A LégierőBlogger ezen a héten a Lengyel Légierő vendégszeretetét élvezi. A bázistúra első napján, azaz ma Malbork került terítékre, a 22. légibázis, és a MiG-29-esekkel (valamint TS-11 Iskrákkal) repülő 41. repülőszázad (eskadra lotnictwa taktycznego).
Kirakodóvásár az időszakos hangár előtt (ahol nem engedtek fotózni). Az Iskrát használják a századhoz kerülő fiatal hajózók repültetésére, mielőtt 29-esre kerülnének, és a 29-es pilóták is repülnek vele kiegészítő órákat, de ez nem általános gyakorlat. Artur Kalko örgy. század pk.h. kérdésemre azt mondta, hogy Lengyelországban sincs törvényileg rögzített óraszám, de a 29-es esetében 40-50 órára tenné a minimálisan szükséges időt a szakszó megtartásához. A század pilótái átlagban 100 óra fölött repülnek évente.
A lengyeleknek sem könnyű a MiG-29-est üzemeltetni, de van ipari hátterük (WZL2 Bydgoszcz), és hajlandóságuk az alkatrészbeszerzésre - bár Oroszország még sokáig (ha egyáltalán valamikor) nem lesz képes a nyugati szintű "terméktámogatásra", az biztos, hogy megfelelő hozzáállással és anyagi feltételekkel annyi alkatrészt azért ki lehet belőle sajtolni, hogy elégséges szintű üzemeltetés (értsd: megfelelő pilóta-harcérték számára megfelelő repidő) megvalósulhasson.
Éles rakéták kocsin a kiállított 66-os oldalszámú MiG-29-es mellett. Az air policing feladaton R-60M és/vagy R-73E szükséges, a lengyel 29-eseken is ritka látvány manapság az R-27-es. Ez utóbbi hatótávolságát a századparancsnok helyettes 25 kilométerben adta meg, hozzáfűzve, hogy a típus egyik hátránya a "nagy hatótávolságú fegyver hiánya". Ugyanakkor hozzátette: az R-27-es azonban nagyon gyors, "gyorsabb mint egy bizonyos...ha ezt elmondanám, meg kellene, hogy öljem önöket".
A 41. század jelvénye az egyik 29-es oldalán.
Malborkban a MiG-29-esek még mindig az RD-33-as utánégetővel szerelt változatát használják (a képen egy berep egyik továbbmenetele látható, a gyakorló repüléseken a felszállásnál ők sem kapcsolnak sokszor forszázst).
A 4123-as UB jön be leszállni. Háttérben a leszir kabinja egy Star teherautóra telepítve. Itt nem számolták fel ezt a pozíciót.
Toporzékol, és füstöt okád a 77-es gép felszállás előtt. A bal külső tartón egy UZR-60-as.
Kohószökevény MiG-21-esből itt sincs hiány. Ez a szerencsés példány a 22. légibázis eldugott bejáratát díszíti. Szokatlan módon az alakulat laktanyája 8 kilométerre, a városközpontban van, több mint 100 éves vöröstéglás épületekben.
Apropó, vöröstéglás: Malbork (Marienburg) az egykori Teuton Lovagrend székhelye volt, a történelmi múlt emléke a lenyűgöző (világörökség) vár a Nogat folyó partján.
Zord