helyet foglalva, és persze tekintettel a vasárnapra, ezt nem tartottam szükségesnek. Hiba volt, belátom, de az estebéd befejeztével a túlvégen, a szállítógép-apronon azért sikerült meggyártani az MC-130-ast.

A kerítésen túl...

MC-130H Combat Talon II 87-0023. Láthatóak a hátsó féllégtér EW-szenorjai. A gép a mildenhalli 352. különleges hadműveleti csoport 7. századához tartozik.

Dörkom-torony a törzshátsórész oldalán.

A jobb mellső és hátsó negyedet lefedő irányított antennák a függőleges vezérsík tetejéhez közel, a csúcson egy omni antenna ül.

Júra-parki MiG-29-es az MC hátterében. 1998-ban a Carpathian Exchange idején a kecskemétiek (és a pápaiak) még vígan vadásztak a Combat Talonra, a honi-és csapat-légvédelemről nem is beszélve. A gyakorlat valószínűleg sikeres volt, az MC-k azóta sok háborút megjártak. A magyar légierő? Az leépült.

Combat Shadow 1998

A Napi Magyarország 1998 április 3-i számában jelent meg az (akkor még nem egészen 22 éves...) LégierőBlogger fedélzeti riportja a mildenhalli Combat Shadow-ról.

A riportonúton velem volt Szentesi Tibor barátom, az akkori „vadászmaffia” (Gál, Kővári, Szentesi, Zord) egyik tagja. 2000 áprilisában egy Cessna-katasztrófában vesztette életét. Az ő emlékének ajánlom ezt az először újraközölt cikket!

Zord

Címkék: hungary kecskemét hungarian gripen mig 29 mc 130h

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr961875986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Liverbird 2010.03.29. 00:02:55

Azt már nem akartam leírni, pedig gyanús volt, hogy mintha nagyorrú gép lett volna... No, pedig a gyengébbik szemüvegem volt rajtam, akkor jól láttam...

Zbond 2010.03.29. 00:56:10

A sok tűzoltóruhás szerzet és a hosszúlétrás emberke csak egy tankolás/átvizsgálás kelléke, vagy esetleg egy betegeskedő madár nézett be hozzánk?
zb.

Liverbird 2010.03.29. 01:37:25

Egy felvetésem nekem is lenne még. Én 13:20 körül láttam a masinát, Zord viszont jóval később. Merre bóklászott addig? :)

Amanitin3 2010.03.29. 07:42:30

most hogy a címlapos idióták radarjáról lekerült a topik, a gulfstream-es témához nem akarjátok megnyitni a hsz-eket? Azért arról lenne mit beszélni sztem.

zulu74 2010.03.29. 08:30:12

Nézzél körül air power hírekben, beszéltünk róla... ugyanaz a vita lett belőle, mint ott. Amíg senki sem tud semmit, addig felesleges vitatkozni.

Amúgy meg: ebből miért nem lett hír a MN-ben, hogy a gonosz usások berepültek egy felderítő géppel?

Azt hiszem ennyi nekem elég is, hogy igazolódjon az állításom. Csak és kizárólag azért lett "botrány", mert azok Izraeli gépek voltak. Vagyis tényleg antiszemita ország vagyunk...:)

stonefort 2010.03.29. 09:01:39

@zulu74: Akkor miél előbb keress magadnak egy másik helyet, utána talán minket sem boldogítasz tovább a rögeszméddel.

