A Holland Királyi Légierő (RNLAF) két új CH-47F-je volt a leglátványosabb vendége az egyelőre EDA-s, de rövidesen önálló struktúrára (MHTC) váltó európai helikopteres harcászati képzések idei oktatói kurzusának (HTIC) Pápán. Úgy látszik, 2022 nem mentes az ismételt összefutásoktól.

Nehéz a technika, nagy a lapátok húrhossza.

A holland helikoptererők expedíciós missziókban történt részvétele kikényszerítette a kompakt, konténerizált illetve utánfutósított települőkészletek rendszeresítését.

A gép menetirány szerinti bal oldalán a "törülközőszárító", azaz a rövidhullámú rádió antennája.

A személyzet még nem érkezett ki a gépekhez, helyükön a nyűgözőkötelek...

...és a Pitot-csövek földi takarói. A Mi-8-assal ellentétben kinyitható és nem kivehető lépcső van.

Honeywell T55-715 hajtómű...

...Pall PUREair légszűrővel.

Az önvédelmi berendezéskészlet US Army standard szerinti előbeépítései, egyelőre szenzorok és zavarótöltet kivető kazetták nélkül.

A CH-47F-ek második, Block II-es csoportjának (14 gép) leszállítása 2020-ban kezdődött.

A rámpa zárt helyzetben. Nyitott helyzetben az alsó rész lenyílik, a felső felemelkedik a belső térbe. Érdekesek az előbbin az áramlásterelők és a felfekvési pontokon lévő vasalások, az utóbbin pedig a vészkijárat.

Kigurulás a Kilo apronról a napi második - svéd UH-60-assal vegyes - géppár tagjaként.

Pozícióban az ajtólövészek. Jól látható a homokszínhez igazított lo-vis holland felségjel, a két mellső futómű között pedig az külső teheremelő csomópont.

A betonra merőleges Bravo gurulóúton.

Az immár nyitott rámpán is ott van egy géppuskás a hátsó féllégtér lefedésére.

Függeszkedés már a beton felett, orral 16-os irányba, néhány pillanattal a gyorsítás és a tervezett feladat lerepülése előtt.
Zord
