Légierő Blog

Légierő, légvédelem, Air Power. Elsősorban Magyarországgal kapcsolatos hírek, kommentek.

zord.gabor@gmail.com

Friss topikok

Kalendárium

június 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

Airbus Helicopters (16) AirPowerNews (63) f 16 (20) gripen (76) Gripen (58) Hajmáskér (25) helikopter (38) hírek (17) honvédség (15) hungarian (29) hungary (63) Kecskemét (52) kecskemét (45) Körös-hegy (16) Kub (20) légvédelmi rakéta (23) lövészet (16) magyar (41) Mi-17 (18) Mi-24 (20) mig 29 (38) mi 17 (19) nato (20) Pápa (20) radar (17) Szolnok (39)

HTML

AirPowerNews 54. (2017. szept.)

2017.09.04. 00:01 | zord | 266 komment

Szerencsés pillanatkép Oroszországból. Úszómedencés dácsa szomszédságában lévő alakulat-gyakorlótéren dolgozik a PVO-SzV valahol Moszkva mellett.

170903_airpowernews54.jpg

Zord

Címkék: AirPowerNews

A bejegyzés trackback címe:

https://legiero.blog.hu/api/trackback/id/tr1312801806

Levente B. · combatant.blog.hu 2017.09.20. 17:39:49

"A jelenlegi információk szerint nemsokára ismét a magyar égboltot fogják karcolni az ék alakú felségjelzéssel ellátott Mi–24-esek.....A szükséges oroszországi nagyjavításról szóló honvédelmi miniszteri bejelentésről április 5-én adott hírt a sajtó. Mint dr. Simicskó István tárcavezető elmondta, a kormány döntött arról, hogy a Mi–24-es harci helikopterek üzemidejét meghosszabbítják 2023–2024-ig. A két utolsó gép, a 335-ös és a 336-os Mi–24P üzemideje 2012. december 31-én járt le. Most azonban remény nyílt arra, hogy a típus 1978-ban kezdődött története (néhány esztendő szünet után) a közeljövőben folytatódjon… "

www.honvedelem.hu/cikk/65368_a_visszatero

Levente B. · combatant.blog.hu 2017.09.20. 18:00:19

"The British government is proposing to Belgium a "global partnership" if it chooses the Eurofighter Typhoon fighting aircraft to succeed its aging F-16s, UK Ambassador to Brussels Alison Rose said on Friday. group BAE Systems promised in this case the installation of two "manufacturing centers" - one in Flanders and the other in Wallonia."

www.rtbf.be/info/belgique/detail_remplacement-des-f-16-londres-promet-deux-centres-de-fabrication?id=9703714

zord 2017.09.21. 00:28:12

@T.Tom: Á! Nagyon egyszerű a megoldás: a külsőn UZR-60, a középsőn UZR-73 volt.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2017.09.21. 09:28:21

@Open Skies: Gábornak tetszik az írása, bár St.Martin szigetéről még a hamarosan szolgálatba álló Viktor I. Boeing 747 miniszterelnöki különgéppel - különlegessége a focilabda alakú radardom, amellyel az összes MTVA és TV2 Sportcsatorna vehető, valamint a mindig Moszkva(egyébként széljárástól függően később átprogramozható - akár Brüsszel, akár Berlin, akár Washington) felé forduló imaszőnyeg - lehetett volna csak illiberális módon elszállítani a francia-magyar honfitársankat.

Open Skies 2017.09.21. 10:27:04

A németek a helikopteres alapképzésben az autorotációs tréningeken használt Bo-105-ösöket használt Bell 206B-3 gépek bérlésével helyettesítik.

www.flugrevue.de/militaerluftfahrt/kampfflugzeuge-helikopter/heer-trainiert-mit-jet-ranger/731652

Levente B. · combatant.blog.hu 2017.09.21. 17:12:16

"The Air Force may be forced to ground a portion of its A-10 Warthog squadrons as early as fiscal year 2018, as their wings age out before replacements can be provided, the head of Air Force Materiel Command said Wednesday."

www.defensenews.com/breaking-news/2017/09/20/air-force-could-ground-some-a-10s-as-early-as-2019-as-life-of-wings-run-out/

Levente B. · combatant.blog.hu 2017.09.21. 17:20:31

"The relocation of U.S. tanker capabilities from the United Kingdom to Germany will be delayed by two years, as U.S. and German officials continue to work through the details of the pending move, Air Force officials in Europe said this week.... from Mildenhall aren’t expected to arrive at Ramstein until 2024"

www.stripes.com/tankers-move-to-ramstein-air-base-delayed-by-two-years-1.488562#.WcJxxIxSzmY

molnibalage 2017.09.21. 18:03:29

@Levente B.: Ezt nem vágom. Az A-10C-k új szárnyat kaptak tudtommal. Mind.. Legfeljebb 15 éves gépeknek hol öregedik el a szárnya..:?

