Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

október 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Címkék

Airbus Helicopters (18) AirPowerNews (67) éleslövészet (16) f 16 (20) gripen (76) Gripen (63) H145M (16) Hajmáskér (28) helikopter (40) hírek (18) honvédség (17) hungarian (29) hungary (63) kecskemét (45) Kecskemét (54) Körös-hegy (18) Kub (20) légvédelmi rakéta (24) lövészet (16) magyar (42) Mi-17 (20) Mi-24 (24) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (20) radar (17) Szolnok (41)

HTML

H145M: Iskolapélda a könnyű felfegyverzett helikopterre

2017.10.12. 23:22 | zord | 32 komment

Ezekben a hetekben Magyarországon, jobban mondva a pápai repülőtéren és a körös-hegyi lőtéren vendégeskedik a donauwörthi Airbus Helicopters gyár H145M könnyű felfegyverzett helikopterének tesztpéldánya, a HForce fegyverrendszerrel felszerelt D-HADX.

171012_hajmasker_airbush145m_1.jpg

A pár éve még a honvédségnek is kínált konfigurációra Szerbiának van szerződése.

Zord

Címkék: teszt berepülés lőtér Airbus Hajmáskér Körös-hegy H145M

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr9512958593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zord 2017.10.13. 00:49:49

Lencsevégen a nálunk tesztelt Airbus Helicopters H145M HForce.

Zord

zord 2017.10.23. 16:41:10

@Levente B.: zseniális! A novemberi Aeromagazinba is írtam egy kétoldalast róla. Ha minden igaz, még nincs vége az akciónak, de ezúton köszönöm mindenki hozzájárulását!
Az egyik legérdekesebb, legfüggetlenebb munka volt idehaza az elmúlt években, ráadásul egy új dologról.

Zord

zord 2017.10.23. 19:12:59

Sajnos tévedtem. A gép ma passaui (Flugplatz Vilshofen) leszállással hazament.

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2017.10.23. 23:19:55

@Open Skies:
Nem lesz publikus a rádióforgalmazás miatt.

Levente B. · combatant.blog.hu 2017.11.11. 11:40:45

Itt van két "saját" fényképe a cégnek is, a download-ra felesleges menni, mert több fotót nem tartalmaz:

www.airbus.com/newsroom/press-releases/en/2017/11/airbus-helicopters-completes-first-firing-campaign-with-hforce-e.html

zord 2017.11.12. 19:44:48

@Levente B.: szódával elmegy :-) A tied érdekesebb!

Zord

zord 2018.02.05. 16:24:23

@zord:

Érdekes, hogy a HMD felvételen 0:58-nál manuális távolságmérés van jelezve.

Zord

zord 2018.03.07. 18:39:14

Most a Thales dicsekszik, hogy jól működtek a cuccai a H145M magyarországi és svédországi tesztjein:

www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/191331/thales-guided-rockets%2C-sight-score-at-swedish%2C-hungarian-trials.html

Zord

Gaudi 2018.06.29. 12:08:37

Jó hír! Nagyon szkeptikus voltam bármiféle valós fejlesztéssel kapcsolatban, ezért most itt nyílt színen szórok a fejemre hamut és szaggatom meg a ruhám.
Bár remélem az csak félreértés, hogy "a meglévő Mi-8-as és Mi-17-es szállító helikopterek hamarosan elérik üzemidejük és rendszerben tarthatóságuk végső határidejét. Első körben ezek pótlásáról döntött a tárca az új helikopterek beszerzésével".

zord 2018.06.29. 12:27:33

A tavaly októberi körös-hegyi H145M-tesztek előtt írtam:

"Forrásaink nem zárják ki, hogy a próbák Magyarországra helyezésével a német–francia cég itteni marketing-erőfeszítéseit is fel kívánta újítani"

mno.hu/kulfold/az-airbus-nalunk-teszteli-helikopterei-fegyverzetet-egyelore-nem-nekunk-2416747

Zord

Beat it! 2018.06.29. 12:35:34

@Gaudi:
Én is örülök. Jól bevált típus, ráadásul a mentők és a rendőrség is lényegében ilyeneket használ. Üzemeltetés szempontjából előnyös a flotta egységesítés. Vajon indításjelzők és fegyverzet is lesz hozzájuk? És ezeknek a finom szerkezeteknek már tényleg járna a hangár is.

A kezdeti, legelső nyilatkozatról van szó, nem hinném, hogy ennek minden pontját szó szerint kellene venni. A Mi-17-esek még legalább 7 évig üzemelhetnek.
Inkább valami olyasmiről lehet szó, hogy a könnyű kategóriát újra építik. Ez által lesz mivel repülni, és van idő a közepes kategória döntésére, beszerzésére.
Bár úgy is számolhatunk, hogy 20 H145, 8 Mi-8/17 és 12 Mi-24 az pont 40 darab, amit korábban pedzegettek. De az orosz technika 8 éven belül akkor is lecseng, és pótolni kell. Pont 2026-ot írunk majd...

Beat it! 2018.06.29. 12:38:05

Elírtam, a rendőrség természetesen az MD típuscsaládot repüli.

zord 2018.06.29. 12:43:47

Az Airbus Helicopters közleménye. Egyértelműen azt írják, hogy HForce felszereltségűek lesznek:

www.airbus.com/newsroom/press-releases/en/2018/06/hungary-orders-20-h145ms-.html

Zord

zord 2018.06.29. 12:45:38

"The Hungarian fleet will be equipped with a fast roping system, highperformance camera, fire support equipment, ballistic protection as well as an electronic countermeasures system to support the most demanding operational requirements."

