Zord
AirPowerNews 116. (2022. nov.)
2022.11.05. 23:24 | zord | 31 komment
Címkék: hírek AirPowerNews H145M HForce
A bejegyzés trackback címe:
https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr4817971320
zord 2022.11.05. 23:28:00
Éjjel érkezem :-)
Zord
Zord
Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2022.11.13. 10:04:06
Egy B-17-esel és egy P-63 Kingcobre-val és fél tucat élettel kevesebb.
www.youtube.com/watch?v=2KAShcE3gmw
www.cbc.ca/news/world/dallas-airshow-collision-planes-1.6650038
www.youtube.com/watch?v=2KAShcE3gmw
www.cbc.ca/news/world/dallas-airshow-collision-planes-1.6650038
zord 2022.11.13. 10:33:24
@Kelepisti: RIP
...ugyanakkor érdekes kérdéseket vet fel ez a veteránosdi...meddig megy ez? Amíg elfogy az összes? Nemcsak technikailag, hanem történelmileg, kollektív pszichózis vonatkozásában is. Fontos a múlt, de mekkora erőforrást költünk rá, mekkora kockázatot vállalunk érte, miért cserébe? Hogy majd nem ismételjük meg azok hibáit? De hát k.-ra megismételjük, elég Európára nézni most!
Nyilván tetszik, szeretem, örülök hogy láthattam sokat, hogy repülhettem Li-2-essel, de szerintem vannak megválaszolatlan kérdések, amik előbb vagy utóbb megkerülhetetlenné válnak, szimplán azért mert ma már nem 1945 van, hanem 2022.
Egyszóval előre kellene nézni, győzelmestül, vereségestül, trianonostul, holokausztostul, sztálingrádostul, omahástul...tudom, ez messzire vezet, kényes, meg minden, de akkor is....
Zord
...ugyanakkor érdekes kérdéseket vet fel ez a veteránosdi...meddig megy ez? Amíg elfogy az összes? Nemcsak technikailag, hanem történelmileg, kollektív pszichózis vonatkozásában is. Fontos a múlt, de mekkora erőforrást költünk rá, mekkora kockázatot vállalunk érte, miért cserébe? Hogy majd nem ismételjük meg azok hibáit? De hát k.-ra megismételjük, elég Európára nézni most!
Nyilván tetszik, szeretem, örülök hogy láthattam sokat, hogy repülhettem Li-2-essel, de szerintem vannak megválaszolatlan kérdések, amik előbb vagy utóbb megkerülhetetlenné válnak, szimplán azért mert ma már nem 1945 van, hanem 2022.
Egyszóval előre kellene nézni, győzelmestül, vereségestül, trianonostul, holokausztostul, sztálingrádostul, omahástul...tudom, ez messzire vezet, kényes, meg minden, de akkor is....
Zord
Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2022.11.13. 13:24:18
Én úgy vagyok vele, ahogy a hagyományőrzés létezik, akár a rómaiaktól lovagi korokon keresztül akár szinte napjainkig, sokan akár a történelem akár a technika szeretete miatt csinálják. Ő pénzük, Ő életük. Amikor nem gyakorló fegyverekkel vívnak, akkor is történhet halálos sérülés, ahogy a hagyományőrzők tankja is eltaposhat egy gyalogost, akármilyen is a biztonsági távolság, úgy sajnos léteznek repülőkatasztrófák is, akármilyen biztonsági távolság van, akárhogyan próbálják a közönség és a "résztvevők" között távolságot tartani. Mindenesetre biztonságosabb egy replika szerintem sok esetben, mint egy eredeti repülőgép, de replika repülőképes nehézbombázó, de még vadászrepülőgép sincs, második világháborús, gázturbinásról nem is beszélve. A replikaépítés megáll a költséget miatt az első vh-s repülő drótakadályoknál. A mostan baleset a sok kameraállás miatt szinte egyértelmű humán faktor volt, és ebben akár a kevés repülési idő, akár az idős pilóták stb. belejátszanak. Én magam pártolom old timer repnapokat, de olyan korlátozásokkal, hogy egy-két repülőgép lehet a levegőben, egy-két alap műrepülő figura talán stb. légiharc meg kötelék repülés egyáltalán nem. Inkább felszállás néhány áthúzás a pálya felett, iskolakör és leszállás. A repülőgépek meg se közelítsék egymást. Így lehetne tovább nézni az elmúlt korok technikáját is a levegőben is jóval biztonságosabb lenne az egész.
Liverbird 2022.11.13. 20:45:08
@Kelepisti: Nehézbombázó replika nekem sem rémlik, de ha ugyan nem is az utóbbi években, de a 90-2000-es években egész replikak sorozatok épültek.
Német-román koprodukcióban egész széria FW-190-es épült Bákóban, AS-82, Double Wasp meg V-1710 motorral, mintha lett volna cikked a Hangar 10-ről Usedomon, ott láthattad is az egyiket.