Levente B. · combatant.blog.hu 2017.09.21. 18:22:07

"Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön, Székesfehérváron.

A tárcavezető beszédében kiemelte: a Zrínyi 2026 Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program elemeinek kialakításakor számtalan szempontot figyelembe vettek, és a vizsgálat során kiderült: a haderő autóbuszparkja is modernizálásra szorul. „Az új buszok jó szolgálatot fognak tenni többek között a balkáni missziók és a határvédelmi feladatok ellátása során is. Mire a haderőfejlesztési program befejeződik, a Magyar Honvédség terveink szerint haditechnikai szempontból is meghatározó lesz a térségben” – szögezte le a honvédelmi miniszter."

www.honvedelem.hu/cikk/65433_a_magyar_honvedseg_haditechnikai_szempontbol_is_meghatarozo_lesz_a_tersegben

Levente B. · combatant.blog.hu 2017.09.21. 18:55:49

Inkább ezt emelném ki ebből:

"A köszöntőket követően dr. Isaszegi János nyugállományú vezérőrnagy, a Zrínyi Kiadó vezetője mutatta be a kiadó tevékenységét, illetve friss kiadványait. Mint mondta, a főiskolák bemutatását célzó három könyv vezérkarfőnöki feladatszabásra került az idei kiadási tervbe: ezek A Kossuth Lajos Katonai Főiskola története, 1967-1996, A katonai repülőszakember-képzés Szolnokon, 1967-1996, illetve A Katonai Műszaki Főiskola története, 1967-1999 című művek. Mindhárom könyvet szerzőként jegyzi M. Szabó Miklós nyugállományú altábornagy, aki a fentiek közül az elsőt egyedül, a másodikat Fekete István nyugállományú ezredessel, a harmadikat pedig dr. Fekete László ezredessel közösen írta. Az első két kötet lektora Csikány Tamás ezredes volt, a harmadik lektori feladatait pedig szintén ő látta el Siposné dr. Kecskeméthy Klára ezredessel együtt. "

www.honvedelem.hu/cikk/65248_okos_vitezsegre_neveltek_hallgatoikat_a_katonai_foiskolak

Levente B. · combatant.blog.hu 2017.09.21. 19:21:18

"he secretary of the Navy Richard V. Spencer acknowledged Tuesday that a failure of leadership as well as a lack of resources had contributed to the deaths of 17 sailors this year and said the Navy faces a range of challenges with regards to the safety of its ships."

edition.cnn.com/2017/09/19/politics/navy-secretary-spencer-collisions-problem-senate/index.html

Levente B. · combatant.blog.hu 2017.09.21. 19:23:39

Érdekes:

"Criticism against sales of military facilities
The Swedish Civil Defense Association's chairman, Sven Lindgren, rages over the sale of old defense bunkers.
"There is a slight indignation," he says.
In Torsby, the municipality has no interest in buying back its civil defense bunks that are now being sold out - with all content."

www.svd.se/kritik-mot-nya-forsaljningar-av-militaranlaggningar

Levente B. · combatant.blog.hu 2017.09.21. 19:27:35

"RAF re-opens Cold War radar base at top of the Shetland Islands in face of new threats from Putin's Russia"

www.dailymail.co.uk/news/article-4892434/Cold-War-Shetland-radar-base-open-Russia-threat.html

zord 2017.09.21. 20:24:54

@molnibalage: Hát ez jól néz ki, de választ azért mindenre nem ad. Több jelenetből és forrásból van összevágva. Ami biztos: volt, hogy a felvételen látható cél fordulóban infracsapdákat dobált...

Zord

Liverbird 2017.09.21. 20:37:53

@molnibalage: Csak folyamatban van a dolog, az új szárnyakat a gépek egy része kapta csak még meg. Ez pl tavaly februári cikk:

www.flightglobal.com/news/articles/usaf-to-continue-a-10-warthog-wing-production-421567/

molnibalage 2017.09.21. 21:44:18

@zord: Én még abban sem voltam biztos, hogy dobál.

zord 2017.09.22. 00:32:50

@molnibalage: Újra néztem. 00:07-től tényleg lehet, hogy inkább a rakétaindítás látszik. Csak még nem látom át, hogy miért is van három hőkitörés.

Zord

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2017.09.22. 08:20:48

A biztos, hogy 007-kor nem infracsapda repül ki, viszont a Szu-22-ről nem lehetett szerintem, túl nagy az oldaltávolsága a szuhojtól..

Levente B. · combatant.blog.hu 2017.09.22. 13:42:50

"The question of which deal is best for Bulgaria has sparked an argument between President Rumen Radev and Prime Minister Boyko Borissov. On Monday, Borissov expressed doubts that the Gripen was the most suitable choice, and said Bulgaria’s ground forces should take priority over its air forces during the army modernization process. Radev, a former Bulgarian Air Force commander, responded to Borissov by stating that constantly changing the government’s position regarding the jets was not in the interest of national security."

