Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (99) éleslövészet (23) f 16 (20) gripen (76) Gripen (71) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (33) helikopter (47) hírek (48) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) kecskemét (45) Kecskemét (64) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (16) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

AirPowerNews 75. (2019. jún.)

2019.06.11. 00:04 | zord | 160 komment

Először települt huzamosabb időre Magyarországhoz közeli bázisra ötödik generációs típus az elmúlt hetekben. Mit tudunk mi kezdeni ezzel a trenddel? Felülünk rá? Felkészülünk rá? Kibekkeljük? Egy biztos, a vállunkat nem rándíthatjuk, mert itt van, kopogtat, ahogy előbb-utóbb nem fehér csillagos társai is.

190610_airpowernews75.jpg

Zord

Címkék: hírek AirPowerNews

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr8414888062

zord 2019.06.11. 00:08:59

Jó nagy késéssel, és természetesen harmincötössel nyitom a 2019 júniusi hírbejegyzést!

Zord

zord 2019.06.11. 08:33:31

Saab low band zavarókonténer Gripen C/D, európai légierők számára. 4 méter, 350 kiló, az egyik szárny alatti külső tartóra tervezik.. A Gripen E Arexis rendszere az alapja.

www.flightglobal.com/news/articles/saab-to-test-electronic-attack-jammer-pod-on-gripen-458693/

Zord

zord 2019.06.11. 08:50:23

Ezúttal a titkos programiroda (SAPCO) kétcsillagosát rúgja ki a Pentagon. 3500 órás pilótanő, F-15, 16, 22:

"Dunlop would call senior leaders from the services “idiots,” he said, and would directly call people from the Army and Air Force and scream at them on the phone."

www.airforcetimes.com/news/2019/06/10/two-star-fired-from-running-top-secret-program-office-under-multiple-ig-investigations/

Zord

zord 2019.06.11. 09:01:33

@zord: kell hozzá tudni kicsit japnul, de itt a F-35-katasztrófa előzetes megállapításai. Én elég sokszor látom benne a G-LOC kifejezést is:

www.mod.go.jp/asdf/news/houdou/H31/20190610.pdf

Zord

zord 2019.06.11. 09:19:04

Hát a MICA NG (nézőpontunkból persze SAM-ként) sem gyenge egy cucc, időzíthetően indítható második hajtóműimpulzussal:

"Key to the Mica NG’s performance is a new bipulse motor developed by Roxel. It provides the weapon with up to 30% more range, reduces its time of flight and boosts power when dealing with highly maneuvering targets.

“We can switch on the second burst whenever we want to. . . . It depends on the type and behavior of the threat,” the company official says."

aviationweek.com/defense/mbda-developing-new-version-mica-silent-killer-air-air-missile

Zord

Beat it! 2019.06.11. 11:48:16

Szárazföldi csapattámogató képesség fejlesztése Gripeneken:
honvedelem.hu/cikk/116488_minden_eddigi_rekordot_meghalad_a_biztonsagra_forditott_osszeg

Ez milyen fegyverzetet jelenthet pontosabban?

zord 2019.06.11. 12:03:41

@Beat it!: készletnövelés (ne feldjük, hogy a NATO muníciós csoportjába is beléptünk) Mk-82, GBU-12 vonatkozásban, illetve GBU-49 és GBU-39 (SDB I) kiterjesztés. Ami integrálva van, az jöhet szóba, maximum már integrált fegyverzet más modifikációi (pl. SAL Hammer).

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.06.11. 12:44:26

@zord: Szép, hogy van LGB, de illene ezen a szinten is továbblépni, legalább SDB I.

Az SDB II-őt is képes a Gripen használni?

Flankerr 2019.06.11. 14:05:30

"ahogy előbb-utóbb nem fehér csillagos társai is"

Itt még szerintem az utóbbinál tartunk (ha csak az oroszok nem vernek át mindenkit PAK-FA-val) még.

zord 2019.06.11. 16:01:36

@molnibalage: hát SDB II IOC még az amerikaiaknál sincs.

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.06.11. 16:07:47

@zord: Igen, ez főleg annak fényében furcsa, hogy már exportálják is, 2017-es hír, hogy RAAF kap. 3900 db. (!)

www.epicos.com/article/172746/australia-gbu-53b-small-diameter-bomb-increment-ii-sdb-ii

Sajnos a dsca link nem működik most.

zord 2019.06.11. 16:24:02

A BAE Systems kiszáll a Bradley opcionálisan személyzettel ellátott utódjának megalkotására folyamatban lévő versenyből:

www.defensenews.com/land/2019/06/10/major-combat-vehicle-player-wont-participate-in-us-armys-optionally-manned-fighting-vehicle-competition/

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2019.06.11. 16:26:31

Hill-i gép volt a Payern-i F-35 teszten
500 regisztrált spotter kapott lehetőséget közelről fotózni

Levente B. · combatant.blog.hu 2019.06.11. 16:34:51

"Houthi rebels carried out an attack against King Khalid Air Base of Royal Saudi Arabia Air Force at Khamis Mushayt. They used Qasef K2 loitering drones. No damage to the RSAF airplanes is reported yet."

zord 2019.06.13. 14:34:02

A Saab nem vesz részt a svájci tesztelésen a Gripen-E-vel, mivel arra műveleti képességgel rendelkező gépet kértek. Azt pedig, hogy C/D-vel menjenek, elutasították a svájciak:

saabgroup.com/media/news-press/news/2019-06/saab-not-attending-swiss-flight-tests/

Erre mondják, hogy itt a vége, fuss el véle.

Zord

zord 2019.06.13. 14:42:38

Szintetikus apertúrájú radart integrálnak a Litening 5 és RecceLite XR konténerekbe:

www.janes.com/article/89175/rafael-adds-sar-capability-to-litening-5-reccelite-xr-eo-pods

Zord

zord 2019.06.16. 05:25:35

A nagy rohangálásban lemaradtam róla, de a Defensenews nagyon keményen nekiment a 35-ösnek:

Ez nemcsak a tények miatt érdekes, hanem politikai támogatottsági indikáció is:

www.defensenews.com/smr/hidden-troubles-f35/

Zord

stonefort2 2019.06.16. 06:48:42

@zord: Az LM tételesen cáfolta a legtöbb megállapítást.

Jaktfalken · https://flygvapnet.blog.hu/ 2019.06.16. 13:59:47

Megy a para, hogy az F-35 bizonyos nyomtatott áramköreit gyártó egyik angol cég 2013 óta kínai tulajdonba került:

news.sky.com/story/f-35-jets-chinese-owned-company-making-parts-for-top-secret-uk-us-fighters-11741889

A cég a GE Aviaton egyik beszállítója, így került a láncba.

"Documents on Exception PCB's website show that the company has also done work on other sensitive defence programmes including the Eurofighter Typhoon fighter jet, operated by the Royal Air Force, the US military's F-16 warplanes and the Apache attack helicopter.

An MoD source said the firm has been involved in Lockheed Martin's F-35 programme since its inception almost two decades ago.

Defence and security experts said it is surprising that a Chinese firm was allowed to acquire a British company with these kind of defence contracts."

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2019.06.18. 08:09:19

Pörög LeBourget:

www.aerosociety.com/news/paris-air-show-2019-day-one/

www.flightglobal.com/news/articles/paris-turkish-fighter-emerges-as-us-spat-intensifi-459044/

.. FCAS mockup - ebbe a projektbe rondit bele a Tempest, amely viszont brit, olasz, és talán svéd.. megint a kis piacra két kurva drága fejlesztés..

.. Orosz ANSAT helikopterek

... A török lopakodó bejelentése (F-35 után), de szerintem kihátrálnak alóla a britek és a svédek is, akkor meg mi lesz...

ja és persze vissza a holdra a NASA bejelentése, női csapattal...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.06.18. 13:21:43

@Zord
SDB II ICO. Múlt hónapban pont volt róla szó, hogy még nem. Hát, most ár de.

zord 2019.06.18. 17:51:11

@stonefort2: hát azt hiszem az ő véleményük ebben a vitában talán nem egészen objektív. De persze hogyan is kezelhetnenk egy ilyen céget orákulumként!

Zord

zord 2019.06.18. 18:33:41

Egy kanadai ejtőernyős meghalt Bulgáriában a Swift Response gyakorlaton:

balkaninsight.com/2019/06/18/canadian-paratrooper-dies-during-military-exercises-in-bulgaria/

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.06.18. 21:34:36

@zord: Aha. És az n+1 szennyoldal véleménye - mert tudásuk az nincs - az mennyire objektív...?

zord 2019.06.18. 22:32:19

@molnibalage: Molni, azzal kezdtem, hogy a Defensenews-ről van szó. Szennylapnak enyhén szólva nem nevezném, ha az amerikai ipar, Washington játékai miatt őket sem mondanám tökéletesen objektívnak. De bizonyosan indikatív, amit írnak. A cikksorozatukat író Valerie Insinnát pedig személyesen ismerem. Profi újságíró, olyan elsődleges forrásokhoz fér hozzá, amihez mi, KKE parasztok a büdös életbe nem mehetünk a közelébe. Ezek Goldfeinnel interjúznak, nem repülőnapon pletykálgatnak a PR-ozni kirakott katonákkal.

Egyébként pedig személyes véleményem szerint nem érdemlik meg ezek a cégek, hogy fogadatlan prókátoraiknak álljatok. Még akkor se, ha történetesen tetszik a röpcsijük.

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.06.18. 22:39:28

@zord: Egy szint felett irritáló a hülyeség. Az, amit pierre sprey elóad és pár nevetséges állítást (stealth is irrelevant) azt azért nálam kicsapja a biztosítékot.

zord 2019.06.19. 00:01:20

Már vége is a ex-boeingos SECDEF-jelöltségének. Olyan szépen jönnek a dolgok sorban, mint a lövések a háborúban...

edition-m.cnn.com/2019/06/18/politics/shanahan-out-defense-secretary/index.html?r=https%3A%2F%2Fedition.cnn.com%2F

Zord

stonefort2 2019.06.19. 01:36:05

@zord: Nem tetszés, vagy nemtetszés. Hanem az, hogy a defnews szerint egy repülő koporsóról van szó, ezzel szemben világrekord repbiztonsági statisztikát produkált a 35-ös 200 ezer rep óra alatt.

zord 2019.06.19. 12:23:09

@stonefort2: ja, a tényszerűség kedvéert. Csináltam egy gyorskeresést a defennews-on. A cikksorozatban nem találtam "flying coffin" kifejezést. Egyébként meg Valerie Le Bourgetben az LM-es fejessel is csinált interjút a típus ígért ócsításáról.

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.06.19. 12:53:51

@zord: Nyilvánvalóan nem ezt a kifejezést használták.

zord 2019.06.20. 07:57:13

@stonefort2: @molnibalage: szép fotók a Marines legacy Hornet-F-35C váltásáról:

www.dvidshub.net/image/5482966/190605-n-ss390-0075

Zord

zord 2019.06.20. 08:03:37

Az irániak lekaptak egy amerikai drónt, állítólag egy RQ-4-est:

www.rt.com/news/462255-iran-shot-drone-us-hormuz/

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2019.06.20. 08:04:18

@zord: A török lopakodóból nem lesz semmi, ha a nyugati cégeket kihátráltatják mögüle. (kérdés, hogy egy NATO országot - a dardanellák örzőit - mennyire akar Trump embargózni..)

zord 2019.06.20. 08:07:58

Közelségi gyújtót kapnak a Stingerek, az UAV-ok elleni hatékonyságukat fokozandó:

raytheon.mediaroom.com/2019-06-18-US-Army-soldiers-to-receive-enhanced-Stinger-missiles-for-counter-drone-missions

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2019.06.20. 08:39:52

@zord:
Egy ilyen is kijött:
"CENTCOM spokesman Navy Capt Bill Urban tells: “No U.S. aircraft were operating in Iranian airspace today;” declines to comment on the shoot down at this time."

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.06.20. 08:45:01

@zord: Ez nekem azért furcsa, mert eddig úgy tudtam, hogy már a FIM-92A is rendelkezett közelségi gyújtóval.

zord 2019.06.20. 16:48:58

@molnibalage: sebaj, megesik az ilyesmi. Ilyenkor értékelheti az ember, hogy a Mistral rakétája mennyivel előbbre járt. (A rendszer, a hibás koncepció más dolog).

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.06.20. 18:44:12

@zord: Azért 90 vs 70 mm átmérő esetén mondjuk úgy, hogy könnyebb a feladat.

stonefort2 2019.06.20. 20:37:01

@zord: Ezt miért kell? Te komolyan veszed?

zord 2019.06.20. 21:14:00

A szerb védelmi miniszter megtekinti a szerb fegyverzetű H145M-et Le Bourget-ben:

www.youtube.com/watch?v=MKwSVARHcuU

Zord

zord 2019.06.20. 21:28:16

@molnibalage: ettől még tény. Ők így oldották meg. Fizettek érte árat, nem igazi MANPADS a rendszerük. De ha kocsin van, mindegy.
Persze ettől még az általánosságok igazak. Az amerikaiaké volt alighanem a legjobb átlagos rakéta ebben a kategóriában évtizedekig. De a franciák meg előre néztek, és bevállalták.
Melyik a jobb megközelítés? Nem gondolom, hogy erre feltétlenül válaszolni kell. De hogy a leszarozós lesajnálós attitűd nem állja meg a helyét, ez is bizonyítja.
A gyakorlati kérdéseknél pedig bizton állíthatom, hogy nagyon sok más faktor van a raketadizájn jóságán kívül, ami az eredményességet befolyásolja.

Zord

zord 2019.06.21. 07:19:35

Egy kis Irán-ellenes információs műveleti mellékzönge:

www.rt.com/usa/462257-iran-disinfo-trolls-victims-response/

Zord

zord 2019.06.21. 07:25:44

Ma hajnalban állítólag már a levegőben volt az ami sztrájk pekidzs egy része Irán ellen, amikor lefújták a műveletet:

edition-m.cnn.com/2019/06/21/politics/trump-military-strikes-iran/index.html?r=https%3A%2F%2Fedition.cnn.com%2F

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.06.21. 11:04:00

@zord: Egyetértve stoneforttal. Ez most minek...?

Bakker, amikor sírva röhögtem azon, hogy a DCS-ből kivett képekkel jöttek, mint "bizonyító műholdfotó", hogy Szu-27 lőtték le, majd a Szu-25 elfogáson röhögtem erőseket, hogy milyen hülyeségekről húzták az ívet.

A GH lelövését nem értem. A GPS navigáció korában nehéz ezt elhinni, de jó lenne radar track azért.

Viszont bebizonyítja azt, amit sokan mondtak. Szép dolog a drónozás, de az első koszos félkomoly légvédelem lelövi ezeket, ha HMZ-ben vannak.

zord 2019.06.21. 12:46:27

@molnibalage: az elsőre: különösen az ilyen intenzív információs hadviselési körülmények közepette, ilyen nagy stratégiai tét esetén (MH17 nélkül nincs szankció Oroszország ellen a poszthidegháborús eurázsiai normaliźáció útjának elvágásara, ami alapvető amerikai érdek), sajnos nem kikerülhetető a cui bono? kérdése.

Persze, a tisztán materialista, real time faktualis megközelítésben, nyugati koordinátarendszerben született konklúzió érthető. Ezzel kapcsolatban csak a magányos orosz Buk indítóra épülő teóriát tartom továbbra is ingatagnak, miközben a térségben komplett ukrán Buk ütegek is voltak.

Zord

zord 2019.06.21. 12:56:11

@molnibalage: a másodikra: bizony, a ma elterjedt MALE/HALE drónok túlélőképessége, ezáltal a JISTAR-hoz való hozzájárulása "contested environment" esetén enyhén szólva kétes.
Ezért is érdeles adalék, bár kevesen emlékeznek rá, hogy az ALE-50 tervezett hordozói közt az F-16, 18, B-1 mellett ott volt a GH is. Bár az állítólag használt iráni félaktív rendszer (vélhetően egy Buk evolúció) nem egy Kub, de megfelelő programozással egy vontatott csalinak lett volna a legjobb esélye ellene.

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.06.21. 13:02:55

@zord: Akkor lefordítom, mert láthatólag nem ment át.

És saját kis világomban nem gyanúsítottam senkit, még semmi nem kezdődött el, de orosz oldalról kapásból tolták be az olyan LOL szintű dezinfókat és hamisítványokat, hogy az ember csak pislogott.

Kérlek homályosítsál már fel, hogy akkor ezekre mi szükség volt orosz oldalról, ha ők szerintük ártatlanok, mint a bárányáok?

Milyen legyen ezek után bárki, ha nem elfogult, amikor az oroszok óvodás szintű pofátlan hazudozással próbálkoztak be...? Mert aki ANNYIRA hülye, hogy DCS-ből csinál egy fekete-fehér képet, amiről kb. 0,5 sec volt felismerni, hogy hamisítvány, mert

ad1. nem így néz ki a műholdkép
ad.2 DCS-t kapásból felismertem

Ami úgy néz ki, mint egy kacsa és úgy hápog, mint egy kacsa, az sanszosan az is...

zord 2019.06.21. 13:18:28

@molnibalage: na ez már teljesen jogos érvelés. Az oroszok ezekkel tényleg gyanússá tették magukat.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2019.06.22. 09:30:49

EFA erölködés... Természetesen szükséges az upgrade, de amikor még azon nyavajognak a rendszeresítő országok, hogy legyen vagy ne AESA...
Hogy a fenébe fognak ua. országok új eu. lopakodókat építeni és rendszeresíteni?

www.flightglobal.com/news/articles/paris-eurofighter-launches-long-term-enhancement-pr-459182/

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2019.06.22. 09:35:07

@zord: @molnibalage: Én szimplán nem fogadok el olyan vizsgálati eredményt, amelyet egy erősen az egyik fél felelősségében érdekelt ország "független" vizsgálata mutat. Igen, ha nincs a maláj gép lecsúzlizása akkor nincs szankció. Másik, hogy egy NATO ország vizsgálata nem lehet egyszerűen objektív, mikor 1000 szállal nyomja a legnagyobb brother, hogy az oroszok legyenek a bűnösök. Másrészt, ab ovo, az Iráni Airbus öböl feletti lelövése, valahogy elsikkadt, és még nem is kaptak a felelősök nagy büntetéseket... Persze ott nem holland csak iráni halottak voltak.. mert hát ebben is van különbség... direkt voltam populáris..

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2019.06.22. 09:38:56

@zord: Már a tengerszoros egyezmény sem engedélyezi, hogy felderítő tevékenységet lássanak el, még nemzetközi vizek felett sem az USA, ráadásul semmi sem bizonyítja, hogy nem voltak iráni felségvíz felett.(keskeny a szoros, ráadásul egy drónt nem lehet felszólítani, hogy takarodj onnan.. Mellérepüljenek egy vadásszal és billegtessék a szárnyukat??? Akkor meg az lett volna a USA és NATO mainstream sajtóban, hogy iráni vadászgép támadta meg a békésen szántó drónt...
Szvsz, Izrael nyomja keményen a USA-t, akcióra, hogy Netanyahu és felesége sikitási ügyét elsikkadjon...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.06.22. 11:59:05

@Kelepisti: Egy magát 100%-ig ártatlannak valló fél miért kezdi el instant hülyeségekkel és óvódás hamisítványokkal szórni tele a világot?

Első körben ezt válaszod meg, azért lehet az egyéni ízléssel foglalkozni, mert amit leírtál, az kb. az.

Flankerr 2019.06.22. 12:37:12

@Kelepisti: "Szvsz, Izrael nyomja keményen a USA-t, akcióra, hogy Netanyahu és felesége sikitási ügyét elsikkadjon... "

Ez azért GIGALOL kategória, méltatlan hozzád..

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2019.06.22. 13:40:21

lehet... de van egy 3 oldalú egyezmény amit az usa elfzg, olyan okra hivatkozva amely nem is szerepel benne.A másik két fél (eu es iréá) betartja. Aztán az usa szankcionálja a betartó eu gazd.tevékenységét az iránnal szemben. Az eu az usa piac elvesztése miatt a kisebb piac iránnak nem szállít. Irán közben szíriába telepített erőit (amely kvázi ua szerepe játszák mint az eu/orosz/USA és török erők vagyis nemzeti érdeküknek megfeleően támogatnk egy felet - amely ráadásul a nemzetközi jog szerint sziri törvényes kormánya - szóval az irániakat támadják szír területen. közben az usa legföbb iráni bevételt az olajipari gazg. tevékenységet embargózza, ne vegyen senki iráni olajat. nem bizonyítottan klf rongálások,támdások irósmeretlen erők által, de iránt suglva több tanker ellen, közben szintén provokációs céllal usa dronok felderítő/demonstrációs repülései iráni területek és kávzi vizek felett.. egyet leszednek az irániak. Kérdés? kinek az érdeke az egész, ki jár vele jól? egy biztos Irán nem, eu nem.. oroszok nem, kina nem.. a marad
ék lista rövid USA és Izrael. Mindkettő elsősorban belpolitikaiokból. Izrael már leírtam. Usa Trump illogikátlan külpolitikája ha nem gazd, oldalról nézve..Miben jobb észak-korea mint irán? mi a kettő közti külömbség demokrácia kérdésében. sőt mi a külömbség szaúd-arábia és irán demokráciájában, rezsimáben? kávzi semmi.. de utóbbi mindenféle fegyvert vesz nem tömegben az ua-tól (közben alig burkoltan támogatja az iszlám terroristákat..

Flankerr 2019.06.22. 16:22:52

"A békés szovjet traktorok viszonozták a tüzet majd visszarepültek bázisukra" ;)

444.hu/2019/06/22/kukoricasba-tevedt-amerikai-tankok-dobbentettek-meg-roman-gazdalkodokat

sualsidal 2019.06.23. 09:30:26

Tegnap este a Flightradaron találtam véletlenül egy a nyugati határt Szombathely táján átrepülő KC-390-et. Visszakövetve kiderült hogy Párizsból szállt fel, 11.30 táján meg szép szabályosan leszállt Pápán a madárka!! Jött egy kis bemutatkozásra?!!

zord 2019.06.23. 22:45:58

@Levente B.: nemzetközi vizek, nemzetközi légtér. A határos államok egyik repülőgépe. A San Juan nem hataros állam hajója.
Hasonlóképpen arról megy a vita, hogy a GH-t iráni, vagy nemzetközi légtérben lőtték le. Egy bizonyos: nem amerikaiban.
Lehet itt mindenről beszélni, de ezek a tények. Globalista vagy hazafi. Pont.

Zord

szasa30 2019.06.24. 15:44:28

Lezuhant ma 14:00 óra környékén 2 Eurofighter a Laage-i ezredtől, miután a levegőben összeütköztek. Bár a pilóták kattintottak, de egyenlőre csak az egyiket találták meg - élve.

www.spiegel.de/politik/deutschland/eurofighter-in-mecklenburg-vorpommern-abgestuerzt-a-1274055.html

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2019.06.25. 10:11:04

Vettek a csehek két további CASA szálítógépet..
...

Additional CASA 295 transport aircraft for the Czech Air Force

The Vzdušné síly armády České republiky (CzAF, Czech Air Force) will buy two more CASA 295s. The minister of defence, Lubomir Metnar, submitted a contract for buying the two transporters, which are needed because of limited transport capacity of older aircraft currently used, including two Yak-40s, that reached the limits of their operational lives.
The new transporters are model C295W. The Czech Air Force already uses four CASA 295Ms since January 2010. These are operated by 242.tsl (transport squadron) at Kbely. The C295Ws will be delivered in 2020.
Next to the proposed acquisition of additional aircraft, the Czech Air Force also seeks means to modernize the current C295Ms to meet requirements from SESAR (Single European Sky ATM Research) and NATO capability targets. SESAR is a collaborative project to completely overhaul the European airspace and its Air Traffic Mangament (ATM). The requirements must be met by 2020. The second phase, NATO capability targets, will be met in the 2021-2023 time frame.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2019.06.25. 15:01:11

@szasa30:

Update: the pilot that is died in this crash was only 27 years old and had 400 flight hours. The other pilot that is saved is instructor pilot and have more that 3700 flight hours.

Levente B. · combatant.blog.hu 2019.06.26. 09:50:59

Zvonko Zubak, $ 75.9m értékben 12 db MIrage 2000-est szerezne be, 2000 órás élettartam hosszabbítással, 5 pilóta és műszaki kiképzésével, az első gép még idén jönne, ha rábólint a kormány:

www.vecernji.hr/vijesti/zvonko-zubak-nudi-hrvatskoj-12-miragea-2000-za-samo-79-5-mil-1327863?utm_source=Facebook&utm_medium=Status&utm_content=1327863&utm_campaign=FB+page+statusi&fbclid=IwAR0PN3aPKI62tkXiA-UxetPGUrkahk5o4ywQd_BZvc0wFN__gsu0eYiydOY

Levente B. · combatant.blog.hu 2019.06.26. 09:53:13

"the latest images unveil that the Syrian S-300P SAM system is operational! A new road has been constructed & the Big Bird is in position. What we can see is: 4 TELs (1 battery), supported by 30N6, 96L6, 64N6"

pbs.twimg.com/media/D9-C247WwAA_m-v.jpg

Levente B. · combatant.blog.hu 2019.06.26. 09:55:30

"An American Air Force veteran who was accused of acting as a mercenary in Libya has been freed after a six-week detention, officials said Tuesday, in a murky episode that highlights the tangled nature of that country’s civil war.

Jamie Sponaugle, a 31-year-old Florida man, was piloting an aircraft near the Libyan capital of Tripoli on May 7 when his plane went down, according to officials and individuals familiar with the incident, who spoke on the condition of anonymity.

The Libyan National Army said it shot down the aircraft, which it said was a Mirage F1 combat jet piloted by a man The Washington Post is now identifying as Sponaugle, as it conducted bombing raids against LNA forces in the area. The Post withheld publication of Sponaugle’s detention at the request of U.S. officials who were working to secure his release."

www.washingtonpost.com/gdpr-consent/?destination=%2fworld%2fnational-security%2fus-air-force-veteran-accused-as-mercenary-in-libyas-civil-war-freed%2f2019%2f06%2f25%2f08cafbe6-49b2-4295-88e0-56c2377312e3_story.html%3f

Levente B. · combatant.blog.hu 2019.06.26. 11:30:13

@Kelepisti:

Törölték is a Wittmund-i családi napot:

https://www.luftwaffe.de/portal/a/luftwaffe/start/archivneu/2019/jun/!ut/p/z1/hY5LC8IwEIT_UTd9mMRjS7H2YH0UH81FQhJqpSYlxOLBH29E6K24h4Hd-XYYYHABpvnYtdx1RvPe7w3DV7xMyiKq0YZu1wTt6yMiFU1CVMZwgvM_hHkbzUyKoJYKGp9BZjPSCGpgwO585K9gMNb1ygVcfDtCc-Na9mpnRPo7eFCqQBjtGa9Oadd5bS13xk7f4mmtd4JOQoPCPEN46hS-s7wockximpfZAYbHilbVov0AMsgbjw!!/dz/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/#Z7_694IG2S0M8OH70QSU07N8410A2

zord 2019.06.26. 13:04:56

@Kelepisti: az amerikai repülőgép- és hadiipar pontosan ezért a legjobb a világon. Próbálkoznak. Néha agyrémekkel is :-)

Zord

zord 2019.06.27. 09:32:37

A török 35-ös blokkolás után az USA feloldja a sok évtizedes Ciprus elleni fegyverembargót. Jó latni ezt a sok európai stabilizációs lépést:

www.defensenews.com/congress/2019/06/26/senate-takes-step-to-allow-weapon-sales-to-cyprus-block-f-35-to-turkey/

Zord

zord 2019.06.27. 12:34:01

A búvárok mellett a Hableánynál volt HM Zrínyi geodéziai támogatás is. Érdekes cikk:

honvedelem.hu/cikk/116727_a_hajokiemeles_geodeziai_biztositasaban_adott_tamogatast_a_katonai_terkepeszet

Zord

zord 2019.06.28. 10:54:15

Olaszország helyreállította a CAMM-ER finanszírozását:

www.defense-aerospace.com/article-view/release/203698/.html

Zord

zord 2019.06.28. 11:28:27

JAGM (korszerűsített Hellfire) műveleti teszt. Az érzékelőfej ki van takarva a fotón:

www.army.mil/article/223464/army_conducts_operational_test_of_joint_air_to_ground_missile_in_florida

Zord

zord 2019.06.28. 14:58:12

Elengedték az F-16 manual e-Bay megvásárlásáért az USA-ban megvádolt (Grúziából kiadot) orosz szimulátorfejlesztőt, akit tíz év börtön fenyegetett:

meduza.io/en/feature/2019/06/26/i-was-a-celebrity-in-jail

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2019.06.30. 13:43:48

A "béke védelmébe".. Ja szövegben

U.S. Air Forces Central Command on Friday said the F-22A Raptors arrived at al-Udeid Air Base to “defend American forces and interests”.

.. tehát szó sincs itt a hajózási útvonalak védelméről.. stb..

www.airforcetimes.com/news/your-air-force/2019/06/28/raptors-sent-to-gulf-amid-iran-tensions/

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2019.06.30. 13:46:21

Közös gyakorlat USA, UK és izral F-35-ösrepülőgépekkel..

www.airforcetimes.com/news/your-air-force/2019/06/29/us-uk-and-israeli-f-35-pilots-train-together/

ja szeptember elején érdemes a királyságba látogatni Coningsby környékén, mert ott lesz a három országnak egy nagyobb gyakorlata.. Szerintem Marham és LH is játszik, szóval érdemes akkor néhány napos spottingot beínditani.

zord 2019.06.30. 15:15:56

indiai Jag felszállás madárral, vészdobással, tűzzel:

www.rt.com/news/462946-indian-pilot-avert-crash-birds/

zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.06.30. 16:06:48

@zord: Számomra megdöbbentő volt, hogy a pótosok felrobbantak.

sualsidal 2019.06.30. 22:31:47

@molnibalage: Nemcsak pótosok voltak hanem gyakorló bombák is, azokból meg ha csak egy is felrobban, akkor a megroggyant pótosokból szétfröccsenő kerónak van mitől égni!

zord 2019.07.01. 00:33:51

@molnibalage: időnként előfordul. A legutóbbi hazai ilyen alkalmával szerencsére nem.

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2019.07.01. 11:05:02

"Last night in Northern Cyprus a Syrian Air Defence S-200 Missile crashed after being fired against hostile targets during an Israeli air raid against targets in Syria. "

pbs.twimg.com/media/D-X9aqoXkAIAaqj.jpg

pbs.twimg.com/media/D-X9aqsWkAEevLg.jpg

pbs.twimg.com/media/D-X9aqqW4AUqTNu.jpg

Levente B. · combatant.blog.hu 2019.07.01. 11:10:49

"617 Squadron of Royal Air Force soon will have its six F-35Bs on deployment back. After logging 156 hours during 13 armed patrol missions of anti-ISIL Op. Shader over Iraq/Syria,"

zord 2019.07.01. 11:20:59

Még egy kicsit vissza a Defensenews vs F-35 ügyhöz. A Defence-Aerospace azon háborgott, hogy már korábban is sok tényfeltárás történt F-35-ügyben (GAO, POGO, sok újságíró), nem szabadott volna ilyen "exklúzív" módon előadni a dolgokat:

www.defense-aerospace.com/articles-view/feature/5/203351/f_35-reporting-and-journalistic-bombast.html

Zord

zord 2019.07.01. 11:33:07

Új hidegháborús impressziók. Hogy működnek az orosz mézescsapdák? - észt és The Atlantic közvetítéssel elregélve:

www.defenseone.com/threats/2019/06/making-russian-spy/158025/?oref=d-river

Zord

zord 2019.07.01. 12:20:05

INF-merengések. Kiderül a cikkből, hogy Stoltenberg NATO-főtitkár annak idején tüntetett a Pershing/GLCM telepítés ellen:

"Stoltenberg, a former prime minister of Norway, recalled growing up in a Europe threatened by mid-range cruise and Pershing missiles. “I actually demonstrated against all of them,” he said. "

www.defenseone.com/threats/2019/06/treaty-set-expire-nato-scrambles-counter-russian-missile-threat/158114/?oref=site-defenseone-flyin-sailthru

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.07.01. 14:01:36

@zord: Abban tényleg valahol igaza van az írásnak, hogy olyan szinten bulvár szar lett az egész, hogy minden kis hibát felnagyítanak és úgy tálalnak, hogy "hogy ha mi nem lennénk".

Basszus, ha mar lenne az F100 botrány az F-16/F-15-tel, akkor mi lenne? Volt, hogy a gépek 20-40%-ka tudott FELSZÁLLNI. Nem mission ready / capable. Felszállni. Voltak gépek, amibe hajtómű se jutott.

Ma mégis ezek gépek az ikonok és a mércék...
Kis emlékeztető...

-------------

Az F100-PW-100 hajtómű tervezése során azzal feltevéssel éltek, hogy 1000 repült óra alatt kb. 3500 ciklust kell elviselnie. A valóság ezzel szemben olyannyira sokkoló volt, ami egy tökönrúgással ért el. A pilóták 1000 óra alatt átlagosan – tehát ennél volt magasabb érték is – 12’500 ciklust raktak bele a hajtóművekbe, ez az eredetileg becsült érték majdnem négyszerese volt.

Ennek egyenes következménye volt az idő előtti elhasználódás. A 100 üzemóránként végrehajtott ellenőrzések során a magasnyomású turbinalapátoknál az előzetesen becsült 20%-os lapátcsere helyett 60%-ot volt szükséges cserélni, így a tartalék alkatrészek hamar elfogytak. A helyzetet tovább súlyosbította, hogy a P&W két beszállítójának dolgozói sztrájkoltak a kritikus időszakban, így a hajtóműveket sem a tervezett ütemben szállították le. E két tényező együttes hatásának eredménye oda vezetett, hogy 1980 nyarára az F-15 flotta átlagos hadrafoghatósága kb.55% volt, az 1st TFW állományánál a negatív csúcs 35% volt. A Légierő a szükségesnél kb. 90-100 hajtóművel kevesebbel rendelkezett, emiatt 43 darab F-15 ás 53 darab új F-16 vadászgépbe nem is jutott hajtómű.

A McDD üzeméből átadás után átrepültek velük a Warner Robins Logisztikai Központba,a hajtóműveket kiszerelték és visszaszállították a McDD üzemébe, hogy a következő legyártott gépet átvehessék. (1979 tavaszáig 1’100 darab F100 hajtóművet gyártottak le, de ez megoszlott az F-15/F-16 flotta között.) A fenti hadrafoghatósági mutatóba valószínűleg nem számolták bele azon gépeket, amikbe nem jutott hajtómű, hiszen ezek nem tartoztak egyikalakulat állományába sem

------------
És ugye az AIS-kel is volt gond, stb, ezek a hardvereket érintő súlyos gondok, ami az F-35-nél annyira nincsenek.

Az F-35-nél arról van szól, hogy a mai egyre inkább döntésképtelenség miatt elhúzódott a fejlesztés, de volt már szerződés és elkezdték gyártani a kötbér miatt a gépeket és egyre inkább ennek a döntésnek a menedzselési következményei rakódnak rá az IOC értelmezésére, elérésre és arra, hogy a hadrafoghatóság hullámzik.

Ha ma az F135 lenne F100 szerű, akkor szerinted mit művelne a sajtó? Egész egyszerűen azt sem értik meg nagyrészt, hogy mit kritizálnak.

Levente B. · combatant.blog.hu 2019.07.01. 14:14:54

Még egy kis F-35:

"F-35 Test And Evaluation Centre – Behind The Scenes
We exclusively go behind the scenes of the California test centre as the tempo rises to prepare the UK’s F-35B for deployment"

www.forces.net/stories/f-35-test-and-evaluation-centre-behind-scenes

zord 2019.07.01. 17:16:54

@Levente B.: az IntHubschrAusbZ (Bückeburg, Alsó-Szászország) egyik EC135-öse volt. RIP.

Zord

zord 2019.07.01. 17:39:07

Na ilyenkor mondom magamban mindig, hogy nehéz a dolgok valódi státuszáról csak OSINT-ból biztos képet alkotni. Gotland védelmére telepítették a lényegében mindenki által leírt BAMSE rendszert a svédek:

www.thelocal.se/20190701/sweden-boosts-gotland-air-missile-defence-quick-solution

Zord

zord 2019.07.01. 17:50:12

@molnibalage: @Levente B.: na mielőtt elbíznátok magatokat :-) a norvég HM 10 ezer munkaórát, öt hónapot, 10-30 főt fordít az F-35-ös valós árát illető bizonytalansági számításokra, a parlamenti érdeklődésre válaszul:

www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/203981/norway-spends-10%2C000-hours%C2%A7year-to-figure-out-f_35-costs.html

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2019.07.01. 20:27:11

"The U.S. Air Force has deployed its F-22 Raptor stealth fighter to the Middle East for increased presence amid ongoing tensions with Iran."

www.realcleardefense.com/2019/06/29/f-22s_deploy_to_qatar_for_the_first_time_amid_iran_tensions_308753.html

Levente B. · combatant.blog.hu 2019.07.02. 15:40:56

"RAF and Aeronautica Militare F-35 aircraft training together today.

617 Squadron are continuing to develop the aircraft’s capabilities by operating at range from home and from an allied airbase."

zord 2019.07.02. 16:53:33

Újabb csúnya baleset az Északi Flottánál:

www.bbc.com/news/world-europe-48844013

Zord

zord 2019.07.02. 16:57:56

Amerikai alkatrészkészlet-felhalmozás Törökországban, szankciókra készen:

"A resolution submitted to the House of Representatives seeking sanctions against Turkey may hold a clue to the focus of Turkey’s parts-buying spree.

“In addition to the F-35 Joint Strike Fighter, Turkish defense acquisition programs that could be affected by sanctions include the Patriot air and missile defense system, CH-47F Chinook heavy lift helicopter, UH-60 Black Hawk utility helicopter and F-16 Fighting Falcon aircraft,” the resolution says."

www.defense-aerospace.com/article-view/release/204023/turkey-stockpiles-crucial-weapons-parts%2C-anticipating-us-sanctions.html

Zord

zord 2019.07.02. 17:05:56

Jövő évtől csapatpróbáznak a 82. Airborne egyik lövészegységénél a Mobile Protected Firepower program "könnyű tank" prototípusai (GD illetve BAE Systems):

www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/204015/82nd-airborne-to-test-mpf-light-tank-next-year.html

Zord

zord 2019.07.02. 17:12:12

Nagy a zsongás az Sz-500 körül:

tass.com/defense/1066425

Zord

zord 2019.07.02. 17:13:12

Ja és ne maradjon ki a múlt héten megrendezett Armija 2019 legnagyobb híre, a 76 darab Szu-57 megrendelése:

tass.com/defense/1065905

Zord

zord 2019.07.02. 17:20:00

2019 szeptemberében két héten át tesztelik a Patriot (MPQ-65) és a SAMP-T (Aarabel) radarját a svejciek:

www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/204021/swiss-to-test-competing-msam-radars-during-summer.html

Zord

zord 2019.07.02. 17:48:13

Eljárásbeli újítás Mountain Home-ban az F-35-ösök forró utántöltésére, 50-es és 70-es évek üzás technikájával:

www.mountainhome.af.mil/News/Article-Display/Article/1893081/gunfighters-use-1950s-tech-on-f-35-for-a-huge-win/

Zord

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2019.07.02. 20:04:46

@zord: M8 feltámad főnixként 25 év után?

zord 2019.07.02. 23:38:56

@Kelepisti: a románok új légierős egyenruhája Ustkán élőben is riasztó volt, ezeken a képeken nem különben. Mint valami ZS-kategóriás akciófilmben a főgonosz szekuriti tagjai.

