Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (106) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (73) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (34) helikopter (47) hírek (55) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) kecskemét (45) Kecskemét (65) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (17) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

Magyar földön a Leopardok!

2020.07.21. 20:12 | zord | 55 komment

Ma megérkeztek Magyarországra a honvédség első, kiképzésre szánt Leopard 2A4HU harckocsijai.

200721_hegyeshalom-tata_leo2a4_erk_1.jpg

Pihenő határátlépés után Hegyeshalomnál.

200721_hegyeshalom-tata_leo2a4_erk_6.jpg

Nagymacskaprofil.

200721_hegyeshalom-tata_leo2a4_erk_3.jpg

Továbbindul nehézsúlyú rakományával a tréler.

200721_hegyeshalom-tata_leo2a4_erk_2.jpg

Valahol az M1-es autópályán. A Leók hazaútját az előzési tilalom miatt alighanem több ezer autós is észlelte.

200721_hegyeshalom-tata_leo2a4_erk_4.jpg

Tatai csendélet 1: veterán T-55-ös az új jövevénnyel.

200721_hegyeshalom-tata_leo2a4_erk_5.jpg

Tatai csendélet 2: harckocsizó parancsnok és a vas.

200722_tata_leo2a4_erk_blog_9.jpg

Nemcsak a felségjelzés magyar. "Figyelem! A motor borítás eltávolítása előtt csatlakoztassa le a kuplungot és a tűzjelző kábelt!"

200722_tata_leo2a4_erk_blog_10.jpg

Súrolófényben a festésminta.

 Zord

Címkék: magyar határátkelő harckocsi Hegyeshalom Magyar Honvédség Tata Leopard 2A4HU

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr6116041448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zord 2020.07.21. 20:13:47

Itthon vannak a Leopardok! - hegyeshalmi gyorsjelentés!

Zord

Beat it! 2020.07.21. 21:58:05

Üdv itthon Nagymacskák! Igaz, még korai ilyet mondani, de remélem hamarosan a lőszereket, pótalkatrészeket szállító vonatok is befutnak. Mire túlesnek a katonák a kiképzésen, legyen meg minden, ami kell.

zord 2020.07.22. 02:32:41

További képek a napról, melyhez hasonló 1978 óta nem volt a honvédségben.

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2020.07.24. 14:06:47

@Beat it!:

+1 és a kicsinye nincsen a fotókon.

Levente B. · combatant.blog.hu 2020.07.24. 19:03:52

@Harrdder:

:)

"Megérte a kollágát a nyakamba venni, hogy ebből szögből is legyen egy fotó. "

Harrdder 2020.07.25. 09:51:37

@Levente B.: Kijavítva, és pár képet még feltettem. A derekam nem húzódott meg, ha ez megnyugtat valakit! :-)

Beat it! 2020.07.25. 13:59:20

Hány T-72-es volt kiállítva a gyakorlótér szélén?

zord 2020.07.29. 00:10:18

@Beat it!: sajnos nem csináltam egy jó panorámát de a részletekből összerakva 14-15-re tenném.

Zord

Beat it! 2020.07.29. 10:19:04

@zord:
Ezek szerint pontos lehet Kelepisti írása: "T-72-es. Két században 7-7 harckocsi áll szolgálatban és egy parancsnoki páncélos. Körülbelül 20-30 T-72 van Tatán."

A 14-15 legalább üzemképes, különben nem tudtak volna kiállni a bemutatóra. A most elkezdődött fejlesztés tehát nem csak minőségi, hanem mennyiségi is. És mire itt lesz mind az 56 hk, az azt jelenti, hogy 56 x 4 fő kezelő kell rájuk minimum. Ez 224 fő, és ez nagyon minimum, mert ha csak 1-2 fő esne ki pl. betegség miatt, már nem teljesen bevethető az egység. Inkább 250-300 fő az irányadó. Ezek mellé jönnek a szerelők, stb. Szép nagy alakulat lesz Tatán.