Open Skies 2017.09.22. 18:39:56

@Levente B.:

"a hajtóműházak alján az ilyen nagyméretű kivezetések általában csapágytér és olajtér-szellőző/hűtő, túlnyomás-lefúvó és olajgőz-kivezetések szoktak lenni. Ez a szikraeső viszont nem konkrét égés hanem inkább fémdarálás következménye lehet, tehát vagy csapágykenési probléma, vagy valami segédberendezés-meghajtás szorulásának, törésének következménye lehet. Hajtóműházon belül, a kompresszor+turbina forgórésszel nem valószínű a probléma, mert akkor hátul, a fúvócsövön (is) jönne kifelé a szikra meg inkább a láng is.

Az is lehet, hogy ezután leállították azt az egy hajtóművet (terhelés nélkül és részleges tankolással nem probléma ekkora kieső tolóerő), és mivel nem volt tűzjelzésük így nem kellett kényszerleszállniuk. "

www.defense.gov/Photos/Photo-Gallery/igphoto/2001814939/

Liverbird 2017.09.22. 20:07:18

@Open Skies: De szar, hogy egy ekkora gépnek vászonnal van borítva az oldala :D

Open Skies 2017.09.22. 21:49:58

@Liverbird: Másik fórumon írták: "Ennyi idősen már te is ráncosodnál :) "

Open Skies 2017.09.24. 15:29:56

@T.Tom: Ha ekkora távolságra már ekkora gép kell, akkor vagy ekkora gépet (is) vesznek a nemzeti légi szállító flottába vagy az ilyen utakra továbbra is bérelni kell majd?

T.Tom · visualcontact.blog.hu/ 2017.09.24. 16:46:43

@Open Skies: Egyes fórumokon állítólagos volt műszakik olyan nagy hatótávolságot írnak a most beszerzett extra tartályos szlovák A319CJ-kre, hogy le sem merem írni. De ez az A340, főleg a felszereltségét tekintve egyértelműen overkill, egy jobb 767-es szerintem bőven elvitt volna ennyi embert ilyen távon.
De lehet akkor tetszett meg a fentieknek, amikor pár hete ezzel hozták Budapestre a portugál focicsapatot.

Levente B. · combatant.blog.hu 2017.09.24. 18:53:43

Terracina városa mellett a tengerbe csapódott egy Typhoon demo közben, ugy olvastam a pilóta sajnos meghalt:

youtu.be/IL0zU0Ko954

Levente B. · combatant.blog.hu 2017.09.24. 19:34:18

@Levente B.:
Kiadtak egy hivatalos közleményt, a pilóta holtestét megtalálták

zord 2017.09.25. 12:33:51

@Levente B.: volt ott sebesség bőven, túlterhelés is és már több perce ment a demo. Nem mondom, hogy G-LOC, de befárahatott. Ezt támasztja alá, hogy láthatóan meg sem kísérelt katapultálni - márpedig az EF-ben biztos kell hogy legyen ilyenkor figyelmeztetés.

RIP

Zord

molnibalage 2017.09.25. 12:39:18

@zord: A katapultálás hiány az, ami tényleg megrázó. Viszont számomra felfoghatatlanok ezek a loop katasztrófák. A legtöbb gépnél van min. recover alt diagram vagy táblázat. A demóket megtervezik. Elvileg két paramétert kell tudni ahhoz, hogy ne kenődj oda (valójában 3-at, de az elsőt már felszállás előtt tervik, a tömeget.)

X sebességhez Y magasság tartozik. Ha ez nincs meg, akkor ne borít le az ember...

Beat it! 2017.09.25. 13:16:32

@molnibalage:
Egy apróságot hozzátennék. Szürke, felhős időben történt a baleset, vízfelszín felett. Ilyenkor nehéz a vízfelszínre jól fókuszálni, nem látszik élesen a határ. Oké, hogy a műszer írja pontosan a magasságot, de a szemet akkor is megtévesztheti ("beférek még..."). Volt valami helikopter baleset anno a Balatonon, hasonló okból.
Pláne, ha a G erők is rátettek egy lapáttal. Kicsit lankad a figyelem, rosszul kalkulálja a magasságot, és már csobban is.

zord 2017.09.25. 15:35:45

Videó a Zapad 2017 gyakorlatról, 1034-nél 96L6 lokátor 40V6 toronyban:

www.youtube.com/watch?v=oAEQtR8-pF8

Zord

KGyST · http://repules.tumblr.com 2017.09.25. 19:14:30

@Levente B.:
Szerintem nem kizárt hajtóműhiba, esetleg üzemanyagrendszer. Itt a pilóta nem kicsit nézte be a magasságot, hanem nagyon, de annyira, hogy az már majdnem lehetetlen. (Ez nem az a tipikus leseggelős baleset volt, ilyen nem szokott lenni.)

