Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (106) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (73) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (34) helikopter (47) hírek (55) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) kecskemét (45) Kecskemét (65) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

AirPowerNews 35. (2016. febr.)

2016.02.01. 00:20 | zord | 216 komment

Így, 2016 februárjának első napján, egy hónappal a V4 EUBG magyar CAS komponensének sikeres készültségbe állása után itt az ideje egy Gripenre függesztett GBU-12-es lézeres irányítású bomba képével előállni. Sajnos nem magyarral, de ezt biztos megbocsátjuk egymásnak, mint oly sok minden mást ;-) Ahogy mondani szokták, ami késik, nem múlik.

160201_airpowernews35u.jpg

Zord

Címkék: hírek AirPowerNews

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr878341806

Open Skies 2016.02.01. 00:24:49

@Zord: Nem egyezik a bejegyzés címe és ami a képen van. (február vs. január)

zord 2016.02.01. 00:27:00

@Open Skies:

Ügyelet, három oldal után még szép! Kösz, jön aa korreksön!

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.02.01. 01:08:43

A kivont kiwi A-4-esek akkor messza az átlag feletti Skyhawkok volt?

zord 2016.02.01. 01:39:47

@molnibalage: persze. Az argentin A-4AR Fighting Hawkokig igen, amibe szintén 66-os került.

Zord

Flankerr 2016.02.01. 10:08:34

Az apró, és már javított hibát bőven "ellensúlyozza" az hogy ezúttal már a hónap első napján itt a bejegyzés :)

zord 2016.02.01. 11:16:24

Rénszarvas- és kutyaszánkiképzés az Északi Flotta sarki dandárjánál:

stat.function.mil.ru/news_page/country/more.htm?id=12075782@egNews

Zord

Open Skies 2016.02.01. 21:33:29

Valaki emlegette itt a múltkor hogy meg kellene nézni a Daedalus 2016-ot...

www.doppeladler.com/da/oebh/daedalus-2016/

zord 2016.02.02. 00:55:10

@Levente B.: Menni kell Angliába idén, nincs kecmec.

Zord

ms07 (törölt) 2016.02.02. 02:32:48

@Levente B.: Ez a nagyobb kínai vas, vagy a j20? Ha jön az F-35 is, akkor ki kell jutni valahogy :)

ms07 (törölt) 2016.02.02. 02:42:19

@ms07:

* semmi, benne van a cikkben :D

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.02.02. 09:53:04

@zord: @ms07:
Lehet hogy dobok egy Mea Culpat, mert több helyről is kezdik cáfolni a dolgot (bár nem hivatalosan és csak forumokon), és valaki visszaél a show logójával.

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.02.02. 11:35:57

Két Holland F-16-s pilóta mesél Szíriai élményeiről...rengeteg adat, repült óra számok, bevetési számok, és egy térkép is amit elsőre nem tudok kisilabizálni konkrétan mit "jelent":

www.lc.nl/plus/Leeuwarders-op-missie-in-de-woestijn-21125445.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

zord 2016.02.02. 14:44:26

Szu-35Sz Szíriába, és egyéb orosz intervenciós fejlemények:

syria.mil.ru/news/more.htm?id=12075950@egNews

Zord

zord 2016.02.03. 20:53:25

Amikor a brit légierő képzése KBR-Elbit Systems és LM kézbe kerül, akkor azért elgondolkodik az ember, hogy mi is zajlik a világunkban:

www.defensenews.com/story/defense/international/europe/2016/02/02/uk-signs-major-deal-military-aircraft-training/79686008/

Zord

Open Skies 2016.02.03. 22:38:41

@zord: Érdekes és tanulságos volt figyelni, hogyan terjedt az álhír...

- Valaki beírta egy angol szpotter csoport twitter oldalára jön a J-31
- Onnan átvette egy angol repülőnapos fórum
- Valaki ott olvasta és beírta az index repülőnapos fórumára
- Valaki ezt elolvasta és gyorsan kiírta az airshowinfo.hu facebook oldalára (az angol repülőnapos fórumot biztos nem olvasta, mert ott ekkor már kinn volt hogy valószínűleg nem igaz a hír)
- Erre hivatkozva megírta egy másik angol repülőnapos oldal facebook oldala
- Az angol hozzászólók ott is megírták hogy nem igaz a hír
- Másnap megjelent a Farnborough szervezőinek cáfolata
- Aki tudta, törölte a saját oldaláról/facebookjáról az álhírt

Kicsit emlékeztet a "Orbán helikopterekről tárgyal Putinnal" esetre, csak onnan nem jött hivatalos cáfolat, mert a gyors cáfolat senkinek sem volt érdeke.

Open Skies 2016.02.03. 23:08:52

@Levente B.: csak sokat olvasunk, megfigyelünk tendenciákat, gondolkodunk, elemzünk.

Open Skies 2016.02.03. 23:12:21

És persze néha tévedünk :)

wape 2016.02.04. 09:59:03

@zord: Tavaly nyári hadgyakorlat volt Dániában az amerikai apacsok látogatása

wape 2016.02.04. 10:01:18

The lack of a response from the Swedish air force demonstrated that a Russian bomber group could come within nuclear strike range of the Swedish capital with total impunity.

As an analysis from the Warsaw-based Center for European Studies revealed, Sweden didn't even have a quick-reaction alert team on call the night of the operation, a fact that revealed "structural problems" and staffing issues within the country's air force. Two Danish F-16s on a NATO air policing mission ended up shadowing the Russian aircraft — but the incident made Sweden appear alarmingly vulnerable to a surprise Russian strike.
finance.yahoo.com/news/nato-report-2013-russian-aerial-190800534.html

Itt meg az emlitett lengyel elemzés az orosz szimulált támadásról
There might be several reasons for this. Firstly, a great part of JAS 39 C/D fighter squadrons and ground crew were engaged in the first quarter of 2013 in national (Flygvapenövning 2013), regional (TTP) and international (including Red Flag) exercises, necessary to meet the goals of the military reform and to ensure the interoperability of the Air Force. Secondly, the Swedish Air Force is short of staff, including both JAS 39 C/D pilots and ground crew (such as technicians). Thirdly, legal regulations impose restrictions on the working hours of soldiers during peacetime, and the Armed Forces have also financial problems. Moreover, for these reasons, gaps in the QRA might have occurred for at least the last two years.
www.osw.waw.pl/en/publikacje/analyses/2013-04-24/swedens-reaction-to-a-simulated-russian-attack

Randomizer 2016.02.05. 20:10:57

@zord: Szerintem a kepek Blavand kornyeken keszultek, -Dania legnyugatibb pontja- ahol a dunek kozt a nemetek hetyke kis erodrendszert rantottak ossze még a II.VH alatt.
A terulet -ha nincs loveszet- szabadon latogathato. Oksbolban vegyes hk-s / tuzoltos muzeum is van. Erdemes.

