Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

január 2021
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

Airbus Helicopters (19) AirPowerNews (70) éleslövészet (17) f 16 (20) Gripen (63) gripen (76) H145M (19) Hajmáskér (28) helikopter (40) hírek (21) honvédség (20) hungarian (29) hungary (63) kecskemét (45) Kecskemét (56) Körös-hegy (18) Kub (20) légvédelmi rakéta (24) lövészet (16) magyar (42) Mi-17 (20) Mi-24 (24) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (20) radar (18) Szolnok (41)

HTML

Kecskeméten demózik az L-39NG

2020.11.18. 14:14 | zord | 33 komment

Tegnap Kecskemétre érkezett, ma már magyar pilóták ismerkednek - a pár hónapja többségi magyar tulajdonban lévő - cseh Aero Vodochody repülőgépgyár újgenerációs Albatros-változatával, az L-39NG-vel.

201118_ke_l-39ng_demo_ads-b.jpg

A 0476-os oldalszámú "Újalba" az ADS-B oldalon, egyik kecskeméti felszállása alkalmával.

Benedek Levente videója a mai napról. Ezúton is köszönöm!

 Zord

Címkék: demo bemutató Kecskemét Aero Vodochody L-39NG

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr3516290036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zord 2020.11.18. 14:25:04

Ismerkedés Kecskeméten az L-39NG-vel.

Zord

Gaudi 2020.11.18. 14:58:40

Hát, jól van. Mindig nagyszerű repülőgépeket nézegetni, felemelő élmény.

Beat it! 2020.11.18. 18:35:46

@zord:
Ez valami csapatpróba, tesztelés a gép számára, hogy még festetlenül kellett hozzá ideküldeni?

Flankerr 2020.11.20. 20:23:34

"hogy még festetlenül kellett hozzá ideküldeni? "

Nekem erősen bejön ez a szín :)

zord 2020.11.20. 20:25:02

@Flankerr: az biztos, hogy ez a ritkább időszak egy repülőgép életében.

Zord

zord 2020.11.22. 22:35:51

@Levente B.: sógoréknál jelen állás szerint nem lesz utódja a 105-ösnek.

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2020.11.24. 09:10:59

More great news from Hungary. Last week, the L-39NG completed an evaluation flights in Kecskemét Air Base. The impression of the new jet was very good. See some pics.

twitter.com/AERO_Vodochody/status/1330897833415880704

David Jahoda, Aero Vodochody's test pilot, undertook the demonstration of the new Czech aircraft to the Hungarian side. "First there was a presentation of the aircraft on the ground and pre-flight preparation. Two aviation instructors from the Hungarian Gripen squadron completed every single flight as an instructor pilot, Major Tibor Molnár then performed a flight from the front cockpit, " said factory pilot David Jahoda.

www.armadninoviny.cz/l-39ng-na-hodnoticich-letech-vc2a0madarsku.html

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2020.11.24. 20:35:05

@zord: Nincs pénzük.. (erre).. Egyébként hasonló a probléma. A nagysebeségű repülőgépeikre (arra az egy század vegyes euróvadászra) a kiképzést nem tudnák végezni, Alapfokú kiválasztásra ott a Pilatus, és még olcsóbb saját fejlesztésű kompozitjuk.
A 105OE rendszeresítése alacsonytámadó másodlagos szerepkörrel egy egész más kiképzési tematika alapján egy teljesen más hidegháború korban történt. Teljesen racionális döntés.

zord 2020.11.25. 13:28:08

@Kelepisti: én sajnos úgy látom, hogy sógorék belpolitikája elhanyagolja a területet. Főleg egy (fél)semleges országnak ez szerintem még opció se lehetne.
Mert ne feledjük el, hogy nemcsak a 105-öst vonják ki, de tárgyalnak az EF eladásáról is. És mi a légtérvédelmi vízió, ha ezek eltűnnek? Lérak csak Mistral van, ami bármilyen értelmezés szerint elégtelen. Kell, hogy legyen valami! Ha nincs, az diszfunkció, ilyen egyszerű.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2020.11.25. 14:04:21