Nem tudom, hogy a hajtómű melyik paraméterénél mennyire egyértelmű és azonnali hibajelzést kap a pilóta.

Ez az egész nagyon hasonlít a Red Arrows gépének a katasztrófájához, ott is egy triviális manőver közben történt baj.

molnibalage 2017.09.25. 19:37:31

@KGyST: A Buran pilótája ennél sokkal durvábban nézte be a magasságot...

Open Skies 2017.09.25. 20:01:50

Nekem meg ez a RIAT 2007-en történt majdnem Typhoon baleset jutott az eszembe:

youtu.be/ZKo3DuP-NOg?t=65

Levente B. · combatant.blog.hu 2017.09.25. 21:35:26

A blog szerkesztőjének egyik kedvenc témája...Aurora 17, Svédország támadás alatt van, az F17 Växjö Småland repteret használta kitérőnek:

www.vxonews.se/article/gripenflygplan-flyttas-till-vaxjo/

Illetve a Kristianstad Österlen repteret is:

www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/webb-tv-jas-lattade-fran-everod/

KGyST · http://repules.tumblr.com 2017.09.25. 23:46:00

@Open Skies:
Ennél a majdnem-balesetnél viszont a vége felé már (a leseggelős balesetekre jellemző) baromi nagy állásszöggel repült a gép, az olasz esetnél viszont szerintem nem.

Tanulság nincs, ettől még simán lehet blackout is.

sualsidal 2017.09.26. 09:49:08

@KGyST: sokszor megnézve a videót, blackout-ra nem gondolnék, a bukfenc lefelé húzó ívében semmi hirtelen, túlzott belerántás nem volt, ami ezt előidézhette volna. Inkább lehetett az a baj, hogy a felső holtponton valószínűleg nem nézett a pilóta a magasságmérőre, így dönteni se tudott hogy ez a magasság elég lesz-e az alsó ívhez. Lehet, hogy egy keményebb, seggelős belerántással még így is fel tudta volna rántani időben a gépet, de láthatóan meg se próbálta, mint aki nem is érzékeli a veszélyhelyzetet. Gyakorló pilóták szerint vízfelület fölött nagyon nehéz a magasság korrekt felmérése, ilyenkor műrepülés közben különösen ajánlott sokszor ellenőrizni a manőverek előtt a pozíciót, magasságot, mert a hullámzó és részben tükröző vízfelület csúnyán becsaphatja a pilóta szemét. Itt is valószínűleg ez történhetett, erre utal az is hogy láthatóan el se indította a katapultálást, tehát fel sem ismerte időben a vészhelyzetet.

molnibalage 2017.09.26. 10:08:15

@Open Skies: @KGyST:

A difi az a linkelt esetén, hogy a gép sokkal lasaban repült, ezért a gép magasabb állásszöggel repült, a mostani esetén a gép szerintem már a max. G környéként volt, ezért az már limitálta az állásszöget. A túlélést jelentő esetben ezzel a hajtómű tolóerejének komponense is még pont annyit emelt a gépen, hogy nem csapta oda. Itt erre most esély sem volt.

molnibalage 2017.09.26. 12:50:42

www.cia.gov/library/readingroom/docs/1980-08-25.pdf
É
rdekes anyag, hogy az oroszok mit gondoltak a saját eszközeikről. Nem csak repcsik, járművek és hadosztály összehasonlítások is vannak benne.

KGyST · http://repules.tumblr.com 2017.09.26. 22:51:34

@sualsidal: Szerintem elég nehezen elképzelhető, hogy egy berepülőpilóta, aki egyébként begyakorolta és rendszeresen repülte a displayt, ne nézett volna egy leborítás előtt a magasságmérőre.

Open Skies 2017.09.27. 01:28:07

www.honvedelem.hu/cikk/65509_mar_az_iden_beszerezhetik_a_katonai_legiszallito_repulogepeket

"Egy másik kérdésre válaszolva a tárcavezető elmondta azt is, hogy egy olyan jól működő országnak, mint Magyarország szüksége van bizonyos katonai képességekre, és ezek közé sorolta az úgynevezett nehéz légiszállítási képességet. Dr. Simicskó István úgy fogalmazott: bízik abban, hogy már az év végén beszerezhetik azokat a szállító repülőgépeket, amelyek biztosíthatják ezt a képességet. Céljaik között középtávon új gépek beszerzése szerepel, külön kormánygépeké viszont nem. A kormány tagjai - a tervek szerint - katonai gépeket használhatnak majd a jövőben hivatalos útjaikhoz, de ettől még nem beszélhetünk kormánygépről."

Mi az hogy "nehéz légiszállítási képesség"?!?
Mit akarnak venni, Il-76-ost?