Amit viszont nem értek, az az, hogy a németországi átadási bemutatón még azt mondták, hogy kiképzés is van a csomagban, kiképzők jönnek Tatára. Most meg azt mondják, Ausztriába utazik ki kontingens az átképzésre. Vagy a kettő nem zárja ki egymást?
Arra is kíváncsi leszek, lőszereket mikor szállítanak Tatára. Bár ez lehet nem lesz publikus. Ha majd lövészetre mennek, lehet tudni, hogy megjött a lőszer.
És még valami: logisztikai csomagot is vásároltunk több mint 2 évre. Ez vajon úgy működik majd, hogy nem hoznak előre tartalék alkatrészeket, hanem ha meghibásodik valami, írnak a gyárba, és leküldik a cserealkatrészt?

zord 2020.07.29. 15:08:16

@Beat it!: osztrák hds. és KMW kiképzés is lesz. Covid értelemszerűen beleszólt ebbe. Hálistennek a leszállításba nem.

~NATO-norma nehéz dandár páncélos zászlóaljának a felállítása a cél, az állománytáblát is ez diktálja, persze a helyi technika jellegzetességei és egyéb helyi sajátosságok mellett. A feltöltés vonatkozásában nyilván sok foktor érvényesül, az biztos, hogy kevés haditechnikának van olyan vonzereje, mint a német páncélosnak tizen-huszonéves fiúk (lányok) körében. (Persze nyomni kell ezerrel - én Magyarország valós és virtuális terein járva továbbra sem tapasztalom azt, hogy itt erőteljes toborzás zajlana)

Van komoly support csomag, a KMW CEO erre utalva beszélt a magyarországi leányvállalatukról. A Jogalappal cikkében érdekesen fejtegette a témát (mondjuk Dohában sok minden van, aminek semmi köze nincs ehhez a témához, azt a részt én "vörös farokként" kezelem a különben jó cikk végén :-).

Zord

Beat it! 2020.07.30. 18:08:21

@zord:
És azt is mondta, hogy a további rendszerben tartásának lehetőségét majd akkor megvizsgálják, pl. Ellenerő Század felhasználásra.
Pár gondolatom támadt.
Az egyik: nagyon helyes, hogy 2025-öt mondott és nem 2023-at amikor az első a7+ gépek érkeznek. Egyrészt kalkulálhat azzal, hogy a kiképzéshez - 56 tank a végcél - kell a 12 darab a4 változat mellé a 15 T-72-es. Ez ugyanis még mindig csak 27 összesen. Több katonához több harckocsi kell, hogy a kiképzendő állomány ne csak a laktanyában malmozzon amíg a többiek gyakorlaton vannak.
Másik: az a4-esek lízingben vannak itt, nem árt, ha van saját tulajdon is, bármilyen eshetőségre. Mire a saját a7+ hk-k megérkeznek, kiképzik a katonákat, addig itt van a régi - de saját - technika is.
Harmadrészt: Erről ugyan nem esett szó, de ha nehéz dandárt ajánlottunk fel a NATO-nak, és bármilyen éles fegyveres konfliktusba el kell küldeni a Leopárdokat, akkor addig mi marad itthon? Ez egy érdekes kérdés, hogy vajon mind a 44 (56?) darab benne van abban az állománytáblában, amit felajánlottunk?
Negyedrészt: kis intenzitású gerillaharc annullálásához elég lehet a T-72-es is, azaz ha netán migránsok (vagy bármilyen gerilla csoport) felfegyverkezve támadnának itt-ott vagy a határnál, ha nincsenek itthon a Leopárdok a külszolgálat miatt, a T-72-es is jobb a semminél. Mondom ezt annak tükrében, hogy a további rendszerben tartásukat logisztikailag nem tartom kedvezőnek.

