Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

Airbus Helicopters (23) AirPowerNews (99) éleslövészet (23) f 16 (20) Gripen (71) gripen (76) Győr (18) H145M (35) Hajmáskér (33) helikopter (47) hírek (48) honvédség (23) hungarian (29) hungary (63) JTAC (15) kecskemét (45) Kecskemét (64) Körös-hegy (25) Kub (20) légvédelmi rakéta (25) lövészet (16) magyar (44) Magyar Honvédség (18) Mi-17 (25) Mi-24 (30) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (23) radar (20) Szolnok (52)

HTML

Mókustestvér az Alpokban

2018.02.17. 18:45 | zord | 7 komment

A legtöbbször jelentős erőfeszítésbe kerül elfogadható pozícióból repülőeszközt fotózni. Van azonban, hogy a téma odajön az emberhez. Így történt ma a LégierőBloggerrel is, aki fölé Riva del Gardában keveredett egy helyi Ecureuil, aminek azért is örülök, mert mindig jó olyan típust lőni, ami a honvédségben is rendszerben van.

180217_riva-d-garda_ecureuil_i-tnaa_1.jpg

Szerencse is kell az élethez. A kikötői cölöpön ülő sirályt akartam összehozni a közelgő Mókussal, erre a jószág elszállt. De mielőtt egy villanás alatt eltűnt volna a képmezőből, ezt a képet azért összehozta nekünk.

180217_riva-d-garda_ecureuil_i-tnaa_2.jpg

A pár korábbi bejegyzésemben AW139-eseikkel szerepelt Nucleo Elicotteri della provinzia autonoma di Trento egyik AS350 B3 gépéről, az I-TNAA-ról van szó, mely vélhetően néhány rendszeresen előforduló észak-gardai mentési helyszínt vett szemügyre gyakorlási/felkészülési céllal.

180217_riva-d-garda_ecureuil_i-tnaa_3.jpg

 A nyitókép expozíciója utáni, nagyobb látszószögű kép. Látszik a cölöp, amiről a sirály elrugaszkodott. A Garda-tó nyugati oldalán emelkedő hegyek, és a Riva déli szélén a tóparti sziklára épült Hotel Excelsior.

180217_riva-d-garda_ecureuil_i-tnaa_4.jpg

Különösen jól látszik itt a hegyi mentőgépek pár jellegzetes felszerelése, például  hátsó és alsó féllégtér jobb szemmel tartásához szükséges, a gép orrától jelentős távolságra kihelyezett tükrök, a hóban történő leszállásnál a talajnyomást csökkentő "sítalpak", valamint a függeszték/kioldó a külső teheremeléshez.

180217_riva-d-garda_ecureuil_i-tnaa_6.jpg

Ma kiderült számomra az is, hogyan gyártják valójában az Ecureuilt: angyalok trombitálják ki őket magukból :-)

180217_riva-d-garda_ecureuil_i-tnaa_5.jpg

A bejárt helyszíneket a gépről fotózta egy "kolléga"

Zord

Címkék: AS350 Ecureuil Trento Garda-tó Riva del Garda Nucleo Elicotteri della provinzia autonoma di Trento

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr10013677138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zord 2018.02.17. 18:51:40

Nem vagyok otthon, de házhoz jött egy Mókuska!

Zord

David Bowman 2018.02.17. 21:25:42

Gusztustalan, ahogy a Garda tóra megérkeznek gazdagék helikopáterrel, és felverik az egész tavat.

zord 2018.02.17. 23:19:44

@David Bowman: WTF? Látom teljes súlyával leesett a tantusz, hogy miről szól a bejegyzés. Egy mentőhelikopterről, ami szezonon kívül bejárja a helyeket, ahol a turisták összetörik magukat. Egyébként elég komoly légtérhasználati korlátozások vannak, én soha nem láttam, hogy gazdagék, vagy akárki "felverte volna az egész tavat". Ellenben egyszer, amikor repültünk errefelé egy útvonalat, be sem jöhettünk a víz fölé.
Szóval higgadtság. Ha meg valami poén lett volna, akkor bennem van a hiba, nem értettem.

(Como lazább, ott nagyobb a forgalom, még vizirepülőtér is van)

Zord

David Bowman 2018.02.18. 11:37:24

@zord: Én bizony láttam a magánhelikoptereket, de főleg hallottam őket. Plussz az ötszáz lóerős mozdonyhangú motorcsónakokat. Dübörög az egész tó, ahogy ezek jönnek-mennek. Amúgy mindkettőt nagyon szeretem, de csak mértékkel.
Egy fasza bekötőút mellett lakom, ahol a keresztek lassan nem férnek el egymástól. Évente többször száll le a házam előtt a mentőhelikopter, mindig megcsodálom. A Balatonnál gyerekkoromban nagyon bírtam a MiGeket és a hangrobbanásokat.
Egyszer elgondolkodtam, hogy vennék egy Ka-26ost, de a szomszédok agyonvertek volna, ha beindítom.

David Bowman 2018.02.18. 11:41:06

@zord: A tó Északi részére tilos motorossal bemenni. Én a vitorláson se mertem motort indítani, de aztán rájöttem, én vagyok az egyetlen.

zord 2018.02.19. 14:07:20

Az biztos, hogy errefelé belefut az ember érdekes repülős dolgokba, múzeumokba (pl. Trento, Caproni múzeum), kirakott gépekbe. de én a tó fölött túl nagy forgalmat nem láttam még soha: néha jó magason (értsd 1500) egy-egy Cessna, Falke, a szolgálatok egy-két helikoptere. Jó tíz éve, hogy viszonylag alacsonyan (de jóval a környező hegyek nívója alatt) láttam egy piacenzai ECR-t, amint egyszer északnak, aztán délnek végigrepült a tó fölött. Bardolinóban (ez délebbre van, a keleti oldalon) még airshowt is rendeznek a part fölött, Freccével, helikkel, és kisgépekkel.

Zord

Harrdder 2018.02.23. 09:25:13

Ha egy külföldi civil Mókus megér egy posztot, akkor talán egy hazai megpillantása bevetés közben szintén:

killermetals.blog.hu/2018/02/22/hataror_mokus?ajanlo=1
süti beállítások módosítása