Gondolom, ennek semmi köze a svédekhez, csak most volt lehetőség megkérdezni.

sualsidal 2017.09.27. 07:47:19

@KGyST: sok minden nehezen elképzelhető, időnként mégis történnek ilyen dolgok. Az is nehezen elképzelhető, hogy a Thunderbirds profi bemutatópilótája start előtt nem állítja be a magasságmérőn a helyi barometrikus légnyomás-értéket, mégis megtörtént ez is.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2017.09.27. 08:19:16

@Open Skies: A Svéd Légiszállító képesség sem fényes, problémáik vannak a tanker Herky-kkel is, szóval Simicskó hadügyérünk szerintem inkább beleszőtte a mondanivalóba a szállító repülőgépek kérdéskörét is, de ez nem hiszem, hogy svédekkel történt megbeszéléssel összefügg. Nekem az a fircs, hogy
--- közé sorolta az úgynevezett nehéz légiszállítási képességet. ----
Nos ez nem C-27A, vagy CASA 235/95 hanem komolyabb eszköz. Én nehéz szállítóképességnek nem sorolnám még az átalakított A320/B737 változatokat sem. Viszont használt Herky-t igen (bár sokan hadműveletinek aposztrofálják, de végül is pld. az amcsi eje harcsoport a tartalék légierős Herkykkel turnézta végig Európát, 2x átrepülve az óceánt.. C-17 biztos nem, KC-390-et nem tudnák szállítani, és proto van csak, orosz technika viszont embargos, illetve AN-70-est meg csak nem fogunk venni, mikor 2 db-t gyártottak csak le belőle, ha jól tudom.. Kína szintén nemjátszik szerintem a történetben. Még talán furcsa, de használt és felújított C-160-ast aposztrofálok, pld német relációból, mert A400M-et kezdik átvenni. Ja persze utóbbi - iszonyú drága lenne, szerintem nincs rá kormányzati szándék..

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2017.09.27. 08:21:19

.. viszont C-160-as felújított vátozatnak semmi előszele nincs, és felújításról sem olvastam sehol.

Beat it! 2017.09.27. 12:12:43

@Open Skies:
Lehet, hogy az 1930-40-es évek nehéz-közepes technika értelmezési kerete még most is megvan nálunk. Anno a közepes harckocsit nálunk nehéz harckocsinak nevezték (pl. Tas).

Tehát itt a nehéz szállító repülőgép egy An-26-nál nagyobb, de C-17-nél (jóval) kisebb gép lesz. Tippem: C-130 Herkules, vagy ezzel ekvivalens méretű sugárhajtású típus. De talán még a C-27J is belefér, ha nagyobb terhet vihet, mint az Ancsa. Lehet mondjuk, hogy az afgán C-27-eseket megkapnánk olcsón, abba úgyis beletört a bicskájuk. (Itt jegyzem meg, ha kapnak most egy rakás Black Hawkot, néhány Mi-17-est átpasszolhatnának.)

Hazai tapasztalat alapján felvázolt tipp:
A-321 "erbász", mert elképzeléseik szerint a politikusi sleppet is azzal akarják fuvarozni. Majd szürkére festik, és megmagyarázzák, hogy az ülések kiszerelésével tulajdonképp egy katonai szállítóról van szó. Nehéznek nehéz... :D

sualsidal 2017.09.27. 12:44:23

@Kelepisti: Hát An-26/ C-160 cserére nehogy már rémálmában is gondoljon valaki, azokat gimis koromban kezdték gyártani, már repszerelő- inaskoromban is repültek most meg nyögdíjas vagyok!! A Transall-ok legalább olyan régiek mint a kukába szánt An-26-aink, akkor szerintetek hová valók?!! Már a germánok is nagyon szenvedtek az üzembentartásukkal az utóbbi években, csak azért nem dobták ki mert késett az A-400. De nagyjából hasonló a helyzet a svéd Herculesekkel is, azok se éppen ifjoncok!!

Gaudi 2017.09.27. 15:29:52

Hányszor ígérték már? Nem lesz itt semmi. Majd ráfogják a választásokra, utána meg elfelejtik, ahogy szokták. Nagyon idegesítő ez...

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2017.09.27. 15:48:42

@Gaudi: Azért ez most kicsit komolyabb. Nagyobb gyakorlatra, vagy akár egy dinamikus demóra távolabb nem tudjuk a Gripeneket telepíteni. Sionba is teherautókkal mentek, elég nagy távolság ez a Rábáknak.. Legalább 1 működőképes (tehát min. 2, de inkább 3) szállító repülgépet be kell szerezni ez most már nagyon húsbavágó, nem lehet többet halasztgatni. Inkább az lesz, hogy tranparenszia hiányával, valahonnan grundolnak valamit, aztán lekommunikálják, hogy mit akar az ellenzék, meg az média stb. itt van, rendszerbe lehet állítani stb.
A kormánypárti média mellett a szakmai média sem mer kiállni a transzparensziáért, mivel onnan kapja a pénz egy részét (akár hirdetések formájában, akár más módon), illetve senki sem szeretné magát kitiltatni a HM-es eseményekről.. Márpedig ez a hatalom komoly retorziókkal él, ezért is ILLIBERÁLIS demokrácia, vagyis mi tudjuk, te meg fog de a pofád..