Liverbird 2020.07.30. 20:40:03

@Beat it!: Nem arról volt szó az elején, hogy az A4-esek a lízing lejártával magyar tulajdonba kerülnek?

Beat it! 2020.07.30. 23:37:47

@Liverbird:
Inkább kerülHETnek. Mert ha pontosan tudnák előre, hogy a lízing lejárta után is kelleni fognak, akkor eleve megvásárolták volna őket. Vagy tévednék? Mert azt is pedzegetik, hogy akár a7+ verzióra is alakíthatók. Véleményem szerint ha a lízing után megvásárolnánk és a7+ verzióra alakíttatnánk őket, az 56 darabos összlétszám sem lenne eget rengetően nagy. Csak az utóbbi 1-2 évtizedben szoktunk hozzá a minimális számokhoz. Elférne hazánkban még 112 darab is, ha van fedezet a hadrafoghatóság és üzemeltetés fenntartására.

zord 2020.07.31. 13:35:47

@Beat it!: @Liverbird: a NATO már nem expedíció miatt kéri a nehézdandárt, benne a hk zászlóaljjal. Alapvetően mindenki rendelkezzen korszerű nehéz erőkkel a saját országvédelméhez, legfeljebb észak-dél tengelyen tudja elküldeni az éles helyre.
Egyébként meg bármilyen szcenárióban jó egy korszerű nemzeti hk zászlóalj. Persze körülötte minden más rendszerrel, ezt soha nem felejtsük el! Mint más ez sem csodaszer, pláne manapság nem.

Zord

hungaryhonvéd 2020.08.02. 11:48:20

...súrlófény lesz az... :)

Kérdés:

Kis tételszám miatt történt/történik közúton a szállítás?
A közeljövőben is ez lesz a gyakorlat nagyobb dbszám esetén is?
Vasúti szállítás nem lehetséges (pl. méretkorlát miatt) v nem gazdaságos?
Megfelelő közúti-katonai szállítókapacitásunk nincs ilyen célra?

zord 2020.08.02. 13:42:18

@hungaryhonvéd: bármennyire is meglepő, az új technikai eszközök rendszeresítése egy folyamat. Az egyik feladat jön a másik után, aztán egyszercsak létrejön a képesség.

Viszont van egy nagy különbség a mostani lépések javára. Elkezdődött. Itt vannak, jönnek a vasak, gyártják a őket, képzik az embereket, építik az infrastruktúrát. Ez nem ígéret, hőbörgés, ez tény. Tökéletes? Nyilván 30 ilyen év után nem lehet az. De szándék és pénz van. Most a szakma is megmutathatja, mire képes az aprópénzre váltás terén.

Zord

zord 2020.08.03. 14:28:47

Osztrák hivatkozás a magyar páncélosbeszerzésre, hogy miért nem szabad megnyirbálni őket:

pbs.twimg.com/media/EeeQyw4XkAAXesi?format=jpg&name=large

Zord

Beat it! 2020.08.05. 13:07:10

@Levente B.:
A blogodban írod: "A tatai alakulat új jelvénye és mellette a maximálisan elérhető sebesség (közúton) ikonja: 60"
- szerintem ez tévedés. Ez inkább a jármű össztömegét jelenti. A Puma IFV-n 48-at ír, holott a jármű végsebessége 70 km/h, össztömege viszont maximálisan 48 tonna. Az Eagle 4 páncélozott gépjárműn a 10-es szám szerepel, de senki nem gondolja remélem, hogy csak 10 km/h-val tud haladni...
Ebben a blogbejegyzésben sok járműn látható a szám:
military-technology.blog.hu/2020/07/10/ahol_a_nemet_fegyvereket_tesztelik_wtd91_meppen

zord 2020.08.07. 16:43:07

Közben itt vannak az új magyar camo színkódjai:

