Ma Kecskeméten keresztül megkezdődött az első hat thai (RTAF) Gripen leszállítása a megrendelőnek. A LégierőBlogger még akkor sem maradhatott le az eseményről, ha éppen a mai MN-ben kénytelen volt beszámolni a bázison jelenleg érvényben lévő „száraztörvényről”. De íme az ázsiai típustestvérek:
A leszállók közül az utolsó gép, a két együléses egyike, a 70106 thai oldalszámú és 39.402 Saab gyártási számú példány. A thai felségjeleket az átrepülés idejére elfedték, ugyanakkor ideiglenes svéd felségjelet kaptak, nem standard helyen, a törzs középső részén. A törzsben lévő BOP/C csaliszórókat az átrepülés idejére sem fedték le.
Az egyik kétüléses siklik be. A hip to hop átrepülésre minden gép két póttartályt kapott.
Műszeres eljárással érkeztek a kis magasságú, de felszakadozott köd/felhőzet borította kecskeméti bázisra 12-es irány szerint.
A kör alakú matricával lefedett apró thai zászló helye, a századjelvény, a helyi oldalszám, illetve az ideiglenes svéd felségjel.
A lefedett nemzeti zászló, a 701. század cápás jelvénye a thai oldalszámmal.
Az együléses thai Gripenek Saabos szériaszáma 39.401-nél kezdődik.
Az első leszállástól számítva 1 óra 4 perc telt el, amikor az üzemanyagtöltést követően továbbindultak a gépek. Ez az együléses kicsit késő húzza be a lábait a 44-es út felett.
Pulikutyának álcázott force protection USV spotterek után kutat a délkeleti fénysor környékén.
Zord
Ui: Az első hat thai Gripen sorozatszámait itt közölném a kecskeméti leszállás sorrendjében.
39.860 - 70101
39.861 - 70102
39.401 - 70105
39.862 - 70103
39.863 - 70104
39.402 - 70106
Ui2: Köszönet a maiért azoknak, akiket illet!