Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (107) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (73) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (34) helikopter (47) hírek (56) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) Kecskemét (65) kecskemét (45) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (21) Szolnok (52)

HTML

Tied a laszti

2009.04.07. 23:18 | zord | 68 komment

Pető István helyett immár Kilián Nándor irányítja a kecskeméti repülőbázist - az átadás-átvételi ceremónia szokatlan keretek között, a város főtéren zajlott le ma délután, egy bizonytalan állású honvédelmi miniszter vendégszereplésével, aki az elmúlt napokban (természetesen csak nem hivatalosan) miniszterelnökségről, pártelnökségről és NATO-főtitkárságról egyaránt lecsúszott.

Az új tábornokra nem kevés feladat vár, a kurrens technikával, annak lehetőségeivel kapcsolatos közvetlen tapasztalatait felhasználva meg kell értetnie a jelenlegi és jövőbeli legfelső vezetéssel, hogy miből mennyi fér. Ez az ő legfontosabb missziója. A LégierőBlogger mindenképpen jó ómennek tekinti, hogy tőle származott a nap egyetlen őszinte és nem 100% bullshit mondata arról, hogy "a végrehajtás körülményei nem ideálisak".

Antipéldaként szolgálhat számára elődje, aki a "meg tudjuk csinálni" jelszó szellemében tevékenykedett, annak minden következményével és "költségével" (két ember, három gép) együtt, hogy a "30 milliméteres apróját" nagyvonalúan ne is számoljuk. Ha szívünkre tesszük a kezünket, akkor erre a váltásra bizony tavaly nyáron, azon a szomorú napon, nem ilyen ünnepélyes körülmények között kellett volna sort keríteni, egy "Mi a (...) folyik maguknál tábornok úr?!" telefont és azonnali személyi intézkedést követően. De alighanem közhelyes lenne itt a következmények nélküli országról és annak mutatóba meghagyott katonai merevszárnyú közösségéről beszélni. Ahhoz már túlságosan is szét vagyunk csúszva morálisan, nemde? Poggio Renatico...! Ez valami olyasmi, mint amikor fölfelé hat a gravitáció. S hogy a jövőben, egy másik rendszerben is megcáfolhassuk Newtont, fontossá válik, hogy ki volt az ember focipartnere. 

Na de mindez a felső szférák zenéje. Sokkalta fájdalmasabb, amikor egy feladat érdekében nem működik a kollegialitás, a racionális munkamegosztás lent, az "igahúzók" közt. Azt még az ilyen eccerű és provokatív egyén, mint a LégierőBlogger is tudja, hogy amikor a zenakarhoz, másodpercre kell igazítani egy jelenést, akkor inkább a GPS-moving map-autothrottle stb. technikát küldöm előre, nem a fejszámolóst. Az uccsó kilométereken pedig még lehet helyet cserélni, és akkor az Isten Adta Nép előtt az a formáció jelenik meg, ami meg lett álmodva a marketingosztályon. 

Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy végül sikerült. Köszönet mindenkinek, aki részt vett a díszelgésben!  

Zord

 

Címkék: hungary kecskemét nato gripen mig 29 l 39 fehérgyarmat kilian peto poggio renatico

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr201052997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dynax 7 · http://spotter.blog.hu 2009.04.08. 10:52:06

Még ha sok mindenben igazad is van, ez nagyon fizetett hírdetés ízű bejegyzés, amin a személyes, a párt és ideológia szimpátiád is kiütközik. Kár, nagy kár, mert ezzel a hitelesség is oda, pedig ismétlem, sok mindenben igazad is van...
Igaz, már éppen ideje elkezdeni helyezkedni, hiszen közeleg az idő...

Dynax

GSF 2009.04.08. 11:24:38

@Dynax 7:

Nem érzem úgy, hogy változott volna az eddigiekhez képest a cikk hangvétele.

Ez a személyes vélemények oldala, sztem simájul belefér. Ahogy a tiéd is.

Dehát mindenkinek más az ingerküszöbe.

Üdv

zord 2009.04.08. 11:54:21

@Dynax 7:

Miért, nem igaz, amit Szekeres úrról/elvtársról írtam? Olvasd végig a róla szóló híreket a Népszabadságban az elmúlt időszakban!

Azt hogy ki vagyok, mindenki tudja. Jobboldali sajtó újságírója több mint 14 éve. Viszont ha olvasol itt bejegyzést tőlem és cikket a Nemzetben, akkor tudhatod, hogy azon kevesek közé tartozom, akik messze nem kritikátlanul beszélnek, írnak a jobboldal védelmi politikájáról (Előszöris: van ilyen? Szerintem nincs).

