Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

december 2022
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Címkék

Airbus Helicopters (21) AirPowerNews (91) éleslövészet (21) f 16 (20) Gripen (68) gripen (76) Győr (17) H145M (31) Hajmáskér (32) helikopter (47) hírek (39) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) Kecskemét (60) kecskemét (45) Körös-hegy (23) Kub (20) légvédelmi rakéta (24) lövészet (16) magyar (43) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (24) Mi-24 (29) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (18) Szolnok (50)

HTML

Gyorsabban és magasabbra: álmaink rámpás gépe, a KC-390-es

2020.11.17. 17:28 | zord | 26 komment

Ma délután aláírták a honvédség jövendő rámpás szállítógépeiről szóló beszerzési szerződést. A megállapodás értelmében a brazil Embraertől érkezik két KC-390-es Kecskemétre a Tevékhez 2023-24-ben - a két A319-es és a két F7X mellé. A magyar haderő a lépés nyomán világszerte példátlan módon "all jet" szállítóflottával bír majd. 

201117_kc-390_szerzodes_1.jpg

Az Embraer promóvideóján szereplő magyar KC-390-es a 610-es oldalszámot kapta. 

Zord

Címkék: honvédség Kecskemét Teve Embraer KC-390

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr7816289086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zord 2020.11.17. 17:52:08

Csináltam egy külön bejegyzést is a brazilnak.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2020.11.17. 18:01:29

Örüljünk neki.. Szerintem annak ellenére jó választás, hogy mi is "előszéria" gépet kapunk (a mai gyártási darabszámok mellett - kivéve amcsi repülőgépek - szinte minden repülőgépből olyan kevés készül, hogy 20 év még csak előszériának nevezték volna Őket..) Azért a KC390-el minden különösebb hírverés, biztosítás nélkül többször átrepülték szinte hosszába az Atlanti óceánt, jártak vele Farborogugh-ba, Fairfordon, LeBourgeten, közép Európában stb. Szerintem nagy gond nem lesz velük. kérdés: vajon lesz-e rá cseh és magyar Gripenek miatt certificate a tankoláshoz, illetve az is abba az irányba mutat, hogy F-35A nem, mivel merevcsöves tankolásra nem alkalmas, és most már csak a legdrágább Marine változatot vehetnénk, mint a britek (ők is azért vették rossz nyelvek szerint, mert annyi Rolls alkatrész van bennük, hogy jobban megérte mint a két hordozó átalakítása hagyományos katapultra..

Kérdés?
Miért az Embraer-től kellett megtudni??

Gaudi 2020.11.19. 15:54:43

Na, hogy ebben a topicban is legyen kontent, és egyben felhívás keringőre.
Killermetál barátunknak finoman jelzem, hogy bár még a Lynx post sincs kész, de közben itt van ez a csodálatos repülőgép, valamint közben még egy NASAMS is beesett, szóval, kéne igyekezni a cikkírással. ;-)

Harrdder 2020.11.30. 17:15:51

@Gaudi: Köszönöm a megszólítást, megtisztelő!
1. A KC-390-esnél úgy éreztem eddig, hogy nem volt meg az a többlettudás, amit hozzá tudtam volna tenni. Nem kaptunk tájékoztatást, nem engedtek oda, amikor itt volt látogatóban. Nincs saját fotó, a netről pedig mindenki elolvashat egy típusimertetőt. De most eszembe jutott valami. Szóval hamarosan.
2. A Lynx készül. Jelenleg 15 oldalnyi az írott anyag. Akkor viszont itt esetleg megkérdezném a kommentelőket: Mi a jobb, minek van több értelme a egy blogposztban? Egy teljes, 15 oldalas ismertetőnek, amely szaksajtóban is megfelelő lenne, vagy mondjuk csak a fele, harmada, de az részletezné, ami viszonylag kevésbé ismert. Valahogy egyre inkább úgy érzem, nem látom értelmét, hogy leírjam azt, amit látni a képen is, vagy milyen típusú a motor, hány kg a gépágyú.