Zord

JohnTerry 2018.06.29. 13:29:23

Akkor ezeken kívül "normális" katonai szállítóhelikoptert már nem is veszünk? Hagyják kihalni a közepes kategóriát vagy arra is lesz tender később?
Nekem gyanús, hogy az új könnyű és az új közepes típus már nem fér bele a büdzsébe...

Betelgeux 2018.06.29. 13:30:38

@Gaudi:
Én ezt nem igazán értem. Mi számít valós fejlesztésnek? Hol van átlátható tervezés, hogy pontosan hogy járul hozzá a védelmi képességeinkhez ez az eszköz, és hogy forintra lebontva mennyivel?
Nem annak kéne a lényegnek lennie, hogy vegyünk ész nélkül valamit, csak hogy legyen valamink. Ennyi erővel aranyozott kertitörpéket is beszerezhetünk országgyűlési bizottsági határozattal mentesítve és megint mondhatjuk, hogy "legalább van valami". De mint adófizető állampolgár én tudni akarom, hogy az adómból pontosan hogyan lesz védelem.
Szerintem nem helyes, ha sok lelkes ember bedől ennek a mutatványnak. Valójában szakértelem nélkül most gyorsan elszórnak egy csomó pénzt látványosan. Valójában a világ minden fejlett részén alapos tervezés előzi meg ezeket a döntéseket. Ez pedig azzal kezdődik, hogy pontosan meghatározzuk milyen fenyegetés lesz a jövőben és ahhoz képességeket rendelünk. És persze keressük a gazdaságilag leghatékonyabb megoldást, hosszú tárgyalások, tendereztetések stb. Itt semmi ilyen nincs, hanem inkább ahhoz hasonlítható, amikor valaki megkapja a fizetését, és a családdal elrohan az Aldiba vagy Lidlbe és gyorsan telerakja a kosarat mindenféle leárazott vacakkal, amire szükséges sincs. Egy professzionális védelmi szervezetnek nem így kéne működnie.

zord 2018.06.29. 13:43:34

Szerintem azt nem lehet mondani, hogy nem volt tervezés. Hogy milyen, azt nem tudjuk. De a 2013-as megindulást is komoly szakmai munka követte. Ha módosítottak is rajta, de biztos használták.
Az alap input egy zászlóalj erő NATO-standardoknak megfelelő kijuttatása az alkalmazási körzetbe.

Benkő már közel egy éve 40 helikopterről beszél. Most megvan ennek a fele. Én hajlok rá, hogy ez a mi könnyű többfeladatú kategóriánk. A fennmaradó húsz lesz a közepes szállító/felfegyverzett szállító/harci. Az még nem dőlt el, hogy milyen, milyen arányban.

Zord

Gaudi 2018.06.29. 14:01:15

@Betelgeux: Nézd én nem vagyok biztonságpolitikai szakértő, és döntéshozó sem. Nem akarom neked részletesen elemezni, hogy ez a beszerzés hogyan épül bele a védelmi stratégiába.
Néhány dolog azonban biztos. Ez itt most nem a leárazott vacak kategória. Ez az airbus sajtóközlemény szerint (ami persze általános, a pontos specifikációkkal meg kell várni a tényleges megvalósulást) az a kategória, amire pontosan szükségünk van, és ami az országot érő sokféle fenyegetés ellen alkalmazható. És alkalmazható a szövetségi rendszer nem országvédelmi feladatú feladatrendszerében is.
Ha pedig te találsz olyan embert, aki képes pontosan meghatározni, hogy milyen fenyegetések lesznek a jövőben, hát vendégem vagy egy sörre. Ezzel együtt ezek a cuccok képesek lesznek a szóba jöhető fenyegetések elég széles spektrumának kezelésére.

Betelgeux 2018.06.29. 14:05:18

Én sajnos nem tudok lelkes lenni. Az inputnak annak kéne lennie, hogy pl. körülnézünk a világban, hogy hova tartunk technológiában és hogy alakul a hadviselés. Persze senki sem egy jós, hogy megmondja a tutit, de körülbelül azért lehet felvázolni egy jövőképet.
Szerintem óriási fáziskésésben vagyunk gondolatban. Közben már NATO szinten is kapizsgálják, hogy durván változik a helyzet, AI, robothadviselés, kíber, űr stb. A mi kis zászlóaljuk amire létrejön már rég a múltat fogja képviselni, ahelyett hogy olyan képességeket nyújtanánk, ami illeszkedik a szövetségi rendszer hosszú távú kereteibe és tényleg hatékony pluszt nyújt. Azt hogy mi mit adunk bele, azt rajtunk múlik nem pedig felülről megmondják, ahogy a VSZ esetében volt. Maximum legyintenek (ezt már megtapasztaltam néhányszor), hogy a a magyarok kb. ennyit érnek és ezzel a katonai szuverenitásunk is ki van jelölve.

Van egy zseniális tudományos cikk ennek a szervezeti vonatkozásairól itt: 10.1080/14751798.2018.1478182 [sci-hub.tw-on lehet leszedni]

T.Tom · visualcontact.blog.hu/ 2018.06.29. 14:15:28

Ennyi gépnél már várható lenne valami megosztás bázisok közöt?
Egyelőre úgy sincs meg Szolnokon erre a létszám...

zord 2018.06.29. 14:17:20

Nyitottam egy új bejegyzést

Zord

zord 2020.03.11. 06:34:07

Ha minden igaz, a 2017-ben nálunk járt D-HADX immár BK-117D3 azaz ötlapátos tesztgép.

Zord