Szóval ez a blog sem egy független oldal...mindig is röhögtem a médiában ettől a jelzőtől. Konkrétan tőlem függ, és azoktól, akik ide kommentelnek. Nagyon kevés kommentet szedtem ki az elmúlt másfél évben, azt is azért, mert vulgaritás, sértés, etc. volt benne, politizálni mindenkit hagytam a saját szájíze szerint, meg a szakmai agymenéseit, és persze az INFÓit prezentálni. Szerintem ebből tanulunk, nem az elhallgatásból.
Sajnos ez utóbbi Szekeres Imre miniszterségének volt a jellemzője (különösen 2008-ban), kérdezd meg a jobbos és balos, témával foglalkozü újságírókat MTV-től a Népszaváig, Aranyasastól a Jetfly-ig. Engedjétek meg, hogy magamat ajnározzam, de talán ez a blogocska is ütött egy-két apró lyukacskát a hallgatás falán.

Dynax! Írsz a helyezkedésről. Tudsz valamit? Ha igen, azonnal írj, nehogy lemaradjak valamiről.

És eme véleményütközés ellenére továbbra is szívesen lát itt a

LégierőBlogger,

Zord Gábor László

Dynax 7 · http://spotter.blog.hu 2009.04.08. 12:11:03

@zord:
A blog a Tiéd, és én tiszteletben is tartom a véleményedet, az írásaidhoz is csak nagyon ritkán szólok hozzá. Azt fájlaltam csupán (Szekerestől és minden egyéb poltikiai gittegylettől elvonatkoztatva), hogy ennek az eseménynek a kapcsán is a politika került elő. Pedig nem erről szól szerintem és a katonákat (Pinyó, Nándi és a többiek) kár is belekeverni, nekik sem teszel jót ezzel. A vélemények ütköztetése pedig szerintem nem baj, és én is szívesen olvasom a bejegyzéseidet. Főleg ami szakmai és nem politikai :)

Üdv: Dynax

zord 2009.04.08. 12:13:42

Értem aggodalmaid.

Sajnos az igazság szerintem az, hogy a tábornoki szint már bizony politika.

Zord

Dynax 7 · http://spotter.blog.hu 2009.04.08. 12:42:54

@zord:
Bízzunk benne, hogy nem, de ha mégis, akkor pedig abban, hogy a szakmaiság végül felül emelkedik majd a politikán...

Dynax

zord 2009.04.08. 21:09:52

Gyerekek!

Roppant vidám hangulatú asszó volt, engedelmetekkel tanulságképpen fennhagyom holnap délelőttig, aztán Gépüzemvezető első bejegyzésétől kezdve törlöm (ő mondta, hogy valószínű, és igaza volt...)

Lélekemelésül mindenkinek szeretettel küldöm a kedvenc versemet (őszintén szólva, bunkóságomat leleplezve ez jóformán az egyetlen dolgog, amit Wass alberttől olvastam):

Wass Albert

Üzenet haza

Üzenem az otthoni hegyeknek:
a csillagok állása változó.
És törvényei vannak a szeleknek,
Esőnek, hónak, fellegeknek
és nincsen ború, örökkévaló.
A víz szalad, a kő marad,
a kő marad.

Üzenem a földnek: csak teremjen,.
ha sáska rágja is le a vetést.
Ha vakond túrja is a gyökeret.
A világ fölött őrködik a Rend,
s nem vesz magja a nemes gabonának,
de híre sem lesz egykor a csalánnak;
az idő lemarja a gyomokat.
A víz szalad, a kő marad,
A kő marad.

Üzenem az erdőnek: ne féljen,
ha csattog is a baltások hada,
mert erősebb a baltánál a fa,
s a vérző csonkból virradó tavaszra
új erdő sarjad győzedelmesen.
S még mindig lesznek fák, mikor a rozsda
a gyilkos vasat rég felfalta már,
s a sújtó kéz is - szent, szent jóvátétel -,
hasznos anyaggá vált a föld alatt.
A víz szalad, a kő marad,
A kő marad.

Üzenem a háznak, mely fölnevelt:
ha egyenlővé teszik is a földdel,
nemzedékek őrváltásain
jönnek majd újra boldog építők,
és kiássák a fundamentumot,
s az erkölcs ősi, hófehér kövére
emelnek falat, tetőt, templomot.
Jön ezer új Kőmíves Kelemen,
ki nem hamuval és nem embervérrel
köti meg a békesség falát,
de szenteltvízzel és búzakenyérrel,
és épít régi kőből új hazát.
Üzenem a háznak, mely fölnevelt:
a fundamentum Istentől való,
és Istentől való az akarat,
mely újra építi a falakat.
A víz szalad, de a kő marad,
a kő marad.

