Nem használta, nem használhatta, nem merte kihasználni a HM a mai Black Swan 2017 DV-napot arra, hogy elbüszkélkedhessen a volumenében visszaépülő, igaz továbbra is elavult/képességhiányos/modernizációnak hiányát szenvedő helikopterflottájával. Hiába a berepülések és az akár éppen mai repülések a Novoszibirszkben nagyjavított Mi-17-esekkel, a nagyközönség és a csornai C.B. aka Köztársasági Elnök ezeket nem láthatta. Volt ehelyett négy nagytestvéri Black Hawk (normál szállítóhelikopter RWR/MWS/CMDS önvédelmi kombóval), egy szlovén Bell 412, és a csapágyasra hajtott 701-es, valamint a 3304, melynek beszerzésére Mr. Nárcisz ex-HM mostanában már nem is emlékszik. Jöjjenek hát ezek és a rejtett zugba szégyellt régi-új jövevények:
UH-60M húz át a fotósok feje felett. A magasan lévő napon azonnal elbukik a DV-napi direkt szcenárió hihetősége. Egy újdörögdi, cseket-hegyi késő délután, alkony jót tett volna ennek a sztorinak is, bár az meg nem biztos, hogy jól illik az Áder-féle VIP-ek órarendjébe.
Ez ám a perspektíva. Ponyva alatt az egyik frissen nagyjavított Mi-17N a szolnoki „eldugott sarokban”. A levegőben, a BS17 bemutatóba építve jobban örülhettünk volna neki. Meg persze ASZO-val felcuccolva, hiszen a hasznos teher a MH 2.VBÁKRE állománya, mely a legdrágábban kifejlesztett szárazföldi humán erőforrás (a szövetséges kőevőkről nem is beszélve).
Itt a második.
Itt a harmadik. A negyedik gép a fenti linken.
A különleges műveleti JTAC keze alá ezúttal is Gripenek dolgoztak, persze Rover nélkül, merthogy DL továbbra sincs. De látványban, hangban vitték a pálmát.
Zord