Amanitin3 2010.03.29. 09:06:02

@zulu74:

"Csak és kizárólag azért lett "botrány", mert azok Izraeli gépek voltak."

természetesen.
meg azért, mert ellentétben az usával izrael nem szövetséges állam.
meg azért, amit az illetékes hivatalok előadtak az üggyel kapcsolatban.
meg azért, ami abból kiderült, miszerint
- egy civil lajstromjel elég ahhoz, hogy a katonaságnak lövése ne legyen semmiről.
- ugyanaz a hivatal, ami a skoda favoritot vizsgáztatja a Mozaik utcában, engedélyt adhat egy nem szövetséges ország katonai repülőinek a berepülésre úgy, hogy közben nem szól erről senkinek. És az országban van a brit trónörökös.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.03.29. 11:27:02

@Amanitin3: Ezek után kíváncsi leszek, ha valami főméltógás vagy vezető politikus jön, akkor milyen extra igények lesznek a légtérrel kapcsolatban, hogy ne bóklásszanak olyan gépek, amikre csak úgy itten ráütik a pöcsétet...

zord 2010.03.29. 14:17:19

@zulu74:

Na látod Zulu, az ilyen gondolkodás miatt nincs NEMZETI minimum ebben az országban.

1. Az USA a legjobb tudtommal a szövetségesünk, teljesen más elbírálás alá esik mint az izraeliek.
(ennek a változatnak az egyik testvérével, az MC-130P Combat Shadow-val 1998-ban én magam is repültem öt órát kis magasságban az ország fölött, vs MiG-21, MiG-29, lérak)

2. Gyakorlaton van itt, dolgozik egész héten Kecskemétről.

3. Felderítő gépnek nem nevezném. Ha van is SIGINT-képessége, azt a fő feladata (fedett infiltration, exfiltration) támogatására használja.

4. Ez leginkább egy szakmai fórum, úgyhogy olvass és tanulj, mielőtt itt megszólalsz. Őszintén szólva, ha visszaolvasok, te a légierő-szakmai diskurzushoz itt eddig nem járultál hozzá. Kéne már villantani valamit, ember!

Egyébként meg kikérem magamnak, hogy antiszemitázod a hazámat, és ezt az én blogomon teszed, visszaélve a vendégszeretetemmel! (smiley-vel, vagy anélkül)

Zord

zulu74 2010.03.29. 15:43:51

Na, na, na... lassítsunk egy kicsikét.

Mi ez a durva hangnem????

Nemzeti minimum az nem úgy lesz, hogy vagy mindenki azt gondolja, amit én,
vagy hazaáruló... az valahol középen szokott lenni...jobb helyeken.

1.) Nem óhajtom megvédeni azon álláspontomat, hogy Izrael a NATO "kvázi" szövetségese, ha nem is tagja, mert ez tény.

2.) Az, hogy ez az amerikai gép már volt itt nem érv, mert lehet, hogy a másik kettő is volt már itt, csak kisebb hírveréssel.

3.) Azok is gyakorló feladaton voltak, ezt minden verzióban így is tárták a nyilvánosság elé.

4.) Hogy felderítő-e vagy sem az teljesen irreleváns, mert ugye a belterében azt tesznek amit akarnak.. (ezt mondták az izraeli gépek esetében is.)

De teljesen mindegy.

Látom, hogy széllel szemben vizelek, mert senki sem akarja(!) megérteni, hogy nem az volt a bibi, (a)hogy bejöttek, hanem az, hogy izraeli gépek voltak.

OK!

Vettem!

Süketek párbeszéde volt az egész.
Mindenki tudta, hogy erről van szó, mégis mindenki fel van háborodva, ha leírom, hogy erről van szó.

A lényeg: nem akartam "megvédeni" sem a regnáló hatalmat, és az izraeli légierőt sem, csak arra akartam rávilágítani, hogy mennyire egyoldalú volt ez az egész hisztériakeltés.

Részemről a témát lezártnak tekintem, tiszte lelkiismerettel mondhatom, aki akarta, felfogta a lényeget, aki nem akarta, az nem is fogja.

>>>>A negyedik pontban foglalt rendre utasításodat pedig a leghatározottabb módon visszautasítom.<<<<

Hogy ki mivel járul hozzá ennek a blognak a szakmai színvonalához, arról majd akkor nyiss vitát, ha mindenkit legalább ugyanígy kioktattál, aki elvtelen talpnyalásból, vagy tudatlanságból szól, vagy csak simán hülyeségeket irkál.