tataidandar.hu/2020/08/06/kozkivanatra/

ZOrd

Beat it! 2020.08.07. 17:41:52

@zord:
Először még tetszett ez az új színminta. De egyre inkább az az érzésem, hogy a - végre valahára! - leváltott, "Boci" fantázianévre hallgató négyszín mintájú gyakorló egyenruha színvilága köszön rajta vissza. Ami több okból nem szerencsés. Egyenruha esetében ez már meghaladott, a 2015 mintájú gyakorló színezése teljesen eltérő. Igaz, a harckocsizók zöld kezeslábasa miatt ez nem nagy gond, ráadásul azok jobb esetben úgyis a járművön belül vannak. De ha sima lövészkatonák veszik körül, akkor már jelentős a színeltérés, ez optikailag növelheti a felderíthetőséget.
Ennek ellenére 3 szín egész jó a Leopárdon: a zöld, a barnásszürke és az antracitszürke. A negyedik, a bézs borzalmasan kilóg, és szerintem rikító. Valami - hozzá képest sötétebb - homokbarna jobb lett volna.
Erdőben, ahol homokos a talaj és a fák között átsüt a nap, bizonyosan jó. De nyílt terepen nem vennék erre mérget. Vagy esetleg a 3 másik színnek kellett volna világosabbnak lennie egy fokkal.

Félek, hogy az Ejder Yalcin is (a tavalyi budaörsi bemutató okán), és bármilyen beszerzendő jármű ilyen festést kap majd.

Lehet ezt a kérdést majd felvetem a combatgear.blog.hu-n, ott szeretik az egyenruhák színvilágát boncolgatni.

zord 2020.08.08. 08:28:47

@Beat it!: én azt tudom mondani, hogy a Tatán megfuttatott Leo némi porral ( nagyon kevéssel), már jelentős eltérést mutatott számomra. Szépen "betompult".

Nem lesz ez rossz, egyébként meg ezekhez a dolgokhoz nem ördöngősség hozzányúlni, mondjuk kicsit barnítani a bézsen.

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2020.08.13. 09:10:17

A német Der Spiegel szerint

Kárpátia dal=fasizmus
a harckocsik megvásárlása=Németország hallgatása a haldokló magyar demokráciára
Haderőfejlesztés=Orbán hadserege

www.spiegel.de/politik/ausland/ungarn-unter-viktor-orban-rechter-sound-zu-deutschen-panzern-a-37036ff2-a4e7-4d5e-9920-427003aac433

Gaudi 2020.08.13. 11:54:19

@Levente B.: Letezik meg olyan medium, ami hireket kozol es nem velemenyeket?

Levente B. · combatant.blog.hu 2020.10.11. 20:57:04

Der erste Ausbildungsblock für die 16 ungarischen Kameraden aus dem PzB 11 in Tata ist geschafft. An den Simulatoren des Panzerbataillon 14 wurde in den vergangenen 14 Tagen intensiv trainiert. Wie es dazu kam: Ende 2018 bestellte die Honved, die Streitkräfte Ungarns, bei der führenden deutschen Panzerschmiede, Krauss-Maffei-Wegmann (KMW) 44 Leopard 2A7.
Um den Umstieg vom sowjetischen T-72 auf die westliche Panzertechnik in Form des Leopard 2 zu erleichtern, kam Österreich und das PzB14 ins Spiel. So wurde vorerst eine Ausbildungskooperation für die Jahre 2020 und 2021 vereinbart.
Die Kameraden sind hoch engagiert bei der Ausbildung, allerdings zeigen sich doch erhebliche Unterschiede zwischen dem T-72 und dem Leopard 2.

The first training block for the 16 Hungarian comrades from PzB 11 in Tata has been completed. The simulators of Panzerbataillon 14 have been used intensively for the past 14 days. How it came about: At the end of 2018, Honved, the armed forces of Hungary, ordered 44 Leopard 2A7s from the leading German tank forge, Krauss-Maffei-Wegmann (KMW).
In order to facilitate the switch from the Soviet T-72 to the western tank technology in the form of the Leopard 2, Austria and the PzB14 came into play. For the time being, a training cooperation for the years 2020 and 2021 was agreed.
The comrades are highly committed to training, but there are considerable differences between the T-72 and the Leopard 2.

www.facebook.com/bundesheer/posts/3470021133084321

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2020.10.29. 21:36:37

Viszont elkészült az első Leo2 kompatibilis telephely Tatán.
...
Fotók az FB-n láthatóak..

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2020.10.29. 21:37:25

Két 2000m2-es hangárt avattak ma fel. Régi építésűek, felújítottak, de hát mindegy, az a fő, hogy megfelelőek.

Levente B. · combatant.blog.hu 2020.11.24. 10:07:24

"Első alkalommal álltak tüzelőállásba a Magyar Honvédség Leopard 2A4HU típusú harckocsijai november 23-án, hétfőn. Az MH 25. Klapka György Lövészdandár 11. Harckocsizászlóaljának lánctalpasai ráadásul azzal is történelmet írtak, hogy első ízben közúton tették meg a laktanya és a szomódi lőtér közötti távot."

honvedelem.hu/hirek/leopardok-uvoltese.html

Hpasp 2020.11.24. 11:42:34

Két újabb Leopard 2A4HU harckocsi érkezett Münchenből Tatára november 24-én, kedd hajnalban. Ezzel tízre nőtt az MH 25. Klapka György Lövészdandárnál található típus darabszáma. Hamarosan, december elején, megérkezik a 12 lánctalpasból álló flotta utolsó két tagja is.

youtu.be/Z_AXUuLmfvQ

Hpasp 2020.12.01. 18:25:07

Tizenkettőre növekedett az MH 25. Klapka György Lövészdandárnál szolgálatot teljesítő Leopard 2A4HU harckocsik száma, miután december 1-én, kedd hajnalban újabb két lánctalpas érkezett Tatára. Ezzel teljessé vált az alakulat harckocsi-kiképzést szolgáló technikai eszközparkja.

youtu.be/Tf3y2JfP2xA

Levente B. · combatant.blog.hu 2021.02.18. 11:31:06

2:30-tól azért szépen megtolják a járgányt:

youtu.be/owpkI4IITKo

zord 2021.02.20. 09:06:08

@Levente B.: Szomódon ezt akár vehette volna minden létező járványügyi intézkedés betartása mellett akárhány külsős kamera is...bizony, így vezetne az út a höki alakulat állományának feltöltéséhez. Ha tudna róla, akinek az ilyen driftelések láttán összefut a nyál a szájában.

Csak élni kellene a tengernyi kommunikációs lehetőséggel, amit a sereg kínál...

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2021.02.20. 23:05:51

@zord: enyhe ironiát fedeztem fel a hozzászólásban.
Remélem a később az átoltottság időszakát követően (honvédeink előbb vannak mint mi :) tudnak valamilyen médianapot csinálni, hk.vezetésből és lövészettel egybekötve.
Megértem,. hogy jelenleg az új vírus variánsok miatt nem kockáztatnak (bár hozzáteszem, hogy minden a meghívott létszám és a helyszín függvénye).
Attól félek azokban, hogy meg is szokják, hogy nincs média minek ilyen, megvannak a belső kommunikációsok, honvédelem-hu-ra meg facebookra, twittere felraknak képeket, videot stb. "kvázi nélkülünk is.. " Nincs kényes, kérdés és félreérthető kép, video stb..

zord 2021.02.20. 23:29:59

@Kelepisti: gyakorlatilag bármelyik külsős médium, hagyományos vagy új rendszeresen nagyobb eléréseket produkál.

Ez a dolog szerintem magától értetődő. Egy lőtéren kinn a szélben meg nem alakítunk ki gócpontot.

Zord

zord 2021.02.20. 23:48:40

@Kelepisti: ha jól értelmezem (a cikk zavaros), ezek nem aktuális adatok. Egyébként meglepődtem, hogy milyen sok, 2/3 hozzáférést hoztak ki.
Na most valamit valamiért. Egy korszerű 155-ös löveg jelentős páncélvédelemmel ennyi. Az Akácia 17-18 kilométerével szemben 40 kilométerre ellő, póthajtással pedzik a 100-at. Igen, van hasonló löveg 8x8 teherautón, ami valszeg az utak 3/4-re eljut, nem kell trailer/ vonat de a személyzetének nincs is esélye, ha röpködnek a szilánkok.
Egyébként meg ez a nehéz dandár tüzérosztálya.

Zord

Beat it! 2021.02.21. 13:12:38

@Kelepisti:
Ez egy hangulatkeltő cikk. Van szakmai tartalma, de a felsorolt érvek és a végkövetkeztetés a kevésbé hozzáértő emberek befolyásolását szolgálja - minő véletlen, természetesen negatív iránya.
A pohár félig üres, vagy félig tele van? Megnézhetjük, hogy hány hídon nem lehet átvinni a PZH-2000-est, de megnézhetjük azt is, mely hidak bírják el. Aztán nézzük meg mennyi a valószínűsége, hogy pont olyan hídnál szeretnének átkelni a folyón, aminek nem elég a teherbírása. A "kedves kolléga" elfelejti, hogy ezeket a hadműveleti tervezésben pontosan figyelembe fogják venni. Arról is beszédesen hallgat, hogy nem BLG-60-as fog hídelemet vetni elé, hanem Leguan. És ha már itt tartunk, a Leo 2 a7+ (vagy HU, ha úgy tetszik) 62 tonna súlyú, de ezt meg sem említi.
Egy szó, mint száz, le kellene állni az ilyen szakmai köntösbe bújtatott lejárató kampánnyal, mert arra vet rossz fényt, aki írja - nevezetesen most Borsi Miklósra. Ez az eszköz lett megrendelve, ez lesz rendszeresítve, ha konstruktívan akarja a kérdést előrelendíteni, írjon olyan cikkeket, ami valamilyen szakmai segédletként használható.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2021.02.21. 13:53:27

@zord: @Beat it!: Osztom a véleményeteket abban, hogy egy nehézdandár nehéz tüzéreszközt igényel, sőt én erősen Pzh2000 párti is vagyok. A nehézdandár harceszközeinek mozgatását pedig, mivel azt európai környezetben képzelem el csak NATO kötelékben, valamint a haza védelmére, a nyugati és közép európai nagysűrűsége vasútvonalakon kell mozgatni nem pedig trélereken vagy lábon. Ehhez szükséges lenne pőrekocsik beszerzése, ennek azonban sajnos jelét sem látom, de nem is a harceszközök beszerzésében lévő szerv szerintem az illetékes, itt több tárcának kéne egyeztetni a beszerzést, mivel ilyen kocsik a MÁV csoportnál nincsneke, hiszen a teherszállítása a vasútnak osztrák kézben van a Rail Cargó-nál (mégha létezik RailCargó Hungary is).

Borsi Miklósra azonban nem hiszem, hogy rosszat lehetne mondani, mert gondolkodott egy harceszköz beszerzésével kapcsolatos kérdéseken. Többet ér a tanulmány mint a Zindexen és egyéb alkalmazott médiákon megfogalmazott hurrá típusú szaroknál, amelynek sok helyen csak nyalnak, szinte az objektivitás teljes hiányával. (tudom soknak elege van de pld. L39NG-vel kapcsolatban, de lehetne mást is írni.) Üdítő kivételek Killermetal, Airbase, és még néhány blog, amelyek szakmailag is sok jót tartalmaznak, de összegereblyézett vidéki újságok (online felületén) mag a állami médiában már bocsánat, de propagandának gyenge, információnak kevés és szar írások jelennek meg. Sajnos az ellenzési közösségi médiákon megjelenő posztok nagyrészt ellenségesek a haderőprogrammal kapcsolatban, és a kommentek is. Ez azért is van, mert ellenzéki média gyakorlatilag nem létezik, beszántották reklám és pénz hiányában megszűnt, tehát az ország több mint a felének nincs reális képe a haderőreformról, mert a kormány által irányított médiát nem olvassák, hallgatják, nézik, máshonnan meg nincs információ csak néhány blog, és közösségi média.

zord 2021.02.21. 18:07:54

@Kelepisti: sajnos közben kiderült, hogy klasszik sértett nyá. Az a fajta, aki ezt az egész erőfeszítést soha nem fogja sokra értékelni. Nincs egyedül, és ahogy ezekkel az emberekkel kibasztak, valahol érthető is ez a kórkép.

Amíg ez csak spontán jelenség, addig roppant sajnálatos, de sok vizet nem zavar. A gond ott kezdődik, amikor ezt a sebezhető, kiszolgáltatott csoportot, mint "a szakmát" próbálják majd használni.

Zord

Beat it! 2021.02.21. 18:59:21

@zord: @Kelepisti:
Nem tudom láttátok-e a blogjának a másik bejegyzését, de ha nem, ideje megnézni: borsifele.blogspot.com/
A "kormánygép" jelenséget cseszegeti.

Ez az öreg katona, most a fejébe vette, hogy minden haderőt érintő kérdésben fikázni fogja a jelenlegi kurzust? Nagyon úgy tűnik, viszont ebből számomra az is következik, hogy ő csak egy előretolt bástya, megrendelésre teszi a dolgát.
Sajnos kilóg a lóláb. Mert ha értelmesen azokat a hiányosságokat szedné elő, ami még tényleg nincs megnyugtatóan rendezve (pl. "Miért nincs 4-5 km hatótávolságú irányított páncéltörő rakétafegyverzetünk?"), akkor azt lehetne hinni, hogy a jobbítás szándéka is benne van. Így viszont utóbbi kizárt.
Ebből pedig az is következik - és Szekeres böffenetét is ide sorolnám -, hogy a kampánytémák között a honvédelmi téma is erőteljesen jelen lesz. Ezzel szerencsére adnak egy jó nagy adut a kormányoldal kezébe, mert a haderőfejlesztésre most tényleg büszkék lehetnek.
(BTW most már minden csapból a "kormányváltás" folyik. Próbálnak arra játszani, hogy az emberek elhiszik majd, hogy tényleg ilyen a közhangulat, a vezetés sz@r, menniük kell, stb. Mi lehet erre az ellenszer?)

Gaudi 2021.02.21. 19:19:12

@zord: @Beat it!: Kovacs Gyula szindromanak hivom, legismertebb sertett nya. kepviseloje utan.

zord 2021.02.21. 19:58:28

Ja még az jutott eszembe a milyen utat használhat kérdésre, hogy a kétszer nehezebb, de gumibetétes PzH 2000 valószínűleg maradandó nyomok nélkül többet, mint a jó Akacija. Ilyen apróságok kimaradnak a nagy "tanulmányból".

Zord

fadrusz 2021.02.21. 20:39:47

@zord: Ezek a járművek nehezek, de a lánctalp érintkezési felülete jóval nagyobb, mint a gumiabroncsé, így a talajnyomás alacsony. Nem tudom a számokat, de lehet, hogy egy Leo kevesebb kárt tesz az útban, mint egy megrakott kamion.

árpika 2021.02.22. 00:47:41

@fadrusz: @zord: Ilyeneket én annak idején számolgattam, de nem rémlik, hogy lánctalpról is, csak kerékről. A lényeg, hogy a tömeg növekedésével exponenciálisan növekszik az útfelület roncsolása (magyarul pl. dupla akkora tömeg többször akkora terhelést jelent, emiatt büntetik szigorúan a túlterhelt kamionokat).
De ha csak elosztjuk a Leopard tömegét hét felé (annyi futógörgő pár van), már egész tűrhető eredmény jön ki.