Allesmor Obranna 2016.02.05. 21:51:31

Széria Szu-35-ösök Szíriában (hülye szójáték):

www.youtube.com/watch?v=gpVEWipSx5k

A szárnyakon orosz légierős vadászgépen először az RVV-SzD, azaz a korábbi R-77-es utódja, a forszázskapcsolás a felszálláshoz továbbra is óvatos, úgy fest, ezt a rendszer vezérli így.
A kecsói betyáros-huszáros 29-es nekilódulásokhoz képest ez nagyon szolid.
Vagy írhatnék F-15E-ket Lakenheath-ből...

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.02.06. 14:57:59

"The Pinal County Sheriff's Office says two people died when the F-51D Mustang they were flying in crashed and burst into flames on Friday."

allthingsaero.com/general-aviation/warbirds/article-p-51-mustang-crashes-killing-pilot

zord 2016.02.06. 18:39:22

@Allesmor Obranna: teccik! Az orosz légierő diszkrét 25 év késéssel belépett az aktív korszakba.

Zord

zord 2016.02.06. 19:22:48

A NATO-n kersztül jöhetnek az amerikaiak. Akkor parlament se lesz?

mno.hu/belfold/johetnek-az-amerikaiak-1327466

Zord

zord 2016.02.06. 19:25:05

@Levente B.: és guglival fordítva oroszból, utólagos, de figyelmetlen finomítással. Röhej. Fedőneve Jenő.

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.02.07. 12:26:50

Kis hazai hír:

"Strategic Airlift Capability (SAC) C-17 aircrews will soon begin training on Boeing-owned simulators in the UK under an $8 million contract negotiated by the US Air Force."

www.flightglobal.com/news/articles/hungary-based-c-17-crews-to-train-in-uk-421351/

Open Skies 2016.02.07. 13:47:13

Érdekes hogy a flightglobal más összegről tud, mint a SAC. Az elmúlt egy hónap árfolyamváltozásából eredhet esetleg az eltérés?

legiero.blog.hu/2016/01/07/airpowernews_34_2016_jan/full_commentlist/1#c29033170

zord 2016.02.08. 00:18:59

@Open Skies: jut eszembe, milyen OBOGS van a magyar Gripenekben?

Zord

zord 2016.02.08. 09:49:30

@zord: asszem ugyanúgy Honeywell, mint az F-18-asokban. Oxigéndeprivált hajózó hülyeséget csinál verzió?

Zord

zord 2016.02.08. 20:52:55

Nemtom láttátok-e, iszonyú látványos T-14 Armata (és családtagok) propagandafilm:

www.youtube.com/watch?v=gxVLL_25gog

Zord

zord 2016.02.08. 21:04:48

Hehe:

"Egy új magyar nemzeti légitársaság alapításáról tárgyalt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) illetékese és az orosz Szuhoj repülőgépgyártó képviselője hétfőn Budapesten - hangzott el az M1 aktuális csatorna híradójában.

A tervek szerint a gyártó hat új repülőgépet és pénzt is adna a légitársaság létrehozásához. Az orosz cég először tavaly októberben egyeztetett erről a minisztériummal. A felek becslése szerint a magyar bruttó hazai terméknek (GDP) évente 110 millió eurós (34 milliárd forint) hasznot termelne egy nemzeti légitársaság létrehozása - hangzott el.
Jevgenyij Andrasnyikov, a Szuhoj polgári repülőgépek gyártásáért felelős vezérigazgató-helyettese a hírműsornak azt mondta, a cégnek és Superjet 100-as gépüknek kiváló ugródeszka lenne a magyar nemzeti légitársaság, ugyanakkor megbízható partnerek lennének, nem csak az új vállalat sikereit, hanem a kockázatait is vállalnák."

Kár, hogy a nem kicsivel nagyobb 737-esnél és Airbusnál többet zabál szegény.

Zord

zord 2016.02.08. 21:16:17

Áttettem ide a hidegháborús Rand-anyag commentjeit:

Kelepisti · jetbirds.gportal.hu 2016.02.08. 13:00:13

Itt találtam neki helyet..

index.hu/kulfold/2016/02/08/orosz_fenyegetes_nato_rand_balti_allamok/

Egyik oldalról, előkészítés, hogy megerősített amcsi erők legyenek Kelet-Közép Európában, átjátszva az oroszokkal a megállapodást, (mert a vas marad, a humán meg mozog, és akkor már nem álladó telepítés.. hahaha...

Viszont ha meg elkötelezett NATO tagként nézem és nem feltételezek támadószándékot a szövetség részéről, akkor meg mióta kelet-Európa belépett, azóta igény, hogy a nehézfegyverzet közel a határokhoz legyen tárolva, illetve mssziós műveletekre meg kikötők környékén. Tényleg nevetséges, hogy az igazi csapásérő, (akár ellenlökésre alkalmas erők, messze benn Németországban, Angliában, Franciaországban stb. állomásoznak, és szinte mindenhol a keleti végeken félimpotens kerethaderegek vannak, 1-2 százados NATO sztender felég elérő repiőds hajózókkal minimális fegyverzettel, a szárazföldi hadseregek pedig keretekkel rendelkező, nehézfegyverzettől szinte teljesen megfosztott erők. (Kivétel a két szárny, Lengyel és Törökország). Ahol amerikai erők állomásoznak ott a helyi kormányok foggal-körömmel ragaszkodnak hozzá, bár ésszerűtlen helyen vannak, de munkát adnak több 1000 embernek az adott térségekben. Igy nézve a cikk ugyan gyalázatos, nem veszi figyelembe a NATO-Orosz getlamen agrement szerződést, de tény, hogy a tényleges ellenállás a centrumban valahol Németország keleti határánál kezdődne, a szárnyak kivételével..

molnibalage 2016.02.08. 15:10:50

@Kelepisti: Kb. egy éve asszem a 444 is kiposztolt ilyen ökör cikket. Egyik sem képes felfogni azt, hogy igen, technikailag képes lehet erre az orosz. Azt viszont nem teszi fel, hogy utána mi lesz. Pedig még egy "tetves" filmsorozat is képes erre...

