Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (107) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (73) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (34) helikopter (47) hírek (56) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) Kecskemét (65) kecskemét (45) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (21) Szolnok (52)

HTML

Légi díszelgés-főpróba belülről (amikor a hóhért akasztják)

2009.08.19. 19:51 | zord | 18 komment

Az elmúlt években többször erőteljes nemtetszésemet fejeztem ki a légierő augusztus 20-i Budapest feletti díszelgése miatt az erőforrások rossz kihasználása, és repülésbiztonsági szempontok miatt. Véleményem nem változott, viszont a HM-től (...a keszis-lérakos cikkek után nem sokkal...) légifotózási lehetőséget kaptam a mai napra. Igyekeztem kihasználni. Köszönet azoknak, akiket illet! Íme pár kép a mai főpróbáról:

Fordulóban valahol a főváros északi része fölött. A 603-as Ancsa jobb kísérője a 27-es UB volt.

A bal kísérő, a 21-es harci. A háttérben a Petőfi-híd pesti hídfője. 

A díszelgő feladatba illesztett fotózásnak a Gripenek nem képezték elsődleges tárgyát, de azért az AI-24-es hajtómű gázsugarával bújócskázva sikerült legyártani az első A-A képeket a podos 39-esekeről.

A Gripenek trojkája kiválik az Ancsa mellől.

A specfestésű Albák a beton északnyugati vége felett.

Külön köszönet az Ancsa személyzetének!

Zord

Címkék: budapest augusztus 20 gripen albatrosz mig 29 an 26

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr121324082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Liverbird 2009.08.19. 20:44:46

Na akkor kezdhetünk megint irígykedni :) De tényleg ez marhára nem igazság :)

Egyébként díszelgéshez miért kell podot reptetni? Ennyi erővel szívesen látnék a gépeken 2-2 Mavericket, AMRAAM-et meg Sidewindert. Persze mindegyikből éleset.
Csak hogy lássuk, hogy tényleg van.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2009.08.19. 20:50:45

Szerintem meg jó ez a kis show a város felett...

jacint.blog.hu/2009/08/19/erresz

Captain Thomas 2009.08.19. 21:08:24

A képeket elnézve szerintem sikerült kihasználni a lehetőséget, ezúton is gratulálok!

A hírekből mennyi igaz - holnap valóbban elköszönnek a Nagyvasak a nagyközönségtől?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.08.19. 21:25:15

Hej, a két Albásból de megnézném a nagyfelbontású eredeti fotót!

Liverbird 2009.08.20. 11:41:11

Molni, Jetfly-on vannak TopiDoc képek.

JASper (törölt) 2009.08.20. 20:04:16

@Liverbird: Azért kell podot reptetni,mert leszedni 1 szopás.....:)Komolyan...
Viszont ma legalább nem lettünk feljelentve...eddig legalábbis

stonefort 2009.08.20. 20:18:53

JASper,ezt nem értem. Alá kell tolni a kocsit szétkötni az elektromos csatlakozást és kioldani a zárat. Minden típusnál így történik, a Gripen miben jelent kivételt? És ha szopás, a műszaki azért van, hogy VÉGEZZE A MUNKÁJÁT.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.08.20. 21:06:10

@stonefort: Egyetértek. Mekkora szopás, hogy a keró nem teleportálódik bele a gépe...

Liverbird 2009.08.20. 21:31:16

Ok, megnyugodtam, én is úgy sejtettem nem lehet olyan ördöngős feladat lekapni azt a nyamvadt konténert a gépről. Úgy látom az itt a hozzáállás, hogy szórakozzon az a konténerrel, akinek a tulajdona. Ugyan már, mi az a másfél millió dollár amibe kerül a cucc darabja... Legalábbis ha jól rémlik annyiba kerül listaáron...

zord 2009.08.21. 11:48:25

@JASper:

Kövezzenek meg, de anélkül, hogy mentegetném a műszakiakat, azért egy ilyen műszerkonténer függesztése, és üzemképessé tétele, nem ugyanaz, mint más függesztményeké. Nem dobálják úgy fel-le, mint pótosokat meg a gyakorló csörgőkígyókat sehol a világon.

Talán egy kecskeméti szakember tudna segíteni, hogy milyen tényezők teszik "szopássá" a konténerek fel- és lefüggesztését.

Zord

BLADE.Hu 2009.08.21. 20:12:09

Ez a JASper féle elszólás is jól mutatja a jelenlegi morális helyzetet a műszaki vonalon.

Talán ez nem általános de még is erőteljesen jelen van.

Igaz ezért nem ők a felelősek. Havi 90- 100 ezer forintért nem tudom mekkora lelkesedést vártok minden plusz munkáért és felelősségért.

No°3 Szeti 2009.08.22. 21:29:11

Ahozz, hogy valaki műszaki legyen a MH-nél mit kell tenni?

Néztem a www.szrfk.hu/ honlapját, de ott talán idén nem indul képzés, a másik az a Nyíregyházi főiskola lenne de ott sincs normális tájékoztatás.
Vagy egyszerűen elmensz sorkatonának és végzettség alapján írányítanak át! Ha valaki tud esetleg a témában segíteni, azt megköszönném!

Szeti

BLADE.Hu 2009.08.23. 10:55:33

@No°3 Szeti:

Nézted a Zrínyi egyetem lehetőségeit? Asszem azon belül vannak diplomás képzések vagy ösztöndíjak.

Az is kérdés milyen műszaki akarsz lenni. Mérnöki szint vagy üzemeltetői (tiszthelyettesi szint.)

Milyen iskolákat akarsz/tudsz bevállalni? Van már konkrét terület ami érdekel?

A toborzóirodák elmondják az aktuális lehetőségeket.

No°3 Szeti 2009.08.23. 14:39:56

@BLADE.Hu:

Igen, néztem! A ZMNE Bólyai műszaki karon van ilyen, hogy:
Had- és biztonságtechnikai mérnöki alapszak Repülőműszaki szakirány --- sárkány-hajtómű - specializáció, repülőgép s-h. modul! Ezt néztem, de a tiszthelyettesi is elég lenne ha tudnám mi van ott!

Az üzemeltetői képzés gondolom a Kinizsi Pál tiszthelyettesin van (itt aztán semmi tájékoztatás nincs)?
Az üzemeltetőit nagyjából értem, a mérnöki képzés mennyiben más?

JohnTerry 2009.08.23. 16:10:07

@No°3 Szeti: Úgy érted a Zrínyin mit takar a repülőműszaki képzés? 4 év, utána egyetemi diploma, sok matek, fizika, szkmai angol, stb. utána kerülsz csapathoz.

No°3 Szeti 2009.08.23. 19:48:38

@JohnTerry: Igen, de mi a mérnök feladata? Anyagismeret, fáradások kiszűrése, fejlesztések, ellenőrzések, stb?
Gondolom nem ő rakja fel a Griffre a pótost!
Köszi az eddigieket!

JohnTerry 2009.08.23. 21:53:08

@No°3 Szeti: Igen, teljesen logikusan gondolod, ezek biztos a feladatai közé tartoznak plussz még sok egyéb, amiről egy nálam kompetensebb embernek kéne mesélnie. :-)

lopakodo107 2009.08.27. 20:30:15

Sziasztok, láttam a Youtube-on az Ancsa fedélzetéről készült videót. Jó élmény lehetett, irigyelem a készítőt. Jómagam annó valamikor repülő műszaki voltam, mégpedig fegyveres Szolnokon és Kecskeméten, ma egy kis csavarral, bűnügyi helyszínelő vagyok. A repüléstől nem távolodtam el, legutóbb 2005-ben Pristinából repültem haza Ancsával párszor.
Keresek videót, fényképeket a MiG-21-es hideg és meleg belövéséről. A Youtube-on csak cseh 21-esekről találtam videót. Tud-e valaki segíteni?
süti beállítások módosítása