Levente B. · combatant.blog.hu 2021.02.22. 09:35:27

@zord: @Kelepisti:

Nem saját gondolat a blogról de ide teszem mert egyetértek vele

"így stilisztikailag se füle se farka és értelmezni is nehéz, hogy végül is mire akar kilyukadni, ha a kolléga így írta volna meg anno a szakdolgozatát akkor kb megetették volna vele védéskor."

Egyébként meg "frissítette" a bejegyzést

Levente B. · combatant.blog.hu 2021.04.08. 20:06:42

„Der mittlere Kampfpanzer Leopard 2A4 ist ein Volkettenfahrzeug mit einem um 360° drehbarem Turm”, vagyis a Leopard 2A4 közepes harckocsi egy 360 fokban körbeforgatható toronnyal rendelkező lánctalpas jármű. Ilyen és ehhez hasonló mondatokkal találkozik nap mint nap az MH 25. Klapka György Lövészdandár nyolc harckocsizója, akik mintegy négy héten keresztül harckocsivezetői kiképzésen vesznek részt az osztrák haderő 14. Harckocsizászlóaljánál, Wels-ben.
A március végén indult képzés során a tatai dandár 11. Harckocsizászlóaljának katonái az osztrák harckocsivezetőkével teljesen megegyező szakfelkészítésben részesülnek. Ebből kifolyólag a kiképzés német nyelven zajlik, így a katonák kiválasztásánál előfeltétel volt a német nyelv ismerete, azonban a szakmai nyelvezet bizony még a legjobb „németesnek” is tartogat kihívásokat.
A kiképzés elméleti részében a magyar katonák megismerkednek a harckocsialváz, a lánctalpas járószerkezet, a motor, az erőátvitel és a különleges berendezések felépítésével, általános adataival és a harckocsi üzemeltetésével. A gyakorlati foglalkozások a kiképzésnek otthont adó Hessen laktanya telephelyén, a szimulációs központban (a vezetőtér bemutatásához használt eszközön), a laktanyához tartozó vezetési pályán, valamint az allensteigi gyakorlótéren zajlanak – utóbbi helyszínen nemcsak a nappali és éjszakai vezetés gyakorlati fogásait, a technikai kiszolgálásokat és a kisebb hibaelhárításokat hajthatják végre a tatai harckocsizók, de alkalmuk nyílik a vasúti szállítás mozzanatait is begyakorolni.
Az Ausztriában kiképzett állomány fontos szerepet fog betölteni a tatai dandár harckocsivezetőinek felkészítésében. A megszerzett gyakorlati ismeretek nagyban szélesíti az eddigiekben elsajátítottakat, hiszen a magyar katonák azoktól a tapasztalt osztrák oktatóktól, szakjavítóktól tanulhatnak, akik a Leopard 2A4 harckocsit immár 23 éve oktatják.

www.facebook.com/tataidandar/posts/3982394765137582

zord 2021.04.08. 23:28:43

@Levente B.: Der Vogel ist ein Tier mit fliegenden Flügeln.

Ezzel csak arra utalok, hogy a példamondat igazi mélyenszántó telitalálat a Leo 2 A4 egyedi jellemzőiről :-)

De érdekes hír a haladásról, ez a kép meg fotósiskolába kívánkozik:

scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/fr/cp0/e15/q65/171242198_3982377591805966_3401508584027119618_n.jpg?_nc_cat=100&ccb=1-3&_nc_sid=0be424&_nc_ohc=gpeygzHiQosAX8naClE&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&tp=14&oh=a54e80e36d772512aaef7cb1799e3ce1&oe=6096F706

Zord
süti beállítások módosítása