0:40 után.
www.youtube.com/watch?v=sOnEcQGZhcI

Oké fel, a hegyekbe. És aztán...? Szóval elfoglalták időlegesen a Baltikumot. Már, ha sikerül. És aztán...? Izé...

zord 2016.02.08. 21:22:25

Uraim! Semmi más nem történik szemünk láttára, fülünk hallatára, mint a már eldöntött dolgok publikus bevezetésének pszichés elfogadtatása. Nem ezért vagy azért kell, hanem mert jön a csúnya orosz.

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.02.08. 22:16:41

@zord:
A Budapest Airport, 2015. november 3. facebook bejegyzéséből :)
"REJTÉLYES SZUHOJ-GÉP FERIHEGYEN
Egynapos rövid látogatásra érkezett Oroszországból a legújabb utasszállítógép, a Szuhoj Superjet SSJ-100-as 95B VIP jelű business jet változata. Az amúgy akár 108 személyes típusnak ez a mindössze 8 személyes VIP-változata a legfinnyásabb üzletemberek igényeit is kielégítheti, hiszen annyira különleges a felszereltsége. A teljesen számítógép vezérlésű (ún. fly-by-wire) repülőgép legnagyobb felszálló tömege 45,8 tonna és a legnagyobb hatótávolsága 3000 km. A típusból eddig mintegy 100 darabot gyártottak, ezek javarésze orosz légitársaságokhoz és a volt Szovjetunió utódállamaiba került, de már adtak el belőle Mexikóba és a lengyel LOT légitársaság is idén jelentette be vásárlási szándékát. A Szuhoj Superjet hajtóműveit a francia SNECMA és az orosz NPO Szaturn közös cége gyártja PowerJet SaM 146 típusjelzéssel és 76,84 kN teljesítménnyel. Azt egyelőre nem tudni, hogy a titokzatos orosz VIP-jet milyen céllal érkezett Magyarországra vagy hogy miről tárgyaltak a Szuhoj képviselői Budapesten."

www.facebook.com/budapestairport/posts/10153662374022829?hc_location=ufi

Open Skies 2016.02.08. 23:23:47

@Levente B.: na már megint jól összezavartál ezzel a 2015 novemberi hírrel. Most látom hogy Zord 2016.02.08. 21:04:48-kor már megírta.

Open Skies 2016.02.08. 23:28:14

@zord: "A gépeken fedélzeti oxigéngenerátor (OBOGS) van, amiben pedig zeolit kristály. A zeolit kristályt csak egyetlenegyféleképp lehet tönkretenni: vízzel, ami a páralecsapódás következménye. De eltartott egy ideig, míg erre rájöttek. Eleinte sok meghibásodás történt a párásodás miatt, több OBOGS cseréjük is volt ezen okból kifolyólag, és hosszasan e-maileztek a svédekkel, hogy megtalálják a hiba okát..."

wingsandwheelshungary.blogspot.hu/2013/06/a-gripenek-es-akik-mogottuk-allnak_21.html

zord 2016.02.09. 11:25:46

Off, de a 0,1-es program végigvitele szempontjából fontos cikk:

mno.hu/gazdasag/hianyzik-a-gazdasagi-strategia-1327811

Zord

balou84 2016.02.09. 13:26:26

Kecskemétre beígért beruházások egyike:

Építenek egy polgári célokat szolgáló leszállópályát a repülőtéren.

index.hu/belfold/2016/02/09/orban_viktor_kecskemeten_100_milliardos_fejlesztest_igert._modern_varosok_program/

no comment....

Hollywood 2016.02.09. 14:23:52

@balou84:

Sajnos a jelenlegi kihasználtság mellett ez is simán belefér.

u.i:
Kérdés: a közelben lévő jakabszállási repülőteret nem lenne érdemesebb erre a célra tovább felfejleszteni?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.02.09. 14:41:25

@balou84: Kurvára nem értem, hogy miért kellene egy plusz beton ehhez... És egy ilyen kormány vezeti az országot. Itt most a padlóra köpnék legszívesebben, de úgy jó vastagon.

zord 2016.02.09. 22:02:26

@balou84: szerintem terminálról van szó, csak Orbán, meg az összes többi nem tudja, miről beszél.

Zord

zord 2016.02.09. 22:37:05

Iráni felfegyverzett drón dolgozik Szíriában:

m.youtube.com/watch?v=l3SqJWFZ6VU

Zord

Open Skies 2016.02.09. 23:45:48

@zord: Vagy félnek hogy a jelenlegi pálya az utasszállító gépeket is szétrázza, mint a Gripen futóművét... :)

A Mercedes gyárnak szüksége van egy nagyobb reptérre hogy hamarabb beérkezzenek a sonderfahrt-os alkatrészek. De hogy 100 km-re Ferihegytől ennek mi más értelme van, azt én sem értem.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.02.10. 10:48:58

@Open Skies: Beszerzés, ismét fidesz közeli cég nyeri a tendert - vagy kapja a nélkül - túlárazással ellopják egy részét a pénznek, és talán lesz egy gyenge minőségű beton/aszfalt leszállópálya..
Értelme nincs sok, megtérülése ugyanis nincs belátható időn belül, mikor ott az autópálya, és Ferihegyen a cargó, de itt nem erről van szó. Ja és a vezér megígérte meglesz.
Terminál épületnek még ennyi értelme sincs. A hatalmas légiforgalom személyszállításból nem várható. A tehergépeknek meg nem kell. Ez nem Aviano, ahol pld. tényleg van katonai terminál.
ennyi..

zord 2016.02.10. 14:49:10

@Kelepisti:

Én se fogalmaztam jól: külön civil előtér és infrastruktúra, cargo terminál, plusz betonfelújítás, pl. aszfaltréteggel. De egy totál új pálya? Az fölösleges, hacsak nem a klientúrának kell betont önteni.

Zord

piratvitorla 2016.02.10. 17:15:11

@Hollywood:
Jakabszálláson szinte semmi sincs ami egy komolyabb reptérre kell (pl. navigációs berendezések, irányítás, kényszerhelyzeti szolgálatok stb.)

Hollywood 2016.02.10. 20:52:49

@piratvitorla:
Nem ismerem és tudom mi van pontosan Jakabszálláson csak azt tudom hogy közel van Kecskeméthez,közelebb mint Ferihegy és inkább azt használja pl A Mercedes- mint az egyetlen olyan katonai repülőteret ahol még aktív harci gépek vannak. Én attól tartok ha ez így megvalosúl akkor a hazai viszonyokból kindulva nem sokkal később teljesen civil repteret csinálnának belőle és a katonák megint mehetnénk amerre látnak.

piratvitorla 2016.02.10. 21:14:20

@Hollywood:
Ha ügyesen csinálják akkor mindenki profitálhat belőle.
A katonáknak pedig már nincs hová hátrálniuk.
Ezen kívül a civilek se hülyék, ha elüldöznék a katonákat fizethetnék a reptér fenntartását, ami még a Merci gyárnak is túl sok lenne...