árpika 2020.11.30. 19:47:15

@Harrdder: Ez egy érdekes kérdés; ezen a fórumon szerintem a többség támogatná a hosszabb írást, köztük én is. Engem pont hogy nem untatnak a részletek, ha időm engedi, Molni irományait is el szoktam olvasni.

Az átlagember már nem biztos, hogy ennyire lelkes; esetleg ha a formátum lehetővé teszi, megfontolandó egy 2-3 oldalas rövidítést kiollózni és közzétenni.

Gaudi 2020.11.30. 20:29:29

@Harrdder: Először is, ennek kapcsán engedd meg, hogy Neked, a bloggazdának és az összes szerzőnek más blogokon és oldalakon megköszönjem a munkát, amit helyettünk beletesztek, így nekünk pont elég elolvasni, értékelni, helyretenni fejben, aztán lehet csinálni tovább aki, amivel foglalkozik.

Kérdésedre:
Én pont a hosszú, részletes cikkeket szeretem, és azt gondolom, hogy a haditechnikai oldalakat követők legnagyobb része ilyen. Akik ezeket követik ha szeretik is a pár perces dózisokat, azért alapvetően olvasni szerető emberek.

Mivel rétegszintű az ilyen érdeklődés, sajnos ezek az oldalak nem is lesznek különösebben látogatottak. Ami nehezíti, hogy reklámbevételekhez jussatok, amit amúgy a befektetett munka alapján nagyon is megérdemelnétek.

A látogatottságot a bulvár irányába elmozdulással lehet növelni, pár perces dózis, valami hangzatos baromsággal, na arra van kattintás, alatta komment flamewar, stb. Ebből lehet bevétel. Ezzel együtt azokat az olvasókat, akiket a téma ténylegesen érdekel, nagyjából el is lehet veszteni.

Ha engem kérdezel: ha beletetted a munkát, ne rövidíts, kivonatolj. Ha pont rövidhez van kedved akkor meg azt csináld. Mi olvasók mindkettőnek örülni fogunk.

390 ügyben amúgy volt már egy elég szép ismertető a jetplanes blogon, de ha van mit hozzátenned, ne tartsd magadban. ;-)

Harrdder 2020.12.01. 22:02:53

@árpika: @Gaudi:
Köszönöm a véleményeket. A kattintásszám nem érdekel (na jó, azért az egy komoly visszacsatolás). Tájékoztatni szeretnék, információt közölni. Amíg nem nyitja meg valaki a posztot, úgyse látja a terjedelmet. De ha nem olvassák végig, akkor az írás sem éri el a célját. A reklámra, pénzre szót vesztegetni nem érdemes. Sokan ezt még mindig nem hiszik el, de ebből pontosan 0 ft bevétel származik.

Harrdder 2020.12.16. 21:01:31

@Gaudi: @árpika:
Üdv! Köszönöm a felkérést, anélkül talán nem írtam volna meg. Nem szokványos típusismertető, a felhasználhatóság szempontjait vettem végig.
Tessék szétszedni, kritizálni kötelező! killermetals.blog.hu/2020/12/16/de_mire_lesz_hasznalhato_a_kc-390-es

árpika 2020.12.17. 19:52:49

@Harrdder: Köszönjük szépen, megtisztelsz.

Harrdder 2021.03.12. 17:14:40

@Gaudi: A Lynx cikk első része már elérhető. A link az arra vonatkozó blogbejegyzésben lett megosztva.

Levente B. · combatant.blog.hu 2021.07.25. 18:08:32

"This week, Embraer started the C390 #Millennium's tests for operations from an unpaved runway. To conduct this test, a 5,905ft / 1,800m runway was built at the Gavião Peixoto unit. Several assessments will be performed over the next weeks to analyze the effective operation of the aircraft, demonstrating yet another multi-mission capability."

