Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (99) éleslövészet (23) f 16 (20) gripen (76) Gripen (71) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (33) helikopter (47) hírek (48) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) Kecskemét (64) kecskemét (45) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (16) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

Útjára indult a légierő blog

2007.11.12. 14:23 | zord | 14 komment

Tisztelt olvasók,

Ma, 2007. november 12-én hétfőn gondoltam egy nagyot, és elindítottam a legiero.blog.hu naplót, melyben elsősorban a hazai légierővel (pontosabban air power, azaz légierő és légvédelem együtt) kapcsolatos híreimet, gondolataimat, véleményemet közlöm.

Üdvözlettel,

Zord Gábor László

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr4226436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

első hozzászóló 2007.11.12. 15:41:07

jo az ötlet! támogatom!

Kővári László 2007.11.16. 13:09:06

Hézagpótló. Számos olyan dolog létezik a témával kapcsolatban amit a sajtó kerül, vagy zéró szakértelem híján nem vesz terítékre. Sok sikert!

zord 2007.11.18. 23:11:11

Köszönöm a bíztatást! Remélem, rászolgálok...

Zord

Sheffdave 2007.11.20. 20:48:44

Sok sikert és bejegyzést kívánok én is!

Mörk 2007.12.02. 12:15:10

Nem tudom feltűnt-e valakinek, hogy a Gripen-be pilóta is van, aki egyelőre a fő döntéshozó. Ha a gép már swingrole is lenne, ha van rajta olyan fegyverzet, a pilótáink messze nem lehetnek azok. Költői kérdés: Van Magyarországon valakinek fogalma róla, hogy mit követel a multirole képesség a pilótától, és azt milyen és mennyi képzéssel lehet elérni és fenntartani, még ha minden feltétel kívánságlista szerűen teljesülne is? A válasz: Nincs olyan pilótánk, szakemberünk, aki teljesen tudná, hogy mindez mit is követel meg az emberi oldalon. Mi magyarok csak most kezdjük kitapogatni ezt az utat. A Gripen sokkal több lehet, mint a 29- es. De a fejekben is sokkal több kell, hogy legyen…

Mörk 2007.12.02. 13:45:48

„Emberi erőforrás menedzsment”, nálunk Magyarországon és főleg egy eltartott szervezetben, mint a MH majdnem üres fogalom. A MH- nél nemcsak arra sajnálják a pénzt, hogy a drága és arra érdemes szakembereket megtartsák, hanem arra is, hogy a jövő szakembereit a lehető legnagyobb tömegbázisból minőségileg szelektálják. Az elmúlt pár évben nagyon rányomultak a toborzó munkára, de a lényeg valahogy hiányzott a sikerhez. Tudni kell, hogy a befutott, „alkalmas” pilótajelöltek száma sokszor csak épp annyi volt ahány embert a képzésre küldeni kellett. Egyszerűen nem volt kiből válogatni, így esetleg olyan paraméterű jelöltek is erre a pályára kerülhetnek, akik a régi időkben a lista közepén vagy végén helyezkedtek volna el. Ennek elkerülhetetlen következménye a relatív minőségi romlás. Az is tény, hogy nem könnyű megfelelő fizikumú, idegzetű, militarista beállítottságú, bevállalós és repülni vágyó fiatalokat találni. Manapság ez lehet, hogy nehezebb, mint régen. Nagyban azért is, mert a harci pilóta szakma vonzereje óriásit esett, itt Magyarországon. A megbecsülés sokféle tényezőből áll össze, de a mai piaci és pénzalapú világunkban a pályakezdők simán leveszik, hogy mi az, ami megéri vagy nem. És a számok azt egyértelműen megmutatják, hogy jól látják. De mi sajnáljuk odaadni azt a relatíve kicsi fizetés többletet, hogy vonzó és motiváltabb legyen a pályára lépő vagy azon dolgozó. Magyarországon megengedhetjük azt a luxust, hogy a nem olcsó vadászgépeket olyan emberek szereljék, üzemeltessék a földön és levegőben, akiknek gyakran a fejében „megélhetési” gondok keringenek. És a pár tonna robbanóanyagot képzeljük el ezen a száguldó vastömegen. Szerintem, ha valahol van felelősség, akkor náluk igazán. ( Egy tiszthelyettes mechanikus fizetése kb. a 80 - 100 ezer Ft kategóriában mozoghat. Mire elég az egy pl. 4-5 fős családnál? Minden elismerésem az övék! ) Mindenki megfeledkezik arról a tényről is, hogy az aktív vadászpilóta az állam legdrágább embere. Több milliárdba kerül. És a pótlása min. 3-5 év. Többet ér, mint bármelyik felsővezető. Van több ország is nyugatabbra, ahol jogilag a vadászpilóta a „nemzeti kincs” kategóriába tartozik. Amennyiben valaki pontosabb számokat tud, dobja fel a blog-ra.

zord 2007.12.03. 19:23:17

Kedves Mörk,

Abszolúte egyezik a véleményem. Egy óriási lehetőséget kaptunk a Gripen-programmal, amivel azt hiszem képtelen élni ez az ország. Folyik vita itt mindenről (gondolok itt a „korrupciós” ügy napi vádaskodásaira), csak a szakmai körülmények elégtelenségéről nem. Ezért miért nem interpellál senki a parlamentben?

Zord

Simon Róbert 2007.12.13. 14:18:44

Szia Gabi! Erőt és kitartást kívánok!!!