JohnTerry 2016.02.10. 21:54:33

@piratvitorla: Vegyes felhasználás esetén bizonyos szolgálatok jól járhatnak. Pl. a légiforgalmi irányítók akik a civil gépekkel pótolhatnák a kevés repülést. De lehet, hogy másoknak megkeserítenék az életét (azok a részlegek ahol most is folyamatosan létszámhiány van és nyögvenyelősen adják ki a szolgálatokat.)

Viszont ami a legfontosabb szerintem, a jogi aspektus. Egy olyan repülőbázis, ahol NATO alárendeltségű fegyveres keszi üzemel...sok rendhagyó szabályozással bírhat.
Gondoljunk csak bele, éles riasztás előtt közvetlenül leperecel egy civil gép és órákra használhatatlan lesz a beton.....ne adja ég.

Szóval lehet, hogy ez tőlünk nyugatabbra működhet pár reptéren, de szerintem itthon senki sem fogja bevállalni.

piratvitorla 2016.02.10. 22:02:22

@JohnTerry: Pedig a jogászok ezen dolgoznak... Nagy pénz van ebben és a civilek is egyre nagyobb "urak". Ráadásul a seregnek is ez az érdeke.
Ezen kívül katonai gép is "leperecelhet" a betonra...

JohnTerry 2016.02.10. 22:16:30

@piratvitorla: Hát meglássuk...
Mindenesetre azok a malmok amiket jogászok hajtanak, lassan őrölnek...bár ha elég zöldhasúval noszogatják őket, bármi lehet.

Azt, hogy a sereg érdeke, kerek perec nem lehet kijelenteni. Egyeseknek biztos.
Jó lenne tudni a kecsói állomány véleményét az őröktől a parancsnokig, az árnyalná a képet.

piratvitorla 2016.02.10. 22:29:32

@JohnTerry:
A sereg érdeke nem feltétlenül egyezik azt egyes emberekével. Sőt.
Viszont az is tény, hogy pl. egy gripenes műszakinak nem sok köze van ezekhez a dolgokhoz, de például egy rep. irányítónak annál inkább....
Ezen kívül egy ilyen fejlesztés jó esetben igen komoly anyagi és egyéb fejlődést jelenthet...

Open Skies 2016.02.11. 00:36:17

Miért nem Szolnokból csinálnak vegyes repteret?

Batkaa 2016.02.11. 09:27:19

@Open Skies: Szolnokon a fű se nő, egy fekete lyuk az ország közepén.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.02.11. 13:18:27

@piratvitorla: Azért érdekelne, hogy a Honvédségnek miért érdeke egy vegyes használatú repülőtér, amikor gyakorlatilag itt található csak harci repülőgépe hazánknak, szállítógépe szintén. Kecskeméten a Mercedes-en kívül semmi nincs ami légiforgalmat generálja. A Mercedesnek pedig Cargotenimált kéne kialakítani, nem személyt. A vegyes előírások elkészülése mellett, olyan kis csekélységekre kéne figyelemmel lenni, mint a reptéri tüzoltóság felállítása, ami kurva drága, és semmi köze szinte a katonai tüzoltáshoz. Aztán kellenek vám raktárakon kívül még, sok-sok egyéb a polgári légiforgalomnak szükséges dolog. Ennek éves fenntartási költsége szerintem simán anulálná a hasznot, amit a mercedes repülőgépes szállítási lehetőség generálna...
Szóval minek kell vegyes használat ide. (Egyébként legalább már egy évtizedes történet, nem a Kormánypárt találta ki.. )

zord 2016.02.11. 15:41:34

@Open Skies: @Batkaa: @Kelepisti: @piratvitorla:

Egy reptérnek és az azt üzemeltető állománynak az a jó, ha van forgalom. Az embereket meg felnőttként kell kezelni...amit idehaza nem tudnak, mernek, sajnos.
Szerintem a kettős hasznosítás sem inkompatibilis a keszivel, csak ha ez felmerül, biztos hogy néhányan maguk alá vizelnek a HM-ben.

Az én gondom inkább az, hogy ahova a civilek betették a lábukat, ott a honvédségnek nem sok volt hátra, vagy legalábbis nagyon visszaszorult (lásd Győr). Lehet, hogy itt nem így lesz, de a történelmi tapasztalat ezt támasztja alá.

Zord

zord 2016.02.11. 16:09:22

Már volt erről szó. Miért nincs benne Magyarország a NATO PGM-csoportjában?

nato.int/cps/en/natohq/news_127956.htm

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.02.11. 16:49:42

"Az MH Dunántúli Ideiglenes Alkalmi Kötelék (DIAK) jelenlegi váltásának vezetése elsősorban a győri MH 12. Arrabona Légvédelmi Rakétaezred, valamint a tatai MH 25. Klapka György Lövészdandár állományára épül. A katonák többsége már nem először vesz részt a migráció okozta válsághelyzet kezeléséhez kapcsolódó feladatokban. "

www.honvedelem.hu/cikk/55587_legiero_haderonem_fonoki_latogatas_a_hatarnal

zord 2016.02.11. 17:15:33

@Levente B.:

"A harcvezető központ megtekintése után Sáfár dandártábornok a Baranya megyében települt manőverszázadhoz látogatott, melynek valamennyi katonája légierős alakulatnál szolgál. A győri légvédelmi rakétások mellett az MH 54. Veszprém Radarezred és az MH 86. Szolnok Helikopterbázis honvédjei járőröznek a horvát határ mentén."

Dolgozik a légierő!

Zord

szasa30 2016.02.11. 21:43:29

@Kelepisti: ezzel vitatkoznek. Nekem van szerencsem rendszeresen utazni a Per - Manching utvonalon.
Perre heti ca. 16-20 gep erkezik, amik 35 fosek. Ehhez van egy regi ca. 150 -200 nm-es epulet. Pont eleg. Az ipari park cegei rendszeresen reptetnek ide cargogepeket. De ahhoz meg nem kell cargoterminal. Csak olyan anyag jon, ami surgos. Azt meg egybol teherautora pakoljak es irany a gyar....
Peren rengeteget fejlesztettek a kifutoba, a fenytechnikaba, es a leszallorendszerekbe. De csak minimalisat az utas- es cargokiszolgalasba. Nem hiszem, hogy a Merci nagyobb forgalmat generalna.