És üzenem a volt barátaimnak,
kik megtagadják ma a nevemet:
ha fordul egyet újra a kerék,
én akkor is a barátjok leszek,
és nem lesz bosszú, gyűlölet, harag.
Kezet nyújtunk egymásnak és megyünk
és leszünk Egy Cél és Egy Akarat:
a víz szalad, de a kő marad,
a kő marad.

És üzenem mindenkinek,
testvérnek, rokonnak, idegennek,
gonosznak, jónak, hűségesnek és alávalónak,
annak, akit a fájás űz és annak,
kinek kezéhez vércseppek tapadnak:
vigyázzatok és imádkozzatok!
Valahol fönt a magos ég alatt
mozdulnak már lassan a csillagok,
s a víz szalad és csak a kő marad,
a kő marad.

Maradnak az igazak és a jók.
a tiszták és a békességesek.
Erdők, hegyek, tanok és emberek.
Jól gondolja meg, ki mit cselekszik!
Likasszák már az égben fönt a rostát,
s a csillagok tengelyét olajozzák
szorgalmas angyalok.
És leszen csillagfordulás megint,
és miként hirdeti a Biblia:
megméretik az embernek fia,
s ki mint vetett, azonképpen arat.
Mert elfut a víz és csak a kő marad,
de a kő marad!

Wass Albert

zord 2009.04.08. 21:20:42

Hogy oldjam a hangulatot, bedobok egy tényleg idevaló kérdést: Kilián Nándi mikor, melyik gépből kattintott, és miért?
A helyes válasz első beküldője a valamikor megrendezésre kerülő kecskeméti spotter matiné alkalmával meglepetésajándékot kap a "Légierő Blog főszerkesztőjétől"!

Zord

Gépüzemvezető 2009.04.08. 21:23:40

S akkor a komolyság jegyében:

Szerinted mi lehet az oka ennek a - korábbi gyakorlattal szöges ellentétben álló - parádés, főteres stafétaváltásnak?!

Gépüzemvezető 2009.04.08. 21:27:57

1990 június 29. Komló MiG-21bisz 5809, hajtóműtűz, hidraulikarendszer

Gépüzemvezető 2009.04.08. 21:30:00

Izé: délután fél három után 10 perccel.

zord 2009.04.08. 21:45:30

Ezt a dolgot nemrégiben kezdték behozni a Szekeresék, volt már ilyen Debrecenben stb. missziós búcúsztató, visszafogadó dolog. Már leírtam valahol korábban, hogy nekem ez a kiállunk, zene, masírozgatunk, beszéd még el is megy (bár szerintem elég lenne helyőrségpk szint, nem kell a minisztérium. ez a város és az alakulat ügye). Ebben a kritikus helyzetben viszont az átrepülési dolgokat nem kellene erőltetni, egyszerűen nem szabad ilyesmire időt pazarolni.

Ettől függetlenül nyilvánvaló, hogy nem azért hozták be, mert jót akarnak, hanem ez is a kommunikációs kormányzás, azon belül is Szekeres "autorotációjának" része. Az rejtély számomra, hogy mit akar ebből kihozni magának, a pártnak. Nyilvánosan összerúgta a port a múlt héten Ferenc nemzetvezető testvérrel, de mégse lett pártelnök, pláne nem miniszterelnök. A helyében napi három órában angoltanárt járatnék magamhoz (valamit gagyog) és nyomnám, hogy valami NATO, vagy NATO-holdudvar dologba bevegyenek, és elhagynám a süllyedő hajót. Ezzel a pápai C-17 SAC/HAW dologgal valahogy úgy tűnik, hogy Szekeres szembement a Gyurcsány/Apró/Dobrev féle nyilvánvalóan moszkovita vonallal. Kétségtelenül nagy ív a veszprémi (Papp János) "tanulóévektől", de most úgy tűnik, hogy ő a nyugatos vonalra ült rá a hazánk területén ismét kiélesedett poszthidegháborús sakkjátszméban. Vagy ez is csak komcsi trükk? És mit játszik a Vadai? Azt látom, hogy szereti a nyugatos konferenciázgatást, az "új fenyegetésesdit" meg a "terrorizmusósdit", de hova jelent? Nekem úgy tűnt mindig, hogy Gyurcsány vonal, csekkolni Imrét. A Szekeres-Iváncsik páros túlságosan is veszélyes koncentráció volt Ferencnek, ezért betette a friss ambíciózust, fussál figyelj alapon?

Nagyon érdekes dolgok ezek, de én nem az a személy vagyok, akivel erről sokat beszélnének az illetékesek. Ha jól tévedek, a 2007-es repnapon folytatott beszélgetéseimből írtam először arról, hogy Szekeres honvédségi píáron építi magát ha szükség lenne rá Ferenc-váltásra. Nem szereztem akkor sem új barátokat.

Zord

zord 2009.04.08. 21:50:18

@Gépüzemvezető:

Tied az ajándék, de némi illemlecke kíséretében!

Zord

Gépüzemvezető 2009.04.08. 21:55:14

Köszönettel fogadom és alázattal várom! Feltéve, hogy 2 fős lesz az "évfolyam"!!! :-))

Gépüzemvezető 2009.04.08. 22:22:20

Szekeres még lehet befutó, én nem írnám le a helyedben!!!

A Libás bukása esetén kell egy új vonal, vezéralak egy új szövetséghez. Mivel a korábbi fő esélyes, Kiss embereit már Ferkó kiegyelte a vezérkarból, így az ő befutása már kevéssé valószínű. A nemzet anyósa most megkapta méltó jutalmát - hozzákötötték a süllyedő hajó kormánykerekéhez. Ha a párt bukik, majd jól rákenik. A régebbi, még valamennyire szalonképesnek - már persze a kommunistákhoz mérten!!! - nevezhető káderek behozhatatlan kissebbségbe szorultak az "új nemzedékkel" szemben. Az egykor még keményvonalasnak számító Vitányi a képbe kapta a fijuktól, hogy "ha nem tetszik a vonal, ülj át a FIDESZBE"...
A régi leves felmelegítése - Kovács - is szóba került, de az ő lehetséges támogatói gyakorlatilag már '04 óta periférián vannak.
Marad ugye Juhász, aki viszont túlzottan kötődik a keleti végekhez.

Így hát - ügyes marketinggel - Szekeres et. még befuthat...

zord 2009.04.09. 09:23:55

Igéretemhez híven a véres jeleneteket ezennel töröltem. A személyemet érintő megjegyzésre úgy érzem kellően reagáltam, így az a rész természetesen fennmarad.

Szolgáljon tanulságul mindenki számára, hogy az ilyen csörték ide eccerűen nem férnek bele.

Zord

Bobby Baccala 2009.04.09. 11:36:01

@Gépüzemvezető:


akkor is szép belépő volt :D:D:D

Gépüzemvezető 2009.04.09. 15:45:42

@Bobby Baccala:
Hagyd már, légyszi. Ennek vége.

Egy kicsit elmerengve az előző kérdésen, Szekeres elé azért beérhet Hagyó... Főleg, mert ő a Fővárosban elég jól fogja a Szadesz mogyoróját...

Bobby Baccala 2009.04.09. 16:25:34

@Gépüzemvezető:

na azt nem kéne...el classico maffiózó.

zord 2009.04.09. 16:37:50

Nem kéne, nem kéne...a pártérdek az pártérdek, elFtársak!

Zord

BLADE.Hu 2009.04.09. 17:03:09

Felmerült költői kérdésként a KatPol blog.-on ,hogy a katona politizáljon-e?

Tudjuk, hogy nem teheti jogállása miatt, de azért van egy pont amikor a katonai vezetésnek kellett volna észnél lenni.

Gondolok itt a nemzeti stratégiai gazdasági ágazatok privatizálására (energiaszektor,autópályák eladása visszavétele,nagy cégek RT.-sítése pl.MOL,most a vízkészletek eladása...)

Hol vannak ilyenkor a túlképzett katonai stratégák? Hogy a politikus csak a zsebére dolgozik az köztudott. De, hogy ezt a hazáért elkötelezettek is hagyják az tényleg a vég kezdete.

Bobby Baccala 2009.04.09. 17:11:59

@BLADE.Hu:

szerintem egy normális országban egy ilyen szituban mint ami nálnk van, márrég beavatkozott volna a katonai vezetés...kicsit rendetrakni a fejekben aztán biztosítani a keretfeltételeket egy új kormány alakulásáig...

BLADE.Hu 2009.04.09. 17:26:11

@zord:

"Antipéldaként szolgálhat számára elődje, aki a "meg tudjuk csinálni" jelszó szellemében tevékenykedett, annak minden következményével és "költségével"..."


Ezt a részt is több oldalról kell szemlélni.

Valóban hibáztatható amiért nem állt fel tüntetőleg 2-3 évvel korábban azért,hogy a pilóták necsak 20-30 órát repüljenek évente és nem hívta be a külsős NATO segítséget Keszi-re, mivel a helyzet nem volt tartható emberáldozatok és gépveszteségek nélkül?

Fontosabb volt neki a saját karrier mint a kollégák élete?

Másrészről, ha ezt időben meglépi és leáll a keszi átmenetileg, akkor a politika elkönyvelte volna-e úgy,hogy már nincs is szükség légierőre? Lehet,hogy csak a légierő túléltetési szándéka miatt vállalta be a nagyobb/irreális kozkázatot?

Ha felszólal eréjesen mit ért volna el? Csak félresöprik?

Egy közmondás szerint: "a honvédségben a vadászpilótának (és a maradék légierőnek) szinte csak irigye van nálunk és sokan arra várnak mikor hibáznak és mikor lehet rájuk kenni valamit."

zord 2009.04.09. 17:28:37

Én egy dolgot mondok:

Van egy ország, van egyetelen apró (ember, technika harcértéket tekintve) merevszárnyú közössége. Ennek a tetején ül egy tábornok. Az, hogy mi lesz ezzel a csapattal, nem ő dönti el, de hogy van beleszólása, kell, hogy beleszólása legyen, hogy megkérdezik, az biztos. Kicsit sarkítva: ha a miniszter felkel egy nap és aszongya, hogy ti emberek, hát a víz ócsóbb, mint a keró, tőccsetek azt a grippenbe, akkor ez a tábornok az, aki azt mondja, hogy:

- Főnök, ez nem megy.

- Miiii? De megy.

- De nem megy.

- De megy.

- Főnök, hát akkor ennyi volt, köszönöm. Szép pályát futottam be, szép nyugdíjam lesz, megadnám a lehetőséget másnak, aki talán tényleg tud vízzel repültetni.

- ????!!!!!....????!!!

Innentől

a, a miniszter aszongya, hogy hú ez tényleg komolyan gondolja, biztos igaza van, meg hát ciki elveszteni egy ilyen képzett figurát.

b, a miniszter aszongya, hogy ha szembeszegülsz a nép akaratával, akkor tényleg menj a p....ba, jöjjön a következő droid.

De ami a lényeg, hogy a tábornok megtette, amire hivatva van. A döntést nem ő hozza, de megadta hozzá az információt, amit csak ő adhat meg.

Szóval bizony én úgy gondolom, hogy ez igenis politikai pozíció. Egész pontosan interfész a politika és a szakma között.

(oké, leegyszerűsítettem a képet, mert hát elvileg vannak szakavatott arcok "közelebb" a miniszterhez, ÖHP, stb, de az én ismereteim szerint az elmúlt parancsnoki terminus alatt eléggé közvetlen volt a "döntéstámogató" kommunikáció KE és BP között).

Zord

toth.tomi 2009.04.09. 19:47:28

Kissé eltérnék a témától:

Ma sikerült kint töltenem a napot a 12-es pálya tengelyében.
-2 MiG-29 (egy harci egy UB)
-2 Alba
-2 Gripen (--->ez szánalom)
- KESZI
- Alca

Reggel fél 10kor kezdődött. Az Alca szállt fel, majd a díszfestásű gépünk egy kismagasságú műrepre (ezt a nap folyamán még egyszer eljátszotta). Aztán elment a keszi is, majd ami érdekes volt, hogy egyszer csak jött egy Alba, nem tudjuk honnan és leszállt. Majd két Gripen is eljátszotta ezt, ami nem a keszi volt. Nem hiszem, hogy 3 gép felszállását nem vettük volna észre...
Volt még vmi német szállítógép is, az is elment a délelőtt folyamán.

Ami jó volt: láttunk minden típust, és a nagyvasok összesen 5 felszállást nyomtak, ami mostmár egész soknak számít.
Viszont a két Gripen elég kevés...És sajnos a szél is megfordult a végére, úgyhogy eljátszották, hogy 12-es szerint szálltak fel, mert arra rövidebb volt gurulni, de leszállni már 30-as szerint jöttek be, így mi nem sokat láttunk, viszont a végefelé a kétüléses nagyvas nyomott felettünk egy (igazán) alacsony áthúzást...(mondanom sem kell, a nap fénypontja volt ::D)

zord 2009.04.09. 20:51:49

Talán Pápán megy valami buli, azt onnan reppentek az Albák? A Gripenek meg lehettek a svédnél is, mennek rajtuk melók...azt sem zárom ki, hogy bizonyos munkák, melyek a jelenlegi hazai körülmények miatt elvégezhetetlennek bizonyulnak (no man), kinn lettek végrehajtva (ez CSAK spekuláció!)...ez persze az oda-vissza repülések miatt nem túl olcsó, HA így van.
Képek?

Zord

toth.tomi 2009.04.09. 21:21:36

Képek szokás szerint nincsenek, tesóm szenvedett vmit a telefonjával :D

Viszont délután jött egy srác, aki fényképezett, asszem kellett volna neki adni egy e-mail címet, hogy dobja már át őket...
Én szöveges beszámolót tudok adni, képeket sajnos nem...

Gépüzemvezető 2009.04.09. 21:49:12

@zord:

És akkor a sereg még elit alakulatnak számít. Nézd meg a rendőri vezetést. Az összes tábornok, meg aki őrnagy fölött valaha is tábornokságig vihetti...

Ákyka 2009.04.10. 08:27:41

Valóban Pápán van valami gyakorlat.Ezt megerősítem!
Az ünnepély napján(04.07.),délelőtt egy Alba kötlék+Alca mentek Pápára " Alba1" hívójellel.Egész nap Szetkirályszabadja térségében gyakorlatoztak.

GSF 2009.04.10. 08:34:12

@toth.tomi:

Nagyon szép időtök volt. A leszállóirány megváltoztatását én is észrevételeztem az ablakból :(...

Tudsz információt átadni a harci Fulcrum és Gripenek oldalszámáról?

"végefelé a kétüléses nagyvas nyomott felettünk egy (igazán) alacsony áthúzást...(mondanom sem kell, a nap fénypontja volt ::D)"

Kijelentem, hogy irígy vagyok! :)

Üdv

Gépüzemvezető 2009.04.10. 09:10:59

@zord:

Hát azért az jó sz@r, ha a szakmai újságírás a blogjából tudja meg, hogy a légierőlködés gyakorlatozik...

toth.tomi 2009.04.10. 09:40:19

@GSF: A Fulcrumok a 11-es és 27-es oldalszámúak voltak, a két Gripen ami a "semmiből jött" a 35 és 36-os volt, a keszi pedig ha jól emlékszem a 31-es és 32-es.

GSF 2009.04.10. 09:56:07

@toth.tomi:

Akkor valamennyire rotálódnak a Gripenek.

Arra nem emlékszem, hogy március végén amikor kinn voltam, melyik volt a másik keszi gép, talán a 31, azt megnézem otthon, de akkor 31-32-35-36-39-43 biztosan repülget. 14-ből nem sok, a fele sem. Ha hozzáadjuk a póko 2-est, akkor már megis vagyon az 50%-os arány - a 80 % helyett... A 29-esek arányaiban kis túlzással azt mondhatjuk tovább húzták, pedig ott nem volt lízing.

Örülök a 11-esnek, azt nem tudod, hogy mikor veszi vissza a 29-es a keszit? Jó volna elkapni őket :)

toth.tomi 2009.04.10. 10:15:36

Azt nem tudom, de tippem szerint 2 héten belül.

zord 2009.04.10. 11:12:54

Naccerű! Legyetek ügyesek, de azért tartsátok nyitva a szemeteket! A déli végén, tehát a normál 30-as bejöveteli irányból nagy akácirtást eszközöltek, úgyhogy aki vadászik a spotterre, az könnyebben meglátja. Egész jó képeket lehet távolabbról is csinálni...
(ezzel nem akarom azt a látszatot kelteni, hogy rosszabbodott a hangulat, vagy a lehetőség, sőt, remélem, hogy nem, épp ellenkezőleg, az akácokat a jobb lehetőség miatt lőtték ki...:-))))

Zord

Rommel28 2009.04.10. 12:46:51

Nem repülős téma, de a sereghez kötődik!

Sok év után végre itt van azelső értelmes harceszköz-beszerzés! 3 Cougart vettünk összesen 1,3 millió $-ért(kb 260 millió Ft). Így az ár elég jó( nincs benne mutyi?), olcsóbban jön ki darabja, mint a páncélozott kormányzati Audik. Ezek valószínűleg Afganisztánba kerülnek a harcoló alakulatokhoz, ha küldünk ki--> Eszerint fogunk.
Mondjuk én a Dingo 2-t preferáltam volna, de annak darabára kb 2 millió$, gondolom a kicsi gyártott darabszám miatt(700db).

toth.tomi 2009.04.10. 14:48:23

@zord: Én úgyis mindig a 12-es végére megyek...

zord 2009.04.10. 16:08:07

Rommel,

Jó látni, hogy nem válatlanül téptük a szánkat arról, hogy a Hummerekkel nincs megoldva a Force Protection. A MRAP-nak azért jobbak az esélyei:

www.defenseindustrydaily.com/images/LAND_Cougar_6x6_IEDed_EU_Referendum_lg.jpg

Szoltam,

A 2004-es Szabó anyagban foglaltak tipikusan mutatják a hazai hivatalos hadtudomány akkori és jelenlegi hiányosságait. A tud. fok. iránti legnagyobb tisztelet mellett is kiviláglik, hogy messze nem élnek annyira együtt a szakmával, mint civil perverzek tuctajai kis hazánkban. És persze vannak benne olyan blődliségek mint pl:

" Mindezeket figyelembe véve, jelenleg egyedül a Gripen rendelkezik saját felderítõ konténerrel, tehát a magasabb követelmények szerinti hármas követelménynek jelenleg csak ez a típus felel meg"

"További érv, amely a JAS 39 mellett szól, hogy hajtómû-kompresszorának elsõ fokozatát sérülésekkel szemben megerõsítették, míg az F–16-os törzs alatt elhelyezett levegõbeömlõ nyílása – fõleg a magyar út- és repülõtéri viszonyokat ismerve – nagyobb sérülékenységet valószínûsít (ez viszont jelentõsen növelheti a hajtómûjavítások számát, ami jelentõs többletkiadásokkal is járhat, s akár 5–10%-kal is növelheti az élettartamköltséget)."

"A jelenlegi repülésirányítási rendszerünkhöz a JAS 39 és a Mirage kedvezõbben illeszkedik, mint a két amerikai típus, mivel mûszerezettségük, navigációs berendezéseik metrikus szabvány szerint vannak kialakítva, míg az F–16-osnál ugyanezek az angolszász mértékegységek szerint készültek."

"Konstrukciós okok miatt (törzs alatti levegõbeömlõnyílás) várhatóan az F–16-os lett volna legnehezebben illeszthetõ a magyar katonai repülõterek rendszerébe, és elõfordulhatott volna, hogy pótlólagos beruházásokkal kell alkalmassá tenni a repülõtereinket az amerikai típus üzemeltetésére."

dracx:

A pápai "bulival" én is a TACEVAL helyett NATEVALra akartam célozni...sajnos az utóbbi napokban kaptam rossz híreket Győrből is! Erről remélem lesz erőm bejegyzést készíteni hamarosan.

toth.tomi:

Igen, hát bicajjal vagy gyalog a 30-ashoz kimenni nem egy életbiztosítás. Az autót nem szeretem ott lerakni, túlzottan is szem előtt van. De mondjuk ott lehet hagyni a Csepeginél, onnan meg nincs messze, és a füvön az úttól jópár méterre is vissza lehet sétálni azt a néhány száz métert.

Zord

szoltam 2009.04.10. 16:35:35

Szia Zord,
ez teljesen így van, igazából az utolsó bekezdése miatt linkeltem be, ami ma mindennél jobban megállja a helyét.

szoltam 2009.04.10. 16:37:31

Fotóhoz beállni bárhol lehet, csak legalább 70-100 méterre legyen a kerítéstől. Nem jöhetnek ki, odakiabálni meg messze van. Nekem eddig mindig bejött, bár különösen az ÉK-i vége felől jó.

zord 2009.04.10. 16:58:12

Én is "standoff weapon" vagyok, a kerítésnél kizárólag repnapon szoktam dolgozni, a "tömegben elvegyülve". Nem akarok munkát adni a srácoknak. Adok munkát eleget másnak...legalábbis az a hír járja :-))))))))))))))))

szoltam 2009.04.10. 17:08:52

Ja, és melyik betonnak van ÉK-i vége...?! Merthogy a kecskemétinek... :D:D (ezt a szégyent... :) mea culpa, mea culpa... :) )

zord 2009.04.10. 17:46:29

Lehet, hogy te már tudsz valamit? :-)))))))))))))

Én nem igénylek keresztbe betont, megelégszem négy védett fedezékkel a keszi számára...amit persze igazán elrakhatnának a bázs 44-eshez legközelebb fekvő szegletéből. A túloldalra kellene, de ott van lőszerraktár...szóval nem egyszerű. Így viszont Force Protection szempontból rémálom! A bázis legértékesebb eleme, mondhatni amiért van, egyben a legsebezhetőbb helyen gubbaszt!