Ekarp 2007.12.29. 11:04:24

Kitartást és nagyon sok sikert kívánok!

autosbolt 2008.01.26. 17:50:33

jo a blog, nagyon erdekesek a cikkek, a fotok is muvesziek, rendszeres olvasod leszek,
udv: autosbolt es tonkoly

Miner 2008.05.30. 19:07:32

Sziasztok!
Lehet, hogy illetlen kérdés de kíváncsi vagyok vajon mennyi ma egy kezdő vadászpilóta fizetése a kanadai képzés után. Minden cikkben kitérő válaszokat olvasok róla.

Tacsk0 2008.06.13. 00:10:45

Ma leesett a polcról a 2008/4 Aranysas és pont a HM által megvett 3 propaganda-oldalnál nyílt ki. Újra belenézve most feltűnt, hogy "fiúk-lányok" formula többször ismétlődik a katonai pilótakiképzés dicsőítése közben.

Ez kamu duma az esélyegyenlőségi hivatal lenyugtatózására, vagy komolyan gondolják, hgy a hazai Marina Popovics klónok bejuthatnak a Griff vagy akár csak az An-26 kormánya mögé? (Gondolom a JAS-39 katapultülés, pisi, stb. szempontból alkalmas lenne lányoknak, mert a svédeknél nem tegnap kezdték a pozitív diszkriminációt.)

Egyébként ez jogilag lehetséges? Tűzoltónak nem vesznek fel lányokat, mert törvény tiltja, hogy 25 kilónál többet emeljenek, akkor viszont vadászgépben sem húzhatnák magukra a saját testsúlyuk 9G-szeresét, nemde?

Egyéb sirámom lenne, hogy minek követelik meg a hadipilóta-jelöltektől a felsőfokú végzettséget? Mondjuk aki pl. a mechantronikai szakközépiskolában érettségizett és szerzett technikusi papírt, az nyilván alkalmasabb lenne harci technika reptetésére, mint akinek filológia-büfé-ruhatár szakos diplomája van az ELTE BTK-ról.

Arról nem is beszélve, hogy Kecskeméten fognak szolgálni, ami nem éppen a világ közepe egy túlművelt emberfő számára, ebből még pszichés gondok lesznek, leépülnek a kultúraelvonástól.

Aztán meg aki végigseggelte a felsőoktatást, annak valószínűleg nincs már rendben a látása a sok villanytól és tuti nem üti meg a vasgyúrósági minimumszintet sem.

Lehet, hogy emiatt is kevés a jelölt, na meg így ugye minimum 23 évesen végezhet az okulással, a hadipilóta felvételi maximuma pedig 26 év, ami nagyon szűk.

Amúgy meg a modern harcigéphez szükséges elektronikai alapismereteket senki sem a felsőoktatásban fogja megtanulni, sőt ellenkezőleg! A legsikeresebbek, pl. Bill Gates, a Microsoft ura vagy a Sun elnöke sosem fejezték be az egyetemet.

Nem lenne jobb két lábbal a földön álló, egyszerűbb, de nem hezitáló embereket is a Griffbe tenni? Az amik átlagban kőbuták, mégis tudják repülni az ennél bonyolultabb F-22-est. Nem kell minden pilótánknak akadémiára mennie, ezért feleslegesnek tartom a mostani követelményt.

GSF 2008.06.13. 08:13:33

Kecskemétiként kikérem magamnak hogy itt kulturalevonás lenne: egymást érik a fesztiválok, kiállítások, van itt főiskola, kihelyezett jogi kar, meg múzeumok rakáson, csak hát nem pest, és ha nem is a világ, de az ország közepe!
Máshol is szépen repülnek a lányok, így itt se volna probléma, inkább az a gond hogy nem zudja a légierő megszólítani a fiatalokat és a szelekció épp ezért kénytelen a gyatrább anyagból kihozni a maximumot...
Úgy értem lehet ma az lesz vadászpil. aki korábban lehet elbukott volna.
Egyébként tudtommal nem kőbunkók az USA pilóták, és F-22-re is a legtapasztaltapp F-15 és F-16 hajózók kerülhetnek.

Ui: azért van szelekció h. az álmodozó girnyó BTK-s ne kerűljön kabinba, egyebekben az IQ csak előnyére válik a leendő pilótának.

Tacsk0 2008.06.16. 17:51:32

Az, hogy csak diplomásokat vesznek fel harci pilótának, az nem azt jelenti, hogy folytatódik az átkosbeli szokás, miszerint öregek otthonáig (55 év) akarják reptetni a pilótákat?

Elvileg ha a nyugati szokást vesszük, hogy 40 előtt elküldik őket a fülkéből, akkor "legénységi állományú" pilótának elég lenne kevésbé kvalifikált személy is arra a pár évre. Aki jobban képzett és marad tovább is, már mint berepülő vagy ezredes, csíkosnadrágos stb. magasabb irodai beosztásokban, az legyen eleve elitnek kiválasztva.

Azt, hogy mit ér 40 felett egy harci pilóta éles helyzetben, szegény Horthy István vagy Exupery példája mutatja. Ha repülésfüggő a kiöregedett vadászpilóta, vegyék át szállító vagy kereskedelmi pilótának, a többi majd elmegy a civil szférába, katonai ismereteivel jó menedzser lehet belőle.
süti beállítások módosítása