Manchingban is korrektul elkulonul a civil forgalom es a legiero. Pedig ott repul mindenki: Luftwaffe Tajfunokkal es Transall-okkal es gyakran ott vannak az E-3 Sentry-k, Airbus Military (Tajfun osszeszerelo uzem van ott), es a civil forgalom. Igaz ott ket palya van.

Szval sztem technikailag nem lenne gaz, sőt. Komoly fejlodesi potencial lenne Kecsonak. ( ha esznel vannak, azok, akiknek esznel kell lenni)

zord 2016.02.11. 22:17:51

Új Pancir Szíriában, és az Sz-400-asokhoz az ezredszintű lokátor, a 91N6 is ott van:

sputniknews.com/videoclub/20160205/1034275728/syria-russian-anti-aircraft-hardware.html

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.02.11. 22:37:05

@szasa30: Nem ellene vagyok, nem értem a fejlesztést.
Egyébként Manchingot ne téveszzük ossze Kecsoval,
Ott a EADS összereszerlő üzem, a WTD61 (én is voltam már ott többször), és münchen közelsége, ahol túlszúfolt a reptér, és több mint 1 órára van az is a várostól..

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.02.13. 10:50:47

Lehet lesz Holland F-35 Leeuwardenben az Open Daysen.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.02.13. 14:23:03

@Levente B.: Már 1 hónapja gyúrunk az Open Dagenre, mert biztos, hogy lesz F-35A, a kérdés, hogy elhúz-e a levegőben, vagy csak statikon lesz látható. Demo nem lesz :-). de egy-két iskolakörre lehet számítani..

Open Skies 2016.02.13. 15:07:58

@Kelepisti: Szerintem statikon a hollandoknál is a szokásos makett lesz. Angliából pedig átrepül néhány áthúzásra egy gép.

Az angolok ugyanezt várják Fairfordban és Farnboroughban is.

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.02.13. 16:41:06

@Kelepisti: @Open Skies:
"Tight schedule...If all goes to plan, F-001 should arrive in the Netherlands some time in May, ahead of the RNLAF airshow at Leeuwarden. “The test schedule at Edwards is tight and nothing is certain yet”, says Marten Hendriksma, chief of RNLAF fighter operations. “The priority is to familiarize those living around Dutch airbases with the F-35 and its noise levels, as promised by the Minister of Defence. If the schedule at Edwards doesn’t allow it, the aircraft may visit the Netherlands later this year just to do exactly that. As for the airshow, if it does appear we have yet to decide whether it will fly or not. There certainly is no display routine, so it will be limited if it flies at all.”

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.02.13. 20:41:38

@Levente B.: Igen ez a hivatalos szöveg.
Azonban a németalföldi mentalitást ismerve, minden megtesznek, hogy bemutassák a levegőben.
Az Open Dagen töténetében mindig volt reveláció, és szinte mindent elértek amit lehetett.
pld. mikor volt európában Blue Angels. Leuwaardenben, Open Dagen-en. Átrepültek egyetlen demora.
Aurora bemutató? Open Dagen. A Wittmundi F-4-esek néhány héttel a kivonás előtt a díszfestésű gépükkel húztak át.. és még lehetne hosszan folytatni. Szóval én elég nagy összegbe foadok, hogy lesz, F-35, és nem angliából repülik át a demora.
Egyébként a hollandok és britek között nagy a vetélkedés hol lesz bemutatva először európába. Nos a gordiuszi csomót elvágták azzal, hogy a 34A Hollandia. A jump jet változat pedig Anglia..
meglátjuk...

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.02.16. 11:51:51

@molnibalage: Nagyon köszönöm. Elég sok könyvet nem ismertem ezek közül.

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.02.16. 13:22:39

"...két hatástalanított AK-63F gépkarabéllyal gyarapodott gyűjteményünk, melyet rögtön a helyére is próbáltunk. Szerintünk jól mutat, SZERINTETEK? :)..."

www.facebook.com/media/set/?set=a.1194823763876076.1073741978.181494445209018&type=3

zord 2016.02.16. 13:36:58

@Levente B.: Bazi jól!

Grat! További sok sikert!

Zord

zord 2016.02.16. 13:43:05

Itt a részletes ERI-büdzsé terv FY2017-re. Egyelőre egy büdös szó sincs a magyar dolgokról, az a szó, hogy Hungary, nincs is benne.

comptroller.defense.gov/Portals/45/Documents/defbudget/fy2017/FY2017_ERI_J-Book.pdf

Zord

Flankerr 2016.02.16. 23:38:52

Félig OFF:
"Varga Mihály szerint húzóágazat lehet a magyar fegyvergyártás. A nemzetgazdasági sajtótájékoztatón mondta el, hogy tárcaközi munkabizottság dolgozik Magyarország fegyvergyártási képességének megteremtésén, mivel a fegyvergyártás hosszabb távon az ország húzóágazata lehet."
www.hirado.hu/2016/02/16/varga-huzoagazat-lehet-a-magyar-fegyvergyartas/

Húzóágazat, na persze..

zord 2016.02.17. 00:01:36

@Flankerr: Kordé elé befogva Misike lehetne a húzóágazat! Hihetetlen hogy mekkora gigászi nagy mesemondók ezek. Ahelyett, hogy szorgos aprólékos munkával megcsinálnák azt, ami lehet. De az is, hol van? Hol a nagy hazai UAV-program?

Zord

zord 2016.02.17. 09:54:54

@zord: a latakiai Szu-34/H-35-höz még csak annyit, hogy ezen a videón 1:07-nél az is látszik, hogy indítják. Ha a video nem kamu, akkor itt valami földi támadó változatról lehet szó, hiszen hajó elleni támadásra tudtunkkal nem került sor:

youtu.be/lDBZIiX_sTs

Zord

zord 2016.02.17. 10:50:20

A GAO elutasította a Boeing LRS-B tiltakozását, az NG folytathatja:

mobile.reuters.com/article/idUSKCN0VP29D

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.02.17. 11:49:56

@zord:
Magyar dolgokról nincs szó, viszont Lask, Aranyosgyéres, és Ignatevo felújítása fontos az amerikaiak számára..
-- máig nem értem, hogy két szláv nép, különösen a bolgárok, hogyan tudnak ennyire oroszellenes politikát folytatni, mikor közös gyökereik és történelmük van --
Kicsit már téma de a 2016-os amerikai katonai segélyeknél érdekes, hogy az eddig sem alacsony összeget az Obama-adminisztráció további 1 milliárd dollárral emelheti, így éves szinten 4,1 milliárd dollárral gazdálkodhat az izraeli védelmi költségvetés.
Ez azért durva, mivel az arabok egymás ellen harcolnak, és izrael fenyegetettsége hagyományos vagy nukleáris háború szintén sokkal alacsonyabb, mint az elmúlt 50 évben. (A terrorveszély körülbelül valószínűleg)

zord 2016.02.17. 12:48:14

@Kelepisti: én Tatát és a lőtereket néztem. Szerintem nem prioritás, de jönni fog később, 18-19-ben. A NATO multilaterális keret időközben létrejött, Orbánék nem akarták bilat vonalon megcsinálni, ami itthon politikailag és jogilag is nehezebb lett volna.