@zord: Az a tárgyalás szerintem maszkirovka, hogy még olcsóbb üzemeltetési költséget alkudjanak ki.
Ne felejtsd el, hogy Ők is aláírták a Chicagói egyezményt, tehát gondoskodni kell a légirendészeti feladatokról. Erre pedig szuperszónikus gép szükséges. Annyira meg vannak rátartiak, hogy nem akarnak Német, cseh pláne magyar missziót a fejük felé...
Európa közepén, minden fenyegetéstől távol, a légirendészetre kell nekik harci gép. Ha az orosszal állna szemben európa, akkor minimum, 2 NATO légierőn kell átverekedni magukat.. A meg szomszédaikkal... :).. ilyen nem lehetséges. Utoljára a délszláv háborúban voltak légtérsértések, sőt tudtommal 21-esekkel és más gépekkel is szálltak le ausztriában... de nem volt háborús cselekedett..

zord 2020.11.25. 14:31:19

@Kelepisti: "minden fenyegetéstől távol," hát ezzel nem tudok egyet érteni, bocs. Nem sokkal lenne különb, mintha magunkra is ezt mondanánk.

Arról nem is beszélve, hogy a képességépítés időtávlatai és a konfliktuseszkalációs idők ahogy megyünk előre, egyre kevésbé kompatibilisek. Vagy van lábon álló, releváns haderőd amikor kell, vagy nincs. Ha jön a baj, már késő.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2020.11.25. 14:42:41

@zord: Mi a NATO részei vagyunk, délszlávok és egy nacionalista ukrajna mellett. Nekünk erős hadsereg kell, és tartani kell magunka akár szövetséges haderő beérkezéséig. Ha ukrajna orosz befolyás alá kerülne és úgy lenne konfliktus akkor gyorsan jönne, ha nacionalista alapon lenne határvillongás, akkor meg nem jönne. Ausztiának közösen garantálták a 2.vh-s felek a semlegességet, ténylegesen nincsenek konfliktusai, és minden szomszédjával fél évszázada békében él. Még a hidegháború idején sem volt nagyon számottevő légierő. A törvényeik szerint nem lehet például BVR légiharcrakétája, nincsenek bombái stb. (tehát ergo támadófegyverzete.) Nincsenek a helikoptereiken sem páncéltörő rakéták, nincsenek besugárzásjelzők stb. Ennek ellentéte Svájc, amely szintén Európa közepe, utoljára a III. birodalom volt amely fenyegetést jelentett rá, úgyanakkor komoly pénzeket áldoz függetlenségének védelme érdekében. Mindennek fényében sem hiszem, hogy a fenyegetettség mértéke osztrákoknak és a svájciaknak azonos. A globálsi terrorizmus (függetlenül kinek a nevében végzik) az egyedüli ellenfelük,mert akár Bécsben, akár Zürich-ben van merénylet arra felkapja a fejét a nyugat.. Bupapestre például nem, mert még összekeverik Bukaresttel.. Szófia meg már térképen sincs mint Európa (hiába NATO a NATO)..

zord 2020.11.25. 14:58:58

@Kelepisti: "A törvényeik szerint nem lehet például BVR légiharcrakétája, nincsenek bombái stb. (tehát ergo támadófegyverzete.) Nincsenek a helikoptereiken sem páncéltörő rakéták, nincsenek besugárzásjelzők stb."

Abszolúte felelőtlenség, csak rajtuk múlik.

"Svájc, amely szintén Európa közepe, utoljára a III. birodalom volt amely fenyegetést jelentett rá,"

www.swissinfo.ch/eng/-swisshistorypics_when-the-americans-bombed-a-swiss-city/44865520

Zord

zord 2020.11.25. 15:06:15

@zord: ja. Eltelt 75 év a háború vége óta. Bármilyen mércével is mérjük, ki kell lépni a protektorátusi/"szabad városi" keretekből. Te adnál bármelyik garantőrnek akár öt forintot is a szaváért ma? Közép-köztes Európában bárkit odavágnak egy proxikonfliktusba, és igen, legalábbis pörkölődés szintéjén ez még az osztrákokra is igaz.
Egy úgynevezett ország viselkedjen úgy, mint egy ország, pláne, ha megvannak hozzá az erőforrásai.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2020.11.25. 15:32:33

@zord: Svájc amerikai bombázásáról van forrásom, maga a svájci légvédelem is több mint két tucat szövetséges bombázót lőtt le, ugyanakkor ezek nem szándékos támadások voltak, amcsi pilóták eltévesztették a célpontont. Rossz nyelvek szerint ami a német jagdfiegerek közt terjedt, a vezérbombázót kell lelőni és a többiek oda se találtak a célponthoz...