Open Skies 2017.09.27. 19:00:35

@Kelepisti: "Sionba is teherautókkal mentek, elég nagy távolság ez a Rábáknak.. "

Fentebb azt írták, hogy Sionba volt Support An-26-os. Ostravába mentek teherautó.

legiero.blog.hu/2017/09/04/airpowernews_54_2017_szept/full_commentlist/1#c33795162

Akkor mégsem volt Sionban An-26?

Gaudi 2017.09.27. 19:03:13

@Kelepisti: Remélem, hogy igazad van/lesz. Mindazonáltal amikor gyakorlatilag nem maradt helikopterünk, mennyi idő után léptek?

Open Skies 2017.09.27. 19:57:03

@Gaudi: Ne aggódj, a választás után egyből lesz kormánygép (Falcon vagy Gulfstream) és az első hosszabb külföldi útra már azzal mennek.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2017.09.27. 21:18:29

A repülőnapi log alapján nincs An-26

forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=18&t=133681
.. de ettől még lehetett..
Én amiért mérges vagyok, hogy a sok ellenzéki képviselő mi a f*szért nem bombázza szét a kormányt a nemlétező szállítási képesség miatt.
Nem Demeter Márta, akinek a választás után hozzászólásra sem lesz nagyon majd lehetősége, meg aztán az LMP nem egy erős hadsereg melletti párt.. hanem a jobbik akik még a 29-eseket is fel akarták újítani és 2. századként rendszeresíteni...

Levente B. · combatant.blog.hu 2017.09.27. 22:59:00

@Open Skies: @Kelepisti:
Sionba szeptember 13-n volt az An-26-s, aznap haza is jött.

Beat it! 2017.09.27. 23:21:51

Azt az infót egyébként honnan merítettétek, hogy év végén lejár a maradék Ancsa üzemideje?
www.honvedelem.hu/cikk/51912_hazatert_a_magyar_honvedseg_nagyjavitason_atesett_an-26-os_szallitogepe
Ha 2015-ben nagyjavították, meddig is repülhet?

Open Skies 2017.09.27. 23:49:36

@Levente B.: A repülőnap után hogy hozták haza, amit előző héten szerdán kivittek?

zord 2017.09.27. 23:58:29

Közben elég hajmeresztő dolgok történnek Szíriában:

Egy orosz tábornok elesett keleten IÁ aknatűzben;

Kalibr és H-101-es robotrepülőgépes támadások, részben válaszul egy hirtelen an-Nuszra támadásra Idlíbben, mellyel orosz katonai rendészeket akartak elfogni. Pörögtek a Szu-25-ösök is, tüzérség is, végül sikerült kimenteni a körbezárt erőket.

syria.mil.ru/news/more.htm?id=12143004@egNews

syria.mil.ru/news/more.htm?id=12143592@egNews

syria.mil.ru/news/more.htm?id=12143227@egNews

Zord

vilmoci 2017.09.28. 01:26:37

@Beat it!: Van abban még két hajtómű, segédhajtómű, meg egy rahedli más berendezés is, ami más időszámítás szerint fut. És itt következik a trükk. Szép csendben hagyjuk valamelyik berendezést kikoppanni, aztán széttárjuk a kezünket, hogy nem jó az egész repülő.
Legalábbis én erre gyanakszom.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2017.09.28. 08:15:40

@vilmoci: @Open Skies: @Levente B.:

Ha csak egy napig volt Sionba a nem support..legalább újra 1x kinn kellett járnia.

Kecso-n mondta még év elején magasabb parancsnok, hogy a egyetlen Ancsára december 31-ig van rá dokument.. és nem akarják nagyjavításra küldeni, (egyiket sem, bár lehetne.) Nevet ne kérdezzetek.

Beat it! 2017.09.28. 08:25:23

@Kelepisti:
Én értem, hogy azt mondta a parancsnok. Csak azt nem értem, hogyan lehetséges ez, ha 2 éve nagyjavították.

@vilmoci:
Ezt írja a cikk:
"Az átfestett AN-26-os hajtóművei ugyanazt a több évnyi repült óra üzemidőt kapták, mint a teljes repülőgép, amelybe GPS-t és SzD-75 ferdetávolság-mérőt is helyeztek, üléseit pedig átalakították."
tehát több évre számoltak, és külön kitért az alkatrészekre is. Na ja, a 2 év is több év - de azért irreálisnak tűnik. Pláne 700 millió forintért.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2017.09.28. 08:26:18

@zord: A katonai rendészek elég komolyan bekerültek a sűrűba ahogy olvastam a dolgokat más forumokon.
A tábornok pedig hiányozni fog az orosz tisztikarban, mert jól képzett ember volt. Egy másik orosz tábornok meg közlekedési balesetben halt meg. Csúnyán összetört a kocsija. VDV-s volt.