Zord

zord 2016.02.17. 12:57:12

Mk 82 AIR-t hajigál a Lufi Új-Mexikóban:

http://www.luftwaffe.de/portal/a/luftwaffe/!ut/p/c4/NYuxDoMwDAX_yE5SiUrdiBjo2oXSLYSUWgoJsgws_fgmQ99Jt5wevrCQ3EGLE8rJRXzi6Ok2nRBPcOw_dKSwg1G6gXeYcKiHOYDPKUi1hCRUvLCTzLBllljLzlwK0Iyj0p1VjfpPf9ursX1_Maq72wdu69r-AN9CfIM!/

Zord

zord 2016.02.17. 16:47:20

Lemaradtam a radarosok napjáról, mint a borravaló, de a győriek (és persze a cikkből kiderül, hogy az 54-esek is) természetesen méltóképpen megemlékeztek erről is:

raketaezred.hu/index.php/hirek/friss-hirek/906-kerek-evfordulot-unnepelnek-a-radarosok

Nagyon kemény tartalma is van az egész írásnak, aki tud a sorok között olvasni.

Zord

ranyek 2016.02.17. 17:38:27

A beszéd tartalmát egy mérnöki szólásmondással írnám le: "Így lesz a bug-ból feature!"

Open Skies 2016.02.17. 20:59:37

@ranyek: Ez informatikus mondás, de van ahol ők is mérnökök :)

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.02.18. 11:30:59

"A múlt évben, egészen pontosan 2015. július 15-én, állt hadműveleti szolgálatba Medinán a harmadik 3D-s radar, így több mint fél éve teljes gőzzel (illetve jelkisugárzással) üzemel haderőnkben a modern, háromdimenziós radarrendszer."

www.honvedelem.hu/cikk/55635_radar_kor_kep

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.02.18. 12:37:21

A Görög TOR és S-300-al, F-4 Phantomokra terveznek "vadászni" a görögök...lehet tippelni miért :)

defenceline.gr/index.php/enoples-dynameis/polemikh-aeroporia/item/3563-sot

zord 2016.02.18. 15:20:00

3 milliárd dollár 30 Hawk-ért? Kicsit felfordult a világ, még ha mindenféle más is van benne a gépeken kívül:

en.terra.com/news/news/saudi_signs_3_billion_deal_with_uk_for_bae_hawk_trainer_jets/act479867

Zord

zord 2016.02.18. 15:27:16

@Levente B.: nem akarok nagyon csúnyát mondani, csak annyit, hogy ez egy békeidős radarrendszer. Háborúban nem értelmezhető.

Tehát "csak a torka véres".

Zord

zord 2016.02.18. 21:46:10

Katapultos indítás 360 fokban:

youtu.be/6Hi1VkNPJHA

Zord

zord 2016.02.18. 22:25:44

Az előző három hétben nem volt Alpha a Baltikumban...

Biztos minden orosz Szíriában van :-)

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.02.19. 10:13:01

A Dánok is megcsinálták a maguk ISAF filmjét, ráadásul az idei Oscaron jelölték is a legjobb idegen nyelvű filmre:

www.youtube.com/watch?v=N9nUIFYc5II

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.02.19. 10:49:36

"RAF TORNADO FLIES IN ‘DESERT PINK’ TO MARK 25 YEARS
ON OPERATIONS
TWENTY-FIVE YEARS since the Royal Air Force helped liberate Kuwait from Saddam Hussein’s forces, an RAF Tornado GR4 has been painted in the iconic Gulf War ‘desert pink’ paint scheme to honour the aircraft type’s almost continuous operational service since then. On 28 February – the 25th anniversary of Saddam’s forces’ withdrawal from Kuwait – the aircraft is planned to stage a flypast at the National Arboretum at an event honouring the British forces involved in the Gulf War."

www.facebook.com/RAFLossiemouth/photos/pcb.1119353431430811/1119352921430862/?type=3&theater&__mref=message_bubble

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.02.19. 10:50:37

@Open Skies: A kezdeti integrált (bemutatót) fegyverek nevetségesek. Nem is értem, ha már "európai gép" akkor a roll-outon, az AIM-120 helyett, miért nem METEOR makett, minek kell még mindig a AGM-65-öt, Paveway II bomba helyett...

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.02.19. 10:53:36

"The end of an era came Wednesday, Feb. 17, 2016, with the last flight of a F/A-18 Hornet, piloted by Lt. Cdr. Kristen “Dragon” Hansen, out of Lemoore Naval Air Station. The Hornets will be replaced by the F/A-18 Super Hornets, the larger, newer, more souped-up version of the Navy’s fighter-attack jet."

www.fresnobee.com/news/local/article60922572.html

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.02.19. 11:47:14

Keresd a hibákat...mondjuk frissnek tűnik és forrást is írnak, de mennyire lehet komolyan venni?:

"Hungary Military Strength"

www.globalfirepower.com/country-military-strength-detail.asp?country_id=hungary

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.02.19. 14:48:23

Egy kis RAAF F-35 hír:

"60 Minutes Australia, SNEAK PEEK: Tara Brown becomes the first journalist to fly on the wingtip of the world's most sophisticated & contentious fighter jet."

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.02.19. 16:09:05

Elkezdődött a Cold Response 2016 gyakorlat Norvégiában...14 nemzet, 15 ezer katona:

forsvaret.no/en/coldresponse

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.02.19. 16:49:44

@Levente B.:
Az előzőhöz visszatérve...plusz 2 darab Mirage 2000D Nigerből települt át Jordániába.

Open Skies 2016.02.19. 18:11:01

@Levente B.:

Fixed-Wing Attack Aircraft: 11 ?
Transport Aircraft: 18?

MLRS: 65?

Szerintem inkább hagyjuk...

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.02.19. 18:41:15

Egy kis lérak múlt a jelenben...avagy Lom-hegy látogatóban:

youtu.be/o7ir-1PBOms

zord 2016.02.20. 21:21:27

@Levente B.: grat, jó lenne egy települt technikát egyszer így körbezümmögni.