Ennek a blognak nincs méltó és méltatlan tagja, és nem is csak azok hozzászólásai jelennek itt meg, akik a szakzsargont nyomják. Ettől élvezhető a topic.

Hadd emlékeztesselek téged arra, hogy nem csak a nemzeti oldal hazája ez a lángoktól ölelt kis ország, hanem sok millió másik magyaré is.. sőt az enyém is. És szeretem is. Sőt, nagyon szeretem. Úgy, ahogy minden hű magyarnak szeretni kellene.

És igen, minden ország olyan, amilyenné a benne lakók teszik, a miénk egy kicsit most polgári, antiszemita, szélsőjobbos de azért még szeretjük, nagyon.

Nem kell mellre szívni, tenni kell érte, hogy ne így legyen, ha ez nem tetszik., ennyi az egész.
Ha senki nem kiáltja, hogy a király meztelen, attól még meztelen. Ha lehülyézzük azt aki kimondja, vagy kivégezzük, attól még nem lesz másként: meztelen marad.

A vendégszereteteddel a világért sem élnék vissza. Komolyan nem. Bocsánatot kérek, ha így érzed.

Csak ne várd el, hogy mindenben egyet értsek Veled, és mindenkivel itt a blogon. Ha történetesen az ellenvéleményemet írom le, akkor nem kell kimoderálni, elég ha tudomásul veszed, hogy én így látom, ahogy én is tudomásul veszem, hogy mások, másként látják.

Ez is lehetne egy nemzeti minimum, nem?

zord 2010.03.29. 16:47:46

@zulu74:

Akkor leírom mégegyszer: ne élj vissza a vendégszeretetemmel!

Az alulról ötödik bekezdésed és az ahhoz hasonlók nálam nem férnek bele a NEMZETI minimumba - és amelyre a blog "illemszabályai" épülnek.

Eszerint dönts.

Zord

Bobby Baccala 2010.03.29. 17:36:55

@zulu74:

most akkor mondjam azt, hogy hungarofób vagy? vagy hazaáruló? nyílván nem tetszene. mert nem vagy az, ahogy én se vagyok antiszemita, és ez az ország sem az.

zulu74 2010.03.29. 20:52:00

Hát nem is szeretném, ha mindabból amit írtam az jönne le, hogy hazaáruló vagyok, vagy hungarofób (különösen,hogy magam is magyar lennék,annak vallom magam, magyarok az őseim is).

Csak nem értettem az összefüggést a két felderítő berepülése, és a nemzeti közfelháborodás között, amit okoztak. Szerencsére a felelősöket felelősségre vonták az ügynek elültek a hullámai.
Szánalmas volt a hatalom balfaszkodása, ez tény. Én viszont nem éreztem veszélyben a nemzeti szuverenitásunkat egy percig sem, mint ahogy a fenti cikkben foglalt berepülést sem tartottam veszélyesebbnek, inkább érdekesnek, kuriozitásnak.
Meg kell becsülnünk minden komolyabb légi eseményt, amikor ilyen keveset repülnek.
Mondjuk az tény, hogy az amerikai gépek látogatása szerencsére egyre "megszokottabb".

Még egyszer kérek mindenkit, hogy ha valaki nem ért velem egyet valamiben, akkor ne bibsizzen le, ne komcsizzon le még gondolatban sem, mert ugyanolyan sértő és rosszul esik, mint amikor én "antiszemitáztam". Nem politikai alapon kell itt szerintem vitatkozgatni, hanem a repülésen.

Szándékosan nem válogattam meg az előző bejegyzésben a szavaimat, mert Zord kioktató stílusa a hsz-eim szakmai részét illetően elég durván sértőnek találtam, mert itt, egy két szakkommentelőt leszámítva, nem hiszem, hogy kevésbé szeretném és érteném a repülést mint bárki. Ha ez egy "zárt" topik lesz, ahol csak rövidítésekben lehet beszélni, és mindenki ért mindent, még az előtt, hogy a másik megírná, akkor olyan döglött lesz, mint az Indexen pár "benfentes" topik. Remélem nem így lesz.