www.facebook.com/Embraer/posts/3800168640088605

Beat it! 2021.12.21. 09:44:37

honvedelem.hu/hirek/csapatmunka-ket-hajtomure.html

Jó cikk, de akad benne pontatlanság:
"Ki kell emelni, hogy a 2018-ban beszerzett két Airbus A319-es szállítórepülőgép és a Falcon többcélú gép is a főnökséghez „tartozik” – itt is egy komoly képességfejlesztés előkészítése zajlik.
A három sugárhajtású repülőgép (sic!)
a védett, rejtjelzett navigációra és kommunikációra alkalmas berendezések mellett 2022-2024 között a piac egyik legmodernebb aktív elektronikai önvédelmi rendszerét kapja majd meg. Az izraeli BIRD AeroSystems által szállított komplex megoldás a radar- illetve lézeres besugárzás mellett észleli majd a gépek ellen indított rakétákat is, s a megszokott zavarótöltetek kilövése és az elektronikai zavarás mellett, az A319 esetében alkalmas lesz a közeledő, infravörös irányítású légvédelmi rakéták keresőfejének lézersugaras megrongálására, semlegesítésére is."

Némi zavar van az erőben. Mintha csak egyetlen Falcont tartana észben a kettő helyett. Rakétaelhárító rendszer pedig csak az Airbus-on lesz? A Falconra is érdemes lenne tenni. Annak ellenére, hogy hadműveleti területre nem repül be, bárhol megbújhat egy MANPAD, ami a VIP utasokkal repülő gép elvesztését érzékennyé teheti. És kanyarodjunk vissza egy korábbi állításhoz is: ha SIGINT-re vetik be a gépet - mint korábban hangsúlyozták - akkor is jó lenne a rakétaelhárító rendszer (persze ha az a kijelentés releváns még egyáltalán...).

Levente B. · combatant.blog.hu 2021.12.21. 10:38:39

@Beat it!:

Nekem úgy jön át, hogy mind a két típus megkapja a BIRD cuccot.

zord 2021.12.25. 10:14:54

@Levente B.: @Beat it!: ezek a dolgok is összetettek. Ugye úgy kezdődik, hogy vannak a tervek, meg a kívülről is látható jelek. Ez utóbbiak is lehetnek többfélék, de mondjuk egy magunkfajta egy valós komponenst elég nagy valószínűséggel meg tud különböztetni egy előbeépítéstől vagy repülőképes mockuptól, és még gyártót/típust is tud azonosítani jó esetben.
Na de még ezzel sem vagyunk célnál, a működőképes és hatékony EW rendszernél. Adatbázisok, könyvtárak, modellezés, labor és open air tesztek. Bizonyos összetevők egyszerűen nem hozzáférhetők mindenki számára, még akkor sem, ha van figyelem és erőforrás.
Ne is feszegessük.

A realitások talaján állva megtenné néhány trenázs illuminátor berendezés és platform- illetve fenyegetésoptimalizált zavarótöltetkészletek - minden típus, merev és forgószárnyas számára.

...és ne feledjétek, minden addig eltelt idő a potenciális ellenség kegyelmére bízva telik el, a mi érdemi ellenlépéseink nélkül.

Zord

Harrdder 2022.01.25. 14:17:14

Lehet volt már, de annyira látványos, hogy érdemes újra megnézni. A szolniki füves mezőn, vagy máshol talán mi is fotózhatunk hasonlót majd?

www.aviacionline.com/2021/07/embraer-tests-the-c-390-millenium-on-unprepared-runways/

www.youtube.com/watch?v=ivM6nlo9DOU

Levente B. · combatant.blog.hu 2022.06.06. 20:40:19

Bemutató a típussal Pardubicében.
Nálunk is dekkolt három napig, kíváncsi vagyok volt e bármi "hasonló" bemutató itthon.

www.youtube.com/watch?v=bpoaEVpPODI

zord 2022.06.06. 23:52:20

@Levente B.: a költészet nagyon fontos a szabadságszerető népek számára. Így a költői kérdések is :-)

Zord

zord 2022.06.17. 23:17:01

@Greg36:

az első igazán referenciaértékű exportkuncsaftok. Fontos, régen várt pillanata a programnak, jó hír, önigazolás nekünk.

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2022.07.10. 11:04:57

Promó videó a 390-es gyártósorról és az első portugál gépről:

www.youtube.com/watch?v=rkA_YmvCAU4&ab_channel=Embraer
süti beállítások módosítása