Nahson Sávit - ez a héber neve annak a három, speciális kialakítású Gulfstream V-ös repülőgépnek, melyet az Izraeli Légi- és Űrerők (IASF) napjainkban elektroniai felderítési feladatokra (SIGINT) használnak, nyugodtan mondhatjuk, hogy világszerte.
Tegnap két példány Magyarország légterében repült, és aki erre a blogra írogat, annak aligha lehet kételye afelől, hogy ezek a ritka madarak nem a két ferihegyi 31L bejövetelért repültek el idáig, Törökországot, Bulgáriát és Romániát érintve. Érdemi hivatalos magyarázat nincs, és mi tudjuk, hogy nem is lesz, sacc per kábé úgy ötven évig legalább. De ez a közép-európai sors.
Az is nyilvánvaló, hogy aki ilyen melóban van, annak csak akkor kenyere a nyilvánosság, ha azt maga keresi. Fényes nappal, relatíve jó időben Vecsés fölött, touch and go Budapest nemzetközi repülőterérén - na ez nem jellemző a SIGINT-közösségek alapvetően "alacsony profilú" működésére. Kivéve, ha a feladtuk része volt a láthatóság is.
Olvassatok ma Magyar Nemzetet!
Zord
A gépeken nem túlozták el az azonosítókat, felségjel nuku - a stilizált kék-fehér sávokat azért ne számítsuk annak! Az egy más kérdés, hogy a speciális feladathoz vegyes, civil/katonai azonosító is dukál. Amit látunk, egy 679-es katonai oldalszám. A gépekről készült korábbi képeken látható, nagyobb méretű oldalszám és a 122-ik század jelvénye a függőleges vezérsíkról a ferihegyi beköszönéskor hiányzott.
ANATÓMIA
Új kollégám, Macska János rajzolta (nem kell komolyan venni, ez csak amolyan találgatás):
Kenuzóknak: ELINT
Pici kések
Nagyobb kések: COMINT
Az utolsó 100 komment: