Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (99) éleslövészet (23) f 16 (20) gripen (76) Gripen (71) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (33) helikopter (47) hírek (48) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) kecskemét (45) Kecskemét (64) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (16) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

Brno, kerítésen túl és innen (javítás 1.)

2008.09.07. 10:49 | zord | 50 komment

A cím nem elírás, ugyanis a 15. alkalommal megrendezett cseh nemzetközi légi fesztivált (CIAF) ezúttal először a kerítésen túlról (péntek érkezés) majd belülről (szombat első nap) vettük szemügyre Devil 505 kollégával. A pénteki nap különösen érdekes volt az érkezések miatt, és azért, mert a 10-es pályára érkező gépeket a beton déli oldaláról (azaz naphelyes irányból), egy kis gyümölcsösből fotózhattuk végig.

Péntek fénypontja a Lakenheath-i 48. ezred F-15C gépeinek érkezése volt, különös tekintettel, hogy a gépeknek volt kerójuk (és alighanem a hajózóknak kedvük) három impasszra, kitűnő lehetőséget kínálva a továbbmenetel fotózására. Ezzel kapcsolatban eszünkbe jutott, hogy nem is lenne hülyeség az airshow-meghívókba beleírni, hogy egy-három átstart ajánlott minden vendég számára...A 493-ik század azzal sem rontott a hírnevén, hogy egyik tagja - a század 1999-es killjeiről folytatott beszélgetés folyományaként - szombaton beinvitált minket a kordon mögé, és körbemutogatta a gépet. Sikerült belőle kihúzni, hogy melyik a Fighter Data Link (FDL) antennája (gép orrán, négyzetes panel), és azt, hogy néhány éven belül ők is megkapják az AESA antennát. A Mildenhall-i KC-135-ös jelenléte miatt kézenfekvőnek tűnt, hogy azzal jöttek műszakiak a gépek hétfői újraelőkészítéséhez, de kiderült, hogy a hajózók ezt maguk teszik meg. A 15-ös hasán lévő egyik, gyorszárral nyitható panel mögé elpakolhatóak a földi biztosítékok és takarók, a beépített létrával beszállhatnak a gépbe, úgyhogy csak a féktuskó elhúzásához van szükségük segítségre az indításnál. 

A többek között történelmi témájú beszélgetéshez jó hátteret nyújtott, hogy a géppár egyike az a 86-0159-es gép volt, mellyel Mike "Dozer" Shower az Allied Force első éjszakáján az északi package egyik söprögetőjeként lelőtt egy szerb MiG-29-est. Vendéglátónk, Jesus búcsúzóul a század által tavaly harmadjára elnyert Raytheon Trophy emlékérmét nyomta a markunkba. 

Az AWACS, melynek jelenlétét Brünnben nem lehetetlenítette el a hülyeség szintén két továbbmenetelt csinált pénteken a gyümölcsöskertnél összegyűlt százas nagyságrendű bámészkodó és spotter örömére.

A francia légierő egy speciális festésű Alpha Jettel és egy standard festésű példánnyal vett részt.

A standard példány ezüstös hasát mutatja.

Farokkerekes román Jak-52-es.

ALCA műrepülés közben, nyitott törzsféklappal. Kezdhetünk hozzászokni?

Spanyol CASA 295-ös "műrepül" (azért jóval szelídebben, mint riválisa a C-27J). Csehországban ugyan már jó ideje húzódik az Ancsák majdani leváltását célzó gépek csatája, döntés egyelőre nincs.

A 295-ös hasa a bemutató közben.

A belga demo 16-ost mindenki jól ismeri, Kecskeméten is láthattuk, de ez a brünni kép, a fények megtetszettek. A törzs hátsó részében láthatóak a betöltött infracsapda-kazetták.

Egy klasszikus forma, melyet már nem sokáig láthatunk repüni: Sea King Belgiumból.

Magyar részről az egyik vendég a már ismert "zsiráf", "patkány" illetve egyéb, nem túl hízelgő nevekkel illetett speciális "szarvastehén" festésű 714-es Mi-24V, és nagyon kedves, no meg lelkes személyzete volt.

A másik vendég a 119-es oldalszámú L-39ZO, a Cápeti II volt, melyet egy sorba állítottak két ALCA-val és egy szintén cseh L-39ZA-val, mely a típus első felszállásának 40. évfordulóját ünneplő speciális festést kapott. A gép svancáról a főtervező, Jan Vlček (és nem a főpilóta Rudolf Duchon, mint eredetileg írtam! Mea culpa, me maxima culpa) néz vissza ránk.

A cseh Gripen műrepülését ezúttal infracsapdákkal dobták fel. Bár a bohémek 2005-ben úgy kapták meg a gépeiket, hogy az EWS 39-es EH rendszer nem volt üzemképes, azóta láthatóan pótolták a hiányosságot.

Ezen a nagyításon látható a három felső BOP/C kazetta.

A Brno-i repnap legnagyobb hiányossága, hogy a bemutató a közönség helyzetéből fotózhatatlan (azaz nappal szembe lehet csak dolgozni). Ezen a gyenge képen azért látszik az alsó egyszem BOP/C kazetta.

A reptértől látótávolságnyira, Sokolnice község mellett, (az Austerlitz-i csata emlékművétől kevesebb, mint egy kilométerre) található - egy korábbi radarszázad települési helyén - a Cseh Légierő egyik (szintén NATO-finanszírozású) RAT-31DL gerincradarja. Bár a helyiek még tiltakoznak és kompenzációért a markukat tartják, van egy nagy előny: a radar megépült és üzemel. (a fotóért kérem a HM-pályázat díját....!!!).

Zord

Bár nem katonai, de szép: a ocsovai Cmelákok határozott behelyezkedése leszálláshoz.

Címkék: 2008 gripen brno shower lakenheath f 15c 86 0159 raytheon trophy bop/c flares ciaf

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr54652010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

block50 2008.09.08. 11:39:33

A KC-135-ös beszállólétrája felett lehetett látni 3 "kitüntetés" szerűséget..? Ezt milyen alkalomra szokták osztogatni?

block50 2008.09.08. 11:43:55

Ja! Még valami! A másik F-15-ös esetében (nem a killer) a bal szárny belépőél környékén az alsó oldalon valami jelöléseket lehetett látni. Az mi lehetett, nekem úgy tünt mintha valami karbantartás miatt került volna rá. Talán a strukturális megerősítés alkalmával...??

Mihalik Gabor 2008.09.08. 11:53:04

Itt egy kozelebbi kepecske a cseh szoroberendezesrol:

www.211squadron.cz/aktuality/vymetnice1.JPG

zord 2008.09.08. 13:32:05

A 15-ös szárnytövében javításnyom, új borító lemezekkel, cink-kromát alapozóval.
A KC-n lévő jelek elkerülték a figyelmem...

Devil 505 2008.09.08. 15:05:39

block 50!

Gondolom a piros-fehér-kék sávról van szó a KC ajtaja felett. Az a kiváló egység érdemrend. Rendkívüli teljesítményért jár, és, ha tölgyfalevelek is vannak benne, akkor kiváló harci, vagy harci támogató teljesítményt is magukénak tudhatnak.

Devil

zord 2008.09.08. 15:53:55

Devil 505 roll in, cleared in hot!

KGyST · http://repules.tumblr.com 2008.09.08. 18:34:20

Valóban AFOUA volt, jó sok levéllel, egy ezüsttel és két bronzzal, ha jól számolom, ez hétszeres kitüntetést jelent.

en.wikipedia.org/wiki/Outstanding_Unit_Award
en.wikipedia.org/wiki/Oak_leaf_cluster

zord 2008.09.08. 18:50:07

Már értem! Ez olyan tölgyfalombokkal, kardokkal és gyémántokkal ékesített ízé...déja vou :-)

block50 2008.09.08. 19:56:42

THX everybody! :-)

samoth 2008.09.08. 22:48:32

Jó ez a cseh Gripenes honlap, itthon is kellene egy ilyen. Úgy látom a kerekekkel ott is akadnak gondok:

www.211squadron.cz/jas39/cd3/30.jpg
www.211squadron.cz/jas39/cd3/29.jpg

És ezt a hivatalos honlapon látni. Mégse támad az ellen!
Itt meg úgy látom, hogy Krétára mennek ebben a hónapban a cseh gripenek lövöldözni:

www.211squadron.cz/akce08.html

Ha ilyen itthon lenne...

KGyST · http://repules.tumblr.com 2008.09.09. 08:57:47

Miért, milyen bajok vannak a kerekekkel? Én ezt még nem hallottam.

Bobby Baccala 2008.09.09. 09:12:21


mindenki volt brnoban? :)

GSF 2008.09.09. 10:28:45

Többen leírták már, hogy a hazai beton pálya nem ideális az aszfalthoz szokott good-year abroncsoknak. Az itthoni repnapon is találkoztam slick orrfutóval és főfutóval, ami nyilván kellemetlen pillanatokat okozhat, ha túlságosan leradírozódik egy keményebb pontleszállás után... Hát ez is csak pénz kérdés, lesz-e elég kerék. Vagy túrjuk fel a futópályát és építsünk újat, sőt mindjárt kettőt, mert lassan akkora lesz a légierő, hogy nem bírja el a reptér.

Liverbird · http://htka.hu 2008.09.09. 10:55:26

Én mintha hallottam volna olyat, hogy a Saab megoldotta a problémát egy más összetételű abroncs szállításával. Ezek szerint mégsem?

zord 2008.09.09. 10:56:46

Június óta nem néztem a 211. század honlapját, de tényleg érdemes átrágni. Hiába, nincs üldözési mániája az embernek, amikor kijelenti, hogy ott jobban mennek a dolgok...ezerszer! A honlap ugyan csak egy periférikus dolog, de jól tükrözi a különbségeket:

www.211squadron.cz/

Igazából bajban lennék, ha meg kellene adni a magyar Puma század honlapját, mert az egyesületét nem lehet annak venni igazából.

Fáj a szívem!

Zord

zord 2008.09.09. 11:13:38

Abroncs: a képeken nincs semmi baj. Kerékcsere, azt kész. Az nem látszik, hogy hány leszállás után. A beton jobban eszi a futófelületet, mint az aszfalt. Annak idején kissé hezitálva írtam erről (az infó egy kollégámtól származott), mert ez benne van a normál üzemeltetési tartományban...szóval nem ért meg egy napilapos cikket. Valóban voltak hírek egy új anyagösszetételről, de ezeket nem kell túlértékelni, mert lényegi javulás nem lehet elérni velük, az biztos. Kell venni abroncsot, azt kész!!!!!!!!!!

A szegény 29-esek lehet, hogy épp ezen a ponton vérezne el közben csendesen. A 15-ös orrballonjai rossz nyelvek szerint folytatták pályafutásukat pl.

Zord

GSF 2008.09.09. 12:55:03

Ez úgy hangzik, mintha más alkatészeket is felhasználnának a megsemmisült 15-ösből. Tudtommal ez nem szokás kérdése, egyszerűen nem lehet a balesetet szenvedett gép alkatrészeit felhasználni. Vagy rosszul tudom?

A 15 egyébként leponyvázva megtekinhető a fegyverraktárak felé vezető út reptéri bekötőjénél, gyakorlatilag a kerítés mellett, úgyszólván közszemlére kitéve. Legalábbis a repnap alatt ott volt, mintegy reklámozva a magyar légyerő erejét.

Mivel azt az utat a környékbeli tanyákon élők is használják - ezért asszem olyan durva titoksértést nem követtem el... Persze lehet, hogy már sikerült azt a szégyenfoltot eltakarítani onnan. Mindenesetre a nagy ponyva azért is röhejes, mert mint ahogy ehelyütt már sokszor kifejtettem érdekes, hogy a roncsra jut ponyva, de a még potenciálisan repképes példányok egy részének kabinjára se fut egy tescos szatyor se!!!

samoth 2008.09.09. 13:25:51

A kerékcserés kép csak a nyilvánosság-felfogásbeli (éljen Kazinczy) különbség szempontjából érdekes. (meg az egész honlap is). Érdemes összehasonlítani a
www.mh59.hu/
-val. Különösen a galériát.

block50 2008.09.09. 14:31:26

Jetfly feeling mindenhol... :-)))

zord 2008.09.09. 14:53:15

Nem akarom bántani őket most, mert az utóbbi időben azért szépen odamondogattak itt-ott és ezért le is cseszték őket bunkó módon a HM-ből!

astral2 2008.09.09. 23:29:16

Azért a kerékcserés cseh szerelők ruházata nem túl szakszerű (munkavédelem), a csattos szandál és a szimpla félcipő nem épp profi benyomást kelt (itthon nem tudom mi van).

Devil 505 2008.09.10. 19:40:58

A ruha ne tévesszen meg. Számos bázison láttuk, hogy pl. a repülőgépgyártó cégek emberei civilben, edzőcipőben dolgoznak vagy, hogy a katonáknál maradjunk, a francia légierőnél pl. meleg időben ujjatlan pólót, rövidnadrágot hordanak. Lehet, hogy a cseheknél a szandál a nyerő.

zord 2008.09.10. 20:50:29

Lehet hogy nem túl alakiasak, de ezen túl (több caslavi látogatást követően) nem sok mindent tudnék ma már felhozni ellenük (az elején, és a kezdeti terveik a svédnél is majdnem kicsapták a biztosítékot, de bizonyították, hogy igazi repülőnemzetként meg tudják csinálni)

astral2 2008.09.10. 23:46:58

Nem az alakiságra gondoltam, csak az jutott eszembe, hogy elég hülye dolog ha azért kell nélkülözni egy embert mert eltörte a lábujját a ráeső csavarkulcs. Pici kis apróság.

KGyST · http://repules.tumblr.com 2008.09.11. 09:37:48

Én is akartam írni, láttam ausztrál Horneteket rövid gatyában kiszolgáló emberkéket valamelyik varázskönyvemben. A technológiát sportcipőben is be lehet tartani.

waape 2008.09.11. 15:19:09

Ki csinálta ezeket a fotókat a repnapon és milyen technikával? Nagyon szépek.
wp

astral2 2008.09.11. 23:54:00

oké, oké. :) nem a ruha teszi az embert ;) (csak néha megvédi)

block50 2008.09.12. 08:07:47

astral2! Én egyetértek veled! :-)) Bizony az ilyen helyen viselt szandál nem csak kissé megmosolyogtató, de balesetveszélyes is. A műszakiak által viselt rövidnadrágot még el tudom viselni, de a szandit meg a sportcipőt nem nagyon. A lábfej sokkal több baleset forrása lehet. Ráejteni valamit, belerúkni valamibe sokkal könnyebb. Bakancs de minimum a zárt félcipő!

Ugyanígy zavarja a szemem, amikor katonai vagy félkatonai egységeknél sportcipőt viselnek. A balkánon zajló háborúkban vagy most Grúziában sokszor lehetett látni hasonlót.

zord 2008.09.12. 13:06:05

A Brno-i képeket a D70-esemmel csináltam. 2004 óta húzza, remélem még legalább idén kitart a drága...
Öltözék: a zárt, lehetőleg robosztus boltozatú cipőt abszolúte fontosnak tartom repülőgépek közelében, de a hosszúnadrág is jól jöhet. A fejen rögzített sapka, fejfedő sem rossz dolog...Láttam már RV-UM antenna által csúnyán megrongált homlokot, amiből dőlt a lé...
Magam részéről csak lájtos, figyelmeztető sérülést szenvedtem első vihornyás szezonom során 14 évesen, amikor a startra pörgetett Góbé szárnyának torziós borítása és a fejem csattant...elbámészkodtam kissé...

Bird 2008.09.12. 21:42:29

Egy érdekes site, én csak most találkoztam vele:

www.nellisspotters.com

stonefort 2008.09.13. 08:41:10

Az öltözködéssel kapcsolatban néhány gondolat. A rövidnadrág és póló teljesen baráti viselet a nagy nyári melegben, egy réteg vékony ruha amúgy sem védene komolyabb sérülés ellen. Hasonló a véleményem a lábbeliről is. Emberek! A betonon nyáron kegyetlen viselet tud lenni a zárt ruha és a bakancs, ezt tapasztalatból tudom. Egyébként még az orosz haditengerészetnél is szabványos a rövidnadrág, a cseh Aero Vodochody szerelői is ilyet viseltek Kecskeméten. A civil reptereken mifelénk sajnos erről szó sem lehet, a cégek "imidzsébe" ugyanis nem fér bele a laza öltözet.

block50 2008.09.14. 19:19:25

Kicsit nézegetve a brno-i képeket ismét megakadt a figyelmem a magyar L-39-esen. Már ott is feltünt a bal szárnyvégi tartályon 3 cég logója, akik gondolom valamilyen szinten szponzorálták az átfestést.

Nem tudom ez más országokban mennyire szokás, de nekem egy kicsit cikinek tünt...!! :-((

A másik Albán, esetleg a Mi-24-esen is vannak hasonló szponzori logók?

Aki esetleg nem ismerné:

mediatar.htka.hu/thumbnails.php?album=92&page=1

jobb alsó képen..

Liverbird 2008.09.14. 20:41:17

Miért block, a 21-eseken nem volt ciki a Fortis logó? :)

block50 2008.09.15. 09:54:34

De! Ugyanolyan ciki volt...!! :-(((

mi17fan 2008.09.15. 10:31:09

hi,Van logo a 24-esen is,a felszárny oldalán egy festékgyár neve. Felháborító,lassan olyan lesz,mint a F1-ben.Ugyanez a helyzet a csapatzászlóinkkal, az még hányingerebb, egy zászlón mit keres a csavarhúzót szállító cég.GRRRR

zord 2008.09.15. 13:50:39

Az Akzo Nobel festékcég logóját láttam már belga spec festésű 16-oson, szóval nem hazai jelenség. Egyébként meg tényleg kissé szánalmas, hogy nem tudjuk saját zsebből megoldani a saját ünneplésünket...persze ez is arról szól hogy zsetont csatoljanak ki! (Másról nem szólhat)

Zord

Allesmor Obranna 2008.09.15. 20:07:26

www.youtube.com/watch?v=6ujJzXq5lK4

Jó kis "izgalmas", de annál inkább látványos filmecske a csehek MiG-21-eseiről. Igazi vegyesfelvágott, F-13-astól az U-n keresztül az MF-ig minden van itt.

Akinek pedig netán valami gondja lenne a csehekkel, nézegessen lengyel 21-eseket, autópályás gyakorlatozás közben.

www.youtube.com/watch?v=NpuORPtSxhY

Végezetül pedig egy dramaturgiai okokból túlfutott PF:

www.youtube.com/watch?v=6A9EalSGq1E

KGyST · http://repules.tumblr.com 2008.09.18. 15:05:17

Tiszta szenilis vagyok:

itt vannak az én brünni képeim, legalábbis az a fele, ami még a tárhely kifogyta előtt fölfért, a többi októberben.

indafoto.hu/KGyST/ciaf_2008

Liverbird · http://htka.hu 2008.09.18. 18:49:19

A htka.hu képtárában bőven van hely :)

Tacsk0 2008.09.23. 20:26:34

Vigyazat, csak eros idegzetueknek!

Egy kerdes: a bombazarak es mas fuggesztopontok levegoben torteno mukodtetese egyiranyu (csak kioldas), vagy van legalabb egy-ket olyan tipus, ami elvben kepes lenne visszavenni a terhet, ha az nem valik le - mondjuk heliummal toltott potos (na ez csak vicc volt) vagy a trefas kedvu szerelok fuggesztes elott bekentek a gyak. bomba tetejet technocol rapiddal.

Nyilvan amelyik piropatronos, suritett levegos lelokesu pilon, az egyiranyu, de amelyik csak gravitacios uton, pockokkel vagy fulecskekkel mukodik az elvben vissza is zarhatna a levegoben, ha van kezeloszerv hozza a kabinban.

Tudom, hogy a kerdes total hulyesegnek hangzik, de ha lehet erdemi valaszt szeretnek. Koszi: Feher Tamas.

stonefort 2008.09.24. 01:06:34

Kizárólag a földön lehet újra mechanikusan "felhúzni" minden bombazárat, keleten és nyugaton egyaránt.. Van egy izraeli fantazmagória a légi újra felfegyverzésről teherszállító gépből, ennél meg kéne oldani a bombazárak reverzibilis működtetését is, de ez még papíron sem részletezett nedves álom.

Liverbird · http://htka.hu 2008.09.24. 01:24:06

Hát, a 2. vh-ban az sokszor jelentett gondot a nehézbombázókon, hogy odafagytak a bombák a felfüggesztőhöz illetve egymáshoz. De gondolom ebben a zárt bombatér és a bombák egymáshoz közeli elhelyezkedése is szerepet játszott. Szóval nem hiszem, hogy ez mondjuk egy F-16-oson egykönnyen előfordulna. Ha pedig mégis, egy nagyobb túlterheléssel szerintem simán "lerázhatja" a túlságosan ragaszkodó fegyvert :)

KGyST · http://repules.tumblr.com 2008.09.24. 09:29:06

Illetve vadászrepülőgéppel kísérleteztek hasonló módon, az XF-85 Goblin B-36 bombázóról oldódott le, és oda kapcsolódott vissza, ezt ki is próbálták.

Tacsk0 2008.09.24. 14:24:39

> Stonefort: Kizárólag a földön lehet újra mechanikusan "felhúzni" minden bombazárat, keleten és nyugaton egyaránt.. Van egy izraeli fantazmagória a légi újra felfegyverzésről teherszállító gépből, ennél meg kéne oldani a bombazárak reverzibilis működtetését is, de ez még papíron sem részletezett nedves álom.

Liverbird · http://htka.hu 2008.09.24. 14:46:14

A Freccénél szerintem a pótosban van a füstölőhöz szükséges gázolaj, ezért cipelik mindig. Az ötleted amúgy elég elvadult. És konkrétan kivitelezhetetlen kunsztokat írtál le...

Liverbird · http://htka.hu 2008.09.24. 14:58:15

"Azt is mindig lelkesen bámulják, amikor a magyar katonák a világon egyetlenként nyitott szuronnyal végzik a fegyverdobásokat díszőrségben"

Ez tévedés. Nézd meg pl. az amcsi bőrnyakúak díszelgőit:

www.youtube.com/watch?v=4KUntwGCG7k&feature=related

www.youtube.com/watch?v=IsCCOor1KX8&feature=related

zulu74 2008.09.25. 09:56:56

Tacsk0 te komplett idióta vagy:) De jól áll!

Inkább azt bámulnánk lelkesen, hogy a magyar honvédek nyitott szuronnyal (ami tűzött helyesen) vesznek részt a világ válságövezeteiben éles bevetéseken, öregbítve ezzel a magyar katonai hírnevünket, amit igencsak megtépett az utóbbi száz év.

A díszelgés is fontos dolog, ezt viszont mi magunk hanyagoltuk el.

Zord véleményétől eltérően az gondolom, hogy a Honvédségnek sokat segíthetne, ha néha megismerhetnék az emberek, hogy mire költik a pénzüket. Természetesen ehhez le kell győzni pár előítéletet a fejekben, mind a két oldalon.

Elsősorban a katonáknak azt hogy "a civilek jobb ha nem tudnak semmit az egészről", ugyanis már jó 20 éve gyakorlatilag "civil" kontroll alatt állnak,

a népeknek pedig azt, hogy a dísszemle, a parádé, a légi bemutató valami posztkommunista csökevény, amivel a hatalom demonstrálni kívánja az erejét, amivel elnyomja a saját népét.

Elgondolkodtató, hogy miért ódzkodik '89 óta minden hadügyér attól, hogy kivigye a honvédséget az utcára és megjárassa őket szépen, alakzatban, feszesen.
mondjuk így:

www.youtube.com/watch?v=1vRJyjevRao

Ez sokat segítene abban, hogy a katona ne egy lesajnált, , munkanélküliség elől a seregbe menekülő szerencsétlen legyen a társadalom szemében.

Amúgy meg a szurony a "lámáknak" való, akik nem tudják kilőni az ellenséget, mielőtt "testközelbe" érne:)
De ez csak vicc volt... mielőtt megköveztek.

Tacsk0 2008.09.25. 19:10:03

> magyar honvédek nyitott szuronnyal (ami tűzött helyesen)

Liverbird · http://htka.hu 2008.09.25. 19:19:54

Az a lényeg, hogy nem csak mi díszelgünk nyitott szuronnyal...

Deus Ex 2008.09.25. 20:27:16

samoth írta: [..] Érdemes összehasonlítani a www.mh59.hu/-val. Különösen a galériát.

WooW, nem is tudtam, hogy Gripen, Mi-24, sőőt, Po-2 is meccselt a sasokkal..!
Komolyra fordítva a szót, ezzel kapcsolatban a sajtóhibák javítását kértem: www.mh59.hu/rovatok/hu/hirek/janicsek_temetes

süti beállítások módosítása