Flame over! :)

-Roy- 2010.03.29. 21:51:20

Sziasztok. Valaki le tudná írni ennek a gépnek a pontos képességeit, feladatkörét?

Batkaa 2010.03.29. 23:02:39

@zulu74: a fő probléma az értetlenséged, tudod.

Itt nagyjából mindenki tisztában van vele, hogy az államok - bármelyik - gyakran nem mondanak igazat.
A Shavit-tal kapcsolatban meg tiszta, hogy senki nem mond igazat.
Innentől elindul a kombinálás, hogy akkor mégis mi lehet?

Erre jössz és BOSSZANTASZ itt mindenkit
a) az értetlenségeddel és
b) azzal, hogy nagyjából zsidógyűlölőnek állítasz be bárkit, aki nem hiszi el Izrael Állam hivatalos izraelállami magyarázatát.

Mégis, mit vársz ezek után?
Ja, ráadásul tetézed, hogy kioktatod a tulajt, amikor bizonyos tényekre rámutat.
Te repülni akarsz?

Csak újabban írok itt, inkább olvasok, úgyhogy lehet nem nekem kellene... le is állok.

zord 2010.03.30. 10:04:26

Na elvtársak!

Aki mostantól Nahson Sávit ügyben írogat a Combat Talon topicban, azt lenyesem. Szintén lenyesem az öncélú politizálásokat, mert kissé elburjánzottak. Aki meg beszól, azt is lenyesem.

@-Roy-:

Mire jó az MC-130H? Rejtetten bejuttatni és kihozni különleges hadműveleti erőket (SOF) ellenséges területre(ről). Különösen ennek kis magasságú változatára jó, ezt szolgálja a spéci terepkövető lokátor, ami miatt jellegzetes, az alap Herkytől eltérő a lokátorburkolata (radom). Ugyancsak ehhez fontos a FLIR-torony a gép orra alatt, amely ugyanakkor lehetővé teszi a fény nélküli éjszakai földi műveleteket is (gurulás, fel- leszállás).
Felhívnám még a figyelmet a törzs hátsórész oldalán lévő egy-egy DIRCM (irányított infravörös ellentevékenységi) toronyra, melyek feladata elsősorban a vállról indítható légvédelmi rakéták, mint a kis magasságú behatolásra leselkedő legnagyobb fenyegetés elháryítása. A DIRCM irányzásának kezdeti információit a gép farok, illetve orr-részén elhelyzett optoelektronikai szenzoroktól kapja. A gép természetesen rendelkezik önvédelmi rendszerekkel az RF tartományban is, de ezen felül COMINT-képességgel is a feladat támogatására. Nem tudom mennyire tudjátok, de a SOF repülőeszközökön a személyzetben helyet foglalnak "kagyló bélák is", akik az ellenséges kommunikációt direktben hallgatják le, hogy segítsék a fedélzeti döntéshozatalt (nincs idő más, magasabb szintekről visszacsatolni a COMINT-et).

Szóval valami hasonlóra használjátok a helyet, vagy repültök, tőlem be is dögölhet a fórum. De szerintem úgysem fog, hiába szeretnék is ezt egyesek!

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.03.30. 10:09:34

@zord: Volt már éles bevetése neki? Vagy, ha volt az úgyis a TOP SECRET kategória?

zord 2010.03.30. 10:15:27

@molnibalage:

Volt hát. A wikin érdekes és jó anyag van róla és társairól.