Zord

zord 2016.02.20. 22:02:56

A svéd légierő visszatér a széttelepített üzemeltetés gyakorlásához:

www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2016/02/vi-sprider-oss/

Zord

zord 2016.02.20. 22:10:18

Igaz, még decemberi: első kétezer órás Gripen pilóta,,
Stefan Kaarle.

www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2015/12/2000-flygtimmar-i-gripen/

Zord

zord 2016.02.20. 22:32:39

Már az erdei sátras Gripen karbantartást is újrakezdték az F7-nél:

www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2015/10/gripentekniker-flyttar-narmare-skogen/

Zord

zord 2016.02.20. 22:51:50

Lérak gyors telepítése helikopterrel. RBS 70 Hkp 16 (Black Hawk ) segítségével jutott a helyére. A gép másodpilótája korábban lérakos volt:

www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2015/08/robot-70-lyfter-med-hjalp-av-black-hawk/?section=1698

Zord

zord 2016.02.21. 00:15:29

Svéd gotlandi radaros naplója 1983-ból:

www.tjelvar.se/spaning/3.htm

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.02.22. 14:17:54

@zord: Ilyenkor szívják a fogukat a svédek, hogy a SAAB-2000 platform megszűnt, így aztán kellett egy másik típus. 2006-2007-ben a Pakik még a turbóproppal rendelték meg az Erieye-t, majd 2014-ben még ajánlották a tengerészeti járőr változatát, (Saab 2000 MPA) néven, Farnboroughban, de közben 2013-tól összeborultak a Bombardier-el, amely a légi platformot szállítja az modernizált radarrendszerhez.

zord 2016.02.23. 14:33:09

Lassan érdemes lesz lemenni újra Sigonellára (és Trapaniba is)?

"Az olasz kormány beleegyezett abba, hogy Szicíliából felfegyverzett amerikai drónok (pilóta nélküli repülőgépek) szállhassanak fel, de csakis arra a célra, hogy az amerikai vezetésű nemzetközi erőket megvédjék az Iszlám Állam terrorszervezet támadásaitól - közölte egy olasz védelmi minisztériumi illetékes hétfő este."

Zord

zord 2016.02.23. 16:02:16

Ja, és ha valaki lemenne fotózni Reapert Sigonellára, akkor szívesen közlöm.

Ide kell menni:

https://www.google.hu/maps/@37.3989472,14.9433787,421m/data=!3m1!1e3?hl=hu

Vagy ide:

https://www.google.hu/maps/@37.4039589,14.899897,421m/data=!3m1!1e3?hl=hu

Jól megközelíthetőek :-)

Zord

zord 2016.02.23. 21:30:56

Jövőre veszik a második 12 darab román F-16-ost. Reméljük, az Aranyosgyéresre költött amerikai millióknak a hazai légierő is örvendhet:

www.europafm.ro/romania-va-cumpara-alte-12-avioane-de-lupta-f-16/

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.02.24. 12:41:08

@zord: A románok komolyan vették a beszerzést. Igaz 2x akkor ország mint mi. Fegyverzetük meg van hozzá, hiszen az összes LanceR fegyver az R-73 kivételével és a Sz-5 kivételével használgató (tehát a nyugati/izraeli fegyverzet integrálva van).

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.02.24. 14:58:46

Szép felhozatala lesz a DACEX/DACT 2016 hadgyakorlatnak...külföld révén spotter nap is lesz:

www.ejercitodelaire.mde.es/ea/pag?idDoc=A3CE0184FCBA0468C1257F5B00492192

Liverbird 2016.02.24. 15:04:20

@Kelepisti: Láttunk már Magic 2-t F-16-oson?

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.02.24. 15:15:52

@Liverbird: Jogos, a francia rakétát nem, de bombákat, liteninget stb. igen. A Magic II-ről el is felejtkeztem, mert Python III járt csak az eszembe, pedig láttam függesztményként is sisakcélzóval repülni vele, meg persze statikon is. (simogathattam :)

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.02.24. 15:20:33

A svájci szövetségi parlament elnöke igent mondott az új vadászgép beszerzésre...a cél dátum 2025:

www.20min.ch/schweiz/news/story/Bundesrat-nimmt-neuen-Kampfjet-Anlauf-30857799

zord 2016.02.24. 16:38:51

@Liverbird: @Kelepisti:

Ugyan román kontextusban irreleváns, de volt Magic F-16-oson (belgán), még lőttek is vele. De nem ment szolgálatba.

www.f-16.net/g3/uploads/album57

Zord

Beat it! 2016.02.24. 21:24:10

@zord:
Ezt az "iszonyúan hatékony" jelzőt iróniaként használod? A keró-falásban biztos hatékony a gép. De nem lenne hatékonyabb, ha mondjuk drónokkal végeznék a felderítést, és ahol "mozgás" van, oda küldenének egy rajt a Mi-8-assal? Ja, hogy nincs ilyen célra való drónunk? (4-6 órás őrjáratozási idő, éjjeli bevethetőség, stb.) Bocsi. A selejt bosszúja kezd visszaütni. Pocsékolják a drága kerót, és a még drágább üzemidőt. De ez van, ha muszáj. Ja, és a legjobb: teherautók és dzsipek is falhatják a kilométereket.

zord 2016.02.24. 21:49:22

Az a Joe Aucoin magyarázza a 7. Flotta parancsnokaként a megsérült LCS jövőjét, aki a VF-41 parancsnoka volt 1999-ben és ezáltal a kitűnő Black Aces High könyv főszereplője:

www.defensenews.com/story/defense/naval/ships/2016/02/23/aucoin-lcs-iittoral-combat-ship-fort-worth-repairs-lockheed-nassco-singapore/80788854/

www.amazon.com/Black-Aces-High-Fighter-Squadron/dp/0312997086

Zord

zord 2016.02.24. 21:53:15

@Beat it!: természetesen iróniaként. Egy könnyűhelikopter, kisgép kameratoronnyal, uav sokkal hatékonyabb lenne, ha lenne - pl.a Zlin.

Persze legalább repülnek a srácok. Van FARP? Honnan megy a művelet?

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.02.24. 21:57:05

No megjártuk 2016-ban is Ignatievo-t, A 47,sq települt át Moody-ból 12 A-10C-vel.

jetbirds.gportal.hu/gindex.php?pg=36886263&gid=2965518

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.02.24. 22:33:41

@Levente B.: minden bizonnyal. PC nem világitó billentyük és csak a képernyő világit :-).. köszi.

zord 2016.02.25. 01:48:38

@Kelepisti: grat, Szuhojokat irigylem!