Az is igazán érdekes, hogy a vezérkari főnök politikai pályára készül..

sualsidal 2017.09.28. 10:03:48

@Beat it!: konkrétan és pontosan nem tudom hogy papír szerint mi a helyzet az utolsó An-26-unkkal, de egy normál technológia szerinti nagyjavítás általában nem írja felül egy gép max meghatározott élettartamát. Nagyjavítással együtt, attól függetlenül is lejárhat egy gép teljes naptári élettartama. Ha esetleg felmerül, hogy akkor miért nagyjavíttatták két éve: mert anélkül még ezt az utolsó két évet se repülhette volna ki.

molnibalage 2017.09.28. 10:36:59

@Kelepisti: Annyira nem érdekes, számtalan ország van a világban, ahol enélkül kb. esélytelen. Putyin meg KGB-s volt, szolgálat, szolgálat.

Ilyen ország Izrael és az utóbbi időkig az USA-ban is azért félig elvárás volt ez. Az ifjabb Busht emiatt köpködték is és egyesek gyávázták, mert anno nem volt Vietnámban, hanem "csak" (?) NG-ban volt pilóta.

Érdekes mintázat.
en.wikipedia.org/wiki/List_of_Presidents_of_the_United_States_by_military_service

Beat it! 2017.09.28. 10:44:29

@sualsidal:
Ez is magyarázat lehet. De akkor minek kellett nagyjavítani? Miért nem volt elég egy üzemidő hosszabbítás 2 évre? És ha nagyjavításon átesett, miért nem lehet meghosszabbítani a naptári élettartamot? Nem hiszem, hogy kirepülte volna a max üzemórát, és annyira elhasználódott volna.

@Levente B.:
Összevetve a fotókkal, szerintem igen. Ennek is letört a bal szárnya. Vajon észlelt a személyzet valami hibát felszállás közben? Vagy véletlen kinyílt/kiengedték a fékernyőt? Esetleg megijedtek, hogy túlfutás lesz? Nekem úgy tűnik, hogy amikor kiengedte a fékernyőt, már levegőben volt az orrfutó.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2017.09.28. 11:02:52

@molnibalage: Annyiban érdekes, hogy pld. bulgáriában Radev, először leköszönt és utána ment politikusnak. Balázs által írt állaférfiak pedig pályafutások elején voltak valamilyen katonák. Most viszont a még aktív Bondarenko mondta, hogy leköszön, de még végzi a vezérkari főnöki munkáját de poltikus lesz. Ilyet nem szoktak, különösen leköszönés előtt bejelenteni..

Open Skies 2017.09.28. 11:12:41

@Beat it!: ha jól emlékszem olyanokat is lehetett hallani hogy nem úgy sikerült a nagyjavítás, ahogy szerették volna.

Levente B. · combatant.blog.hu 2017.09.28. 12:27:48

"WASHINGTON — U.S. officials are not sure that $702 million spent on ammunition for Afghan forces from 2015 to 2016 was used for its intended purpose, according to a recent Defense Department inspector general’s report."

www.militarytimes.com/flashpoints/2017/09/26/report-nearly-a-1-billion-worth-of-ammunition-may-have-been-wasted-in-afghanistan/

sualsidal 2017.09.28. 13:02:49

@Beat it!: a repülőgépeknél az élettartam sokszor nemcsak repült órában, hanem naptári években is meg van adva (anyahajó-fedélzeti gépeknél pl. leszállások számában is!), pl. 8000 repóra vagy 40 év, közte előírt időközönként (pl. 2000 repóra vagy 6 év) ipari nagyjavítási kötelezettséggel. Főleg a régi szovjet gépeknél elég szűk korlátok voltak érvényben az akkori monopolhelyzetből is következően. Ha lejárt a javításközi üzemidő, akkor nagyjavítani kellett, különben nem kapott repülési engedélyt a gép nemhogy két évre de két napra se. Egy élettartam-hosszabbítás meg általában komolyabb nagyjavítást igényel mint egy normál nagyjavítás - vagy legalábbis jóval többet kérhetnek érte még ha nem is csinálnak sokkal többet. A Légierő főnöksége meg abból gazdálkodik amennyit kap, ha két éve csak egy normál nagyjavításra kapott pénzt (főleg ha "föntről" azt mondták elég az, két év után úgyis átálltok az új tipusra!), akkor nyilván nem volt miből és miért élettartam-hosszabbító extra költségű nagyjavítást megrendelni.

zord 2017.09.28. 15:17:57

@Levente B.: ja. És micsoda öröm lehetett a srácoknak, hogy nem gyulladt ki...

