Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (99) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (71) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (33) helikopter (47) hírek (48) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) kecskemét (45) Kecskemét (64) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (16) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

Várpalota Challenge 2016: megérkeztek a hollandok

2016.01.20. 23:59 | zord | 15 komment

A vasúti kirakodással kezdetét vette a holland haderő már hagyományosnak nevezhető, dandárszintű magyarországi hadgyakorlatának 2016-os kiadása. A hajmáskéri rámpánál jártunk.

160120_hajm_vc16_kirak_5.jpg

A VC16 legnagyobb tűzerejű szereplője a PzH 2000 gördül le a pőrekocsiról a hajmáskéri rakodónál.

160120_hajm_vc16_kirak_6.jpg

Fordulat a menetoszlopba fejlődéshez.

160120_hajm_vc16_kirak_11.jpg

YPR-765, holland AIFV-változat.

160120_hajm_vc16_kirak_3.jpg

Leopard 1 Biber hídvető harckocsi, a hídelemek nélkül, mart azok valószínűleg nem férnének bele a vasúti űrszelvénybe.

160120_hajm_vc16_kirak_8.jpg

Bergepanzer 2, szintén Leo 1 alapú műszaki mentő jármű.

160120_hajm_vc16_kirak_10.jpg

Hidegindítás.

160120_hajm_vc16_kirak_2.jpg

Fennek felderítő járművek. A tetőn jól látható a teleszkopikusan felemelhető megfigyelő szenzor.

160120_hajm_vc16_kirak_4.jpg

A rakodó sarkánál a Hajmáskér-Gyulafirátót utat egy betonozott részen keresztezi az a lőtéri út, mely az orosz mosoda mellett elhaladva tart a "0" pont felé. A konvoj áthaladásakor két oldalról a magyar katonai forgalomirányítók egy-egy Mercedese blokkolja a forgalmat. 

160120_hajm_vc16_kirak_1.jpg

A PzH 2000-esekkel és támogató járműveivel megrakott szerelvényt az LCH egyik BR290-es mozdonya húzta-vonta.

160120_hajm_vc16_kirak_9.jpg

Hajmáskéri rakodó-panoráma.

Légihídon is...

 

160120_bl_ferhihegy_kdc-10.jpg

Ma Ferihegyen is nyoma volt a holland aktivitásnak. KDC-10 leszállóban 13-as irányba. A fotóért köszönet annak, akit illet.

Zord

Címkék: vasút Hajmáskér Várpalota Challange

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr958298250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.01.21. 09:41:19

Miért télen tartanak egyébként ilyet?Tavasszal / ősszel nem kényelmesebb? Vagy minden évben más évszakban tartják?

Flankerr 2016.01.21. 10:35:30

Azt tudtam hogy ez a Pzh-2000 nagy, de hogy ekkora..

Levente B. · combatant.blog.hu 2016.01.21. 11:08:18

Érdekes, hogy a szerelvényeket a fotók videók alapján az ÖB és a DB mozdonyai húzták.

zord 2016.01.21. 19:27:51

@molnibalage:

Szerintem mindent egybevéve az az ok, hogy kiszélesedett a hadgyakorlati szezon. December 8-án ott álltunk a "0" ponti, majd a körös-hegyi lőtéren a WIFOR-on, december 12-én még fotóztam az A-10-eseket lőni ugyanott. Ilyen korábban (értsd: poszt-1991) nem nagyon volt. Márciustól november elejéig ment a játék.
A hollandoké lényegében egy "nemzeti térítéses" gyakorlat, közvetlenül nem illeszkedik a NATO/USA megerősítő intézkedéseibe, így nem prioritás. Mivel azok tavasztól-őszig zajlani fognak fokozott intenzitással, ezért a hollandok ki- (pontosabban előre) szorultak télre. A lőtérnek is vannak korlátai időben és térben.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2016.01.22. 08:27:02

@zord: Úgy gondolom, hogy nem választható meg, hogy egy háború mikor tör ki, tehát a gyakorlatokat is minden évszakban kell tartani. Nekünk inkább azért furcsa, mert Magyarországon a multikon kívül, mindenki az gazdasági évet zárja (ami elvileg májusig elhúzódik), így fű se nagyon nő január-februárban, hiszen még az előző gazdasági évet zárják, és tervezik a következőt, ergo nincs költségkeret még meghatározva stb.
Tehát decemberben még elköltik amit el lehet, aztán hullaszag az élet minden területén kb. márciusig. Nos így volt ez a katonáknál is. Emlékezzünk vissza a január végi, február eleji "HM. Feladatmegszabó Értekezletekre" amig az nem zajlik le a addig komoly magyar dolgok nem történnek. Persze visszajöttek a Misszióból a Kecskeméteik, meg tart az EBUG4 földi támogatása (a mivel az érdekes kérdés), de egyébként nagyobb szabású magyar részvétel másban nem nagyon van. A Hollandus gyakorlaton, mi a lőteret adjuk, másban nem igazán veszünk részt benne. (tavaly még az ásványvíz is külhonból származott.) Ez tényleges kitelepülési gyakorlat is egyben, tehát minden visznek, hoznak.. tudtommal.

dalos 2016.01.23. 12:37:26

Lehet, hogy buta a kérdés, de a légihidat nem lett volna egyszerűbb Sármellékre vinni?

dalos 2016.01.23. 13:25:10

@Levente B.: Köszi a gyors választ!

zord 2016.01.23. 14:33:57

@Levente B.: @dalos: azért jó lenne konkrétumot tudni. Én inkább a miért nem Pápa? kérdést tenném fel.
Reptér, rakodás, adminisztráció, földi útvonal?
Teszem hozzá, azzal, hogy a lőtér így felpörög, Szentkirály helyzetét sem lenne hülyeség újraértékelni. Persze tudom, mit szólnának hozzá a parti népek...

Zord

stonefort2 2016.01.23. 15:04:38

@zord: Ferihegyen minden megvan ami kell., a többi helyen nincs. Ground handling, megfelelő üzemanyag kapacitás, alacsonyabb időjárási minimum,
süti beállítások módosítása