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2020.11.25. 15:42:03

@zord: Svájc és Ausztria helyében igen. Egyszerűen egy totális nuki adok-kapokon és a leírt terrorizmuson túl senki és semmi nem fenyegeti Őket.
Egy olyan országnak, amelynek nincsenek területi, gazdasági és nemzetiségi problémái határon túl és békében él fél évszázada azon szomszédaival akik geopolitikailag is körülvették egyszerűen nincs félnivalója háborútól.
Svájcban minden kisebbség nyelve egyenlő, a kantonok bár vetélkednek, de nincs olyan törekvés politikai szinten sem hogy el akarnának szakadni. Ausztria szintén semleges. A két ország számos nemzetközi szervezet központja - köztük olyanoké amelyek éppen a különböző politikai-gazdasági tömbök között végez tevékenységet. A két ország a multikulti szinte mintapéldája, (a mostani merénylet ellenére és). Az belső poltikájuk, és a kirekesztés helyett összehozza az ország lakosságát emiatt sokkal kisebb az ellentét a különböző betelepülő etnikumok őslakosok és kisebbségek között, mint Franciaországban, Németországban vagy akár Olaszországban. Svájc ennek ellenére mindig is erős fegyveres erőt tartott fenn, Ausztria pedig saját magához, és lehetőségeihez képest kisebbet..

zord 2020.11.25. 18:44:07

@Kelepisti: a próféta szóljon belőled. Én nem hiszek ebben, a történelmi sohában és az örökkében.
De messze kanyarodtunk az eredeti topictól, ha lesz megint Újalbás hír, azzal folytassuk.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2020.11.25. 19:42:06

@zord: :-).. Nekünk meg racionális fejlesztéssel méretünkhöz és büdzsénkhez mérten erő haderő kell!
Ezen munkálkodsz és gratula mert jó az irány!

zord 2020.12.19. 09:29:36

@Levente B.: egy ismerős megfigyelő is jelen volt :-)

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2021.01.04. 10:26:37

12 000 repidő, ebből 2 000 az Albatroszon. 3 000 légi bemutató 39 országban. Interjú Jacques Bothelinnal, aki már kipróbálhatta az új L-39NG Albatroszt.
Jacques Bothelin az Apache Aviation vezérigazgatója, a korábbi Breitling Team főpilótája azon kevesek közé tartozik, akik már repülhettek a jelenleg 2 prototípussal rendelkező New Generation Albatrosszal. Persze Monsieur Bothelinnek van összehasonlítási alapja, hiszen több mint 12 000 órájának jelentős részét az eredeti Albatroszon repülte. Telefonon értük el, hogy tapasztalatairól beszéljen.

index.hu/techtud/2021/01/04/albatrosz_szakerto_avagy_aki_mar_repulte_az_l-39ng-t/

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2021.01.04. 10:46:53

@Levente B.: Nevetséges, hogy egy magán bemutatócsapat amely évek óta repüli az elődtípust, demonstrál a NG mellett, mivel egy magán democsapat és a légierők igényei között enyhénszólva zongorázni lehet. Olyan, mintha annak alapján választana katonai terepjáró gépjárművet egy hadsereg, hogy mit mond a róla egy Párizs-Dakar pilóta..
Az a repülőgép kiképzési feladatokon kívül max. légicélt tud repülni.. Az L-159-es meg ezek mellett könnyű csapásmérő, légiharcképesség, ellentevékenységrendszerrel precíziós fegyverzettel.
kb. ennyi az összegzésem az újabb hypolásról…

zord 2021.01.04. 20:29:23

@Kelepisti: nem látok kivetnivalót ebben a marketingben. A légierők ettől még úgy döntenek, ahogy.

Zord
süti beállítások módosítása