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2017.09.28. 15:33:16

Patrouille Sparflex bemutató kötelék...talán nem hallottatok róla, nemrég sikerült egy rövid interjút készítenem velük:

airshowinfo.hu/en/interview_patrouillesparflex.html

vilmoci 2017.09.28. 16:30:53

@Beat it!: Ez nekem azért sántít, mert ha '75-ös a repülő, akkor pont akkor volt 40 éves most meg 42... (ha '76-os, akkor mindkét szám értelemszerűen egyel kevesebb) és nem valószínű, hogy az össztechnikai üzemidőt ennyire kerek értéken adnák meg. (Pár éve olvastam valahol, hogy az ukránok 50 évre kitolták az An-26-os élettartamát, de most nem fogom tudni megtalálni a forrást)
Ráadásul mikor visszajött a 406-os, akkor a sajtóban is lehozták, hogy 5 évet adtak rá az ukránok.
Ráadásul az sem biztos, hogy igaz,amit a honvedelemponthu akkor leírt.
Szóval még mindig úgy látom, hogy csak úgy letámasztják majd valami mesterségesen létrehozott indokkal.

Levente B. · combatant.blog.hu 2017.09.28. 20:57:19

Francia Mirage 2000N esemény, Csádban:

"The french fighter jet hit the wall of the airport during takeoff under unknown reasons. There was a post fire impact. The two occupants ejected safely. The navigator (NOSA) was injured to one leg. "

twitter.com/PlanesOfLegend/status/913403376574062592/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=https%3A%2F%2Faviation-safety.net%2Fwikibase%2Fwiki.php%3Fid%3D200009

zord 2017.09.29. 13:41:59

Simicskó intézkedett, hamarosan lesz bombavetés Gripennel. Legalábbis nekem ezt mondta:

mno.hu/belfold/simicsko-hamarosan-lesz-bombavetes-a-gripenekkel-2418923

Zord

zord 2017.09.29. 17:23:24

Emlékeztek egyébként, amikor viccelődtünk a "Nyírség 2020 CAS" szcenárióval?

mno.hu/belfold/onallo-cigany-tartomanyt-akar-magyarorszagon-egy-roma-part-2419015

Zord

Levente B. · combatant.blog.hu 2017.09.29. 21:47:37

A mai napon meghalt Nyemecz Pál egykori II. világháborús vadászpilóta.

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2017.09.30. 21:17:27

@Levente B.: RIP... Már nem sokan maradtak a világháborús pilótákból. Tiszteljük Őket!

Kelepisti · https://military-technology.blog.hu/ 2017.09.30. 21:30:47

@zord: Simicskó rendes ember - a miniszterségéért néha sororozik, de ez nem szívből jön nála, látszik.. hanem a helyzet hozza..
Nagyon kiváncsi leszek, hogy hol és mikor fog ez a gyakorló bombavetés lezajlani..
Másik pedig, hogy mennek-e a mieink a TLP-re ebben az évben. Erre különösen azért vagyok rámozdulva, mert a TLP-nél én szinte minden repülőgépen láttam ACMI-t. Nos a Gripen C Agresszor változatnál meg azt olvastam, hogy az már ACMI kompatibilis (miért??? az eredeti C/D nem..??

Eddig úgy tudtam, hogy az ACMI adataival lehet pontosan a repülőgép manővereit rekontruálni a kiértékelés során. A Gripen Agresszor szerintem egy újabb bőr lenyúzása a C/D-ről szerintem senki sem veszi meg, ráadásul minek olyan agresszor gép, amely tényleges fegyverzettel nem használható.. Nekem az egész svéd termékvonal kusza,,
C/D Gripen. aztán 2015-ös konferencia C+/D+ és E(F) minden megrendelő azt rendel amit szeretne kisebb airframe + elektronika, de akár E/F és C/D elektronika.. Majd 2016-ban C/D új lokátor, de más nem nagyon, illetve METEOR és BRIMSTON I. SBD I. de pld. TAURUS teszt sincs. Aztán 2017.most agresszor és a régi gyártósor áttelepítése talán indiába??? ahogy a Fort Worthy gazdag csávok az F-16-osét, hogy legyen helye a 35-nek.. Közben 2 századnyi gép ismét 1-2 évig log a levegőben (Szlovák és bolgár, valamint újra tesztelés ami után szerintem már nem az E-lesz a győztes Svájcban, mert csak az F-5 helyett lett volna eredetileg a Griff, az F-18-as már pontozással is megelőzte, az eredeti teszten, tehát valószínűleg elégtelen lesz újra.. Szóval nincs elég megrendelés, csak az svéd és a brazil..

stonefort2 2017.09.30. 21:48:34

@Kelepisti: Azért még esélyes a szlovák, horvát, bolgár vonal.