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.02.25. 08:40:52

@zord: :-).. A buleszoknál a legnagyobb probléma, hogy ezeken a fototurnékon, információ az amit nem adnak, és az amcsik se.
Viszont az, hogy a légierő parancsnoka Radev fogadja minden évben először az embereket full szimpatikus. Azt mondta dióhéjban, örül, hogy ennyi NATO tagországból jöttek újságírók, fotósok (német, olasz, angol, holland, és mi), és ezeknek fototour-oknak célja, hogy minél kedvezőbb, jobb kép alakuljon ki a bolgár légierőről. Aztán ismertette az Ignatievon hadrendben lévő típusokat, majd segédtisztje a fotózás szabályait. (Amcsiknál pld a műszaki előkészítés nem volt fotózható, illetve nyitott panelt sem lehetett. ) a fel és leszállásokat viszont kb 10-20 méterre a pályától lehetett. Nekünk szerencsénk volt, hogy az amcsik a final controllt az egyik gurulonál végezték, ahol éppen a magyar csapat állt. - én is odarohantam, mert telefonálták, egyébként inkább középen voltam, mert tavaly használtam a corner részt. A szuhojoknak én is örülök, hogy végre megpakolták őket, és úgy repültek.1-2 29B és Szu-25K repült, + 1-1 gyakorló UB, illetve UBK. Az amcsik délután repültek 8 géppel, függesztmény látható. Többen hoztak vissza gyakorlóbombákat is.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.02.25. 11:04:39

Egyszerűen nem tudtam be nem rakni.. Gábor Áron forog a sírjában

www.youtube.com/watch?v=opowjOyl7_o

tudtommal légaknavetőket, már az első világháborúban egyébként alkalmaztak, csak kicsivel, modernebben voltak...

zord 2016.02.25. 20:17:58

Változó idők. "Russia is not an enemy of the Israel Defense Forces (IDF) or the Israel Air Force,", mondja az izraeli légvédelem parancsnoka amerikai kollégája jelenlétében:

www.defensenews.com/story/defense/international/2016/02/25/israel-air-defense-russia/80925600/

Zord

zord 2016.02.25. 21:53:38

Mire mi csigatempóban eljutottunk a RAT-ok rendszerbe állításáig, a románok már a FAR-os lokátorok új, GaN-bázisú adó-vevő modulokra épülő generációját szerzik be:

lockheedmartin.com/us/news/press-releases/2016/february/160222-mst-romania-increases-inventory-of-lockheed-martin-radars.html

Tényleg, őszintén, WTFAWTA?

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.02.26. 14:37:11

bár nem légierő.. az első orosz T-90 kilövése Szíriában..
bár lehet, hogy nem orosz személyzet, hanem szíriai.

www.liveleak.com/view?i=871_1456476988

zord 2016.02.26. 16:08:11

@Kelepisti: azért ember kiszállt belőle. Totál szemből kapta be, valszeg nem ment át rajta.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.02.26. 16:32:57

szerintem félig-meddig megfogta a reaktív páncél. Igaz még 2 ember bennmaradt. Kérdés, hogy mi lett a tankkal utána. nem folytatta a videót a kamerás. Az biztos, hogy másodlagos robbanás nem volt.

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.02.26. 20:38:55

@Kelepisti: @zord:
Megmutattam egy úriembernek aki anno páncéltörő alakulatnál szolgált...szerinte a reaktiv páncél működésbe lepett a raketa becsapodasa elott.

Open Skies 2016.02.26. 21:15:19

RESILIENT RESOLVE gyakorlat keretében jövő héten 4 kanadai Hornet érkezik a romániai Constanta-ba.

www.rcaf-arc.forces.gc.ca/en/news-template-standard.page?doc=exercise-resilient-resolve/ikwu8g0s

Beat it! 2016.02.27. 00:20:31

@Levente B.:
Ez valami vicc? Vagy netán ennyire értenek a volt pct tüzérek a reaktív páncélhoz?

ljuka71 2016.02.27. 06:56:21

@zord: A hódmezővásárhelyi laktanyából üzemel a 3304-es egy tv riport szerint és említettek valami éjszakai bevethetőséget is,aha.

ms07 2016.02.27. 10:38:38

@ljuka71: www.delmagyar.hu/szeged_hirek/mercedes_terepjarokkal_pancelozott_harcjarmuvekkel_erositettek_a_szerb_hataron/2465072/

Elkezdtünk izmozni a határon :) Sima Mi-8-cal lehet repülni NVG szemüveggel? Valami sántít itt

Tano 2016.02.27. 20:29:13

@ms07: No igen, azt éppen nem részletezik, hogy nem a pilótákon, hanem az utasokon van éjjellátó a tehertérben. A műszerfal megvilágítás átalakítása nélkül a pilóták nem használhatnak éjjellátót, mert vakítana.
Végülis ha szó szerint nézzük így is felszerelték éjjellátóval a gépet.:D

piratvitorla 2016.02.28. 09:19:22

@ms07: Az hogy egy típussal lehet-e repülni NVG-vel a következőktől függ (remélem nem hagyok ki semmit):
- műszer világítás
- kabin elrendezés
- NVG rendelékezésre áll-e?
- hajózók kiképzettsége
- jogszabályi háttér
- időjárási/külső körülmények

Elméletileg bármelyik típust át lehetne alakítani ehhez, akár még egy vitorlázó repülőgépet is...

piratvitorla 2016.02.28. 13:28:27

Én általánosságban írtam.
Például azért, hogy nemcsak a géptől függ...

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.02.28. 20:57:54

@Levente B.:
A cikk frissült egy pápai fotóval a mentésben részt vett szemelyzett fotójával amit Ákos személyesen készített!

zord 2016.02.28. 21:15:27

@Levente B.: grat! Milyen jó, ha van hadrafogható kutató-mentő Pápán is!

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.02.28. 22:33:46

@zord: Örülni kell, hogy két helyen is immár folyamatos a kutató-mentő készültség.

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.02.29. 09:48:05

"Australia bought its Tiger ARH attack helicopters only eight years ago, and now it wants to scrap all 22 of them. Even more embarrassing, the Tiger has still not yet achieved “final operational capability” — meaning the helicopter never fully became ready for combat."

warisboring.com/articles/australia-to-ditch-its-tiger-gunships-which-have-never-seen-combat/

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.02.29. 21:48:00

Kicsit behavazódott a blog? ;)
süti beállítások módosítása