Zord

GSF 2009.04.10. 22:45:02

Ez az indexes cikk elgondolkodtató, de mit is várunk, a Nagy Testvér mindent lát, mindenről tud.

Mindig változott, hogyan állnak a spotterekhez. Volt amikor finoman elküldtek, volt olyan is, amikor a sorkatonák egyszerűen megdobtak egy farönkkel, eltalálta a hátam... A társaim visszaküldték a feladóknak :)
Vagy előfordult, hogy rendőrrel fenyegettek.

De vannak kedvesebb emlékek is, amikor még nem volt felújítva a fénytechnika és Csepeleken rögzített reflektorokkal világították meg a küszöböt két oldalról. Fagyos tél volt, és igazán kellemes beszélgetést folytattam a srácokkal. Akkoribban évente 5-6 alkalommal volt 12-es irányon való bejövetel, csak akkor váltottak, ha a szél durván bekavart, szóval biciklin a 44-esen kellett becserkészni a vadakat, ezt az elszántságot értékelték a -10 fokban didergő alulöltözött kopaszok...
Azok jó fejek voltak.

Sok őr azt hiszi, hogy ha egy AK-47-es van a kezében, akkor már ő a fasza gyerek, az Alföld rettegett Rambója. Ezeket jobb elkerülni. Sokat számít az is, hogy az elöljáró hogyan áll a dologhoz.

Sztem a svájci mintát kéne követnünk... :)

Gépüzemvezető 2009.04.14. 19:55:32

Semmi gond!! A hiányosságok egy pillanat alatt kiküszöbölhetők!
Le kell váltani a számvevőszék vezetőjét, és már rendben is van minden...

szoltam 2009.04.16. 08:40:10

Abszolút off-tpic, de úgy pang a blog... :)

Nesztek fly by wire...! :D

vimeo.com/814296

Gépüzemvezető 2009.04.19. 07:58:56

Mi történt, megállt a katonai repülés világának szekere?!?

Sehol egy morzsa, amire rá lehetne mozdulni?!

zord 2009.04.19. 13:10:32

Némi szabadságolás volt, de majd felpörgetjük ismét...

Zord

zord 2009.04.19. 18:29:00

K. jó felvételek! Az amerikai felületesség azért kiütközik: amit elfogtak az egy 142-es volt, nem 95-ös...

Zord

BLADE.Hu 2009.04.19. 18:32:57

Nekik milyen pod- juk van?

zord 2009.04.19. 22:48:31

NITE Hawk:

www.raytheon.com/businesses/stellent/groups/public/documents/content/atflir_ds.pdf

Mert ugyebár miért legyen közös pod az összes amerikai szolgálatnak? Komolyan mondom, ott is van ám egy kupi (persze ők megengedhetik maguknak...)

Zord

zord 2009.04.20. 19:09:50

Amikor 2003 márciusában voltam öt napot a Trumanon, és a shooter-kísérőmmel néztük a repfedélzetről a leszállásokat, egyszercsak odahajolt hozzám és átordította a fejvédőt, hogy ha most elszakad a kötél, akkor ugrik a lábunk! (azoknál a csigáknál álltunk, melyeken átvetve a fékezőkötelek lemennek a dekk alá a dugattyúkhoz)

Zord

Bobby Baccala 2009.04.20. 19:55:47

@zord:

voltál anyahajón? na most már még jobban irigykedek ehh :DDD hogy szakadt volna el a kábel :DDD

azéé a csávónak nagy mákja volt, egy ütemmel később a lába ugrott volna magától.

zord 2009.04.20. 21:18:45

@Bobby Baccala:

És 2005-ben szintén a HST-n két napot Devil 505-el.

Meg 2007-ben Splitben a kikötőben (szintén 505-el) egy órácskát a BiG-E-n.

Szép volt ,jó volt, tán igaz se volt! Piszkosul megy az idő!

Zord

Bobby Baccala 2009.04.21. 10:39:00

@zord:

én is akarok menni :D kivele..hogy lehet eljutni egy hordozóra :D

Devil 505 · http://airbase.blog.hu 2009.04.21. 16:28:15

NAS Fallon, Nevada. Remélem kaptunk érte cserébe legalább egy Intrudert.....

www.flickr.com/photos/marionv/1338299389/

Bobby Baccala 2009.04.21. 17:32:52

@molnibalage:

hehe már gondoltam rá :D de ott öreg lennék a 26 évemmel..a kiszolgáló személyzet 18-20 év közötti..és különben is inkább vmelyik vasat hajtanám szívesen...ahhoz meg szintén öreg vagyok már :DDDD

süti beállítások módosítása