Zord

skyflash 2010.03.30. 11:22:59

Hali,

28.-án vasárnap délután 1 óra körül Salgótarján-Hatvan között kb. félúton átrepült a 21-es út felett. Extrém alacsonyan repült, gondolom "játszott" a légvédelmünkkel.

zord 2010.03.30. 11:45:12

@skyflash:

Kösz az infót. Nem tudom, hogy a szcenárióban benne van-e, hogy dolgoznak a mieink, mert olyan nagy légvédelmi csoportosítást létrehozni nem tudunk. Abból kell kiindulni, hogy ha azt mondjuk, hogy 150 m/s a sebessége földközelben, egy Kub üteg zónáját (a közepén) 4 és fél perc alatt átrepüli. Ha csak szimplán összeadjuk a négy Kub ütegünk HMZ-it, akkor kb. 5000 négyzetkilométer jön ki. Ez persze a gyakorlatban jóval kisebb, mert egy hatékony tűzrendszer (több üteg) átfedésekkel dolgozik.

Azért azt alapból kipróbálhatják, hogy a békeidős elsődleges lefedettség hol mit tud, akár EH-körülmények között is. Ehhez senkinek nem kell kimozdulnia a laktanyákból.

Zord

Liverbird 2010.03.30. 11:49:13

Na, még néhány jelentés, és utána már egész jól be lehet lőni, merre kódorgott a gép, mielőtt Kecskemétre ment. Mert ugye én egy 20 perccel később már Egerben láttam. Kecsóra meg nem arra vezet az út :)

-Roy- 2010.03.30. 13:04:23

Köszi Zord az infót, nekem ez a gép valahogy eddig egy fehér folt volt. Ahogy észreveszem rádióelektronikai vonatkozásban ( EW, EA,EP,ESM területekre gondolok) elégé otthonosan mozogsz, lehet , hogy tudnál nekem segíteni. Van időd ilyesmire?

zord 2010.03.30. 14:52:08

@-Roy-:

Nagy dolgozatot ne várj, mert egyszerűen forog körülöttem a világ. Konkrét kérdésre tudok egy-két mondatban válaszolni. Itt is, vagy mélben is.

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.03.30. 15:02:57

@-Roy-: www.radartutorial.eu/

Leszedtem a biztonság kedvéért, offline is meg van, ha valami galád törölné az oldalt. Felrakjam a tárhelyemre?

-Roy- 2010.03.30. 20:43:11

Köszi Molni , ismerem az oldalt, ugyan nem mentettem le :)

Tano 2010.03.30. 20:59:07

Aki még szeretné sasolni a masinát, az Szolnok környékén láthatja. Ott tanyázik egész héten. Ma is dobált ejét a szandai rét fölött.;)

zord 2010.03.30. 21:06:25

@Tano:

De onnan is dolgozik napközben, vagy Kecsóról?

Tervezem, hogy hidegfront után, csütörtök este lefutok.

Zord

Tano 2010.03.31. 18:16:41

Tegnap nem ott éjszakázott, este elment egy útvonalra és utána már nem oda ment vissza. Ma ismét megjött, és onnan repkedett. Azt nem tudom holnap este itt lesz-e, de napközben biztosan, mert a kmcs-sek ugrálnak belőle a héten.

hungaryhonvéd 2010.03.31. 20:45:08

Sztok!

Már akartam kérdezni!
Hétfőn délelőtt láttam beereszkedni Pest fölött 1 Herkyt.
Szerintem, sziluett alapján igencsak annak valamilyen típusa lehetett. Vagy konkrétan ez?
(nem rémlik a jellegzetes orr-kialakítás...)

Valaki valamit erről?

falconfan 2010.03.31. 21:18:37

@zord: írtad annak idején ültél a 130-on mikor még kergették a 21-et is. ha jól emlékszem olvastam hogy igencsak feladta a leckét a vadászoknak . tudnál erről mesélni valamit? kecskemét és félegyháza között van 1 tanyám szerencsére pont fölötte repülnek a nyárlőrinci légtérbe a gépek. annó emlékszem a 21-es géppárra is néha felbukkantak a talonnal. régi szép idők...

zord 2010.03.31. 23:55:08

@undisputid:

Lásd a mellékelt cikkemet 98-ból!

Zord

su-30mk 2010.04.01. 04:07:43

Ha valaki tudni véli kb. mikortájt lesz a héten Kecsón a madár nagyon kérem írja meg. Köszi szépen!! Ugyanis még sosem láttam Combat Talon-t és hát mit tagadjam nagyon megsasolnám...:-)
Üdv.

Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2010.04.01. 08:45:11

Ebből a régi cikkből részleteket és pár fotót szívesen olvasnék-néznék itt!

Devil

zord 2010.04.01. 13:44:01

@su-30mk:

Kinn kell lenni ma és holnap. Mikor, nem tudom, de hát ilyen a spotter-élet.

@Devil 505:

Ha ráklikkelsz a cikk képére a bejegyzésben, felugrik nagyban.

Zord

Dynax 7 · http://spotter.blog.hu 2010.04.01. 14:24:13

Ma 12.30-kor is felszállt a jószág a 44-es út felé: www.spotter.hu/FotoAblak.aspx?ID=1220

Üdv: Dynax

Kakukkeger 2010.04.01. 16:24:54

Sziasztok!
Ma kb. 1 óra körül,Eger D-i része fölött,NY-ról K-felé repült el,elég alacsonyan.Utána olyan volt mintha Gripeneket lehetett volna hallani.

Liverbird 2010.04.01. 16:46:23

Bakker, itt lakom az ostorosi úton és nem hallottam semmit. Illetve a Gripen(eke)t hallottam, elég hangos mutatvány volt.

block50 2010.04.01. 17:05:27

@Kakukkeger: Valószínűleg azok voltak, mert kollégáim a Bükkben autózva látták őket. Egy géppár volt.

Kakukkeger 2010.04.01. 17:23:02

Legelsőnek a 130ast egyébként hétfőn láttam.
2 hete pedig An26ost ,de jóval alacsonyabban repült,mint a Hercules.
Irány mind a 2 esetben ugyanaz volt,az időpont olyan du-án 3 körül.

su-30mk 2010.04.01. 17:40:15

Fél 4-re értem ki - az északi véghez mentem a szélirány miatt. Két Ancsát sikerült is elcsípnem itt 16 óra körül, a Herkyhez nem volt szerencsém. Mondjuk utána el kellett jönnöm.
Holnap lesz még esély vajh'??

su-30mk 2010.04.01. 21:41:08

Dynax 7: Megnéztem fotókon, pont ő volt tavaly a RIAT statikon is kinn!
Holnap érdemes még kimenni? (igaz nekem csak a kb. 13.00-14.30 az alkalmas de az is valami...)

GSF 2010.04.02. 16:10:50

Tényleg nagyon határozott fellépésű jószág, sajnálom, hogy nem láthatom...

Zord,
szívet melengető a régi újságcikk, emlékszem azokra az időkre. Akkor én még csak 15 éves voltam, és hát más nem volt, "csak" a kerítés. Sokan sok félét hallottunk akkor a gépeink eredményességéről, volt aki büszkén mesélte, hogy "biztos forrásból tudja", hogy nem egyszer 80 km-ről fogták el a 29-esek a Herkit, persze leginkább sík terep felett. Akkor azért még nem okozott gondot 5-6-7 géppel kiállni a sorba, persze hullámvölgyek voltak.

Nagy hiba volt "leegyszázadosítani" a légierőt. Esténként látom, hogy 3 Gripen karcol csak, legalábbis ennyire saccolok, ez meglehetősen soványka. Nagyon lehet érezni a repülések intenzitásának csökkenését, nem hiszem, hogy az Albák kiesése orvosolható ilyen helyzetben. Ahogy látom egyetlen 29-es körözget csak.

Keszit ki ad? Egyetlen Gripen?

Üdv GSF

zord 2010.04.02. 16:33:14

@GSF:

Asszem most duplasvancú van őrségben, a három hetes elv szerint.

