Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

október 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Címkék

Airbus Helicopters (18) AirPowerNews (67) éleslövészet (16) f 16 (20) gripen (76) Gripen (63) H145M (16) Hajmáskér (28) helikopter (40) hírek (18) honvédség (17) hungarian (29) hungary (63) kecskemét (45) Kecskemét (54) Körös-hegy (18) Kub (20) légvédelmi rakéta (24) lövészet (16) magyar (42) Mi-17 (20) Mi-24 (24) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (20) radar (17) Szolnok (41)

HTML

Fehérgép hozta haza a 701-est

2018.06.23. 16:13 | zord | 10 komment

A Vertoljoti Rossziinál történt nagyjavítás után, de nem a Volga Dnyepr jóvoltából érkezett ma haza a 701-es Mi-17-es. A gépet a kilencvenes évek fénykorát idéző, sejtelmes küllemű Il-76-os hozta Kecskemétre (direkt) Vnukovóból.

180623_ke_il-76_mi-17-701_1.jpg

A RA-76846 érkezése a 30-as pályára.

180623_ke_il-76_mi-17-701_2.jpg

Előbújik az utolsónak nagyjavított magyar közepes szállítóhelikopter az ikonikus Iljusin klasszik hátsójából.

180623_ke_il-76_mi-17-701_3.jpg

Emberhajtású helikopter mozgásban a Limán.

180623_ke_il-76_mi-17-701_4.jpg

Daruzásra várva.

Zord

Címkék: helikopter Kecskemét Mi-17 Il-76 nagyjavítás Vertoleti Rosszii

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr4514066795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Beat it! 2018.06.25. 13:44:38

Egy kis zavar a megnevezésben:
honvedelem.hu/cikk/111054_katonai_repulogepek_bucsuztattak_a_red_bull_air_race_budapesti_futamat

A 704-est Mi-17 N-nek írják, holott elvileg az csak "sima". Lehet ez akár elszólás is, ha valóban NVG komp a műszerfal.

Gaudi 2018.06.25. 16:04:54

@Beat it!: Reméljük az (de nyilvánvalóan a cikkírónak fogalma sincs...). Ezzel együtt az N-ek azért más felszerelésekben is eltérnek, nem csak a műszerfaluk NVG kompatibilis.

zord 2018.06.25. 16:31:54

@Beat it!: @Gaudi: amikor a gépeket hivatalosan átvették tavaly nyáron Szolnokon, nem N cockpit (kijelzős) volt, és idegesen reagáltak a vonatkozó kérdésre is: "miniszter úr, jelentem a sajtónak semmi sem elég".
Szerintem a 702 és a 704 bizonyosan nem lett megcsinálva NVG-kompatibilisnek akkor. A kérdés, hogy utólag, illetve a most hazahozott 701-nél korrigáltak-e. Nagyon nem tenném rá a nyakam. Szerintem az MH-nak továbbra is csak két NVG-kompatibilis Mi-17-ese (N) van, a 703 és a 705.

Zord

Beat it! 2018.06.26. 09:10:47

@Gaudi:
Milyen felszerelésekben?

@zord:
Tulajdonképp a Mi-17 eleve alkalmas éjszakai repülésre, csak legfeljebb nem NVG-vel. Más kérdés, hogy modern harctéri körülmények között így már nem állja meg a helyét. Egyébként gyakorolják a sima éjszakai repüléseket Szolnokon?

zord 2018.06.26. 10:20:45

@Beat it!: természetesen alkalmas éjszakai VFR repülésre minden gép.

Zord

Gaudi 2018.06.26. 14:17:45

@Beat it!: csak amit bárki láthat kapásból a radar, a fényszóró, a digi kijelzők.

zord 2018.07.19. 17:18:47

Találtam egy érdekes találmányi dokumentumot arra nézve, hogy hogyan lehet két Mi-8/17-est is elszállítani egy Il-76-ossal. Lényegében "matrjoska-módszerrel". A gépek leszerelt fődarabjainak többségét azok saját belső terébe pakolják be, így lesz hely a második helikopternek az Iljusinban.

Hogy ezt a gyakorlatban használják-e, nem tudom.

russianpatents.com/patent/231/2310584.html

Zord

zord 2019.04.08. 12:09:44

Mi-17 fenntartási szerződés 2019-26 Ajánlati/részvételi felhívás:

ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:155891-2019:TEXT:EN:HTML&src=0

Zord