Ha már Hangar 10, az ottani Jak-3-as is replika, tippre a ma repülő Jakok zömbe ebből a sorozatból származik.
De hogy legyen sugárhajtású példa is, az USA-ban építettek 5 Me-262-est, ebből asszem 4 repülőképes, ezek egyike a Messerschmitt alapítvány példánya, ami ott volt pl Zeltwegben.
És ezeken kívül is biztosan van még jócskán példa.
Német-román koprodukcióban egész széria FW-190-es épült Bákóban, AS-82, Double Wasp meg V-1710 motorral, mintha lett volna cikked a Hangar 10-ről Usedomon, ott láthattad is az egyiket.
Ha már Hangar 10, az ottani Jak-3-as is replika, tippre a ma repülő Jakok zömbe ebből a sorozatból származik.
De hogy legyen sugárhajtású példa is, az USA-ban építettek 5 Me-262-est, ebből asszem 4 repülőképes, ezek egyike a Messerschmitt alapítvány példánya, ami ott volt pl Zeltwegben.
És ezeken kívül is biztosan van még jócskán példa.
Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2022.11.13. 22:42:47
Az FW-190 Neubau, valamint a Me-262 uniqum, hasonlóan az orosz Jak-3 kissorozathoz, vagy a T-6 átépítésekhez (CAC-12, illetve Wiraway, valamint néhány Zero, sőt láttam egy F6F Hellcat replikát is (utóbbi eléggé nem hasonított)..
A gázturbinás repülőgépek közül más nem épült a 262-nél. Van Me-163 vitorlázó változat két példány.. A németek akartak Natter-t építeni, aztán az eszméletlen marhaságról lemondott a társaság amely kitalálta. Van egy-két replikának se nevezhető szerkezet, pld Bf-109 2/3-os arányban kis sportgépből átbuherálva.. Szóval az igazi, az igazi, a biztonságot kell növelni, utasrepültetést mellőzni, és nem kell intenzív manővereket, kötelékeket és légiharc bemutatókat erőltetni velük. Ezek a saját gondolataim.
A gázturbinás repülőgépek közül más nem épült a 262-nél. Van Me-163 vitorlázó változat két példány.. A németek akartak Natter-t építeni, aztán az eszméletlen marhaságról lemondott a társaság amely kitalálta. Van egy-két replikának se nevezhető szerkezet, pld Bf-109 2/3-os arányban kis sportgépből átbuherálva.. Szóval az igazi, az igazi, a biztonságot kell növelni, utasrepültetést mellőzni, és nem kell intenzív manővereket, kötelékeket és légiharc bemutatókat erőltetni velük. Ezek a saját gondolataim.
Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2022.11.13. 22:44:16
@Kelepisti: Én repülni is láttam az FW-190-es replikát.
balou84 2022.11.14. 18:04:51
Letették az alapkövét egy új, korszerű légiteherforgalmi központnak Pápán.
magyarepitok.hu/mi-epul/2022/11/letettek-az-alapkovet-egy-uj-korszeru-legiteherforgalmi-kozpontnak-papan
magyarepitok.hu/mi-epul/2022/11/letettek-az-alapkovet-egy-uj-korszeru-legiteherforgalmi-kozpontnak-papan
Gaudi 2022.11.15. 21:23:36
Remélhetőleg nem lesz semmi...
Mindazonáltal, Lengyelország belépésével Nato tagként automatikusan háborúba kell lépjünk, ezúttal jó lenne egy egyértelmű kiállás a lengyelek mellett. Már kormányzati nyilatkozatra gondolok.
Nyilván az előzményekből tudom, hogy így is teljes gázzal fognak minket továbbra is rugdalni, hogy "nem is úgy gondoltuk", meg trójai, meg stb., de ettől még ezt kéne tenni.
Mindazonáltal, Lengyelország belépésével Nato tagként automatikusan háborúba kell lépjünk, ezúttal jó lenne egy egyértelmű kiállás a lengyelek mellett. Már kormányzati nyilatkozatra gondolok.
Nyilván az előzményekből tudom, hogy így is teljes gázzal fognak minket továbbra is rugdalni, hogy "nem is úgy gondoltuk", meg trójai, meg stb., de ettől még ezt kéne tenni.
rm40 2022.11.16. 13:19:51
telex.hu/belfold/2022/11/16/maroth-gaspar-miniszterelnok-katonai-irodaja
"A Telex megkeresésére szerdán reggel cáfolta Orbán Viktor miniszterelnök sajtófőnöke, Havasi Bertalan azt a sajtóhírt, amely szerint a november 15-i hatállyal felmentett korábbi védelempolitikáért és védelmi fejlesztésekért felelős államtitkár, Maróth Gáspár fogja vezetni a Miniszterelnök Katonai Irodáját."