Zord

Hpasp 2010.04.03. 12:09:24

Lérakos szemmel (Sz-75M3-OP Volhov karát kamerájában) ugyanaz a repülés...
forum.index.hu/Article/viewArticle?a=76896584&t=9120320

GSF 2010.04.04. 14:59:49

@Allesmor Obranna:
Hátborzongató, hogy csak egy gépet kell odaképzelni és a légierőnk teljes gépállományát láthatnánk. Így látszik csak mennyire kevéske a 12 gép... Sok mindenre elég lehetne, de valljuk meg, egy valamit is a honvédelemre adó ország csak mosolyog ezen a géplétszámon, vagy ha már csak ennyi, akkor tele rakja pénzzel és mindent az állomány alá tol, amit csak lehet!

Beat it! 2010.04.07. 11:47:50

@Allesmor Obranna:
ezek az Algériától visszakapott gépek?

Liverbird 2010.04.07. 11:57:00

@Beat it!: Aha!

@GSF: Halkan jegyzem meg, hogy 14 Griffünk van, nem 12. Persze kérdéses, hogy ebből mennyi üzemképes...

GSF 2010.04.07. 15:50:52

@Liverbird: Mondhatod hangosan is :) Persze hogy 14 van, rövidzárlat volt :)

Gondolom csak 7 üzemképes maximum.

Vagy annyi se?...

-Roy- 2010.04.07. 21:17:04

és mikor csinálunk Gripenből jurassic parkot? :(

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.04.07. 22:41:44

@-Roy-: Erre gondolni sem merek. Este rosszat fogok álmodni. :(

Open Skies 2010.04.08. 01:20:54

@-Roy-:

Majd ha elviszi a MiG-eket valami szinesfémfeldolgozó vállalkozó és felszabadul a helyük...

Allesmor Obranna 2010.04.08. 09:09:43

És akkor majd épülhet a helyükre egy Tesco is...

zulu74 2010.04.08. 14:57:44

An-24 kétszer is Baja felett, DNy irányban..20 percen belül.
Gyakorlat van, vagy helyzet?

Open Skies 2010.04.08. 18:49:43

An-24? Milyen nemzetiségű?

zulu74 2010.04.08. 19:23:24

Nappal szemben nem igazán láttam jól. Ha valakinek lenne pontosabb infója, ne kíméljen.

7th SOS 2010.04.21. 16:02:34

Örömre szolgál, hogy rátaláltam e blogra és jó újra látni a Combat Talonról szóló írást , arról nem is beszélve, hogy ismét felidézi bennem a 1998-ban a gyakorlat során szerzett rendkívül jó élményeket.

Valóban ütős érzés volt, éjszakai repülés során a látni, hogy repülnek a jenkik a Mátrában terepkövetés során a NVG display-el ellátott kabinból.

Bizony szokni kell a típust, mert a sokszor nem tudták az ülésben bekötve, - az akkor még gyorsreagálású hazai rambók -, hogy merre van lent és fent.

Felejthetetlen élmény volt a HUAF ejtőernyős állományának az éjszakai ugrások, még nagyobb mikor hátul a rampán elhagytuk 2000 m-en a Talont.

zord 2010.04.22. 11:16:22

@7th SOS:

Számomra meg az szolgál örömmel, hogy benéztél ide, mint egykori résztvevő! Remélem, hogy még gyűlnek össze további emlékek, dokumentumok a gyakorlatról...például lérak szemszögből...

Zord

Liverbird 2010.05.03. 15:37:54

Átnyálaztam már az airliners.net-et pár képért. Íme a Kecskeméten járt gép még a régi ruhájában és pár upgrade-del korábban:

tinyurl.hu/KETu/
tinyurl.hu/jkx4/
tinyurl.hu/zAGa/
tinyurl.hu/LZGe/
tinyurl.hu/3gAe/

Végül már szürkében - bandában:
tinyurl.hu/TtKJ/

zord 2014.02.13. 01:04:08

Kivonták az utolsó Combat Shadow-t is Európából:

theaviationist.com/2014/02/10/last-67-sos-mc-130p/

Zord
süti beállítások módosítása