Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

április 2021
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Címkék

Airbus Helicopters (19) AirPowerNews (72) éleslövészet (17) f 16 (20) gripen (76) Gripen (63) H145M (20) Hajmáskér (28) helikopter (40) hírek (23) honvédség (20) hungarian (29) hungary (63) kecskemét (45) Kecskemét (56) Körös-hegy (18) Kub (20) légvédelmi rakéta (24) lövészet (16) magyar (42) Magyar Honvédség (15) Mi-17 (20) Mi-24 (24) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (20) radar (18) Szolnok (44)

HTML

Baksa Kálmán emlékére

2021.03.03. 09:57 | zord | 5 komment

A napokban érkezett a hír, hogy Baksa Kálmán nyugállományú mérnök ezredes úr elhunyt. Az egykori Repülőműszaki Szolgálatfőnökség állományától kapott sok szakmai támogatásra is emlékezve engedjétek meg, hogy részvétemet fejezzem ki. Nyugodjék békében!

210303_baksa_emlek_981008_nm_mig-29kompozitjav_aeroplex.jpg

981003. Az egyik Napi Magyarországban megjelent cikkem facsimiléje, melynek elkészítéséhez Baksa mérnök ezredes úr nyújtott segítséget.

Zord

Címkék: javítás kompozit MiG-29 Aeroplex Baksa Kálmán MH Repülőműszaki Szolgálatfőnökség

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr9916448638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zord 2021.03.03. 09:58:49

Baksa Kálmán emlékére!

Zord

Beat it! 2021.03.12. 09:11:22

@zord:
Ezek az alkatrészek, gépek végül megfelelően lettek javítva és üzemképesek lettek újra?
Valami felsorolásban egyszer azt láttam bizonyos oldalszámú gépeknél, hogy "a seprűs jégtelenítés áldozata lett, nem repült többé".

zord 2021.03.12. 12:00:25

@Beat it!: hallottam ezt is, azt is. Mindenesetre a fellelhető adatok alapján a cikkben említett 01, 05, és 23 oldalszámú gépek közül csak az utóbbi repült a javítások után. A beszállított fődarabok (vezérsíkok, kormányfelületek) közül lehet, hogy volt, amit nem sikerült megjavítani az ACE-ban. A másik érdekes kérdés, hogy ebben a vonatkozásban volt-e "fődarabmanőver" az egyes gépek között, de ebben szkeptikus vagyok.

Gábor

Beat it! 2021.03.12. 20:06:05

@zord:
Durván mutatja az akkor regnáló hatalom tehetetlenségét (vagy szándékosságát?), hogy nem tudtak rendelni a gyárból alkatrészt. Talán nem lett volna olcsó, de mindenképp jobban megérte volna, mint hogy 2-3 gép soha nem repülhetett többé emiatt.
Szerintem ez is a minősített hazaárulás fogalma alá tartozik, és ilyen esetben nem takarózhatnak azzal, hogy "akkoriban gazdasági csőd volt", nem jutott rá pénz. Ha gazdasági csőd volt, pláne nem kellett volna hagyni a meglévőt tönkremenni mert pótolhatatlan!
Igen, látom a dátumot, 1998 október... Van mit jóvátenni... szerencsére most a szándék is megvan rá.

zord 2021.03.15. 00:16:28

@Beat it!: 1999-2000-ben a lerütyhedt 29-esekről emlékszem, küldtem képeket Szemerkényinek.

Zord
süti beállítások módosítása