"A Telex megkeresésére szerdán reggel cáfolta Orbán Viktor miniszterelnök sajtófőnöke, Havasi Bertalan azt a sajtóhírt, amely szerint a november 15-i hatállyal felmentett korábbi védelempolitikáért és védelmi fejlesztésekért felelős államtitkár, Maróth Gáspár fogja vezetni a Miniszterelnök Katonai Irodáját."
Gaudi 2022.11.16. 17:35:41
Oszinten szolva eddig nem nagyon izgatott fel a honvedelmi miniszter valtas. Miota a mai kormanyinfon megtudtam, hogy a fel eve hivatalban levo uj miniszter nem ohajt tovabb egyutt dolgozni Maroth Gasparral, nos az ota modfelett elhibazott dontesnek erzem.
Nem mintha barkit erdekelne, hogy en mit gondolok errol, de roppant megnyugtato volt ezt most ideirnom.
Nem mintha barkit erdekelne, hogy en mit gondolok errol, de roppant megnyugtato volt ezt most ideirnom.
Gaudi 2022.11.19. 13:55:16
Minden kommentár, és (akár téves) következtetés levonása nélkül néhány információ.
Tömböl László az utolsó HTKA podcastban - többek között - az alábbiakról beszélt:
A beszerzett ELM 2084 radarokat Izraelben az ABM-et kivéve kvázi mindenhez használják: vaskupola, barak-M, spider, stb. Felderítésre és tűzvezetésre is alkalmasak.
Mi 11 db-ra írtunk alá. ebből 5 db telepíthető, nagy hatótávolságú felderítő, 3 réskitöltő, 3 tüzérségi támogató feladatra célzottan beszerzett.
Amúgy antenna méret tér el, és bármelyik használható mindegyik fent megnevezett feladatra.
Rétegelt légvédelem igénye indokolt. A leginkább integrált légvédelem jelenleg az izraeli. Kis magasságban vaskupla. Közepes: spider, barak-m, nagy magasság: dávid parittyája. Emellett náluk van ABM alkalmas rendszer is.
Ha aktív eszközöket nézzük, egy légvédelemnek így kell kinézni. Kiegészítendő zavarókkal, nem feltétlenül szükséges mindent lelőni, elég, ha a feladatát nem tudja ellátni.
A beszerzett, hamarosan érkező Nasams moduláris, nyitott architektúra. Később más felderítő, vezetési és pusztító eszközök integrálhatók.
Az AMRAAM mellett integrálhatók más, nagyobb hatótávolságú rakéták is. Pl. folynak kísérletek a Kongsbernél nagyobb hatótávolságú rakétákkal tesztek.
Mind a SAMOC, mind a NASAMS algoritmus szinten alkalmassá tehető ballisztikus védelmi feladatok ellátására (SRBM szintig). Ehhez szükséges rakétára is szükség van. A lehetőség megvan, döntés és beszerzés kérdése.
Plusz egy hír:
honvedelem.hu/hirek/szalay-bobrovniczky-kristof-megtekintettuk-az-izraeli-vaskupola-raketaelharito-rendszer-mukodeset.html
Tömböl László az utolsó HTKA podcastban - többek között - az alábbiakról beszélt:
A beszerzett ELM 2084 radarokat Izraelben az ABM-et kivéve kvázi mindenhez használják: vaskupola, barak-M, spider, stb. Felderítésre és tűzvezetésre is alkalmasak.
Mi 11 db-ra írtunk alá. ebből 5 db telepíthető, nagy hatótávolságú felderítő, 3 réskitöltő, 3 tüzérségi támogató feladatra célzottan beszerzett.
Amúgy antenna méret tér el, és bármelyik használható mindegyik fent megnevezett feladatra.
Rétegelt légvédelem igénye indokolt. A leginkább integrált légvédelem jelenleg az izraeli. Kis magasságban vaskupla. Közepes: spider, barak-m, nagy magasság: dávid parittyája. Emellett náluk van ABM alkalmas rendszer is.
Ha aktív eszközöket nézzük, egy légvédelemnek így kell kinézni. Kiegészítendő zavarókkal, nem feltétlenül szükséges mindent lelőni, elég, ha a feladatát nem tudja ellátni.
A beszerzett, hamarosan érkező Nasams moduláris, nyitott architektúra. Később más felderítő, vezetési és pusztító eszközök integrálhatók.
Az AMRAAM mellett integrálhatók más, nagyobb hatótávolságú rakéták is. Pl. folynak kísérletek a Kongsbernél nagyobb hatótávolságú rakétákkal tesztek.
Mind a SAMOC, mind a NASAMS algoritmus szinten alkalmassá tehető ballisztikus védelmi feladatok ellátására (SRBM szintig). Ehhez szükséges rakétára is szükség van. A lehetőség megvan, döntés és beszerzés kérdése.