Az USAF hírképei meg egyre gyíkabb minőségűek. Mondjuk az exif szerint D90-essel készültek, azaz lehetne jó is, ha hozzáértő fotóz vele, illetve szerkeszti.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2019.07.03. 07:53:56

@zord: Úgy gondoltam, hogy Dák barátaink lzlését nem pellengérezem ki itt, de teljesen egyetértek veled :)

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2019.07.03. 08:30:31

A hétvégi bolgár nyilt napon hivatalos információ szerint is két Mihu (V) hazai nagyjavítása zajlott le, a minősége gyengébb, mint az orosz. Ezekből a bemutaóra egyet tudtak reptetni. Két L-39ZA repülőképes, és egyetlen MI-17, utóbbi szintén hazai nagyjavított. A 29-esekből 5 biztos hadrafogható, mert 3 gép volt a zónában (2db B és egy UB), +2 keszit adott, és a kiállított egy-egy B/UB is az olajfolyások alapján repülőképes. Két bezmeri Szu-25K is CAS repült, a bolgárok szeint a pénzt átutalták a nagyjavításra Belorusszokhoz, de még nem kapták meg, a fehéroroszok az infok szerint..
A Cougarok közül legalább 4 repül, C-27J-ből egy repült, de a másik kettő is repülőképes vszeg. A buleszek nagyon kevés pénzből tartják fel légierejüket és sok képességük csak jelképes.

zord 2019.07.03. 09:19:18

@Kelepisti: számomra az eddig olvasottak alapján elég nyilvánvaló, hogy a gracsok nagyjavítását szabotálják.

Zord

zord 2019.07.03. 17:26:27

Az amik nemrég a JAGM rakéta fejét takarták ki fotókon, a ruszkik meg a Mi-28NM új nagy hatótávolságú rakétáját a Zvezda TV videóján:

sputniknews.com/military/201906231076025641-russian-helicopter-night-hinter-mi-28nm/

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2019.07.03. 18:34:11

A szerb Oraók moderinzálása.. Francia Safran inerciális rendszer, új számítógép és meg nem nevezett lézerbombák integrációja. Ami számomra érthetetlen, Aphid AA-8 (R-60Mk) légiharc rakéták integrációja.. Miért nem R-73 ??? Az R60 kis rakéta, hatótávolsága is kicsi és robbanófeje sem elégséges méretű.. Igaz a modernizált változatot nem ismerem, azt tudom, hogy volt merített uránrudas, uránkockás harci fejrészű változat is, de azokat a rendszerben tartó államok ellődöztek (mi is anno)..

www.flightglobal.com/news/articles/serbia-outlines-orao-modernisation-programme-459456/

zord 2019.07.04. 11:56:40

@Kelepisti: az a kérdés, hogy mi áll rendelkezésre, aminek megint csak több eleme van. Gyártani nem gyártják, de jelentős készletek vannak belőle világszerte, így Szerbiában is. És ami a kulcskérdés, hogy a hazai EDePro cég demonstrálta, hogy a szilárd hajtóanyagú rakétahajtóművet és a gázgenerátort ki tudja cserélni - és ezt sorozatban is sikerrel megtette már.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2019.07.04. 12:12:53

@zord: Azt láttam, hogy a Shablai éleslövészeten a Szerb 29-esek is R-60-akat indítottak, amig a Buleszek R-73-ast (és R-27-est) Nekem kérdéses, hogy egy relatíve kis hatékonyságú 40+ éve szolgálatba állított légiharcrakéta milyen képességnövelés, mégha a szerb üzemidőhosszabbítás és talán modernizálás rendelkezésre is áll. Amennyiben a 3kg-os töltett rombolóképességét nem tudják bövelni illetve passzív önírányító rendszert nem tudják hatékonyságát javítani, gyakorlatilag csak holt teher szerintem 2020-as években tényleges harci helyzetben..

A lengyelek ebben az évben vonták ki a Szuhojok fegyverzetéből.. (lehet, hogy lejárt az üzemidő)..

zord 2019.07.04. 14:24:50

@Kelepisti: a van és a nincs (ez utóbbiba beletartozik a lejárt üzemidejű is) között nagyobb a különbség, mint az elavult és a korszerű között. Egy korszerű önvédelem nélküli cél (pl. drón, amiből egyre több van) ellen például teljességgel megfelel.
A kis harci részhez meg annyit, hogy ha talál, lehet, hogy hazamegy az a gép, de hogy jó ideig nem repül újra, az biztos.
Mindenki olyan kalappal köszön, amije van neki. Hidd el nekem, sokan összepisilnék magukat örömükben, ha lenne olyan szilárd hajtómű gyártási képességük, mint a szerbeknek.

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2019.07.04. 14:39:33

"Australia will expand and extend its air support to the US-led coalition against ISIS in Iraq and Syria until late next year, Defence Minister has just announced"

Levente B. · combatant.blog.hu 2019.07.04. 14:42:18

"A "bold" mission to seize a super tanker taking crude oil to Syria was carried out by a team of Royal Marines who rappelled onto the ship from a helicopter.

Backed by other troops from 42 Commando on inflatable speedboats, the operation off the coast of Gibraltar was carried out with no shots fired."

news.sky.com/story/gibraltar-detains-super-tanker-carrying-oil-to-syria-11756345

zord 2019.07.04. 14:59:02

@Levente B.: az beszédes, amikor a SkyNews is idézőjelbe teszi a bátor szót.

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2019.07.04. 18:06:04

"The Lockheed Martin C-130J-30 Super Hercules has won the contest to replace the Royal New Zealand Air Force (RNZAF) C-130H Hercules, the country’s Defence Minister Ron Mark announced on Monday."

australianaviation.com.au/2019/06/royal-new-zealand-air-force-to-get-c-130j-30-super-hercules/

Levente B. · combatant.blog.hu 2019.07.04. 18:06:53

És a blog gazdának üzenem hogy július van :)
süti beállítások módosítása