Plusz egy hír:
honvedelem.hu/hirek/szalay-bobrovniczky-kristof-megtekintettuk-az-izraeli-vaskupola-raketaelharito-rendszer-mukodeset.html
KGyST · http://repules.tumblr.com 2022.11.19. 19:54:26
@T.Tom:
Ezek megvannak?
NASAMS:
mobile.twitter.com/UkraineRussia2/status/1593149005978292224
IRIS-T (állítólag)
mobile.twitter.com/Euan_MacDonald/status/1593158987800641536
Mondjuk én zokon venném, ha ilyesmik röpdösnének a kertem felett.
Ezek megvannak?
NASAMS:
mobile.twitter.com/UkraineRussia2/status/1593149005978292224
IRIS-T (állítólag)
mobile.twitter.com/Euan_MacDonald/status/1593158987800641536
Mondjuk én zokon venném, ha ilyesmik röpdösnének a kertem felett.
T.Tom · visualcontact.blog.hu/ 2022.11.20. 08:45:19
@KGyST: Ez pedig elvileg egy Szu-35-ös volt a NASAMS-szel való találkozás előtt nem sokkal:
twitter.com/InUAOfficial/status/1593884281763405824
twitter.com/InUAOfficial/status/1593884281763405824
zord 2022.11.22. 07:57:32
Jól látom, az Index azt állítja címlapon, hogy az ELM-2084 hatótávolsága ~7 kilométer?
index.hu/kulfold/2022/11/22/magyar-honvedseg-vaskupola-legvedelem-beszerzes-izrael/
Zord
index.hu/kulfold/2022/11/22/magyar-honvedseg-vaskupola-legvedelem-beszerzes-izrael/
Zord
Gaudi 2022.11.30. 18:15:56
honvedelem.hu/hirek/szalay-bobrovniczky-kristof-a-hadiipar-alapveto-fontossagu.html
Érdekes a mellékelt videó. Először hivatalos anyagban a gripen létszám emelése.
Miniszterünk szájából szemfelvonós mondat a honvédség létszámának duplázása. Hátizé...
Érdekes a mellékelt videó. Először hivatalos anyagban a gripen létszám emelése.
Miniszterünk szájából szemfelvonós mondat a honvédség létszámának duplázása. Hátizé...
gal3 2022.11.30. 18:57:19
@Gaudi: Nocsak-nocsak! El nem hangzott ugyan semmi, de az egyik ábrán két Gripen relevanciájú szám volt látható: 14+4 és 2024.
Kicsit off:
Csak nekem bántja a fülem az "ékes" angolság, amivel beszélnek? Kiejtésben és katonai szókincsben is volt pár elég vicces dolog. :-)
Kicsit off:
Csak nekem bántja a fülem az "ékes" angolság, amivel beszélnek? Kiejtésben és katonai szókincsben is volt pár elég vicces dolog. :-)
gal3 2022.12.02. 20:34:55
Lehet, hogy hamarosan Szlovákia felett is repülnek a magyar Gripenek?
index.hu/kulfold/2022/12/02/magyar-honvedseg-gripenek-szlovakia-legtervedelmi-misszio/
index.hu/kulfold/2022/12/02/magyar-honvedseg-gripenek-szlovakia-legtervedelmi-misszio/
zord 2022.12.03. 14:00:25
@Greg36: én fölkeltem, kíváncsi voltam az élő fílingre.
Hollywood kimaxolva, a legjobb propagandát még mindig ők csinálják.
Szakmailag okosabbak sajnos nem lettünk. A képem továbbra is az, hogy a csúszás, költségtúllépés kerülése érdekében a technológiai kockázatminimalizálás mentén halad ez a program, nagyon helyesen. A koncepcióból a harci támogató eszközrendszer persze nincs kihangsúlyozva, ami nélkül nem működik.
A karosszékgenerálisok siserehada pedig mint hasznos idióta hangosítja fel a stealth silver bullet mítoszát, aminek a továbbéléséhez most a vkfh beszédében szereplő "unseen" kifejezéssel adott újabb lökést :-)
Zord
Hollywood kimaxolva, a legjobb propagandát még mindig ők csinálják.
Szakmailag okosabbak sajnos nem lettünk. A képem továbbra is az, hogy a csúszás, költségtúllépés kerülése érdekében a technológiai kockázatminimalizálás mentén halad ez a program, nagyon helyesen. A koncepcióból a harci támogató eszközrendszer persze nincs kihangsúlyozva, ami nélkül nem működik.
A karosszékgenerálisok siserehada pedig mint hasznos idióta hangosítja fel a stealth silver bullet mítoszát, aminek a továbbéléséhez most a vkfh beszédében szereplő "unseen" kifejezéssel adott újabb lökést :-)
Zord